שאלת סקר - פעילות גופנית או אחרת

שאלת סקר - פעילות גופנית או אחרת

החלטתי להעלות את השאלה הזאת, כי הרי כולנו יודעים שבתאוריה- זה חשוב מאוד לעשות פעילות גופנית.גם למי שאינו חולהאו סובל מכאב,אבל עוד יותר למי שכן סובל מכאב. הפעילות הגופנית יש בה תועלת רבה כי בעת ביצועה מופרשים אנדורפינים במוח, שהם מין מורפיום טבעי של הגוף. לכן יש פעמים רבות שפעילות גופנית מפחיתה מעט אתתחושת הכאב. העניין הוא -שזה מין מעגל - מכיוון שכואב, אנחנו מוותרים על פעילות, או מכיוון שאנחנו חוששים שהמצב יחמיר, או יקרה משהו אחר או נוסף - ואז.. אם לא עושים פעילות, לא מופרשים האנדורפינים, ואז יותרכואב. השאלה היאהאם אתם בכל זאת עושים פעילות גופנית כלשהי? האם אתם ממשיכים בדברים שעשיתם לפני התחלת הכאב? או מצאתם משהו אחר? אצלי- לפני הפציעהשלי הייתי רוקדת לפחות פעמיים שלוש בשבוע. והייתי מדריכה טיולים ועושה טיולים ומטפסת הרים. אבל מאז הפציעה, אני עם קביים... אז כל אלה בעצם דברים שאינלא ממש יכולה לעשות. לטפס הרים אני עוד מטפסת לעתים, אבל לא אותם הרים, לא באותה דרגת קושי, וכמובן לא לעתים קרובות כל כך. אבל.. מצאתי לי פעילות אחרת - רכיבת אופניים אתגרית באופניים של שני רוכבים (כי אני לא יכולה לאזן את עצמי לבד על אופניים רגילים, רק רגל אחת מדוושת). אני נהנית מזה מאוד, אבל .. לצערי בזמן האחרון לאעושה גם את זה, כי החורף והקור מכניעים אותי. מה אתם עושים?
 
שאלה טובה , פעילות גופנית.

מאז שהראומטולוג שלי אמר שפעילות גופנית יום יומית מתונה עוזרת לפיברו'. התחלתי לחזור אט אט לפעילות הדרגתית למרות הכאב בגב. לפני שבועיים חזרתי לעשות גם הידרוטרפיה פעם בשבוע ולסורגין בימים אחרים מדוושת על אופני הסקי שלי כחצי שעה. השבוע העלתי את הרף של הפעילות והחלטתי לעסוק כל יום בפעילות כלשהי. ביום ראשון דיווש על אופני הסקי שלושת רבעי שעה. היום כבר דיוושתי חצי שעה בשילוב של חצי שעה פילטיס עם טבעת פיזיקל. מחר יום ההידרוטרפיה ושחיה במים כ45 דקות. יום רביעי אני מצטרפת לקבוצת יוגה מיוחדת לבעיות גב שעה וחצי של הרפיות ותנוחות יוגה. יום חמישי שילוב של ניקיון ביתי וחצי שעה דיווש סקי. יום שישי שילוב של דיווש ופילאטיס. יום שבת הליכה כחצי שעה בחוף הים. אנסה גם לשלב הליכה של כרבע שעה יום יומית עם הכלבה ואז אגיע לשלמות בפעיילות מגוונת ויום יומית. מקווה שהתיכנון שלי יצא לפועל.
ברור שאני חשה טוב יותר והקלה בכאב לאחר הפעילות אך כל בוקר עדין קמה עם כאבי הגב.
 
אחרי הניתוח, הרופא אמר לי:

"אל תעשי פיזיותרפיה, אל תשחי (מה, את דג?) - ר ק ללכת". ביום שאחרי הניתוח הורידו אותי מהמיטה (וזה לא פשוט, כי אסור לשבת..) וצעדתי הלוך ושוב במסדרון של המחלקה ומאז אני לא מפסיקה. למעט מקרים של כאב קשה במיוחד, או נסיבות שלא תלויות בי - אני צועדת שעה כל יום. גשם, שרב, יום כיפור - לא משנה מה - אני בחוץ. התחלתי מכורח, וזה הפך לתרפיה. זו השעה שלי לבדי, עם המוזיקה שאני אוהבת, בלי "אמא! תגידי לו!" .. אפשר להגיד שזו כבר התמכרות, כי כשאני לא הולכת, אני מרגישה רגשות אשם ולפעמים מין קריז של ג'אנקים.
המנתח אמר שהגוף מעיד שאני מתמידה (כבר 4.5 שנים
), אני מאווררת את הראש, נשרפות כמה קלוריות בלי כוונה - מה יותר טוב מזה?
 
אני החלטתי לחזור ליוגה

היום בערב ידוע לי שיש שיעור יוגה לגב. בעבר הייתי בשיעורים האלה והאמת? היו שיעורים שעזרו לי והיו שיעורים שדווקא הרגשתי יותר גרוע אחריהם. אני יודעת שזה יכול לעזור, רק שגם בשיעורים האלה שמיועדים לבעיות גב, צריך מאוד להיזהר. בגלל זה גם בתקופה הקודמת שהייתי עם כאבי גב, לפעמים הלכתי לשיעורים אבל היו גם מקרים שפחדתי ללכת לשיעור, כי פחדתי לעשות לעצמי יותר נזק. האמת היא שמאז גם עברתי דירה כך שאני צריכה לברר אם באיזור המגורים החדש שלי יש שיעורים כאלה. אם לא, אחזור למקום שהייתי בו קודם שמצריך עוד נסיעות וכו' אבל זה בסופו של דבר אפשרי. העיקר מקווה שיעזור איכשהו. הכאבים האלה משגעים אותי..
 
למעלה