שאלה,

שאלה,

מה עושים כשילד מנסח את עצמו מצויין בעל פה,מבין היטב את החומר אבל כשהוא מנסח את התשובות הוא כותב בשפה גבוה אבל בוחר מילים שמשבשות את המשמעות - לדוגמה במקום "היטלר החדיר את האידאולוגיה" היטלר הדליף את האידאולוגיה" או "רוסיה חשקה בשטח.." במקום רצתה.. בפועל היום אחרי שהוא מבין ומשנן את החומר - מבצע לא פשוט הוא עונה על שאלות ומקפיד על ניסוח אבל זה הופך את זה למאאאוד מעייף. יש רעיונות? תודה - יעל
 
פעלים בעברית

לפי הדוגמאות שנתת, מדובר בשימוש לא מדויק של פעלים. כדאי לבקש ממנו לעשות רשימה של הפעלים - לבדוק משמעותם. ושהוא יתקן בעצמו. לפעמים הפרעות קשב גורמות לשימוש במלה אחת במקום המלה הנכונה שלא נשלפת בשניה המתאימה. כדאי גם את זה לבדוק... באופן עקרוני, זה כנראה משהו שצריך להעביר ממך אליו, כלומר, שלא את תעשי את הבדיקות כל הזמן, לא את תתעייפי, אלא הוא יחדד את החשיבה וימצא את המלה המתאימה יותר. זה תהליך, שלפעמים כדאי להשחיל מורה פרטית שיודעת לעשות את העבודה - כלומר, לעשות העברה מאחריותך לאחריותו, מבלי למשוך את הנושא זמן רב מדי לאורך השנה.
 
למעלה