שאלה: שמות דגמים של אוטובוסי MAN

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
אתה טועה ובגדול. לדגם קוראים A21, והוא מסוג
NL. זה שבארץ אתה קורא לדגמים ע"ש הסוג שלהם זה משהו אחר. תשים לב בפעם הבאה מה כתוב על לוחות ההסבר לדאשבורד בנידרפלורים של דן שנמצאים מאחורי הנהג. שים לב לכותרת...
לא טועה ולא בטיח. שם השלדה הוא NL.
שים לב גם לקישור שהוספתי, אם כי אני מתאר לעצמי שאתה מכיר אותו. אני יודע מה כתוב על לוחות ההסבר בדשבורד. סימול הדגם מתאר את תת הדגם המדוייק ומשמש את היצרן. אתה בעצמך לא יודע מה ההבדל בין A21 ל-A26 וגם אני לא. פשוט לא נראה לי שלכך התכוון השואל בשאלתו איך קוראים לדגמי מאן העירוניים שהם NL, EL, SL, SU וכו'.
 

mister K

New member
לא טועה ולא בטיח. שם השלדה הוא NL.
שים לב גם לקישור שהוספתי, אם כי אני מתאר לעצמי שאתה מכיר אותו. אני יודע מה כתוב על לוחות ההסבר בדשבורד. סימול הדגם מתאר את תת הדגם המדוייק ומשמש את היצרן. אתה בעצמך לא יודע מה ההבדל בין A21 ל-A26 וגם אני לא. פשוט לא נראה לי שלכך התכוון השואל בשאלתו איך קוראים לדגמי מאן העירוניים שהם NL, EL, SL, SU וכו'.
A28 ולא 26... What ever...
 
לא טועה ולא בטיח. שם השלדה הוא NL.
שים לב גם לקישור שהוספתי, אם כי אני מתאר לעצמי שאתה מכיר אותו. אני יודע מה כתוב על לוחות ההסבר בדשבורד. סימול הדגם מתאר את תת הדגם המדוייק ומשמש את היצרן. אתה בעצמך לא יודע מה ההבדל בין A21 ל-A26 וגם אני לא. פשוט לא נראה לי שלכך התכוון השואל בשאלתו איך קוראים לדגמי מאן העירוניים שהם NL, EL, SL, SU וכו'.
בדיונים בקהילה מקצועית כמו פורום תח"צ, נהוג
לדייק ולהיכנס לפרטים. אם ברצונך לחפף, לענות תשובות חלקיות, לא מדוייקות, או חלילה להטעות, תוכל לעשות זאת בקהילות אחרות בהן אתה חבר, המתיימרות להתמקד באוטובוסים. אני בטוח ששם ידעו את ההבדל בין A21 ל-R08 (למשל). בכל אופן, גדול חוקרי האוטובוסים שאני מכיר לא מצא הסבר להבדל בין A21 ל-A28 ובין A22 ל-A31 בזמנו, מי אני שאתיימר להבין. לצורך העניין, חברנו dctgdctg שאל שאלה, קיבל תשובה לשאלה שלו, כולל הסברים שהם קצת מעבר. אף פעם לא צריך לזלזל באינטיליגנציה של האדם ולסנן עבורו את המידע שהוא רוצה לדעת. תן לו לסנן לעצמו מתוך המידע המקיף ביותר, אותו אתה יכול לספק.
 

mister K

New member
בדיונים בקהילה מקצועית כמו פורום תח"צ, נהוג
לדייק ולהיכנס לפרטים. אם ברצונך לחפף, לענות תשובות חלקיות, לא מדוייקות, או חלילה להטעות, תוכל לעשות זאת בקהילות אחרות בהן אתה חבר, המתיימרות להתמקד באוטובוסים. אני בטוח ששם ידעו את ההבדל בין A21 ל-R08 (למשל). בכל אופן, גדול חוקרי האוטובוסים שאני מכיר לא מצא הסבר להבדל בין A21 ל-A28 ובין A22 ל-A31 בזמנו, מי אני שאתיימר להבין. לצורך העניין, חברנו dctgdctg שאל שאלה, קיבל תשובה לשאלה שלו, כולל הסברים שהם קצת מעבר. אף פעם לא צריך לזלזל באינטיליגנציה של האדם ולסנן עבורו את המידע שהוא רוצה לדעת. תן לו לסנן לעצמו מתוך המידע המקיף ביותר, אותו אתה יכול לספק.
אני לא זילזלתי באף אחד, אז אל תציג את זה ככה.
פשוט ההבדלים הפעוטים האלה מעניינים אולי אותך ואותי המשוגעים לדבר, אך לא אנשים אחרים הכותבים כאן בפורום(שהאינטיליגנציה שלהם לא נופלת משל אף אחד אחר, פשוט הם לא פנאטים של אוטובוסים עד כדי כך). ואם ארצה "לחפף" כדבריך, אעשה זאת איפה שאני רוצה. אני לא ממש שואל אותך מה לכתוב ואיפה. ואפשר לחשוב שאני הולך לבנות עכשיו בעצמי מאן NL שיתפרק באמצע נסיעה בגלל עבודה חפיפניקית... נו באמת.
 
אני לא זילזלתי באף אחד, אז אל תציג את זה ככה.
פשוט ההבדלים הפעוטים האלה מעניינים אולי אותך ואותי המשוגעים לדבר, אך לא אנשים אחרים הכותבים כאן בפורום(שהאינטיליגנציה שלהם לא נופלת משל אף אחד אחר, פשוט הם לא פנאטים של אוטובוסים עד כדי כך). ואם ארצה "לחפף" כדבריך, אעשה זאת איפה שאני רוצה. אני לא ממש שואל אותך מה לכתוב ואיפה. ואפשר לחשוב שאני הולך לבנות עכשיו בעצמי מאן NL שיתפרק באמצע נסיעה בגלל עבודה חפיפניקית... נו באמת.
ושוב זלזלת בגולשי הפורום...
מי אמר לך מה גולש X רוצה או לא רוצה לדעת במסגרת הנושא ששאל? אני חושב שאם עונים על שאלה, יש לענות עליה במלואה (אלא אם כן אתה מונע מאינטרס כלשהו להסתיר מידע), ויש לכך דוגמאות יפות אצל גולשים אחרים בפורום. האם חשבת שע"מ שאנשים יתעניינו, יכירו ויבינו יותר בתחום מסוים, אתה צריך לשתף איתם את המידע שברשותך? האם לא עלה בדעתך שיש אנשים המבקשים לשאוב מידע בתחום מסויים המעניין אותם? כיצד נראה לך שאתה ואני הפכנו לחובבים שגם מבינים דבר או שניים? 1. כי חקרנו. 2. כי שאלנו, ואף אחד ממי ששאלת לא אמר לך את זה אני יודע, אבל אין טעם להגיד לך כי זה לא מעניין אותך. פשוט סיפרו לך את כל מה שידעו בנושא שהתעניינת. לכן, חבל מאוד שאתה מחליט עבור אחרים איזה מידע הם רוצים לדעת או לא.
 

mister K

New member
ושוב זלזלת בגולשי הפורום...
מי אמר לך מה גולש X רוצה או לא רוצה לדעת במסגרת הנושא ששאל? אני חושב שאם עונים על שאלה, יש לענות עליה במלואה (אלא אם כן אתה מונע מאינטרס כלשהו להסתיר מידע), ויש לכך דוגמאות יפות אצל גולשים אחרים בפורום. האם חשבת שע"מ שאנשים יתעניינו, יכירו ויבינו יותר בתחום מסוים, אתה צריך לשתף איתם את המידע שברשותך? האם לא עלה בדעתך שיש אנשים המבקשים לשאוב מידע בתחום מסויים המעניין אותם? כיצד נראה לך שאתה ואני הפכנו לחובבים שגם מבינים דבר או שניים? 1. כי חקרנו. 2. כי שאלנו, ואף אחד ממי ששאלת לא אמר לך את זה אני יודע, אבל אין טעם להגיד לך כי זה לא מעניין אותך. פשוט סיפרו לך את כל מה שידעו בנושא שהתעניינת. לכן, חבל מאוד שאתה מחליט עבור אחרים איזה מידע הם רוצים לדעת או לא.
יש לי אינטרס סודי להכשיל את כל גולשי הפורום.
על מנת שאיש מהם לא ידע לעולם באמת מה ההבדל בין A21 ל-A28... בכל מחיר לא אתן לזה לקרות!!! תעשה לי טובה... ועכשיו ברצינות, אני לא מזלזל פה באף אחד. פשוט לא דחוף לי לרשום דברים שלדעתי לא מעניינים פה אנשים. הבחור שאל שאלה, והסברתי לו את זה בפשטות ובצורה ברורה. זה הכל. אתה תמשיך לענות את התשובות שלך ואני את שלי.
 

JayZed

New member
יש לי אינטרס סודי להכשיל את כל גולשי הפורום.
על מנת שאיש מהם לא ידע לעולם באמת מה ההבדל בין A21 ל-A28... בכל מחיר לא אתן לזה לקרות!!! תעשה לי טובה... ועכשיו ברצינות, אני לא מזלזל פה באף אחד. פשוט לא דחוף לי לרשום דברים שלדעתי לא מעניינים פה אנשים. הבחור שאל שאלה, והסברתי לו את זה בפשטות ובצורה ברורה. זה הכל. אתה תמשיך לענות את התשובות שלך ואני את שלי.

כרגע זכיתם בפרס "הויכוח המיותר ביותר בפורום תח"צ לחודש ספטמבר 2009"
 

mister K

New member
מה שאתה קורא לא רלוונטי, הוא מידע חשוב ביותר
וזהו בעצם סימול הדגם של היצרן. ה-NL/EL וכו' זה סוג השלדה. R33 הוא דגם, בדיוק כמו ש-A20 הוא דגם (מסוג NU).
קישור לדף השלדות מהאתר הרשמי.
בקיצור: MAN NL. סימול השלדה הוא לצרכי היצרן בלבד (מצויין בקטן למעלה), זה לא השם של הדגם. אגב, ההספקים הרשומים ל-NL הם 245, 280, 310 ו-320. לא מצויין יותר ההספק של 270 כ"ס. שם הדגם של ה-R33 הוא HOCL וההמשך לפי ההספק.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
קישור לדף השלדות מהאתר הרשמי.
בקיצור: MAN NL. סימול השלדה הוא לצרכי היצרן בלבד (מצויין בקטן למעלה), זה לא השם של הדגם. אגב, ההספקים הרשומים ל-NL הם 245, 280, 310 ו-320. לא מצויין יותר ההספק של 270 כ"ס. שם הדגם של ה-R33 הוא HOCL וההמשך לפי ההספק.
קובץ מענין מאוד. מה דעתכם
לקחת יוזמה ולהכין טבלה המכילה את כל הדגמים הרלוונטיים ונכניס אותה למאמרי הפורום?
 

mister K

New member
קובץ מענין מאוד. מה דעתכם
לקחת יוזמה ולהכין טבלה המכילה את כל הדגמים הרלוונטיים ונכניס אותה למאמרי הפורום?
רק ארבעה דגמים מהרשימה מיובאים כיום לארץ.
ה-NL313 המוכר (A22), ה-NG363 המפרקי (A24), ה-HOCL 18.360 הבינעירוני (R33) וה-HOCL 14.290 המידיבוס לתיירות (A67). יש שינויים קטנים בהספקים (כנראה שהעלון יותר מעודכן מהשלדות שהגיעו לארץ). המפרקיות יורו 4 שבארץ הן NG353 והמידיבוסים לדברי שוקי הם 14.280.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
רק ארבעה דגמים מהרשימה מיובאים כיום לארץ.
ה-NL313 המוכר (A22), ה-NG363 המפרקי (A24), ה-HOCL 18.360 הבינעירוני (R33) וה-HOCL 14.290 המידיבוס לתיירות (A67). יש שינויים קטנים בהספקים (כנראה שהעלון יותר מעודכן מהשלדות שהגיעו לארץ). המפרקיות יורו 4 שבארץ הן NG353 והמידיבוסים לדברי שוקי הם 14.280.
אני מתכוון גם לישנים כמו EL, SL, SU וכו'
 
רק ארבעה דגמים מהרשימה מיובאים כיום לארץ.
ה-NL313 המוכר (A22), ה-NG363 המפרקי (A24), ה-HOCL 18.360 הבינעירוני (R33) וה-HOCL 14.290 המידיבוס לתיירות (A67). יש שינויים קטנים בהספקים (כנראה שהעלון יותר מעודכן מהשלדות שהגיעו לארץ). המפרקיות יורו 4 שבארץ הן NG353 והמידיבוסים לדברי שוקי הם 14.280.
ההבדלים כאמור הם בגלל תקני היורו של המנועים.
 
קישור לדף השלדות מהאתר הרשמי.
בקיצור: MAN NL. סימול השלדה הוא לצרכי היצרן בלבד (מצויין בקטן למעלה), זה לא השם של הדגם. אגב, ההספקים הרשומים ל-NL הם 245, 280, 310 ו-320. לא מצויין יותר ההספק של 270 כ"ס. שם הדגם של ה-R33 הוא HOCL וההמשך לפי ההספק.
אתה עושה סלט.
HOCL יש המון, מדובר בכל השלדות עם מנוע אחורי להרכבת מרכבים זרים. גם דגם עם דאבל בקאקס שמיועד לבניית דו-קומתיים יקרא HOCL, ולכן שם הדגם של R33 לעולם לא יהיה HOCL, כי אם R33 הוא הוא שם הדגם, לשלדה מסוג HOCL. ההספקים המצויינים הם עבור מנועים בתקן הוולונטרי EEV ומנועי היורו 4 לא מצויינים (מה גם שאם תרצה לקנות כאלה תוכל עד סוף החודש בלבד באירופה). חבל שאתה סתם מתווכח על סמנטיקה, רק לשם וויכוח.
 

mister K

New member
אתה עושה סלט.
HOCL יש המון, מדובר בכל השלדות עם מנוע אחורי להרכבת מרכבים זרים. גם דגם עם דאבל בקאקס שמיועד לבניית דו-קומתיים יקרא HOCL, ולכן שם הדגם של R33 לעולם לא יהיה HOCL, כי אם R33 הוא הוא שם הדגם, לשלדה מסוג HOCL. ההספקים המצויינים הם עבור מנועים בתקן הוולונטרי EEV ומנועי היורו 4 לא מצויינים (מה גם שאם תרצה לקנות כאלה תוכל עד סוף החודש בלבד באירופה). חבל שאתה סתם מתווכח על סמנטיקה, רק לשם וויכוח.
אני יודע מה זה HOCL.
התכוונתי לכך ש-R33 הוא סימול לתת דגם של שלדת ה-HOCL. שום סלט. אם כבר אז אתה זה שעשית סלט כשהתחלת להסביר לבחור על A21 ו-A26 כשהוא בסך הכל שאל איך קוראים לדגמי האוטובוסים העירוניים של מאן. לכן הוספתי תשובה פשוטה. לגבי ההספקים, תיארתי לעצמי שזו הסיבה. ידוע לי שמנועי היורו 4 של נמוכי הרצפה הם בהספקים של 270, 310 ו-350 כ"ס.
 
אני יודע מה זה HOCL.
התכוונתי לכך ש-R33 הוא סימול לתת דגם של שלדת ה-HOCL. שום סלט. אם כבר אז אתה זה שעשית סלט כשהתחלת להסביר לבחור על A21 ו-A26 כשהוא בסך הכל שאל איך קוראים לדגמי האוטובוסים העירוניים של מאן. לכן הוספתי תשובה פשוטה. לגבי ההספקים, תיארתי לעצמי שזו הסיבה. ידוע לי שמנועי היורו 4 של נמוכי הרצפה הם בהספקים של 270, 310 ו-350 כ"ס.
לא רתם. הוא שאל לשמות הדגמים ולא לסוגי השלדות
הוא קיבל מידע מקיף ומפורט ביותר. זה שאתה לא יודע להבדיל בין שם דגם לסוג שלדה, זה דבר אחר. זה שאתה בוחר להתווכח איתי על כל שטות, רק לשם וויכוח, זה לא אשמת הפורום וגולשיו. בכל מקרה, כדאי שתדייק יותר בהגדרותיך להבא. נ.ב. R33 הוא לא סימול לשום תת דגם. R33 הוא דגם של שלדה מסוג HOCL. ממש כמו שמזדה 3 היא סוג של משפחתית קומפקטית וקיה קרניבל היא סוג של מיניואן.
 

mister K

New member
לא רתם. הוא שאל לשמות הדגמים ולא לסוגי השלדות
הוא קיבל מידע מקיף ומפורט ביותר. זה שאתה לא יודע להבדיל בין שם דגם לסוג שלדה, זה דבר אחר. זה שאתה בוחר להתווכח איתי על כל שטות, רק לשם וויכוח, זה לא אשמת הפורום וגולשיו. בכל מקרה, כדאי שתדייק יותר בהגדרותיך להבא. נ.ב. R33 הוא לא סימול לשום תת דגם. R33 הוא דגם של שלדה מסוג HOCL. ממש כמו שמזדה 3 היא סוג של משפחתית קומפקטית וקיה קרניבל היא סוג של מיניואן.
נו באמת, שנינו יודעים למה הוא התכוון.
בינינו אף נהג אוטובוס, נוסע ואפילו חובב ממוצע לא בקיא בסימולי הדגמים. רק יודעים שזה מאן HOCL או NL וכו'. R33 הוא אכן סימול דגם לסוג מסויים של שלדת HOCL. פה יש שוני בין השלדות ולכן גם ציינתי את זה, אך בעירוניות הנמוכות רצפה אין לכך שום משמעות. פה ההקבלה הכי טובה שיכולתי למצוא, היא למשל ל-BMW סדרה 5 או סדרה 7 שגם בתוכן יש תתי דגמים שמשתנים ומתחדשים כל הזמן. A21 ו-A28 מקבילים לתת הדגמים האלה. והויכוח הוא לא לשם הויכוח. אתה נתת את התשובה שלך ואני את התשובה שלי. לא אמרתי שאתה טועה, רק אמרתי שלא לזה "התכוון המשורר". עד כמה שזכור לי, אין לך פה מונופול מסויים על התשובות.
 
נו באמת, שנינו יודעים למה הוא התכוון.
בינינו אף נהג אוטובוס, נוסע ואפילו חובב ממוצע לא בקיא בסימולי הדגמים. רק יודעים שזה מאן HOCL או NL וכו'. R33 הוא אכן סימול דגם לסוג מסויים של שלדת HOCL. פה יש שוני בין השלדות ולכן גם ציינתי את זה, אך בעירוניות הנמוכות רצפה אין לכך שום משמעות. פה ההקבלה הכי טובה שיכולתי למצוא, היא למשל ל-BMW סדרה 5 או סדרה 7 שגם בתוכן יש תתי דגמים שמשתנים ומתחדשים כל הזמן. A21 ו-A28 מקבילים לתת הדגמים האלה. והויכוח הוא לא לשם הויכוח. אתה נתת את התשובה שלך ואני את התשובה שלי. לא אמרתי שאתה טועה, רק אמרתי שלא לזה "התכוון המשורר". עד כמה שזכור לי, אין לך פה מונופול מסויים על התשובות.
בוודאי שאין מונופול, פשוט חבל שללא תתקבל
תשובה מדוייקת. אינני מצפה מנהג אוטובוס שיכיר דגמים, כל שכן על נוסע. אני כן מצפה מחובב שעונה על שאלה בנושא דגמים בפורום תח"צ (וגם מתקן אחרים) להבין לעומק בדגמי אוטובוסים עליהם נשאל. וכן - אני יודע היטב למה הוא התכוון. יש לי רק בעיה אחת: אני לא אוהב שלא מדייקים. הוא התכוון לכינוי שהודבק כסלנג לאוטובוסים הללו. האם לא מעצבן אותך שקוראים לאמבסדורים דאף? לא מעצבן אותך שלאיריסבוס ARES קוראים איווקו? אותי כן ולכן אני אמשיך לספק תשובות מלאות ולא חלקיות. אשמח אם לא תתקן אותי בפעם הבאה, אלא במקרה שטעיתי ואז אודה לך על התיקון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה