שאלת רכבת קטנה

מצב
הנושא נעול.
שאלת רכבת קטנה

שאלת רכבת קטנה
ראיתי בארכיון הרבה שמוזכרים הקטרים האמריקאיים שהם מתוצרת GM , האם הכוונה לג'נרל מוטורס, שבנוסף למכוניות הם מייצרים גם קטרים? והאם יש משמעות והבדל לשמות, G12 ,G26 וכו' תודה.
 
General Motors EMD

שאלת רכבת קטנה
ראיתי בארכיון הרבה שמוזכרים הקטרים האמריקאיים שהם מתוצרת GM , האם הכוונה לג'נרל מוטורס, שבנוסף למכוניות הם מייצרים גם קטרים? והאם יש משמעות והבדל לשמות, G12 ,G26 וכו' תודה.
General Motors EMD
כל הקטרים של רכבת ישראל שמצוין שהם מתוצרת GM יוצרו על-ידי חטיבת Electro-Motive של חברת General Motors האמריקאית (אותה החברה של המכוניות וכיו"ב), ובקיצור GM-EMD. כנ"ל לגבי מנועי הדיזל של הקטרים ה-'בלגים' וה-'ספרדים' (BOBO/COCO בלבד) והקטרים הפרטיים מהדגמים G18 ו-SW1000/SW1200RS שפועלים בארץ. בתחילת שנת 2005 מכרה GM את EMD לחברה אחרת, והיום הקיצור EMD פירושו Electro Motive Diesels.
 
בוקר אור חבר!

שאלת רכבת קטנה
ראיתי בארכיון הרבה שמוזכרים הקטרים האמריקאיים שהם מתוצרת GM , האם הכוונה לג'נרל מוטורס, שבנוסף למכוניות הם מייצרים גם קטרים? והאם יש משמעות והבדל לשמות, G12 ,G26 וכו' תודה.
בוקר אור חבר!
הקטרים אכן אמריקאים, מתוצרת General motors. חטיבת ייצור הקטרים שלהם נקראת- EMD- electro motive division. המשמעות בשמות שציינת היא סוג הקטרים; אלו קטרים שונים בתכליתם, בהספקי המנועים שלהם, בכמות וסידור הגלגלים שלהם, בצורתם החיצונית ועוד שלל הבדלים רבים מספור. מקווה שעניתי על שאלותיך
יום טוב, מאיט חלקיקים.
 
EMD: פירושה, כמו שכתב חן בהודעתו,

בוקר אור חבר!
הקטרים אכן אמריקאים, מתוצרת General motors. חטיבת ייצור הקטרים שלהם נקראת- EMD- electro motive division. המשמעות בשמות שציינת היא סוג הקטרים; אלו קטרים שונים בתכליתם, בהספקי המנועים שלהם, בכמות וסידור הגלגלים שלהם, בצורתם החיצונית ועוד שלל הבדלים רבים מספור. מקווה שעניתי על שאלותיך
יום טוב, מאיט חלקיקים.
EMD: פירושה, כמו שכתב חן בהודעתו,
ELECTRO MOTIVE DIESELS, ולא כמו שאני כתבתי. חן לבטח יותר מעודכן ממני
 
סימולי דגמי קטרים של EMD

שאלת רכבת קטנה
ראיתי בארכיון הרבה שמוזכרים הקטרים האמריקאיים שהם מתוצרת GM , האם הכוונה לג'נרל מוטורס, שבנוסף למכוניות הם מייצרים גם קטרים? והאם יש משמעות והבדל לשמות, G12 ,G26 וכו' תודה.
סימולי דגמי קטרים של EMD
אכן יש משמעות לסימולים הדגמים של קטרים מתוצרת EMD ושותפותיה (כלומר גם ה-'בלגים' וה-'ספרדים' של רכבת ישראל), אולם לא תמיד המשמעות כל-כך ברורה, מפני ש-EMD ידועים לשמצה בבלאגאן המתמשך שעשו בסימולים. סיכום קצר של השיטה: - הפרדה בין סימולי דגמים 'מקומיים' (צפון אמריקה) ל-'דגמי ייצוא' (למרות שמכרו בצפון אמריקה גם דגמי ייצוא ולהיפך) - בדגמי ייצוא, המספר מייצג את סוג המנוע - מספר צילינדרים וסדרת ייצור/דגם המנוע - בדגמי ייצוא, האותיות שלפני המספר מסמלות את תצורת הקטר ואלו שאחריו מסמלות תת-דגמים עם שינויים. - מקף ומספר מסמל תת סדרה נוספת. לגבי אלו שקיימים בארץ: G מסמל קטר עם תא נהג בודד וגוף צר, J מסמל קטר עם תאי נהג בשני קצות הגוף, T מסמל מגדש יתר במנוע, B ו-C מסמלים חוגוני Bo ו-Co בהתאמה, W מסמל מנועי הסעה רגילים (בניגוד לקטנים עבור מסילה צרה) ו-2 מסמל מערכות חשמל מהסדרה השנייה (אלטרנטור במקום גנרטור). קישור לפירוט רב יותר תוכלו למצוא באתר 'חדשות הרכבת', בפרק ה-'נייד' במאמר ההסבר.
 
תודה רבה ../images/Emo13.gif

שאלת רכבת קטנה
ראיתי בארכיון הרבה שמוזכרים הקטרים האמריקאיים שהם מתוצרת GM , האם הכוונה לג'נרל מוטורס, שבנוסף למכוניות הם מייצרים גם קטרים? והאם יש משמעות והבדל לשמות, G12 ,G26 וכו' תודה.
תודה רבה

אז ממה שאני מבין , אין היום שום קשר בין GM ל EMD , או נשארו עדיין כמה אחוזים בשליטה? קטרי COCO דוגמאת ה 707 הם בלגיים ? והספרדיים 731 - 766 הם בעלי מנוע אמריקאי בכלל ? ועוד שאלה , כמה הילוכים יש ל BOBO ? הם עושים רעש כאילו יש רק הילוך אחד... תודה רבה.
 
קטרי EMD ומבנה החברה

תודה רבה

אז ממה שאני מבין , אין היום שום קשר בין GM ל EMD , או נשארו עדיין כמה אחוזים בשליטה? קטרי COCO דוגמאת ה 707 הם בלגיים ? והספרדיים 731 - 766 הם בעלי מנוע אמריקאי בכלל ? ועוד שאלה , כמה הילוכים יש ל BOBO ? הם עושים רעש כאילו יש רק הילוך אחד... תודה רבה.
קטרי EMD ומבנה החברה
לפי האתר הרשמי של EMD, באפריל 2005 הושלמה הרכישה של EMD על-ידי הבעלים החדשים (שדרך אגב, יש להם גם מפעלים לייצור קרונות), כך שאני מניח שאין יותר קשר כיום ל-GM. הקטרים ה-'בלגים' הם אלו שיוצרו בשנת 1951 בבלגיה עבור רכבת ישראל, מספרים 101-103, כפי שמפורט בפרק הנייד של האתר 'חדשות הרכבת'. אכן הקטרים של רכבת ישראל מדגם JT42BW (מספרים 731-766, מכונים BOBO) ומדגם JT42CW (מספרים 702-709, מכונים COCO) הם בעלי מנועי דיזל מתוצרת EMD האמריקאית. אין להם הילוכים, בין היתר מפני שיש להם תמסורת חשמלית, כלומר מנוע הדיזל מניע מחולל (אלטרנטור במקרה זה) שמספק חשמל למנועי הסעה חשמליים. עם זאת, יש להם יחס תמסורת, שמתייחס לגלגלי השיניים בין מנועי ההסעה לצירי הגלגלים. במקרה של הקטרים האלו, יחס התמסורת קבוע, אולם ניתן להחלפה במוסך. פירוט נוסף אודות שיטות תמסורת ניתן למצוא בפרק הנייד של האתר 'חדשות הרכבת' במאמר ההסבר.
 
../images/Emo51.gif

קטרי EMD ומבנה החברה
לפי האתר הרשמי של EMD, באפריל 2005 הושלמה הרכישה של EMD על-ידי הבעלים החדשים (שדרך אגב, יש להם גם מפעלים לייצור קרונות), כך שאני מניח שאין יותר קשר כיום ל-GM. הקטרים ה-'בלגים' הם אלו שיוצרו בשנת 1951 בבלגיה עבור רכבת ישראל, מספרים 101-103, כפי שמפורט בפרק הנייד של האתר 'חדשות הרכבת'. אכן הקטרים של רכבת ישראל מדגם JT42BW (מספרים 731-766, מכונים BOBO) ומדגם JT42CW (מספרים 702-709, מכונים COCO) הם בעלי מנועי דיזל מתוצרת EMD האמריקאית. אין להם הילוכים, בין היתר מפני שיש להם תמסורת חשמלית, כלומר מנוע הדיזל מניע מחולל (אלטרנטור במקרה זה) שמספק חשמל למנועי הסעה חשמליים. עם זאת, יש להם יחס תמסורת, שמתייחס לגלגלי השיניים בין מנועי ההסעה לצירי הגלגלים. במקרה של הקטרים האלו, יחס התמסורת קבוע, אולם ניתן להחלפה במוסך. פירוט נוסף אודות שיטות תמסורת ניתן למצוא בפרק הנייד של האתר 'חדשות הרכבת' במאמר ההסבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה