שאלילית
השתגעת?איזה מן שכל יש'ך?

סוריא

New member
שאלילית../images/Emo29.gifהשתגעת?איזה מן שכל יש'ך?

תמיד חלמתי לפתוח שאלה לילית ואף פעם לא היה לי על מה... אז טה דה דה דהההה סוף סוף יש לי , הגשמת חלום ממש
לטענתו של גילי בר יש כל מיני סוגי שכל.
לעצלנים שבינינו :) סימנתי את משפטי המפתח שמתארים כל שכל, אבל שווה לקרא הכל
שכל "אונליין": זהו השכל שיש לפוליטיקאי, או למראיין בטלוויזיה או ברדיו. עיבוד הנתונים נעשה מהר מאוד, רוב ההבנות מיידיות, ראיית המצב בהירה ומהירה. בעל שכל זה נופל תמיד על הרגליים, יודע מה הוא רוצה ומצליח לשנות אסטרטגיות תוך כדי שיחה, ויכוח או מריבה. הוא לא נותן לעובדות לבלבל אותו והוא בעל יכולת תמרון/מניפולציה חזקה.
"שכל צ'ולנט": אלה האנשים שלהם לוקח כשבועיים לחשוב על הדברים. הם מנתחים כל דבר, בוחנים את כל הזוויות האפשריות, מנסים לראות שלושה מהלכים קדימה, וכמובן להיכנס לנעלי בן הזוג. בעלי שכל צ'ולנט מבשלים את ההחלטה על אש קטנה, ורק אחרי שהכל התבשל - הם מוכנים לתגובה.
שכל "מדרגות": זהו סוג השכל האחרון, שמאפיין את ג'ורג' קונסטנזה מ"סיינפלד" ולצערי, גם אותי. לחברים בקבוצה זו יש "איחור" ביצירת התובנה הנכונה להם. ניתן לראות את המצב כשיחה, ויכוח או מריבה עם בן הזוג, בהם אנחנו נמצאים בנחיתות מתמדת בשל הצורך שלנו בקצת יותר זמן לעבד את הנתונים, להבין אותם ולהחליט. באופן ציורי, מה שקורה הוא, שלאחר שסיימנו את השיחה יצאנו מהבית, ובדרך למטה , "במדרגות", אנחנו פתאום יודעים מה היינו צריכים להגיד, מה נכון לנו, מה צריך להיות, ובעיקר איך בגלל הרצון לרצות את בן הזוג, או שבגלל החשש להראות לבן הזוג שיש לנו צורך ביותר זמן למחשבה כדי להשיב או לקבל החלטה, שלפנו תגובה מהמותן, ועכשיו היינו רוצים להגיב אחרת.
אזזזז.... איזה שכל יש לכם
ומי שבא לו לקרא עוד קצת על התיאוריה הנ"ל ...
 
אפשר יותר מאחד ?

לי יש את שתי השכל הראשון והשני. מחד - אני קולט מהר מה קורה, מי נגד מי, מתי למה וכמה. מאידך - אני רואה שלושה מהלכים קדימה. כלומר - אני גם קולט מהר וגם חושב קדימה. והכל מהר.
 

סוריא

New member
אם אתה רואה 3 מהלכים קדימה במהירות

אתה עדיין אונליין. פשוט סופר אונליין :)
 
מממ....אפשר לומר בין הצ'ולנט לאונליין

נוטה לאונליין,אבל נשאר מחושב. אבל לפעמים הצד הצ'ולנטי חופר לי במח!!
 
מה, זה הכל?

מותר לענות שאף תשובה אינה נכונה? או בעצם, כל התשובות נכונות. אז האמת היא שבעקרון... אבל לפעמים... וקורה גם ש... ככה זה כשמורכבים
ומה אתך? אין לך שכל?
שכחת לענות על השאלה...
 
אני חושש שאני זוכה בקטגוריה השלישית

יש לי שכל מדרגות. אפשר לשים לב שאנשים בעלי שכל מדרגות מתבטאים הרבה יותר טוב בכתב מאשר בעל פה כיוון שכאשר כותבים משהו אפשר בדיעבד למחוק ולשנות בניגוד לדיבור
 

התמ-ים

New member
אאא .... אונליין ?!

למרות שלקח לי כמה שעות לחשוב על הנושא, והחלטתי להגיב רק כשהשרשור כבר היה לא רלוונטי ... אונליין. בלי ספק !
 
למעלה