שאלה רצינית של סטרייט..

קרטמן

New member
שאלה רצינית של סטרייט..

אמנם אני סטרייט (קורה),אבל בזמן האחרון התחלתי לגלות הרבה עניין בקהילה ההומו-לסבית כאורח חיים וכסוג של תרבות חדשה. אני חייב להודות שכמות האנשים הסימפטיים בקהילה שלכם הוא ממש גדול,ורובכם,לפי התרשמותי,אנשים משכילים עם הרבה כוונות טובות. רק שהכניסה שלי לפורום הזה הזכירה לי שאלה שמאוד מציקה לי בנושא - איך זה שמצד אחד אתם נלחמים למען ההתנערות מהתדמית של ה´סוטים´(שבעיני המאבק הזה מאוד מוצדק),ולעומת זאת מהצד השני,עיקר ההגדרה העצמית שלכם (למיטב התרשמותי) נע הרבה מסביב לבגדי דראג ותלבושות משונות? מדוע דווקא יום הגאווה ,שאמור לייצג את עיקר ההויה ההומו-לסבית של חופש ושוויון נראה יותר כמו קרקס השוטים (וסליחס על הביטוי)? בעיניי זה רק גורם להומופובים ממילא להיהפך להיות עוד יותר הומופובים, ובכך אפילו מאבד את המטרה. אשמח לשמוע את תגובותיכם.
 
../images/Emo8.gif היי קרטמן...

כן, יש גם סטרייטים בעולם... אני לא מתיימר לייצג את כל ההומואים בעולם אבל, לפי דעתי, המוחצנות הזו שאתה מזכיר היא תוצאה של הדיכוי והפחד שחלק מאיתנו מרגישים: אתה מסוגל לתאר לעצמך מה זה לחיות שנים בפחד והכחשה? שכל רגע יכול מישהו לחשוף אותך בפני כולם? וכל השנאה שמופגנת לפעמים כלפי הומואים? להדחיק ולדכא את היצר החזק הזה, האהבה, התשוקה, ההשתוקקות למגע, כמו כל אחד אחר! אז ברגע שכבר יוצאים משם (למי שיש מזל או אומץ...) מרגישים צורך להכריז על זה לכל העולם! לצעוק! לרקוד ברחוב! וכמה שיותר חזק ויותר רועש וצבעוני, יותר טוב! מעולם לא חשבתי על זה כ"קרקס שוטים"... ומי שכבר הומופוב, בעיה שלו. אני לא חושב שהמצעד אמור בכלל לגרום לו להשתנות. שישאר תקוע בדעות החשוכות והאפלות שלו. יותר עדיף. אני בטוח שמרמלד יצליח יותר טוב להעביר את המסר... אני כבר מחכה לקרוא את התגובה שלו.
 

MARMELAD

New member
פתח את ההודעה חמודי

האמת שדווקא משנה תורן הצליח להגיד את הדברים הכי חשובים ואני רק מרחיב ומפרט ואתה.. אם לא תפסיק להחמיא לי ככה אני עוד אשמין מנחת בגללך ולא אהיה חתיך יותר
MARMELAD
 

אופק L

New member
מצטער, אף פעם לא הרגשתי צורך

להכריז או לצעוק את זה לכל העולם. מבחינתי זה טבעי, מאז ומתמיד הייתי הומו - למה זה צריך לעניין את השכנים שלי? אם פעם הם יראו אותי עם בן הזוג הולכים יד ביד בדרך למכולת - סבבה. אבל אני לא אכתוב על הדלת בבית שלי שאני הומו או על תיבת הדואר שלי רק בגלל שבגיל 17 הייתי בתוך הארון ועכשיו אני חייב לעשות בדיוק את ההיפך. אבל אני רוצה להאמין שמצעד הגאווה מגיע ממקום אחר, ממקום של אחדות והפגנת נוכחות ולא ממקום של צעקנות ופרובוקציה. אם כל הומו שיוצא מהארון היה צועק ומפגין את הגאווה שלו, אז לא היינו צריכים מצעד גאווה כי כל יום היה פה שמחה וששון (אם לחשוב רק על כמות האנשים מהשכבה שלי שפגשתי במצעד - לא להאמין
)
 

אופק L

New member
שלום קרטמן,

כשאתה פונה לקהילה מסויימת, אתה חייב להבין שאתה מכליל בתוכה כמות גדולה מאוד של אנשים- במקרה של הקהילה ההומוסקסואלית מדובר בעשרה אחוז מהאוכלוסיה (יש האומרים שהמספר גבוה בהרבה, אולם אי אפשר לספור הומואים נשואים או הומואים בתוך הארון). רוב ההומוסקסואלים אינם מתלבשים בבגדי אישה, ואם להיות מציאותי אתה אפילו לא תוכל לזהות אותם בחיי היום יום שלך. מפקדים בצבא, מורים בבתי ספר, אנשי דת, מדריכים בצופים, מוכרים בחנויות בקניון, זמרים וכל מקצוע אחר... אם תפתח את עיתון ידיעות אחרונות, ביום ראשון במגזין "שלך", תמצא מדור של שאלות בנושאי מין. מיותר לציין שכל השאלות נכתבות על ידי סטרייטים, בחלקן תמצא הצעות לגיוון חיי המין שכוללות: מקלחות זהב (להשתין לבת הזוג לתוך הפה), שוט, אזיקים, סקס אנאלי (גבר מחדיר לאישה, אישה מחדירה לגבר ויברטור) וגם מה שציינת - גברים המתלבשים בבגדי אישה. תתפלא, אבל המיניות של האדם מסובכת יותר ממה שתוכל להבין, ויש גם סטרייטים שנמשכים להרגשה הזו של בגד אישה על גוף גברי. הם לא הומוסקסואלים, הם אוהבים נשים אבל חלק מהשלמות המינית שלהם היא התחפושת הזו שהם לובשים מתחת לחליפת העסקים (תחתונים וחזיה). ביום הגאווה צועדים עשרות אלפי אנשים, ביניהם גם הורים לילדים הומוסקסואלים - והרי לא תוכל להגיד שהם חיות של קרקס נכון? האם ראית תמונות ממצעד הגאווה? האם ראית את כמות האנשים שצעדו שם? רובם צעירים כמוני וכמוך שבאו בג´ינס וטי שירט. את מלכות הדראג ניתן היה לראות על הבמות, במרכז הכביש - וזה חלק מההופעה שלהן (הן מתלבשות בתור נשים בכדי לבדר ולהלהיב את הקבל, חלקם גברים רגילים שביום יום מתלבשים בדיוק כמו שאתה מתלבש). במצעד הגאווה מתלבשים בצורה פרובוקטיבית כי זה היופי במצעד - גם בקרנבל בברזיל יש נשים שהולכות בחזה חשוף וגברים שהולכים עם תחפושות ונוצות וחליפות נוצצות. האם סטרייט שמאריך את השיער והולך עם עגילים בשתי האוזניים לא נחשב מבחינתך כמלכת דראג או כגבר בלבוש אישה? הומופוב ישאר הומופוב גם אם רופא צבאי יציל את החיים שלו ויתברר שמדובר ברופא הומו - מה לעשות ויש גם אנשים חשוכים ואטומים בעולם שלנו. והרי כבר מזמן הוכח שהסטיגמות כנגד ההומוסקסואליים אינם נכונות. אז לא, לא מדברים כאן רק על בגדים מוזרים ועל קרקסים. מדברים כאן על כל העולם המוזר הזה שנקרא "מיניות האדם" - בין היתר גם אנשים שהשלמות שלהם מגיעה מטשטוש הההבדל בין המינים (גבר לאישה ואישה לגבר). אופק, שבהחלט לא מתלבש כמו אישה, נראה כמו כל אחד אחר ומתענג בכל פעם מחדש כשבחורה מתחילה איתו
 

טל קר

New member
אני חושבת שחלק מהמאבק זה לתת

לגיטימציה לשונות בין בני אדם. מה רע בבגדי דראג ותלבושות? בעיניך זה משונה, בעיני אחרים לא. המאבק צריך להיות בעד חיה ותן לחיות, לא חיה בדיוק כמוני כדי לחיות.
 

MARMELAD

New member
אופק, טל ומשנה תורן די סיכמו את הכל

"סוג של תרבות חדשה" צודק. ולא סתם תרבות חדשה אלא יותר מזה - המיין סטרים של מחר. עד לא מזמן מוזיקה כמו שיש היום בכל מועדון היתה מנוגנת רק במועדוני GAYS בגדים כמו של כאוס, מוטי חסון, קסטרו מן, החשמל.. היו נלבשים רק על ידי הומואים. מנורת לבה ורודה, שעון קיר פלורסנטי, ספה פלסטיקית מצועצעת, ציורים של וורהול... היו פריטים שהיו רק בבית של הומו. אז הערת שוליים - אם אתה רוצה להקדים את האופנה - למד מהאוחצ´ות "עיקר ההגדרה העצמית שלכם (למיטב התרשמותי) נע הרבה מסביב לבגדי דראג ותלבושות משונות?" כשמצלמים כתבה לטלויזיה / עיתון צריך למצוא את הדברים הכי הכי. הכי צבעוניים, הכי מרגשים, הכי מזעזעים, הכי בולטים. לכן בכל פעם שיש כתבה על מצעד הגאווה, הוויגסטוק, או הומואים בכלל תראה תמונה גדולה של ההומו האופנתי התורן מאופר בכל צבעי הקשת מנענע בישבנו בעודו לובש חוטיני ומרקד בלווית שלושים רקדנים כושים שריריים חלקים ומשומנים היטב על בימה ורודה מקושטת בדגלי גאווה קונדומים ענקיים ותמונות של סיניות מאופרות בצורה קצת מוגזמת זה ברור זה ה"אימג´" הכי חזק ובגלל זה כמובן מצלמים את זה לעיתונים. ואם תסתכל מאחורי המנענע תראה שברקע ברקע ישנם הרבה אנשים רגילים לגמריי שאותם לא מצלמים לעיתון. ואלו הם, ידידי, ההומואים. ודבר קטן נוסף.. לפעמים בלי להתכוון יוצאת באחד ממוספי העיתונים תמונה של הומואים סתם.. בגי´נס וחולצה שמתנשקים. בעיניי לפחות זו התמונה הכי מרגשת והכי מוצלחת והכי מייצגת של קהילתנו הורדרדת "בעיניי זה רק גורם להומופובים ממילא להיהפך להיות עוד יותר הומופובים" אתה צודק, אין מה לעשות. אבל אותו ההומופוב, אם יישב בבית ויראה פלורנטין ייגעל מלראות את איגי ותומר מתנשקים. זהו זה. הבן אדם הומופוב. מחוק. לא תשנה את דעתו. כל שאר העולם משנה. ובאמת מתנהלים בקרב הקהילה דיונים לא מהיום בקשר לאיך שאנחנו נראים בעיניי החברה הסטרייטית ובדיוק אתמול אמר לי מישהו ואני מצטט אותו בערך: "דווקא אם אתה כותב בפורום גאווה של תפוז, (בניגוד לפורום באחד מהאתרים ההומואים הקיימים) אתה צריך להיזהר בדברייך יותר כי לפורום הזה נכנסים גם סתם סטרייטים שמתעניינים בנושא ולפורומים שבאתרי הגייז לא". אבל... ההודעה היחידה שכתבתי אי פעם שנכנסה להודעות המומלצות הייתה "איך למצוא גבר". ובהודעה הזאת כתבתי על כל מיני דברים שלא עושים כבוד לקהילה. אבל היא גרמה לאנשים להסתכל ולקרוא ואולי עזרה קצת לחשיפת הפורום. אז כשאנשים רואים בעיתון תמונות של דראג קווינז בנוצות ורודות.. הם אומרים - טוב. אז נלך שנה הבאה, נראה שזה עסק מצחיק. וכך אנחנו מרוויחים עוד תומכים לקהילה. בקיצור - הכוח לאוחצ´ות.
בסיידר? מרמלד
 

DJNYC

New member
להיפך קרטמן...

מצעד הגאווה נועד להראות לעולם את הגייז והלסביות, שזה אומר גם בלי דיכוי. בדרך כלל במצעדי גאווה ניתן לראות קבוצות על קבוצות של גייז ולסביות ע"פ אוניברסיטאות, ספורט, תחביבים ועוד´.. אנחנו מגוונים כצבעי הקשת. ומי שיבחר להסתכל על זה ולפחוד מזה... נו.. מה לעשות? בדרך כלל אני יודע שאנשים באים בהמוניהם לצפות במצעדי הגאווה, דווקא בגלל שהם כל כך ססגוניים, מיוחדים וצבעוניים.
 
למעלה