שאלות למיילדת אילנה שמש

שאלות למיילדת אילנה שמש

מחר בשעה 20:00 תתארח בפורום המיילדת אילנה שמש. אילנה תענה על שאלותיכם בנושא לידות בית- לדוגמא, מי מתאימה ללידת בית, מה היתרונות של לידת בית מול בי"ח, התמודדות עם סיבוכים בלידת בית, ביטוח, בטיחות, ועוד. בנוסף, תענה אילנה על שאלותיכם בנוגע למכשיר האפי-נו, לדוגמא, יעילות מול עיסוי פרינאום, בטיחות בשימוש, היגיינה ועוד. אילנה שמש היא מיילדת בעלת למעלה מ- 21 שנות ניסיון, שבמהלכן יילדה למעלה מ- 4,000 נשים, מהן יותר מ-400 בלידות בית. היא עבדה בבית חולים "אסותא" במשך 5 שנים וב"משגב לדך" במשך 14 שנה עד לסגירתו. היא הייתה אחראית על חדרי הלידה הביתיים. בזמן עבודתה שם התמחתה בלידות טבעיות ובלידה רכה לילוד. מאז סגירת האחרון, היא מיילדת בבתיהן של היולדות וב"צימרים" ללידה שבביתה במושב ישרש. אילנה נחשבת כאחת המובילות במאבק האידיאולוגי למען זכויות היולדת לביטוי עצמי בלידה. שאלות לאילנה שמש, ניתן לשרשר החל מעכשיו תחת הנושא הרלוונטי (לידות בית או אפי-נו). לפני שאתם מכניסים שאלה, שימו לב אם לא שאלו אותה לפניכם
ביום ג', 13/9 בשעה 20:00, תענה אילנה באופן מרוכז על כל השאלות. התשובות יהיו בשפה העברית (אלא אם כן יהיו הפתעות ואז אתרגם את תשובותיה מאנגלית לעברית).
 

twiti

New member
GBS ועיסוי...

שלום אילנה, רציתי לדעת האם יש מניעה לבצע עיסוי ידני ו/או להשתמש באפי-נו עם GBS. תודה מראש על תשובתך...
 

chan007

New member
שלוש שאלות

שלום אילנה. תאריך הלידה שלי הוא מחר. אני משתמשת באפי-נו סביב שלושה שבועות. א. הכי הרבה שהצלחתי להגיע היה 30 ס"מ. ואני מרגישה תקועה. לא מצליחה להגיע מעבר לזה. האם יש לך המלצה איך אפשר לפרוץ את המחסום... ב. בשלושת הימים האחרונים אני מרגישה שאני הולכת אחרונית, במובן הזה שאני לא מגיעה למקסימום שלי. השימוש במכשיר כואב לי מאד אחרי דקות ספורות ואני מרגישה שאני לא יכולה להמשיך. האם נתקלת בזה? ג. האם האפי נו לא יכול לגרום לזיהומים? תודה מראש.
 
תשובות לצ'אן

האפינו אינו גורם לזיהומים. תמשיכי לתרגל ברוגע עד הלידה ולא להכאיב לעצמך. יתכן שמחר - מחרתיים תהיה פריצת דרך ותגיעי ל-33. תנסי תנוחת עובר ועזרה מבן זוגך בהחזקת הבלון. תעשי כמה שאת יכולה אבל אל תכנסי ללחץ ואל תדאגי- כל אחת עם המבנה האנטומי והגמישות שלה. אמורה להיות תחושת אי נוחות אך לא כאב- אם כואב לך סימן שאת לא צריכה לנפח יותר. בהצלחה בהמשך.
 

עניווי

New member
כמוסות שמן נר הלילה

לאילנה שלום האם כמוסות שמן נר הלילה מומלצות לבליעה למטרת הגמשת הפירינאום? האם יש איזה תופעות לואי או מגבלות?
 
לעניווי- כמוסות שמן נר הלילה

לא ידוע לי על שום קשר בין נר הלילה להגמשת הפירינאום. בעבר, חשבו שזה עוזר למנוע הריון עודף אבל מחקר בנושא לא הוכיח זאת. שמעתי שהיה מחקר שהצביע על לידות ממושכות יותר לאחר שימוש בשמן נר הלילה אך אני לא בטוחה בכך - לא חקרתי את הנושא
 

שָׂרָה

New member
לקחתי 3 כמוסות שמן נר הלילה

בשבועות האחרונים לפני לידת בני הבכור. כל הלידה היתה 21 שעות, יש קשר???
 

הילהל

New member
היסטוריה של שיליה נעוצה

אילנה שלום ותודה על האירוח. עברתי לידה אחת איומה ומחרידה בסורוקה, ומאז אני שוקלת את נושא לידת הבית. אמרו לי שתתכן בעיה, כי היתה לי בלידה "שיליה נעוצה". השיךיה לא יצאה, ואחרי כל מיני ניסיונות (הזרקת פיטוצין לחבל הטבור, לחץ פיזי של הרופא) איבדתי המון דם ונאלצו לעשות ניתוח "ריביזיה". האם ההיסטוריה הזו תמנע ממני לידת בית?
 
להלהל על שליה נעוצה

This is one of those grey areas in homebirth. It is not a definate yes or definate no. It has a lot to do with the particular midwife you choose and what her limits are, how important it is for you to birth at home, how far you live from hospital, etc. Let me say that you have more of a chance that this could happen again than a women who normally birthed a placenta. My problem here is this. Often in hospital births, they don't wait long enough, don't give you the baby to nurse, push and pull and massage your stomach. All this leads to separation problems. Also if the bladder is full of urine, due to epidurals and IV's , then the placenta has trouble separating. I have had many women who had stories with one of their births that they needed a revision after, and then successfully birthed placentas at other births. Did they wait half an hour before intervening? Sometimes if you have a heart shaped uterus, or a uterus with a septum or other malformation this can cause the placenta not to separate, and could happen again so find out. Anyway, if you want to try a homebirth, you need to live within 15 minutes of hospital, or birth somewhere else that is close to hospital, and I would suggest that you have an ambulance outside on standby. YOu need to come to the birth with a high hemoglobin, at least 11,in case of bleeding. If your placenta doesn't separate by half an hour, I suggest you transfer to hospital with your midwife. תרגום בעברית: זה אזור אפור במילדות והתשובה תלויה בכמה גורמים. דבר ראשון זה תלוי במיילדת ובגבולות שלה. בנוסף, זה תלוי במידת הרצון שלך ללדת בבית ומרחק גיאוגרפי של הבית מבית החולים. בטוח שיש לך סיכוי גדול יותר שוב לשליה נעוצה מאשר לאשה שילדה בעבר שליה רגילה. אבל, יש לי בעיה עם זה- אני ילדתי הרבה נשים שבאחת מהלידות הייתה שליה נעוצה אבל אחרי זה ילדו את השליה בצורה טובה. בהרבה בתי חולים יש חוסר סבלנות, הם לוחצים על הבטן ועושים מסז' אגרסיבי שמפריע למנגנון ההפרדות הרגיל. הם מושכים בכוח את חבל התבור ומונעים הנקה מייד לאחר הלידה (הנקה גורמת להתכווצויות שגורמות להפרדות השליה מהרחם). עקב שימוש היתר באפידורלים ואינפוזיות יש בעיה של שלפוחית שתן מלאה שמונעת הפרדות תקינה של השליה. צריך לברר פה מה היה בסיפור שלך? צריך לברר אם יש בעיה במבנה הרחם שלך כמו רחם בצורת לב או רחם עם מחיצה או רחם דו קורני כי כל אלו יכולות להיות סיבה לכך שזה יקרה עוד פעם. בכל מקרה, אם ברצונך ללדת בבית זה לא בלתי אפשרי אבל כמה אמצעי זהירות בהחלט חיוניים: מרחק מבית חולים לא יותר מרבע שעה, אמבולנס שימתין בחוץ בזמן הלחיצות ועד ליציאת השליה, הימוגלובין לפחות 11, לעבור לבית חולים עם השליה לא יוצאת תוך חצי שעה. בהצלחה.
 

הילהל

New member
תודה רבה!

הם דווקא נתנו לי להניק - אבל יונתן היה מותש משעתיים וחצי של לחיצות ולא ינק כלל, פשוט רצה לישון. גם חיכו חצי שעה, ואז התחילו בניסויים המוזרים שלהם שהובילו לדימום מאסיבי. אני אבקש באולטרה-סאונד הבא לקבל תשובה על צורת הרחם. לצערי מה שאמרת על ההמוגלובין יכול סופית להוריד אותי מהעניין, מכיוון שיש לי בעיות לא קלות בתחום הזה (מהכיוון של גסטרו) וכרגע אני אנמית מאוד (המוגלובין 9). ואני כ"כ שמחתי לגלות שאני גרה 15 דקות נסיעה מישרש... מנסה להתנחם בשמועות הטובות על חדר הלידה הטבעית בקפלן.
 

swann

New member
מצג פנים בלידת בית

האם בעייתי? למרות שקיבלתי תשובה מרגיעה מהמיילדת שלי, חשוב לי לדעת מה דעתך. אני יודעת שיש הרבה יולדות שבגלל מצג פנים ולידה שכאבה והתארכה - הלכו לקיסרי כי זה נחשב בעייתי. מה דעתך?
 
מצג פנים ל - swann

אם התינוק במצג פנים עם הסנטר למטה אין דרך ללידה נרתיקית וזה מצריך ניתוח קיסרי. אבל, אם הסנטר למעלה אפשר ללדת בלי בעיה! מצג פנים הינו מצג נדיר יחסית (זכור לי רק לידה אחת מתוך האלפים שאני יילדתי) האם את לא מתבלבלת בין מצג פנים ומצג עורף לאחור? occipito posterior אם המקרה הוא מצג עורף לאחור זה די שכיח ובהחלט ניתן ללדת רגיל. לעיתים זה באמת לידה יותר ארוכה ועם כאבי גב רבים יותר ושלב צירי לחץ ארוך יותר . זה תלוי גם בגודל התינוק- בתינוק גדול זה יותר בעייתי וסיבה שכיחה לניתוחים קיסריים בלידות ראשונות בבתי חולים. כל זאת בגלל שהתינוק במצג עורף לאחור מציב קוטר גדול יותר ביחס לאגן שעלול לגרום לבעיות. הבעיה הגדולה ביותר זה שבבתי חולים אין סבלנות ויש הגבלות זמן לשלב השני ולכן הרבה נשים מנותחות על אף שיכלו ללדת רגיל.ניתן גם לעודד את התינוק לשנות את התנוחה לעורף קדימה בכל שלבי הלידה על ידי תנוחות כמו עמידת שש ותנוחות אחרות שמילדות הבית מכירות היטב. בהצלחה.
 

swann

New member
כנראה שהתכוונתי לעורף לאחור

posterior. כמעט הבהילו אותי בלידה עם מאיה (מישהי לא מנוסה שחשבה שהיא מרגישה הפוך), בסוף הרופא הראשי הגיע ובדק ואמר שאפשר להתחיל ללחוץ. שאלתי כי חברה שלי הגיעה לקיסרי בגלל זה... וזה גרם לי לחשוב.
 

פלגיה

New member
עורף לאחור- היה לי בשתי לידות

ומההבדל בין שתיהן אני יכולה לומר לך שההמלצה של אילנה על תרגילים לפני הלידה היא חשובה ביותר. בשתי הלידות הצירים נמשכו מספר ימים. לידה ראשונה - הייתי עם טשטוש, ובשכיבה על הגב וללא הכנה מוקדמת בכלל - שלב הלחיצות נמשך כשעה, ובסוף אחת המיילדות טיפסה עלי וסייעה לי לדחוף את התינוק החוצה. הוא נולד כחול. לידה שניה - לאחר הכנה טובה בזכות האינטרנט ודולות מפורום הריון ולידה, עשיתי תרגילים, השתדלתי להיות הרבה בתנועה, חלק מן הצירים העברתי באמבטיה, חלק אחר בשכיבה על שש, ונענועי אגן. בזמן הלידה עצמה (לידת בית חולים אבל עם מיילדת נהדרת) לא הייתי בכלל על הגב - ישבתי בהתחלה, ואחר כך עברתי לשכיבה על הצד כשהמיילדת נותנת לי קונטרה ללחיצות. כמובן ללא משככי כאבים. 4 לחיצות - והתינוקת היתה בחוץ. זה היה כל ההבדל.
 

עינבלית

New member
שלום אילנה! האם יש שבוע הריון

שאחריו גדלים הסיכונים ללידת בית? שבוע 43-44? האם "הריון עודף" כפי שהוא מוגדר ברפואה הקונבנציונלית מגדיל סיכונים בלידה טבעית?
 
לעינבלית - הריון עודף

כן, יש יותר סיכונים בלידת בית ככל שהיולדת עוברת את שבוע 42. הסיכונים הם: שכיחות יתר של מיעוט מי שפיר, מים מקוניאלים סמיכים, תינוק גדול מידי ועצמות גולגולת קשות אשר פחות ניתנות לקבל את צורת האגן (molding( יחד עם כל זאת- לא צריך להבהל מהריון עודף וצריך לדון כל מקרה לגופו כי יש הרבה טעויות בחישוב תאריך הלידה וחוסר דיוק בהערכת משקל אולטרסונדי. נשים בישראל כבר נכנסות ללחץ אחרי 10 ימים- זה עדיין לא עודף! אפשר לשקול זירוז באמצעים אלטרנטיביים (שמן קיק, דיקור, הפרדת קרומים, stripping ועוד). בדרך כלל זה עובד נהדר ולא צריך להגיע להריון עודף. בהצלחה.
 
למעלה