שבוע מקסים לכולם!

שבוע מקסים לכולם!

יש לי שאלה שאני מתלבטת עליה כבר הרבה זמן. יש לי חברה, שמצד אחד ממש טוב לי איתה, מצד שני אני מרגישה שכשאני איתה לא טוב לי עם עצמי, אני מרגישה כאילו שאני שווה פחות, כאילו היא עושה לי טובה שהיא חברה שלי. והקשר תופס את כולי, אני כל הזמן עסוקה עם זה. (וזה לא באשמתה, זה אני). ואני חושבת לנתק קשרים, כי לא טוב לי עם התחושה הזו. אבל, מצד שני, החברות נותנת לי הרבה, ואולי אני צריכה לא לוותר, ולהתחיל להתאמן על להרגיש יותר טוב, להסביר לעצמי שאני כן "שווה". התחושה הזו של "לא שווה" תוקפת אותי לפעמים, ואני שונאת את התחושה הזו. ויש לי חיים מלאים וטובים, עד שעוד פעם אני נתקלת במישהי שגורמת לי את התחושה הזו (אני לא יודעת בדיוק איך ולמה ועם מי זה קורה).
 

Darek engel

New member
שבוע טוב ומלא אהבה לכולנו

נכון זאת הרגשה מאוד לא טובה .אולי תנסי לבדוק למה בדיוק מה הסיבה שהביאה אותך להרגשה הזאת מה יש באותה בחורה .זה במידה והכל אצלך כי אם חברה שלך היא הבעיה אז אין הרבה מה לעשות רק לסיים את הקשר הזה .תמיד תחשבי קודם כל על עצמך ואחר כך על אחרים אני בטוח שאת בחורה נפלאה ובסדר גמור לא חסר לך שום דבר פשוט רק את צריכה להעריך את הדברים הטובים שיש בך ולהסתכל לכולם בגובה העיניים כי בסך הכל כולנו אותו הדבר אף אחד לא יותר טוב ממך .שתהיה לך הצלחה עם המון אהבה ואושר.
 
אם להיות כנה עם עצמי

דבר ראשון, תודה על התגובה :) פעם הייתי מרגישה "פחות" כאשר הייתי פוגשת אנשים שיש להם הרבה בטחון עצמי, כנראה כי הרגשתי שזה משהו שמאוד חסר לי. היום, יש לי הרבה יותר בטחון עצמי, אז כבר לא כל כך (למרות שלפעמים כן יש תחושה של פחות, כאשר פוגשים אנשים מאוד בטוחים בעצמם, אבל אני חושבת שזה קורה לכולם). ואני יכולה לומר שהיום, אני מרגישה "פחות" כאשר אני פוגשת אנשים שאני מאוד מעריכה, שאני מרגישה שהם שלמים עם עצמם. אנשים שבאופן טבעי אני מתקשרת איתם, שאנחנו משדרים על אותו הגל, ואז במקום כלשהוא בדרך, אני מאבדת את הבטחון שלי, ונכנסת למעגל האיום הזה, של "שווה פחות" ומתנהגת בהתאם (לחוצה, לא טבעית) מה שגורם לעוד חוסר בטחון, שגורם להרגיש שווה עוד פחות שגורם להתנהגות עוד יותר לחוצה וחוזר חלילה... אני פשוט לא אוהבת את המעגל הזה. יש לי שתי אפשרויות: או לצאת מהמעגל (קל להגיד מאוד מאוד קשה לעשות), או לנתק קשרים עם מי שגורם לי את התחושה הזו (לא באשמתה, באמת זה אני, אם זה היה אשמתה, אם זה היה כי היא משדרת עליונות וכולי, לא היה לי ספק מה צריך לעשות, אבל היא באמת מקסימה). כנראה שהתשובה היא לצאת מהמעגל, אבל מי אמר שאני יכולה? בכלל ובפרט במקרה זה אחרי שכבר נכנסתי כל כך עמוק לתוכו.
 

hilabarak

New member
שלום לך, אני רוצה לתת לך משל שאולי יעזור

יש איש עסקים שהעסק שלו נמצא בקשיים עם הבנקים, הוא מגיע לחבר טוב שלו ואומר לו "שמע אני כבר מנסה במשך שנה לצאת מהקשיים עם הבנקים, ולא מצליח, מה לעדות ?". עונה לו החבר "אולי תיקח איש כספים שילמד אותך איך לתכנן את כל הכספים שזורמים פנימה והחוצה שיהיה לך שקט". אחרי חצי שנה מגיע אליו האיש ואומר "וואלה עיצה נהדרת, נפתר הנושא עם הבנקים, אבל עדיין אני מרוויח מעט מאוד". עונה לו החבר "לך לכלכלן, יעזור לך לנתח את כל נושא הרווחיות שלך". אחרי חצי שנה מגיע האיש ואומר "וואלה עיצה נהדרת, נפתרו הבעיות עם הבנקים ובעיות הרווחיות, אבל יש לי צרות עם העובדים". אומר לו החבר "גש ליועץ אירגוני, ייעץ לך איך למסד יחסי עבודה תקינים". אחרי חצי שנה, מגיע האיש ואומר "וואלה סוף סוף אני הולך בכיף לעסק, זה לא שאין צרות, רק שעכשיו אני יודע איך להתמודד". מסקנות : 1. הרבה פעמים קיימות מספר בעיות רק שאחת מכסה על השנייה. הצרה עם הבנקים הייתה כל כך חשובה, שהרווחיות והעובדים לא נראו. זה לא שהצרות לא היו, אלא שהם פשוט להוסתרו על ידי בעיות אחרות גדולות יותר. 2. לא בושה לפנות לבעל מקצוע בבעייה שמתקשים לפתור. לא כולם הוכשרו להיות אנשי כספים או כלכלנים או יועצים אירגוניים. 3. יועץ לא עושה בשבילך את העבודה, הוא עוזר לך למקד ולפתור. מסקנה סופית - אם יש לך בעייה עקרונית שאינך מצליחה לפתור לבד, אז במקום להגיע למסקנה ש"מי אמר שאני יכולה ?" - כדאי לגשת לייעוץ, לבעל מקצוע שיודע איך לגשת לבעיות כאלו של ביטחון עצמי וכל מה שמסתתר מתחת ומעל, ולפרק יחד איתו ולפתור (הדגש על לפתור ביחד איתו ולא לתת לו לפתור).
 

Darek engel

New member
בוקר טוב

זהו יכול להיות דבר טוב עבורך אמת ללכת לבעל מקצוע נכון ולטפל בבעיה .אבל בכל זאת אם את לא הכי רוצה ללכת ולהיות בטיפול אני מציע לך להתמקד במעשים הכוונה להיות בעשייה כל דבר שאת תעברי אותו יהיה הצלחה וכמובן יוביל אותך למעלה לגדילה צמיחה , דבר שכמובן יעלה את הביטחון העצמי יותר ויותר למעלה.זאת דרך היא לא קלה אבל יש תוצאות צריך רק כח רצון והתמדה .ובקשר לכך שאת צריכה לצאת מין המעגל את לא צריכה כי זה משנה היכן את תהיי ההרגשה תמיד תלווה אותך.שיהיה לך בהצלחה ולכולנו שיהיה יום של אהבה.
 
תודה ../images/Emo24.gif

אתה צודק בהכל, נכון שיכול להיות שטיפול מקצועי יעזור לי מאוד (הסיפור של hilaBarak היה קולע ובמקום), אבל כרגע זה לא בא בחשבון מבחינתי, אולי זה טעות ואולי אני מפסידה מזה, אבל אני פשוט לא אעשה את זה כרגע. נראה לי שהבנתי את הרעיון שלך, והוא נראה לי לא רע.... הדבר היחיד שקשה פה זה ההתמדה, זה לשים לב להגרר שוב. אני אנסה. ואני כבר מרגישה יותר טוב.
 
למעלה