שאלתי מופנת לכל המורים:

OZ MASTER

New member
שאלתי מופנת לכל המורים:

למה אתם רוצים להיות מורים? מאיזו סיבה? כולם באים אליכם בטענות, רוב התלמידים שונאים אותכם.....! אז למה? למה? אתם בכלל מאמינים במערכת החינוך בארץ? אתם חושבים שהיא מתפקדת נכון? מה אתם חושבים שצריך לשפר? מצטער שיש לי כל כך הרבה שאלות פשוט יש לי דיעה נחרצת ואני רוצה את דועותכם. תודה רבה וגדולה לכל מי שקרא! ותודה יותר גדולה לכל מי שיענה!
 
תשובתי מופנית אליך

רוב התלמידים שונאים את המורים?- כשהייתי תלמידה לא אהבתי מורים מסויימים ואהבתי מורים מסויימים, ואני חושבת שכך גם היום בקרב התלמידים! מי שהולך להיות מורה, לפחות לדעתי, זה לא מתוך אמונה או אי-אמונה במע´ החינוך אלא מתוך רצון להשפיע על החינוך, להעניק, לתת, ללמד, להקנות ערכים ועוד.< אלו הסיבות שהניעו אותי ללמוד הוראה >. מע´ החינוך בארץ היא דבר דינמי, אותי, היום באופן אישי, היא מאד מאכזבת אבל היו תקופות שפשוט התגאיתי במע´ הינוך אצלנו. שאלת מה צריך לשפר?- לדעתי, הכל! ראשית אנשים שרואים את החינוך בראש סדר העדיפויות צריכים לשבת על הכיסא, לדרוש תקציב גדול למע´ ההחינוך כמו שבחב´ החשמל יודעים לדרוש ומקבלים, ומהתקציב הזה לעלות.( יותר מורים, יותר כיתות, יותר משאבים ועוד...)
 
תקציב מורים ושאר עניינים...

א. כל הכבוד על היותך מורה מתוך אידיאל חינוכי (אם כי אני לא מסכים איתו). ב. אני לא מסכים עם דעתו של כותב השאלה אך ללא ספק תשובתיך אינה נכונה, רוב המורים באים למקצוע לא בגלל אידיאל מסויים אלא כי זה מקצוע וכמו כל האנשים הם צריכים פרנסה. ג. דיי לבכי התקציב! תקציב החינוך בישראל הוא מהגדולים במדינות המערביות (לא מבחינת גודל אלא מבחינת אחוז מהתקציב כולו), אין שום בעיה בתקציב אלא בניצול שלו. כל זמן שאין למערכת החינוך דרך או כיוון הכסף הוא לא הבעיה, אסור לממן מערכת שאינה מתפקדת בצורה שראוי לממן אותה.
 
ענייני פרנסה.....

איתי........ כל אחד רוצה להתפרנס....... אפילו תלמידים בזמנם החופשי ממלצרים למען פרנסת ´דמי הכיס´ שלהם... היא בחרה להיות מורה מתוך אידיאל מסויים, מי אתה שתקבע שתשובתה אינה נכונה. זו הבחירה שלה. אין מה להתווכח עם זה. היא יכלה להתפרנס מאלף ואחד דברים אחרים אבל בחרה בהוראה..... גם אנשים שעוסקים בסחר בנשים עושים זאת בשביל פרנסה...... ו..... אתה מסכים עם זה..... זו דרך נכונה לפרנסה??? ממש לא - לדעתי. אז היא בחרה להתפרנס מהוראה - מתוך אידיאל, מתוך אמונה בעצמה שיש לה המון מה לתת, אני מקווה שאין לך בעייה עם זה. ואם אידיאל כזה אני בטוחה שיש המון תלמידים שאוהבים אותה. והתקציב........ כמה דל התקציב....... את רב תקציב המדינה שלנו מֶאָכֵל הביטחון. זו עובדה. הלוואי והיינו מדינה בה מה שהולך היום לביטחון שלנו היה הולך למע´ החינוך..... והקביעה הנחרצת שלך: אסור לממן מע´ שאינה מתפקדת בצורה שראוי לממן אותה... התכוונת שאסור לממן מע´ שאינה צתפקדת בצורה שממנים אותה בפועל??? אם כן, חבל..... דווקא אתה שהתרשמתי מכרטיסך האישי, במקום לתת למע´ שחייה קשים, עזרה ותמיכה על מנת שתוכל להתאושש (ולא רק תמיכה כספית תקציבית) אתה אומר להרוג...... חבל......
 
ממש לא הבנת אותי...

א. לא העברתי כלל (חלילה!) ביקורת על כך שהיא מורה מתוך אידיאל ולהפך אמרתי לה שכל הכבוד על זה, אני כן אמרתי שאני לא מסכים עם האידיאל שלה מאחר והתפיסה החינוכית שלי שונה. ב. אסור להסתכל על התקציב מבחינת גודלו אלא מבחינת אחוזו מתקציב המדינה, מן הסתם תקציב החינוך של ארה"ב גדול בהרבה מאחר וכלל התקציב של מידנתם גדול בהרבה (חשוב לזכור שכל כולו תקציב המדינה הוא 220 מיליארד שקל). ושוב, מה שכתבתי שפשוט התעלמת ממנו הוא שמדינת ישראל משקיעה אחוז מהתקציב בין הגדולים במדינות המערביות לחינוך. ג. לא הבנת נכון את המשפט, כל מה שאני אומר זה שכמו שמערכת החינוך או יותר נכון משרד החינוך (שהוא מקבל את התקציב) מתנהלים היום הממימון מיותר מאחר והוא לא מגיע כלל למקומות הנכונים (ע"ע "אל המעין" משרד החינוך נותן לו את התקציב הגדול ביותר בין כל הגופים החינוכים הבלתי פורמליים). ושוב, למערכת החינוך לא יזיק כסף אבל זה לא הדבר שהיא הכי צריכה, היא הכי צריכה רעיון ודרך בה היא פועלת. מקווה שהבהרתי את עצמי.
 
אני לא מורה, אבל יש לי כמה תשובות

לשאלות. פעם הייתי בעיתון בית ספר, ואני וחברה שלי עשינו כתבה על זה. ראינו מורים, ואני אשמח לרשום לך פה כמה דברים מעניינים.(עכשיו אני לחוצה בזמן, אני אשמח לכתוב לך מחר) וזה לא נכון שתלמידים שונאים מורים. ברור שיש מורים שנולדו בשביל שנשנא אותם, אבל יש מורים מעולים ואנושיים, שאין שום סיבה בעולם לשנוא אותם.
 
הייתי מחלקת את השאלות שלך לשתיים

השאלות האישיות למה אנחנו רוצים להיות מורים? מאיזו סיבה? אז למה? למה? (כל זה בעצם זו אותה שאלה לא???
) שאלות על המערכת אתם מאמינים במע´ החינוך בארץ? אתם חושבים שהיא מתפקדת נכון? מה אתם חושבים שצריך לשפר? אז ככה: כל אחד רוצה בשורה תחתונה להתפרנס בחייו (גם איתי אומר כך), אני מסכימה עם זה..... אך כל אחד בוחר את הדרך בה יתפרנס. כל עבודה מכבדת את בעליה כל עוד אינה פוגעת בחברָה. עכשיו השאלה בצורה ברורה יותר: למה בחרתי להתפרנס מהוראה???? בכיתה ד´ הייתה לי מורה לספורט שמאוד אהבתי..... היא שאלה אותי אם אני רוצה להשתתף בתחרות אתלטיקה אזורית. אליפות בין בתי הספר. כן אמרתי, למה לא? קפצתי לגובה. אין לי מושג כמה קפצתי אבל זכיתי במקום הראשון וקיבלתי מדליית זהב (מאוד מכוערת, אגב). הסתובבתי עם חיוך על הפנים במשך שבוע ועד היום יש לי את המדליה הזו. המדליה הראשונה. המורה שלי גרמה לי כזה אושר שאמרתי לעצמי אני אהיה כמו אורנה... חלפו השנים ובאמת אני עוסקת בחינוך גופני.... (בחינוך מיוחד) ואני רואה את החיוך של האנשים שזוכים במדליות ואני מבינה מאיפה החיוך הזה בא. החיוך שלהם, זו המדליה שלי מבין למה???? ומכאן אני ישר עוברת לעניין של שנאת מורים..... לא שנאתי את כל המורים..... חלקם מאוד אהבתי ועד היום יש דברים שאני זוכרת שמורים אמרו או עשו והם מנחים אותי בעבודתי. לעומת זאת השינאה הזו שאתה מדבר עליה היא שינאה לדרכו המסויימת של מורה. למשל מאוד שנאתי את גילה המורה לציור בבית ספר יסודי... ולמה שנאתי אותה? כי היא רצתה שנצייר רק בצבעים ואני אהבתי טושים.... אז כילדה שנאתי אותה. היום כאדם מבוגר אני מבינה שפשוט היה לי קושי להתמודד עם הדרך שלה. (יבוא יום וגם אתה תבין שזה קושי) אז לא שונאים מורים, הם בני אדם רגילים, למרות שלפעמים הם מרגיזים ומעצבנים ומתנהגים בצורה שלא הולמת מורים, אישית נתקלתי בכמה כאלו במהלך תקופתי כתלמידה בתיכון. שונאים את דרך הלימוד שלהם..... הדרך של האני מאמין שלהם. ואתה יודע מה כשתגדל קצת ותבחר לך את המקצוע שלך להתפרנס ממנו וכשיהיו לך ילדים במע´ החינוך תבין שזו לא שינאה אלא אותו קושי שקודם דיברתי עליו. מע´ החינוך............. זה ספר בפני עצמו. יש דברים במע´ החינוך שהם מעולים. שמע´ החינוך בארץ פועלת בצורה יוצאת מן הכלל. יש דברים שהיא כושלת בהם ולא יזיק שיפור מרענן. למשל הגיל בו יוצאים מורים לפנסיה, זה גורם למורים צעירים עם המון מוטיבציה ושיטות חדשות להישאר מחוסרי עבודה ומורה שבקושי הולך נותן לילדים כל הזמן כדור לשחק כדורגל בשיעור ספורט. צריך לשפר המון דברים במע´ הזו. אוליי במבנה האירגוני..... אוליי בצורת הניהול..... אוליי בצורה בה מחולק גיל התלמידים בבתי הספר... (יש מקומות שלומדים מא´ עד ח´ באותו בית ספר....) יש לך רעיונות???? אני בטוחה שיש מי שישמח לשמוע..... אתה יכול לשלוח פקס לשרת החינוך....... למשל..... אתה יכול לפנות למנהל/ת בית ספרך ולהלהיב אותה ברעיון מסויים והיד עוד נטוייה... בהצלחה......
 
למעלה