שאלות לגבי ה-BRT באשדוד

aryeri

Member
הבנתי שהמת"צים ברחוב ז'בוטינסקי באשדוד נפתחו לפני כמה חודשים. מישהו יודע אם בפועל כבר נוסעים בהם קווי האוטובוס שעוברים ברחוב? האם התחנות שברחוב נמצאות על המת"צ או שהן עדיין בנתיבי הרכב הפרטי? לא ניתן להבין מהאפליקציות אם התחנות במת"צ או בנתיבים הרגילים.
שאלה נוספת, ראיתי בתוכנית ב"תכנון זמין" שמתוכננים נת"צים גם בשדרות בני ברית. מישהו יודע אם מתכננים לבצע אותם מתישהו? האם יש קטעים שכבר בוצעו?
 

connex

Active member
הבנתי שהמת"צים ברחוב ז'בוטינסקי באשדוד נפתחו לפני כמה חודשים. מישהו יודע אם בפועל כבר נוסעים בהם קווי האוטובוס שעוברים ברחוב? האם התחנות שברחוב נמצאות על המת"צ או שהן עדיין בנתיבי הרכב הפרטי? לא ניתן להבין מהאפליקציות אם התחנות במת"צ או בנתיבים הרגילים.
שאלה נוספת, ראיתי בתוכנית ב"תכנון זמין" שמתוכננים נת"צים גם בשדרות בני ברית. מישהו יודע אם מתכננים לבצע אותם מתישהו? האם יש קטעים שכבר בוצעו?
קודם כל רק לדייק זה לא brt אלא אוטובוסים רגילים לחלוטין ללא מפרק שחלקם חשמליים. שנוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית אך לא זוכים להעדפה ברמזורים. בז'בוטינסקי כל התחנות על הנתיב תחבורה ציבורית והקווים לאזור התעשיה בעיקר או למסוף בבני ברית עוברים שם. כרגע לא נראה לי שהפרוייקט הזה יתקדם יותר ממה שכבר נעשה כי התושבים כועסים, הפרוייקט לא מצמצם את הרכבים הפרטיים ויש אזורים בעיר שנפגעו כשפחות קווים משרתים אותם
 

aryeri

Member
קודם כל רק לדייק זה לא brt אלא אוטובוסים רגילים לחלוטין ללא מפרק שחלקם חשמליים. שנוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית אך לא זוכים להעדפה ברמזורים. בז'בוטינסקי כל התחנות על הנתיב תחבורה ציבורית והקווים לאזור התעשיה בעיקר או למסוף בבני ברית עוברים שם. כרגע לא נראה לי שהפרוייקט הזה יתקדם יותר ממה שכבר נעשה כי התושבים כועסים, הפרוייקט לא מצמצם את הרכבים הפרטיים ויש אזורים בעיר שנפגעו כשפחות קווים משרתים אותם
כשיש לך נתיב תחבורה ציבורית אחד לצד 2, 3, ולפעמים 4 נתיבים רגילים, זה לא יכול להפחית את הרכבים הפרטיים.
לא הבנתי גם למה יש אזורים בעיר שהפחיתו להם שירות. אתה יכול לתת דוגמה לאזור כזה? מעניין אם זה סתם תכנון לקוי או שלקחו במכוון שירות מהשכונות לטובת הקווים שנעים על הנת"צים

לגבי זה שהאוטובוסים עוברים במת"צ - לפי השרטוטים של תוכניות התנועה והתמונות שפורסמו משם אמורה להיות תחנה בז'בוטינסקי פינת וייצמן לכיוון מערב, למשל של קו 5. בפועל אין שם תחנה לפי האפליקציות, וגם לא לקווים האחרים
 

connex

Active member
כשיש לך נתיב תחבורה ציבורית אחד לצד 2, 3, ולפעמים 4 נתיבים רגילים, זה לא יכול להפחית את הרכבים הפרטיים.
לא הבנתי גם למה יש אזורים בעיר שהפחיתו להם שירות. אתה יכול לתת דוגמה לאזור כזה? מעניין אם זה סתם תכנון לקוי או שלקחו במכוון שירות מהשכונות לטובת הקווים שנעים על הנת"צים

לגבי זה שהאוטובוסים עוברים במת"צ - לפי השרטוטים של תוכניות התנועה והתמונות שפורסמו משם אמורה להיות תחנה בז'בוטינסקי פינת וייצמן לכיוון מערב, למשל של קו 5. בפועל אין שם תחנה לפי האפליקציות, וגם לא לקווים האחרים
רובע ט' למשל
היה שם את קווים 8, 12,24
היום בתחנה שלי עוברים רק שני קווים 12,4
אין שום חיבור לאלטלנה, אין קו אחד שמגיע לרובע י,י"ג כי המסלול של קו 12 קוצר. גם הדרך לתחנה מרכזית ארוכה יותר בקו 12 בגלל סיבוב ברובע ח' שהיה עושה קו 4 הישן. אם אני צריך לרדת ולהחליף קו לתחנה מרכזית זה רק בפרחים ואז מה זה עוזר לי אם גם 12 וגם קו 1 עושים משם את אותו המסלול?
לא יודע איזה שרטוטים יש לך אבל סביר להניח שהם לא עדכנים כי בערך יומיים אחרי שהתוכנית הושקה עשו קצת שינויים בתחנות ומסלולים של חלק מהקווים
 

aryeri

Member
רובע ט' למשל
היה שם את קווים 8, 12,24
היום בתחנה שלי עוברים רק שני קווים 12,4
אין שום חיבור לאלטלנה, אין קו אחד שמגיע לרובע י,י"ג כי המסלול של קו 12 קוצר. גם הדרך לתחנה מרכזית ארוכה יותר בקו 12 בגלל סיבוב ברובע ח' שהיה עושה קו 4 הישן. אם אני צריך לרדת ולהחליף קו לתחנה מרכזית זה רק בפרחים ואז מה זה עוזר לי אם גם 12 וגם קו 1 עושים משם את אותו המסלול?
לא יודע איזה שרטוטים יש לך אבל סביר להניח שהם לא עדכנים כי בערך יומיים אחרי שהתוכנית הושקה עשו קצת שינויים בתחנות ומסלולים של חלק מהקווים
זה שצמצמו קישוריות לא אומר שפרויקט המת"צים לא טוב, אלא שהתכנון של הקווים לא טוב...
 

connex

Active member
זה שצמצמו קישוריות לא אומר שפרויקט המת"צים לא טוב, אלא שהתכנון של הקווים לא טוב...
ציינתי גם קודם. אין העדפה ברמזורים לאוטובוסים, בשעות העומס יציאה ממסוף הרכבת יכולה לקחת רבע שעה, כנ"ל חצייה בכיכר הסיטי ודווקא בנקודות התורפה האלו לא טיפלו. לא היה מזיק גם קו שהיה נוסע על ציר בני ברית עד אזור התעשיה הצפוני
 

olli3

New member
מנהל
מעבר לכל זה, אין עליה מכל הדלתות ולכן חובה לעבור אצל הנהג כדי לתקף רב קו. גם אין מעבר 90 דקות ברב קו.
 

DAVIDADATO

Well-known member
מעבר לכל זה, אין עליה מכל הדלתות ולכן חובה לעבור אצל הנהג כדי לתקף רב קו. גם אין מעבר 90 דקות ברב קו.
אין מעבר 90 דקות ברב קו? זה נשמע משהו לא חוקי, זה לא כמו באזור חיפה ששם יש קודים אחרים לכל עיר
 

olli3

New member
מנהל
באמת? אבל בתוך אשדוד אין קודים אחרים רק קוד נסיעה אחת בלבד
גם בתוך יבנה, אשקלון, גם בתוך שדרות, גם בתוך נתיבות, קרית גת, ערד, דימונה, ירוחם, נתניה, חדרה, עפולה, טבריה, קרית שמונה, נהריה, עכו ועוד רשימה ענפה של יישובים.
 

YuMi2017

Member
מה שעשו בנת"צים האלה בין היתר, חסמו פניות ולכן שינו קווים.
הנתצים נמצאים במסלולים שאין כמעט אוכלוסיה שגרה שם (הכל כבישים ראשיים ורחוקים מנקודות עניין של האזרח הפשוט).
לקחו עיר מתוכננת היטב ללא בעיות של פקקים או עומסים והרסו הכל.
רפורמה לשם הרפורמה ללא שום חשיבה או שירות נורמלי.
חבל מאוד
 
למעלה