שאלה על עתיד רכבת העמק:

מצב
הנושא נעול.

david80

Member
שאלה על עתיד רכבת העמק:

שאלה על עתיד רכבת העמק:
האם יש לכם חומר נרחב על פרוייקט חידוש קו הרכבת חיפה - עפולה - בית שאן (שמות התחנות, היכן יעבור הקו, תאריך לתחילת העבודות)? האם קיימת אופצייה שהקו ימשיך צפונה דרך הערים צמח וטבריה ויתחבר במעגל (באיזור צומת עמיעד) לקו המתוכנן עכו - כרמיאל - קריית שמונה?
 
כתושב רעננה..

שאלה על עתיד רכבת העמק:
האם יש לכם חומר נרחב על פרוייקט חידוש קו הרכבת חיפה - עפולה - בית שאן (שמות התחנות, היכן יעבור הקו, תאריך לתחילת העבודות)? האם קיימת אופצייה שהקו ימשיך צפונה דרך הערים צמח וטבריה ויתחבר במעגל (באיזור צומת עמיעד) לקו המתוכנן עכו - כרמיאל - קריית שמונה?
כתושב רעננה..
אני רוצה להתיחס לשורת המחץ הנמצאת בסוף ההודעה שלך. כביש 531 הוא חיוני לתושבי רעננה ואין שום קשר בינו לבין הרכבת. צריך להבין שבכל העולם וגם כאן הרכבת, האוטובוסים והרכבים הפרטיים מזינים ומשלימים אחד את השני. אפילו כביש 531 יגע בקצה בשתי תחנות רכבת ויקל מאד את הגישה אליהן (הרצליה וכפ"ס). לולא הכביש ימשיכו להיות הפקקים באחוזה ואם יתגשם חזון הבלהות ויבטלו את שדה התעופה בהרצליה, ובמקומו יעוטו על הקרקע כרישי הנדל"ן, הקטסטרופה התחבורתית תגבר וכביש 531 יהיה חיוני מאי פעם.
 

david80

Member
בני, כתושב דנמרק לשעבר...

כתושב רעננה..
אני רוצה להתיחס לשורת המחץ הנמצאת בסוף ההודעה שלך. כביש 531 הוא חיוני לתושבי רעננה ואין שום קשר בינו לבין הרכבת. צריך להבין שבכל העולם וגם כאן הרכבת, האוטובוסים והרכבים הפרטיים מזינים ומשלימים אחד את השני. אפילו כביש 531 יגע בקצה בשתי תחנות רכבת ויקל מאד את הגישה אליהן (הרצליה וכפ"ס). לולא הכביש ימשיכו להיות הפקקים באחוזה ואם יתגשם חזון הבלהות ויבטלו את שדה התעופה בהרצליה, ובמקומו יעוטו על הקרקע כרישי הנדל"ן, הקטסטרופה התחבורתית תגבר וכביש 531 יהיה חיוני מאי פעם.
בני, כתושב דנמרק לשעבר...
אני בהחלט רואה בכביש וברכבת גורמים משלימים אחת לשני (אני לא ממהר לזלזל בכביש - חיוני מאוד לרכבי חרום, למשל), אבל בתנאים מסוימים! לפחות בדנמרק ובשבדיה (ואני בטוח שגם ברוב הארצות שבעולם) מגוונים את מסלולי הכבישים והמסילות, כגון: כביש לאורך, מסילה לרוחב, או, כביש צפוני, מסילה דרומית וכו'. לגבי תוואי הכביש-רכבת שבין כפר סבא לשפיים (קו החוף) כביש 531 (ב'חסות' פרוייקט כביש חוצה ישראל) מהווה מתחרה גמור נגד הרכבת - שניהם עוברים בתוואי זהה לחלוטין - בדרום רעננה, למה בצפון רעננה לא סוללים כלום??? ועוד לא דיברנו על הפרוייקט החלמאי על הרחבת נתיבי האיילון באיזור ת"א ע"י הוספת נתיב לתחבורה הציבורית, למה לא להשקיע את אותו הכסף להקמת נתיב לתחבורה הציבורית בכביש 4 (כך שמי שלמשל מגיע ברכבת מהדרום וצריך להגיע לבר-אילן, יורד מהרכבת במחלף גנות ומשם ממשיך באוטובוס) ולהשאיר את אותו המקום הפנוי בציר האיילון להרחבת הרכבת ל-4-6 מסילות??? בני, אני כרגע רק משווה את ישראל לדנמרק ולשבדיה (בפרט לדנמרק שזו מדינה בעלת מימדים דומים לישראל פחות או יותר, הן מחינת האוכלוסייה והן מבחינת השטח) ולא מתחזה למומחה! אתה ביקרת בעצמך בהרבה יותר ערים בעולם ממני, אם מערך התחבורה שמה דומה למה שמה שמתכננים בארץ (ובפרט, מסילת רכבת בין שני נתיבי כביש מהיר), אני מבקש מחילה על התקיפות.
 
מתוכנן גם כביש מצפון לרעננה

בני, כתושב דנמרק לשעבר...
אני בהחלט רואה בכביש וברכבת גורמים משלימים אחת לשני (אני לא ממהר לזלזל בכביש - חיוני מאוד לרכבי חרום, למשל), אבל בתנאים מסוימים! לפחות בדנמרק ובשבדיה (ואני בטוח שגם ברוב הארצות שבעולם) מגוונים את מסלולי הכבישים והמסילות, כגון: כביש לאורך, מסילה לרוחב, או, כביש צפוני, מסילה דרומית וכו'. לגבי תוואי הכביש-רכבת שבין כפר סבא לשפיים (קו החוף) כביש 531 (ב'חסות' פרוייקט כביש חוצה ישראל) מהווה מתחרה גמור נגד הרכבת - שניהם עוברים בתוואי זהה לחלוטין - בדרום רעננה, למה בצפון רעננה לא סוללים כלום??? ועוד לא דיברנו על הפרוייקט החלמאי על הרחבת נתיבי האיילון באיזור ת"א ע"י הוספת נתיב לתחבורה הציבורית, למה לא להשקיע את אותו הכסף להקמת נתיב לתחבורה הציבורית בכביש 4 (כך שמי שלמשל מגיע ברכבת מהדרום וצריך להגיע לבר-אילן, יורד מהרכבת במחלף גנות ומשם ממשיך באוטובוס) ולהשאיר את אותו המקום הפנוי בציר האיילון להרחבת הרכבת ל-4-6 מסילות??? בני, אני כרגע רק משווה את ישראל לדנמרק ולשבדיה (בפרט לדנמרק שזו מדינה בעלת מימדים דומים לישראל פחות או יותר, הן מחינת האוכלוסייה והן מבחינת השטח) ולא מתחזה למומחה! אתה ביקרת בעצמך בהרבה יותר ערים בעולם ממני, אם מערך התחבורה שמה דומה למה שמה שמתכננים בארץ (ובפרט, מסילת רכבת בין שני נתיבי כביש מהיר), אני מבקש מחילה על התקיפות.
מתוכנן גם כביש מצפון לרעננה
וגם מסילה מקבילה....
 

אורי404

New member
ודרך אגב, איזור התעשיה הרצליה.

האם צפוי תחנה בקניון רננים?
ודרך אגב, איזור התעשיה הרצליה.
איזור התעשיה של הרצליה נהיה בשנים האחרונות פחות "איזור תעשיה", ויותר מרכז משרדים משולב עם מרכזי בילוי. האיזור נחמד מאוד, אך עם הזמן הוא נהיה יותר ויותר צפוף ודחוס. כבר בצומת הסירה מתחיל הבלאגן - פקקים מכל הכיוונים עם "נדחפים" רבים. רכבת קלה/תחתית היתה פועלת רק לטובת המקום. אבל למה ללכת כל כך רחוק; תחשבו כמה הרבה זמן לוקח לקו אוטובוס (029, 501) להגיע מכפר סבא/רעננה לאיזור התעשיה. יותר מדי זמן עם הסיבובים בתוך הרצליה. צריך היה להפעיל קו אוטובוס שיסע מכפר סבא דרך רעננה, ויכנס לבריגדה היהודית בהרצליה (קו "עוקף" מרכז הרצליה). הפלוס היה גם לתושבי השכונות של איזור הבריגדה. לדעתי, היה ניתן להפעיל קו כזה, והיה מתמלא, להערכתי, כמעט אוטובוס שלם.
 

אורי404

New member
אולי יש חיוניות לכביש 531, אבל

כתושב רעננה..
אני רוצה להתיחס לשורת המחץ הנמצאת בסוף ההודעה שלך. כביש 531 הוא חיוני לתושבי רעננה ואין שום קשר בינו לבין הרכבת. צריך להבין שבכל העולם וגם כאן הרכבת, האוטובוסים והרכבים הפרטיים מזינים ומשלימים אחד את השני. אפילו כביש 531 יגע בקצה בשתי תחנות רכבת ויקל מאד את הגישה אליהן (הרצליה וכפ"ס). לולא הכביש ימשיכו להיות הפקקים באחוזה ואם יתגשם חזון הבלהות ויבטלו את שדה התעופה בהרצליה, ובמקומו יעוטו על הקרקע כרישי הנדל"ן, הקטסטרופה התחבורתית תגבר וכביש 531 יהיה חיוני מאי פעם.
אולי יש חיוניות לכביש 531, אבל
מסילת הרכבת חשובה הרבה יותר. אמנם בשנים האחרונות חל שיפור במצב הרכבות, אך עדיין, יש יותר לפתח את הרכבות מכבישים. מסילת השרון, בכלל, היא קטע חשוב מאוד, שאמור לקצר את זמן הנסיעה מכפר סבא לתל אביב. למעשה, יהיה ניתן לנסוע מכפר סבא לצפון הארץ, ללא הסיבוב בתל אביב. כמובן, שהמסילה חשובה גם עבר רעננה והרצליה. דרך אגב, אני גם לא בטוח אם יופעלו קווי אוטובוס ישירים בכביש 531 העתידי. לפני כחודש היתה כתבה בעיתון "צומת השרון", לפיה מתוכנן שכביש 531, יהיה כביש אגרה. אם זה כך יהיה, פתיחת קו השרון עלולה (עוד יותר) להתעכב.
 

david80

Member
אביתר, אין לך אולי נתונים מדוייקים?

שאלה על עתיד רכבת העמק:
האם יש לכם חומר נרחב על פרוייקט חידוש קו הרכבת חיפה - עפולה - בית שאן (שמות התחנות, היכן יעבור הקו, תאריך לתחילת העבודות)? האם קיימת אופצייה שהקו ימשיך צפונה דרך הערים צמח וטבריה ויתחבר במעגל (באיזור צומת עמיעד) לקו המתוכנן עכו - כרמיאל - קריית שמונה?
אביתר, אין לך אולי נתונים מדוייקים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה