שאלות, תהיות, וסימני שאלה.

שאלות, תהיות, וסימני שאלה.

נניח שמישהו מגיע אליכם, ומבקש עיסוי חלש יותר, אבל לטעמכם לא אפקטיבי, כי הוא רוצה משהו שחלש מליטוף, או לחילופין שמבקש חזק מדי, לטעמכם מעל רמה סבירה של לחץ שאפשר להפעיל על הגוף, בלי ליצור נזק. קצת הקצנתי, אבל עד כמה אתם זורמים עם המטופל, וכמה אתם נשארים נאמנים ל"SAY" שלכם בזמן הטיפול? ועוד, לגבי ריאקציות: עד כמה יוצא לכם לפגוש אנשים שעוברים ראקציות מטורפות, ועד כמה זה קשור לעומק העיסוי או למצבם ההתחלתי?
 

ub8

New member
היי שלומי

היו לי בעבר, לא פעם ולא פעמיים, טיפולים מהסוג שתארת. אם אני צריך לסווג את רמת הקושי של הלקוחות, אלו הקשים ביותר. עם אלו שרוצים מגע חלש, כמו ליטוף, הרבה יותר קשה לעבוד. זה קרה לי פעמים בודדות במהלך הקריירה שלי. ניסיתי למצוא את הנקודות\ אזורים שבהן אני יכול להיכנס חזק יותר ושם להישאר מעט יותר, בתקוה שמשהו בחוויית כאב ישתנה ואז ניתן יהיה לעבוד מעט חזק יותר גם במקומות אחרים. מנסיון שיש לי עם כאלה, הטיפולים איתם קשים ביותר ומתסכלים. היום אם יהיה לי לקוח כזה, סביר שאני לא אמשיך איתו לטיפול שני. או שאני אנסה להכין אותו לטיפול שבו הוא יצטרך להתמודד עם מעט יותר כאב. סביר להניח שהוא לא יחזור. לגבי הסוג השני של המטופלים, שרוצים עבודה חזקה, אני פשוט מסביר להם תוך כדי טיפול שעבודה כל כך חזקה היא לא יעילה. עם כאלו, בדרך כלל אני מעלה את עוצמת המגע עד לגבול מסויים שאותו אני לא יעבור על מנת להישאר נאמן לעצמי ושאני לא ינזק מזה. גם אם זה בא על חשבון הלקוח. לגהי ראקציות מטורפות, אני לא זוכר שהיה לי משהו קיצוני ואני גם לא חושב שזה משהו שצריך לקרות כל עוד אתה עובד רגיש. לסיכום, במקרי קיצון, אני נשאר נאמן לעצמי גם כשהלקוח לא נהנה. כשאתה כותב על 'ליצור נזק', תחשוב גם על עצמך. אנשים שרוצים חלש מאד הם בעיני קשים הרבה יותר וגם נדיר יותר לפגוש אותם. ראקציות מטורפות לא קרו לי כתגובה לעיסוי או לרפלקולוגיה (לפחות לא כאלו שאני יודע עליהן). אני חושב שאם יש כאלו, הן יכולות להיות קשורת לעומק העיסוי ולמצבם ההתחלתי או נכון יותר, או לחילופין, הם תוצאה של עבודה בלתי מבוקרת. אודי
 

עוז46

New member
אתמול נכנס אלי לספא מטופל

דורש בחורה לעיסוי. שאלתי מה הבעיה? עבר טיפול אגרסיבי ומכאיב אצל מטפל, רוצה בחורה. מן הון להון שכנעו אותו בקבלה להתנסות בחוויה מתקנת אצלי. כבר בדקה הראשונה דרש חזק יותר. לאחר 10 דקות רצה חזק יותר. בסוף הטיפול רגע לפני הסוף הסברתי לו מה ההבדל בין מכאיב לעמוק,( עם הדגמות) ובכלל שגופו נהדר,שריריו טובים ושלא יבקש עיסוי עמוק או חזק, כי יעשה נזק לשרירים שלו , שהם בסדר גמור. ובדרך כלל אני מגיע לסיכום אם המטופל שאני עושה מה שמרגיש ונראה לאן יזרום. אומנם לעתים רחוקות באה דרישה אחרת, אבל אני יוצא בהנחת יסוד שהוא יודע יותר טוב ממה שאני מרגיש, ומי אמר שהגיע לעיסוי לטיפול בגוף. אולי צריך רק נוכחות? או מגע? לחזק את חושיו האחרים ששם הם זקוקים לטיפול? ואולי הוא רוצה לבחון את עצמו? וכל עוד אני יודע שלא מזיק לו, ומכין את גופו כראוי, הנסה למלא בדיוק את משאלתו הכמוסה.
 

0 אור 0

New member
התשובות שלי

חלש: עד עכשיו עם אלו היה לי הכי קשה, כי אני מבינה שכל אחד עם הצורך שלו וזו בקשה מאד לגיטימית, אבל לי קשה מאד ללטף מישהו שעה שלמה. דוקא לאחרונה היתה לי חויה "חינוכית", שבה מישהו ביקש עיסוי איורוודי "אמיתי" (יענו אביאנגה עם השמן שומשום) ועוד הדגיש שמאד חשוב לו הליטופים העדינים והצמרמורת, והחלטתי שאני לא נותנת למה שאני חושבת על מה שאני אוהבת להפריע לי ומתחברת לטיפול עצמו - ובאמת הצלחתי לזרום עם האפלוראז'ים הארוכים והעדינים ולרקוד עם הגוף שלו ממש בכיף. זו היתה חויה מאד מיוחדת ושונה בשבילי. חזק: בדרך כלל כל מיני אנשים שמגיעים אלי עם מילות מפתח, כמו "תפרקי אותי" או " אני אוהב שנכנסים בי ממש חזק" אני דואגת להעביר עוד לפני תחילת הטיפול למישהו אחר, כי המגע שלי עדין ונעים , אני בונה את הכניסות בהדרגה ואז אפילו כשאני נכנסת עמוק, לאנשים שאוהבים אצבעות ברזל תקועות בתוכם זה אף פעם לא מספיק. כדילמנוע אכזבה משני הצדדים , אני פשוט נמנעת מהם. לפעמים אני רואה בעינים שהאדם באמת קולט את ההסבר שלי, ובמקרים האלו בדרך כלל הוא נהנה ומבין שטיפול אפקטיבי לא חייב להכאיב. בכל מקרה , אני לא נכנסת יותר ממה שאני מוצאת לנכון. ריאקציות: בגלל שהאסרטגיה שלי מכוונת בדרך כלל למניעה או מיתון של ריאקציות (על ידי טיפולים מכינים, וחיזוק מערכות הרחקה - בעיקר ברפלקסולוגיה) אז לא יצאו לי הרבה ריאקציות מאד חזקות, אבל ממה שנתקלתי ההערכה שלי היא שזה קשור יותר למקום בו המטופל היה לפני הטיפול, ולא לעומק של הטיפול עצמו.
 
אני לא שם ולא שם

קודם כל מתחילים טיפול, ואם זה חזק מדי אני מורידה הילוך, אבל לא לדרגת פחות מליטוף. היה לי טיפול שהפסקתי באמצע, כי זה לא התאים הדדית. אפילו לא רציתי את הכסף שמגיע לי. רק שילך. החזק מאוד לא חוזרים אלי, כך שנוצר מצב מעולה שחוזר רק מי שזה מתאים לו. לפעמים אנשים מבלבלים בין חזק לעמוק אז לפעמים הסבר, שמגיע למוח לרובדי ההבנה, עושה את ההבדל. אצלי כמעט ואין ראקציות אפשר להגיע לאותה אפקטיביות בלי לגרום לראקציות. תחשוב על מישהו שאתה מלווה אותו במגע לעומת דחיפה פתאומית. זה שדחפת אותו יפול, וההוא שליוית אותו ימשיך בקצב שלו. לא בקצב שלך, שאתה רוצה. העיסוי אמור להיות מותאם לצרכי הגוף של המטופל, ולא למה שאנחנו רוצים להשיג בטיפול.
 
תודה לעונים :)

אני בד"כ מדבר איתם על הכאב, ויש כאלה שזה קצת משפיע עליהם והם מתחילים לנסות להתמודד. יש כאלה שלא. מה שכן, זה אתגר יותר חזק מאשר אלה שמעדיפים מאוד חזק. לגבי החזקים, אני לא משתדל שלא לעבור את הגבול (למרות שלפעמים זה מפתה לראות איפה הם נשברים, ובאיזה מובן), אז מזל שיש טריגר פוינטס. וריאקציות- בעיסוי יש לפעמים, אבל אני מזהיר בסוף הטיפול, אז אין עם זה בעיה. מה שאני פוגש בעיקר זה חולשה (אבל זה רק כשאני מקבל את הטיפול, אף מטופל לא דיווח על זה), או כאילו שהשריר עומד להתפס בסוף התנועה... תוהה עד כמה תנאי אחסון לא נאותים משפיעים על זה (למשל מזגן אחרי עיסוי). בונוס לקוראים- בהמשך לדיון הקודם בנושא, קיבלתי כרטיס ביקור של קליניקה לעיסוי ללא מין והבנתי- "ללא מין" שמופיע בכל כרטיסי הביקור פשוט לא כולל מין. והרפייה זה לא מין. תשאלו את קלינטון.
 
ברור!

לא, פשוט נפל לי האסימון. אם לקלינטון זה עבד, אז למה שלא לכל מיני "מעסות"?
 

0 אור 0

New member
אתה מיתמם או מתבדח?

היום דיבר אתי מישהו מאד נחמד, אז כשהוא שאל אם יש הרפיה אמרתי לו שרק במובן זה שיוצאים עם השרירים רפויים והמוח מרחף בעננים, אבל לא במובן המיני. אחר כך באמת שאלתי אותו (כפי שהציע שלומי), אם יש משהו במודעה שלי שגרם לו לשאול את השאלה הזו, ואז הוא אמר שממש לא, אבל בגלל שזה מאד מקובל הוא שואל. אני גם לא כתבתי במודעה "ללא מין" - זה נראה לי מטופש לאור העובדה שבאמת שום דבר במודעה אפילו לא מצביע על משהו שקרוב למין.
 
דווקא לא התבדחתי...

סליחה על הבוטות בשפה אבל זה באמת נראה לך אותו דבר לעשות ביד ל5 אנשים ביום ולעשות סקס כולל חדירה עם 5 אנשים ביום??
 
זה משנה?

מגע שקשור לאיברי המין הוא מגע מיני. אולי לא סקס, אבל בהחלט מגע מיני. אין לי בעיה עם אלה שעושים הרפיה, או עם אלה שמחפשים אותה, יש לי בעיה עם זה כשמצפים שגם אני אעשה את זה. אם "ללא מין" היה מדוייק יותר, אז לכולם היה יותר ברור מי עושה מה, ואור, למשל, הייתה יכולה לכתוב את הקודים שלה בלי שזה יהפוך לה את היום... לי אין בעיה לדבר איתם, אבל זה גורם לך להרגיש כמה זילות וחוסר מקצועיות יש שם בחוץ. גם אם זה לגיטימי לבקש, זה לא חלק מהטיפול, כמו שזה לא מה שקורה בטיפול שיניים (לא יודע למה אני כל הזמן משווה את זה לזה), וגם אם תהיה מרפאה או שתיים או מאה שעושות את זה- זה עדיין לא חלק מהטיפול.
 
האם זה משנה? תלוי למי...

לי ולך בטח שזה לא משנה וגם לאור... אבל יש אנשים שלהם זה מאוד משנה ואני מכבד גם אותם.
 
כולנו מכבדים

העניין הוא שמה שהם עושים פוגע באיך שאנחנו נתפשים. אין לי בעיה זה שאנשים רוצים הרפיה (או מין) ומוצאים את אלה. יש לי בעיה עם זה שזה נתפש כלגיטימי מדי שכל אחד עושה את זה. זה לא ששלחתי מישהו לשכב עם מישהו במקום לעשות לו רק הרפייה, אבל גם לא נראה לי שלאותם האנשים זה משנה אם לנו זה משנה או לא. הם נפגעים בכל מקרה.
 

0 אור 0

New member
המשפט שלך קולע

"פוגע באיך שאנחנו נתפסים" האמת היא שממש לא מפריע לי ששואלים אותי, אני אפילו לא נכנסת ללחץ אם תוך כדי הטיפול מנסים לשלוח ידיים או משהו - יש לי כבר מספיק בטחון עצמי ובשלות להתמודד עם אנשים, אבל העובדה שכמו שאמר לי הבחור, ככה מקובל, היא הבעיתית. הסיבה שהנושא הזה עלה פה בפורום כל כך חזק, היא לא בגלל שאני תופסת ויברציות מכל אחד ששואל, אלא בגלל המסה הענקית - אנחנו מדברים על זה שהתחלנו לפרסם משהו כמו לפני שבוע וחצי, ומאז הטלפון של עוזי לא פוסק לצלצל - ומאלו שלא מנתקים כשהם שומעים גבר, אחוז משמעותי עד ענקי שואל את השאלה או מניח שזה מובן מאליו - בין אם המטפל גבר ובין אם אשה.
 
אני ממש לא חושב שזה ככה

זה לא שהמטפלים נתפסים ככאלה שעושים הרפיות, זה שהמטפלים שמפרסמים בעיתונים ובאינטרנט נתפסים ככה. לא פעם ולא פעמיים שמענו פה בפורום אנשים שואלים "איפה מוצאים מטפל טוב?" ומוסיפים - "בעיתונים ובלוחות באינטרנט זה נראה כאילו אפשר למצוא רק עושי הרפיות למניהם"... בדיוק בגלל זה המלצתי לא לפרסם את הטלפון בתוך פרסומת של 2-3 שורות לא בעיתון ולא בלוח אינטרנטי כי אז באמת יש בעיה... וזה רק מחמיר כשבפרסומת אין שם מלא של המטפל\ת. אולי אני מגזים אבל לי אישית נראה שגם סקסולוגיות - אם יפרסמו ביד2 או בלוח אינטרנטי בלי שם, בלי תואר ד"ר, בלי כתובת אלא רק 2-3 שורות שנראות כאילו הן מתחבאות מאחורי משהו - הן יקבלו פניות של אנשים שחושבים שהן זונות ולא סקסולוגיות....
 

0 אור 0

New member
למען האמת אותי זה מאד הפתיע

כי עד עכשיו כשאני הסתכלתי על מודעות גם בעתונות המקומית של בארשבע וגם באינטרנט ראיתי הבדל ברור בין מודעות של מטפלים למודעות אחרות, ולא עלה בדעתי בכלל שזו התפיסה. בכל מקרה, חוץ מהקטע שאני צריכה להרגיע את עוזי, כי הוא נושא בכל העומס של הטלפון שמצלצל כל הזמן, לדעתי זה בינתיים מתגלה כמאד אפקטיבי. המטרה הרי היתה חשיפה לסביבה הקרובה, אז היום כבר הגיע אלי מישהו שחבר שלו היה לפני שבוע ומאד המליץ - וכמובן כשהוא מגיע בצורה הזו השאלות לא עולות. עכשיו רק נותר החלק החשוב של להגיע למי שצריך את מה שאני באמת רוצה לעשות , שזה רפלקסולוגיה. עם כל הכבוד לעיסוי ולידי הזהב שלי, אז תחום ההתמחות העיקרי שלי קצת אחר ... אני במלחמה עצמית כי כבר היו לי שני מקרים, שהצעתי טיפול לאמא שמתלבטת בקשר לילד שלה, ובסוף היא לא הגיעה אלי בגלל המחיר. אחרי הרבה שנים שטיפלתי בחינם או במחיר סמלי, קשה לי מאד לא להתקפל ולהוריד מחיר - אבל נראה לי שזה חשוב להתחיל לבנות את הקליינטרה מכאלה שמבינים את החשיבות של הנושא כולל לשלם עליו (וכמובן שאין לי בעיה לתת הנחה או חינם למי שזקוק ולא יכול להרשות לעצמו, אבל לא לסתם מישהו שמוכן להוציא על מסעדות, נסיעות לחו"ל ועיסויי פינוק אבל לא על הבריאות )
 

עוז46

New member
לפעמים אצלנו בספא יש מקרה

של שליחת ידיים או בקשה לא הולמת את המקום. לאחר הרעש והמהומה תמיד המעסות הוותיקות אומרות- אצלנו ברוסיה אף פעם לא היה דבר כזה. אף פעם לא חשבנו בכלל שיכול להיות מצב כזה. שם היה הבדל ברור מאוד מה זה עיסוי ומה זה שרותי מין. כנראה יש לנו תרבות אחרת.או שפה אחרת, ואולי בגלל זה לא מבינים אותי?
 
לא יודע אם זאת תרבות אחרת ושפה אחרת

או שזה עניין של זמן.... שירותי עיסוי בכל פינה זה משהו שיש בארץ משהו כמו 20-30 שנה. לפני 20-30 שנה לא היו פה בקושי בתי ספר לעיסוי... ברוסיה לעומת זאת אני מניח (ואולי אני שוגה?) שכל העסק הרבה יותר וותיק... נשאלת השאלה - איך הם התנהגו ב20 שנה הראשונות ואיך אנחנו נתנהג (כעם בהכללה) בעוד 20-30 או 100 שנה. האמת היא שזוית הראייה הזאת היא באופן כללי הדרך היחידה בה אני מצליח להסתכל על עם ישראל ומדינת ישראל ולא להתייאש לגמרי... אני משתדל לזכור שאנחנו מדינה תינוקת ושארה"ב שהיא כביכול מודל לחיקוי היתה במצב פי 1000 יותר גרוע כשהיא היתה בת 62 מבחינת שחיתות, מוסר, בירוקרטיה וכו... אנשים צריכים להתרגל ואני חושב שלפני 30-40 שנה אם בחורה היתה אומרת שהיא מסאז'יסטית יותר אנשים היו חושבים בלב שהיא סוג של זונה ממספר האנשים שיחשבו כך אוטומטית כיום. אז...סה"כ שיפור? מנחם? אני מקווה...
 
למעלה