שאלה פתוחה לגולשי הפורום

שאלה פתוחה לגולשי הפורום

האם אתם מאמינים שיש ערך אנושי מוסף להיכרות שלנו עם תרבויות אחרות? האם אנושות שמכירה טוב יותר את תרבותו של האחר היא אנושות "אנושית" יותר? פתוחה יותר? סובלנית יותר? האם פתיחות רבה אל האחר והשונה עלולה לסכן את הזהות שלנו? את הזהות של כל אחד מאיתנו? ושאלה אחרונה: האם יש משהו בנוגע לכל זאת שאנו יכולים לנסות ולטפח כאן?
 

erana75

New member
תלוי בהגדרה העצמית

להכיר תרבויות אחרות הופך אדם למשכיל יותר - לגבי פתיחות וסובלנות אני לא בטוח - קשה להאשים את גרמניה הנאצית ב"בורות" ותראה מה יצא ממנה. על מנת שאדם יהפוך לסובלני,אנושי ופתוח יותר - הדבר תלוי בהגדרה הפנימית של אותו אדם את עצמו. כאשר אדם מגדיר את עצמו פתוח, אנושי וסובלני (לא חייב להכיר תרבויות אחרות). כמעט בטוח שכאשר ילמד ויכיר את האחר הוא/היא ישתמשו בידע לטובה.
 

מארסו

New member
הגדר "תרבות"

האם היכרות עם חגיו של האחר היא הכרת תרבותו ? ראינו עלילות דם לא מעטות שהתבססו על חגי היהודים. האם הכרת שורשיו, אלוהיו ואמונתו הם אלו שיקרבו לבבות ? (לא מעט אנשים בעולם רואים בביטוי "עם סגולה" ביטוי גזעני לכל דבר, כנ"ל לגבי היחס בעולם לשחיטה היהודית). רוצה להגיד - ההכרה העובדתית של מנהגיו של האחר אינה גורמת בהכרח לקירוב לבבות. כיוון שלזה מתלווה לרוב איזה אלמנט שיפוטי שמסווג את המנהגים ל"טובים" ,"רעים", "פרימיטיביים" וכו'. יותר מכך, אותו אלמנט שיפוטי נובע מהרקע של האדם השופט, יותר מאשר משיקול דעת צלול ומנותק מהקשרים אחרים.
 

מור ד

New member
ברור!! אחרת נעשה סגורים וקנאים

לתרבות של עצמינו!! יש המון בלהפתח לעולם ולספוג מהטוב והרע שבו... אני באופן אחר חושב שצריך להות טבעוני למשל... (אני טבעוני)... זה מאד אנושי...
 
למעלה