שאלות לאיתמר

noname103

New member
שאלות לאיתמר

אהלן, זה נראה אחלה פורום. יש לי כמה שאלות בנוגע לבגרות 5 יח"ל בהיסטוריה. 1. איך מחשבים את הממוצע? כמה אחוזים 2 היח"ל וכמה ה3? 2. 3 יח"ל היסטוריה, באיזה תאריך? 3. האם יש כאן חומר על סין? תודה רבה ושבת שלום
 
לא איתמר, אבל

40% ל2 יחידות 60% ל3 16 ביוני לגבי סין אני לא יודעת אבל יש סיכומים וקישורים לסיכומים באתר של ערוץ ההיסטוריה
 
איתמר, אבל

כפפות ענתה על הכל. אני רק אצרף את הקישור לדף הרלוונטי בערוץ ההיסטוריה.
 
נולד ב-4 ביולי

אכן. ע"פ הפרסום האחרון של לוח הבחינות עולה שמועד הבחינה בהיסטוריה מוגבר נדחה ל-4 ביולי. גם ארי פרסם קישור לאתר הבגרויות של משרד החינוך.
 

K C

New member
יפן

איתמר. ישנה אפשרות ש"סידרת" את סעיפי יפן לפי מפמ"ר היסטוריה בהתאמה לסעיפי הספר של שילוני? בין כך וכך, בעניין הסעיפים הבאים : 1.היבטים נבחרים בצמיחה של יפן המודרנית: א.עיצוב המשטר הקיסרי ביפן - מדובר על עמודים 13 עד 22? ב.ביטויי התמערבות ומודרניזציה בצבא, בחינוך, בתעשייה ובדת. - עמודים 57 עד 91? ועוד שאלה. במסמך לימודי בחירה, בפתיחת הנושא נרשם : "פרקים נבחרים מהספר (הרשום בסוגריים הם תתי הסעיפים המחייבים)". האם כוונתם היתה : "תלמדו כל מה שמופיע במיקוד כלל תתי סעיפים אלה" ?
 
יפן

לגבי יפן, בהחלט אפשר לומר שהסיכום נערך עד כמה שניתן ע"פ שילוב סעיפי ת"ל עם סעיפי ספרו של שילוני. עמ' 22-13 (או אפילו 25) הם רקע בלבד. אבל ההמשך רלוונטי. הם אכן מתקשרים למה שמופיע בראשית הנושא במסמך לימודי הבחירה. וכאן, תשובה לשאלתך, אכן צריך ללמוד כל הסעיפים המופיעים בסוגריים. אגב, באופן מוזר אין התייחסות ספציפית לחוקת מייג'י לא בת"ל ולא במה שמופיע במסמך המקדים. עם זאת, ע"פ הפרשנות שלי זה חלק מנושא הרסטורציה של מייג'י ולכן כללתי בסיכום אלמנטים בפרק 9 בספר של שילוני (אף על פי שהוא לא במסמך המקדים). חיזוק להנחה התקבל בבגרות של 2008 כאשר אחת השאלות הייתה: "מה היו עיקרי התוכן של חוקת מייג'י. הצג יתרון אחד וחיסרון אחד של החוקה, מנקודת מבט דמוקרטית."
 

K C

New member
לוידוי הבנה

בפירוט הפרקים, צריך ללמוד רק את המצויין בסוגריים ולא את כל הפרק (וכמובן גם את נושאי המיקוד כפי שהם מופיעים במיקוד)? שדיברת על הסיכום הערוך התכוונת לסיכום הזה http://img2.tapuz.co.il/forums/1_99726641.pdf ? מה הם (סעיפי) ת"ל?
 
תשובה

בעיקרון, בנושא יפן, בפירוט פרקי הספר הרלוונטיים - באותם פרקים שיש בסוגריים פירוט של הנושאים - צריך ללמוד רק מה שבסוגריים. אני מציע ללמוד גם את פרק 9 בספר לגבי החוקה (ו/או להיעזר במה שמופיע על החוקה בסיכום). זה אכן הסיכום. סעיפי ת"ל - הכוונה לסעיפי תכנית הלימודים.
 
למעלה