שאלה.

misseverything

New member
שאלה.

שלום, אני י"בתניקית (בשלבי סיום) שההורים חופרים לה בלי סוף על זה שהם רוצים שאהיה עורכת דין. או כל דבר שקשור במשפטים. רציתי לדעת מה תנאי הקבלה לאוני'\מכללות למיניהן, והאם יש אתר מרוכז בו אני יכולה למצוא מקצועות שונים ותנאי הקבלה להם, משהו מעודכן? יש לי ספר משנת 2001 אבל אני לא בטוחה עד כמה הוא תקף nowadays. אשמח לעזרה. ואיך להוריד את ההורים שלי מהגב. כי הם מפעילים עלי לחץ חזק על תחום שאני דיי בטוחה שלא אקח... {אני גם בטוחה שחלקכם לפחות מכירים את זה}
 

BlackUnicorn

New member
אל תעשי את הטעות הזו, אל תלכי

ללמוד משהו בגלל שההורים שלך לחצו עלייך ללמוד אותו, או שאת תצטערי על כך למשך שארית חייך. תלמדי משהו כי הוא מעניין אותך או מועיל לך בצורה כלשהי אחרת. להורים שלך יש את החיים שלהם, לך יש את החיים שלך. הם לא יכולים לכפות עלייך את הרצונות שלהם שהם אף פעם לא הצליחו להגשים בעצמם...
 
גם אני הלכתי ללמוד משפטים בגלל ההורים

התוצאה: אני יושבת וגולשת באינטרנט כאשר יש מעלי צל של עבודה שעלי להגיש עוד יומיים (וזו לא הפעם היחידה שאני עושה את זה) ובנוסף אני הולכת להכשל טוטאלית כמעט בכל הקורסים כי הם לא מעניינים אותי כהוא זה. גם אני שמעתי את הפזמון הידוע "לכי תלמדי משפטים, צריך עו"ד במשפחה, זה פראקטי, זה יוקרתי, בלה בלה בלה בלה". אל תאמיני לזה - כולם יודעים שהיום להיות עו"ד זה לא מה שהיה פעם. המלצה שלי: קחי לך את הזמן, יש לך שנתיים עכשיו בצבא - תתענייני בדיוק מה התחום הזה אומר ואם זה מושך אותך, אם את מרגישה שזה ממש לא את ואת לא רוצה לעסוק בזה בשום אופן - אל תעשי את זה. בסופו של דבר מי שיצטרך ללמוד ימים ולילות מקצוע שלא מעניין אותו זו את ולא ההורים שלך.
 

Scarlight

New member
למה את לא פורשת?

אני שואל כי אני באמת מתעניין
 

Atenolol

New member
לא לרוץ לפרוש

שנה א משפטים מתישה ותובענית. המקראה בלתי נגמרת. העבודות לא נותנות רגע לנוח ולחשוב. הציונים לא כמו בתיכון, והבטחון העצמי בקאנטים. אז ככה: שנה א נגמרת צ'יק צ'אק. אחרי שנה א משפטים חצי תואר מאחוריך. רק בודדים שבבודדים באמת מצליחים להכשל בבחינות. לא כתוב באף ספר שאחרי תואר במשפטים מוכרחים ללכת בשביל הסלול, להתמחות ולהשתעבד. אפשר להתפתח בכוון אחר. אפשר לעשות תואר שני או נוסף. העולם פתוח. עם תואר במשפטים ביד, גם ללא התמחות, נפתחות לא מעט דלתות. חבל לאבד את זה. לפחות באת"א, תכנית הלימודים במשפטים מספיק גמישה כדי לאפשר ללמוד די הרבה קורסים בפקולטות אחרות. זו הזדמנות להחשף בקטן לתחומים בהם אפשר יהיה להעמיק בעתיד. לדעתי, בשיקול קר, למי שכבר מסיים שנה א במשפטים כדאי לשקול ברצינות להשלים את הלימודים האלה גם אם הם לא פסגת החלומות - הם פותחים אופציות, וסיום התואר יכול להיות התחלה נחמדה של פרק חדש. בהצלחה!
 

BlackUnicorn

New member
מסכימה בהסתייגות אחת

לסיים את התואר רק אם אין שום רעיון אחר למשהו ריאלי. אם רוצים ללמוד משהו אחר ברצינות - אז כן, כדאי ורצוי לפרוש - אין שום טעם לבזבז עוד כמה שנים טובות סתם. אבל אם אין שום תוכנית חלופית הגיונית חוץ מלעבוד בעבודות מזדמנות או משהו בסגנון, אז בהחלט כבר עדיף לסיים, זה תואר שפותח דלתות. וכן, שנה ב' נראית כל כך קלילה פתאום אחרי שנה א'... בראייה אחורה - כמה משברים היו לי בשנה א'!!!!!! לא יודעת איך לא נשברתי... הכל בזכות החברים והמשפחה וקצת כוחות נפשיים...
 

Bazooka Jane

New member
אוי, תודה רבה. ממש ניחמתם אותי....

היתה לי הרגשה ששנה ב' חייבת להיות יותר טובה משנה א'. מאוד לא מעניין לי ואין לי כוח להגיע לשיעורים, לפחות מאז שנגמר מבוא לתורת המשפט עם שי לביא. החלטתי שבשנה הבאה אני לוקחת (כמעט) רק את מה שמעניין לי, ולא אכפת לי אם הקורסים קשים או לא נוחים לי עם השעות. נמאס לי לשבת בכתה (בפעמים הנדירות שזה קורה) ולתהות מה אני עושה שם.
 

BlackUnicorn

New member
בכיף :) ולקראת הבידינג לא לשכוח להתייעץ

לגבי קורסים מעניינים... הכל תלוי במרצה.
 

Scarlight

New member
יש הבדל בין מי שהולך ללמוד משפטים כי אמרו לו

לבין מי שהלך כי לפני הלימודים זה נראה לו מעניין ועכשיו הוא קצת משתעמם. זו דעתי לפחות. ובכל מקרה, שנה מתוך שלוש וחצי היא לא חצי תואר, ואני חושב שאם מישהו לא יפרוש הוא יבזבז יותר זמן.
 

B L I M P

New member
שאלה לי אליך

אני בשנה א עכשיו רק בעברית וכמה שזה נשמע הזוי אני לא מרגישה שום עומס (ואני גם משלבת עם מנע"ס ועובדת), האם אני יכולה להניח מזה שהחל משנה ב' יהיה לי לגמרי פיקניק או שבעברית (עד כמה שידוע לך) שנה א' יותר קלה?
 

sacrament

New member
הבעיה בשנה א' באת"א

הייתה שכל הקורסים היו שנתיים וגדולים (5-6 נקודות זכות). מאחר ולמרצים מותר לתת לנו עבודה על כל נקודת זכות- אז בכל קורס היו בערך 6 עבודות (אם הקורס סמסטריאלי, אז נותנים פחות, אבל כאמור-הקורסים היו כולם שנתיים). אני בשנה א' הכנתי 40 עבודות- שזה יוצא בערך עבודה או שתיים לשבוע (לעיתים רחוקות גם 3)- אז היה לי קצת לחוץ
.
 
amen to that

יש תחושה שכל השנה אנחנו רק מכינים עוד עבודה ועוד עבודה, ומנסים להתמודד עם כל מני קפריזות של מתרגלים. זאתי רוצה את העבודות במעטפה חומה, אלה בודקים עבודות 5 שבועות, ומתרגלת קטלנית (אהם נזיקין) שקוטלת את כל מה שכתבת. אני מאד מקווה ששנה ב' תגיע מהר ושהיא אכן פחות עמוסה כמו שאומרים :)
 

sacrament

New member
כן, נזיקין גם לי היתה מתרגלת קוטלת

כתבה לי הערה אחת טכנית (התבלבלתי במספרים של איזה סעיף, כנראה טעות הקלדה), וקיבלתי 82. אז עירערתי- והיא עושה לי- זה מתוקנן. התעקשתי, אז היא הודיעה לי כי הציון של עבודה מתחיל מ-80, ושאני צריכה להיות מרוצה כי זה מעל הממוצע. ואני כזה- מז'תומרת מתחיל מ-80??? עבודה לא מתחילה מ-100 ומשם יורדת???
 

sacrament

New member
והגדיל לעשות מתרגל אחר

שכתב לי על עבודה- עבודה מושלמת, ולא היו כל הערות, והוא נתן לי 92.
 

sacrament

New member
רוצה עוד??? רק תבקשי

עבודה ראשונה בקורס כלשהו- המתרגלת מורידה לי 20 נקודות על שלא ניסחתי את הבעיה בפס"ד בתור שאלה. אם היא הייתה פותחת את העיניים היא הייתה רואה שכתבתי "השאלה הינה מה..." והעובדה שאין סימן שאלה בסוף המשפט מראה שאני יודעת לנסח משפט כי לעזאזל אי אפשר לשים סימן שאלה במשפט כזה, אבל זו עדיין שאלה. מה לא מובן ב"השאלה הינה..."
. וחוץ מזה- על דבר כזה מורידים נקודות? עבודה בקורס אחר- המתרגלת מורידה לי ציון מ-100 ל-97 והנימוק- לא הגשת את העבודה ברווח כפול. ראוי לציין שהעבודה כן הוגשה ברווח כפול וממילא היו בה פחות עמודים ממה שהיה צריך, אז הייתי יכולה גם להגיש ברווח משולש /-: אבל לתת מאה זה כואב, מסתבר.
 

sacrament

New member
תראי...זה נורא מעצבן

אבל מצד שני, לא פעם קרה לי שעבודה ממש (אבל ממש) גרועה שהגשתי קיבלה ציון גבוה מאוד. הבעיה היא אכן חוסר הוודאות שיש. בגלל זה משתדלים לעבור על הנקודות לעבודה עם חברים שלומדים אותו קורס...ויום לפני ההגשה פתאום רצות שמועות לגבי משהו שכדאי להוסיף וכיו"ב.
 
למעלה