שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
מנהרת החילוץ מס' 3

שבתשתיות
המדור השבועי חיפש השבוע קצת אקשן וחדשות מעניינות, אך לצערו ייאלץ להמתין ככל הנראה עד לסיור המתואם עם מע"צ בקו הרכבת לכרמיאל.
עם ירידת המסך על פרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע, ניתן לפרויקט הדגל של הרכבת, עד לא מזמן, את הכבוד האחרון המגיע לו.
לבקשתם שלל ששת קוראיי הנאמנים, נצפה במספר תמונות נוספות מתוך הפרויקט שצולמו ע"י חברת תצלומי האוויר "אלבטרוס".

בפרויקט A1 נמשכת שגרת העבודה ללא התפתחויות חדשות ובהחלט ייתכן כי זה בדיוק המצב הרצוי כרגע לפרויקט.
הדברים המעניינים יותר מתרחשים בעומק האדמה, שם במנהרה מס' 1 משיגה מכונת הכרייה של "מנרב" תוצאות יפות ושוברת שיאי כרייה נקודתיים.
כנהוג באחרונה, אעלה את נתוני הכרייה במנהרות הפרויקט. עמק הארזים המחורר מכל עבר יספק עבורנו השבוע את התמונות לסקירה השבועית.

נצא לדרך עם האוטובוס של אנדי, או ליתר דיוק: האוטובוס של אנדי באדיבות דודו (משה343) הצלם.
מנהרת החילוץ מס' 3
תחילה, מבט על גרמי המדרגות ביציאה מהמנהרה.
 

בועז ל

New member
בקרבת מנהרת החילוץ

שבתשתיות
המדור השבועי חיפש השבוע קצת אקשן וחדשות מעניינות, אך לצערו ייאלץ להמתין ככל הנראה עד לסיור המתואם עם מע"צ בקו הרכבת לכרמיאל.
עם ירידת המסך על פרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע, ניתן לפרויקט הדגל של הרכבת, עד לא מזמן, את הכבוד האחרון המגיע לו.
לבקשתם שלל ששת קוראיי הנאמנים, נצפה במספר תמונות נוספות מתוך הפרויקט שצולמו ע"י חברת תצלומי האוויר "אלבטרוס".

בפרויקט A1 נמשכת שגרת העבודה ללא התפתחויות חדשות ובהחלט ייתכן כי זה בדיוק המצב הרצוי כרגע לפרויקט.
הדברים המעניינים יותר מתרחשים בעומק האדמה, שם במנהרה מס' 1 משיגה מכונת הכרייה של "מנרב" תוצאות יפות ושוברת שיאי כרייה נקודתיים.
כנהוג באחרונה, אעלה את נתוני הכרייה במנהרות הפרויקט. עמק הארזים המחורר מכל עבר יספק עבורנו השבוע את התמונות לסקירה השבועית.

נצא לדרך עם האוטובוס של אנדי, או ליתר דיוק: האוטובוס של אנדי באדיבות דודו (משה343) הצלם.
בקרבת מנהרת החילוץ
מכונה להתזת דייס וזה אומר שהעסק כאן מתחיל להתחמם.
 

בועז ל

New member
תחילת כרייתה של מנהרת החילוץ מס' 3

שבתשתיות
המדור השבועי חיפש השבוע קצת אקשן וחדשות מעניינות, אך לצערו ייאלץ להמתין ככל הנראה עד לסיור המתואם עם מע"צ בקו הרכבת לכרמיאל.
עם ירידת המסך על פרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע, ניתן לפרויקט הדגל של הרכבת, עד לא מזמן, את הכבוד האחרון המגיע לו.
לבקשתם שלל ששת קוראיי הנאמנים, נצפה במספר תמונות נוספות מתוך הפרויקט שצולמו ע"י חברת תצלומי האוויר "אלבטרוס".

בפרויקט A1 נמשכת שגרת העבודה ללא התפתחויות חדשות ובהחלט ייתכן כי זה בדיוק המצב הרצוי כרגע לפרויקט.
הדברים המעניינים יותר מתרחשים בעומק האדמה, שם במנהרה מס' 1 משיגה מכונת הכרייה של "מנרב" תוצאות יפות ושוברת שיאי כרייה נקודתיים.
כנהוג באחרונה, אעלה את נתוני הכרייה במנהרות הפרויקט. עמק הארזים המחורר מכל עבר יספק עבורנו השבוע את התמונות לסקירה השבועית.

נצא לדרך עם האוטובוס של אנדי, או ליתר דיוק: האוטובוס של אנדי באדיבות דודו (משה343) הצלם.
תחילת כרייתה של מנהרת החילוץ מס' 3
אולי לא תאמינו, אבל כך נראית תחילת החציבה.
 

בועז ל

New member
מנהרה 3A

שבתשתיות
המדור השבועי חיפש השבוע קצת אקשן וחדשות מעניינות, אך לצערו ייאלץ להמתין ככל הנראה עד לסיור המתואם עם מע"צ בקו הרכבת לכרמיאל.
עם ירידת המסך על פרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע, ניתן לפרויקט הדגל של הרכבת, עד לא מזמן, את הכבוד האחרון המגיע לו.
לבקשתם שלל ששת קוראיי הנאמנים, נצפה במספר תמונות נוספות מתוך הפרויקט שצולמו ע"י חברת תצלומי האוויר "אלבטרוס".

בפרויקט A1 נמשכת שגרת העבודה ללא התפתחויות חדשות ובהחלט ייתכן כי זה בדיוק המצב הרצוי כרגע לפרויקט.
הדברים המעניינים יותר מתרחשים בעומק האדמה, שם במנהרה מס' 1 משיגה מכונת הכרייה של "מנרב" תוצאות יפות ושוברת שיאי כרייה נקודתיים.
כנהוג באחרונה, אעלה את נתוני הכרייה במנהרות הפרויקט. עמק הארזים המחורר מכל עבר יספק עבורנו השבוע את התמונות לסקירה השבועית.

נצא לדרך עם האוטובוס של אנדי, או ליתר דיוק: האוטובוס של אנדי באדיבות דודו (משה343) הצלם.
מנהרה 3A
מכונת הדיפון נראית בפתחה של המנהרה.
 

בועז ל

New member
נצא להפסקה עם גשר 10

שבתשתיות
המדור השבועי חיפש השבוע קצת אקשן וחדשות מעניינות, אך לצערו ייאלץ להמתין ככל הנראה עד לסיור המתואם עם מע"צ בקו הרכבת לכרמיאל.
עם ירידת המסך על פרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע, ניתן לפרויקט הדגל של הרכבת, עד לא מזמן, את הכבוד האחרון המגיע לו.
לבקשתם שלל ששת קוראיי הנאמנים, נצפה במספר תמונות נוספות מתוך הפרויקט שצולמו ע"י חברת תצלומי האוויר "אלבטרוס".

בפרויקט A1 נמשכת שגרת העבודה ללא התפתחויות חדשות ובהחלט ייתכן כי זה בדיוק המצב הרצוי כרגע לפרויקט.
הדברים המעניינים יותר מתרחשים בעומק האדמה, שם במנהרה מס' 1 משיגה מכונת הכרייה של "מנרב" תוצאות יפות ושוברת שיאי כרייה נקודתיים.
כנהוג באחרונה, אעלה את נתוני הכרייה במנהרות הפרויקט. עמק הארזים המחורר מכל עבר יספק עבורנו השבוע את התמונות לסקירה השבועית.

נצא לדרך עם האוטובוס של אנדי, או ליתר דיוק: האוטובוס של אנדי באדיבות דודו (משה343) הצלם.
נצא להפסקה עם גשר 10
הגשר המפלצתי יוצא לדרך. פרטים בהמשך. לילה טוב.
 
כנראה נשמטה המילה סיור מתואם גם בקו העמק.


שבתשתיות
המדור השבועי חיפש השבוע קצת אקשן וחדשות מעניינות, אך לצערו ייאלץ להמתין ככל הנראה עד לסיור המתואם עם מע"צ בקו הרכבת לכרמיאל.
עם ירידת המסך על פרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע, ניתן לפרויקט הדגל של הרכבת, עד לא מזמן, את הכבוד האחרון המגיע לו.
לבקשתם שלל ששת קוראיי הנאמנים, נצפה במספר תמונות נוספות מתוך הפרויקט שצולמו ע"י חברת תצלומי האוויר "אלבטרוס".

בפרויקט A1 נמשכת שגרת העבודה ללא התפתחויות חדשות ובהחלט ייתכן כי זה בדיוק המצב הרצוי כרגע לפרויקט.
הדברים המעניינים יותר מתרחשים בעומק האדמה, שם במנהרה מס' 1 משיגה מכונת הכרייה של "מנרב" תוצאות יפות ושוברת שיאי כרייה נקודתיים.
כנהוג באחרונה, אעלה את נתוני הכרייה במנהרות הפרויקט. עמק הארזים המחורר מכל עבר יספק עבורנו השבוע את התמונות לסקירה השבועית.

נצא לדרך עם האוטובוס של אנדי, או ליתר דיוק: האוטובוס של אנדי באדיבות דודו (משה343) הצלם.
כנראה נשמטה המילה סיור מתואם גם בקו העמק.

לאוזני גונבה השמועה שצילומי האוויר הראשונים מקו העמק המתחדש התבצעו לאחרונה אך למצער טרם הגיעו לשולחן המערכת,
ואין צורך להשתמש בתמונות ישנות מהאוויר של ה Luftwaffe הגרמני או ה RAF הבריטי.
 

luckydude

Active member
רק למען הדיוק...

כנראה נשמטה המילה סיור מתואם גם בקו העמק.

לאוזני גונבה השמועה שצילומי האוויר הראשונים מקו העמק המתחדש התבצעו לאחרונה אך למצער טרם הגיעו לשולחן המערכת,
ואין צורך להשתמש בתמונות ישנות מהאוויר של ה Luftwaffe הגרמני או ה RAF הבריטי.
רק למען הדיוק...
צילומי האוויר הראשונים של רכבת העמק (והמעניינים למדי יש לומר, שחלקם פורסמו בפורום בעבר) לא נעשו בידי ה Luftwaffe אלא בידי ה Luftstreitkräfte (שירות האוויר), ולפניו בידי ה Die Fliegertruppen.

ה Luftstreitkräfte פורק לאחר מלחמת העולם הראשונה בעקבות הסכמי ורסאי. ה הLuftwaffe (חיל האוויר) הוקם בידי הנאצים באמצע שנות השלושים, בניגוד ברור להסכמי ורסאי ובהתעלמות חבר הלאומים מהפרה זו של ההסכם. בכל מקרה, אינני יודע אם ה Luftwaffe אכן צילם את רכבת העמק אם כי ייתכן שגם אם לא אז אולי בעלות בריתה של גרמניה עשו זאת (כוחות משטר וישי ששלטו בסוריה ולבנון עד לשנת 1941 או חיל האוויר של איטליה הפאשיסטית שייתכן וצילם את האזור במסגרת ההתקפות על בתי הזיקוק בחיפה למשל).

אגב, הסמל של ה Luftstreitkräfte הוא צלב הברזל המפורסם שהוא גם ההשראה לסמל חיל האוויר הנוכחי של גרמניה.
 
תודה על ההסבר.

רק למען הדיוק...
צילומי האוויר הראשונים של רכבת העמק (והמעניינים למדי יש לומר, שחלקם פורסמו בפורום בעבר) לא נעשו בידי ה Luftwaffe אלא בידי ה Luftstreitkräfte (שירות האוויר), ולפניו בידי ה Die Fliegertruppen.

ה Luftstreitkräfte פורק לאחר מלחמת העולם הראשונה בעקבות הסכמי ורסאי. ה הLuftwaffe (חיל האוויר) הוקם בידי הנאצים באמצע שנות השלושים, בניגוד ברור להסכמי ורסאי ובהתעלמות חבר הלאומים מהפרה זו של ההסכם. בכל מקרה, אינני יודע אם ה Luftwaffe אכן צילם את רכבת העמק אם כי ייתכן שגם אם לא אז אולי בעלות בריתה של גרמניה עשו זאת (כוחות משטר וישי ששלטו בסוריה ולבנון עד לשנת 1941 או חיל האוויר של איטליה הפאשיסטית שייתכן וצילם את האזור במסגרת ההתקפות על בתי הזיקוק בחיפה למשל).

אגב, הסמל של ה Luftstreitkräfte הוא צלב הברזל המפורסם שהוא גם ההשראה לסמל חיל האוויר הנוכחי של גרמניה.
תודה על ההסבר.
 

בועז ל

New member
נשמט גם הפסוק הפותח את פרק ג'

כנראה נשמטה המילה סיור מתואם גם בקו העמק.

לאוזני גונבה השמועה שצילומי האוויר הראשונים מקו העמק המתחדש התבצעו לאחרונה אך למצער טרם הגיעו לשולחן המערכת,
ואין צורך להשתמש בתמונות ישנות מהאוויר של ה Luftwaffe הגרמני או ה RAF הבריטי.
נשמט גם הפסוק הפותח את פרק ג'
במגילת קֹ‏הֶ‏לֶ‏ת.
 
אכן ''לכל זמן, ועת לכל חפץ תחת השמים''

נשמט גם הפסוק הפותח את פרק ג'
במגילת קֹ‏הֶ‏לֶ‏ת.
אכן ''לכל זמן, ועת לכל חפץ תחת השמים''
ושואלים התוהים ותמימי הדרך , מתי זה יגיע זמן/העת לפירסומם של צילומים מקו העמק ?
שהרי ''עת לבקש'' כבר הגיע.
 

בועז ל

New member
הדמיות גשר 10

שבתשתיות
המדור השבועי חיפש השבוע קצת אקשן וחדשות מעניינות, אך לצערו ייאלץ להמתין ככל הנראה עד לסיור המתואם עם מע"צ בקו הרכבת לכרמיאל.
עם ירידת המסך על פרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע, ניתן לפרויקט הדגל של הרכבת, עד לא מזמן, את הכבוד האחרון המגיע לו.
לבקשתם שלל ששת קוראיי הנאמנים, נצפה במספר תמונות נוספות מתוך הפרויקט שצולמו ע"י חברת תצלומי האוויר "אלבטרוס".

בפרויקט A1 נמשכת שגרת העבודה ללא התפתחויות חדשות ובהחלט ייתכן כי זה בדיוק המצב הרצוי כרגע לפרויקט.
הדברים המעניינים יותר מתרחשים בעומק האדמה, שם במנהרה מס' 1 משיגה מכונת הכרייה של "מנרב" תוצאות יפות ושוברת שיאי כרייה נקודתיים.
כנהוג באחרונה, אעלה את נתוני הכרייה במנהרות הפרויקט. עמק הארזים המחורר מכל עבר יספק עבורנו השבוע את התמונות לסקירה השבועית.

נצא לדרך עם האוטובוס של אנדי, או ליתר דיוק: האוטובוס של אנדי באדיבות דודו (משה343) הצלם.
הדמיות גשר 10
מצורפת הדמיה ישנה של כביש 10 (שימו לב לכביש עמק הארזים שנמצא בשלבי בנייה). אף שמדובר בהדמיות ישנות של הגשר, החלטתי בכ"ז להעלותן ולו רק לצורך התרשמות מנפח האוביקט שעומד לשנות את הנוף בעמק הארזים.
 

בועז ל

New member
הדמיה נוספת באדיבות רכבת ישראל.

הדמיות גשר 10
מצורפת הדמיה ישנה של כביש 10 (שימו לב לכביש עמק הארזים שנמצא בשלבי בנייה). אף שמדובר בהדמיות ישנות של הגשר, החלטתי בכ"ז להעלותן ולו רק לצורך התרשמות מנפח האוביקט שעומד לשנות את הנוף בעמק הארזים.
הדמיה נוספת באדיבות רכבת ישראל.
הדמיה שהועלתה כבר על ידי.
 

בועז ל

New member
גשר 10 - לא מה שאתם רואים בהדמיה

הדמיות גשר 10
מצורפת הדמיה ישנה של כביש 10 (שימו לב לכביש עמק הארזים שנמצא בשלבי בנייה). אף שמדובר בהדמיות ישנות של הגשר, החלטתי בכ"ז להעלותן ולו רק לצורך התרשמות מנפח האוביקט שעומד לשנות את הנוף בעמק הארזים.
גשר 10 - לא מה שאתם רואים בהדמיה
עוד הדמיה של הגשר. הפעם מכיוון שכונת רמות. אדגיש כי מראה הגשר שבהדמיה שונה מזה שייבנה בפועל.
 

בועז ל

New member
הדמיה נוספת - הפעם מכיוון מבשרת

הדמיות גשר 10
מצורפת הדמיה ישנה של כביש 10 (שימו לב לכביש עמק הארזים שנמצא בשלבי בנייה). אף שמדובר בהדמיות ישנות של הגשר, החלטתי בכ"ז להעלותן ולו רק לצורך התרשמות מנפח האוביקט שעומד לשנות את הנוף בעמק הארזים.
הדמיה נוספת - הפעם מכיוון מבשרת
בוא'נה, ההדמיות האלו הופכות לשרשור משכנתא. ויש עוד.
 

בועז ל

New member
לפני שנצא לשטח - הדמיה אחרונה של הגשר.

הדמיות גשר 10
מצורפת הדמיה ישנה של כביש 10 (שימו לב לכביש עמק הארזים שנמצא בשלבי בנייה). אף שמדובר בהדמיות ישנות של הגשר, החלטתי בכ"ז להעלותן ולו רק לצורך התרשמות מנפח האוביקט שעומד לשנות את הנוף בעמק הארזים.
לפני שנצא לשטח - הדמיה אחרונה של הגשר.
תודתי למנהלת A1 על אספקת ההדמיות.
 

בועז ל

New member
הגשר שישנה את הנוף.

שבתשתיות
המדור השבועי חיפש השבוע קצת אקשן וחדשות מעניינות, אך לצערו ייאלץ להמתין ככל הנראה עד לסיור המתואם עם מע"צ בקו הרכבת לכרמיאל.
עם ירידת המסך על פרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע, ניתן לפרויקט הדגל של הרכבת, עד לא מזמן, את הכבוד האחרון המגיע לו.
לבקשתם שלל ששת קוראיי הנאמנים, נצפה במספר תמונות נוספות מתוך הפרויקט שצולמו ע"י חברת תצלומי האוויר "אלבטרוס".

בפרויקט A1 נמשכת שגרת העבודה ללא התפתחויות חדשות ובהחלט ייתכן כי זה בדיוק המצב הרצוי כרגע לפרויקט.
הדברים המעניינים יותר מתרחשים בעומק האדמה, שם במנהרה מס' 1 משיגה מכונת הכרייה של "מנרב" תוצאות יפות ושוברת שיאי כרייה נקודתיים.
כנהוג באחרונה, אעלה את נתוני הכרייה במנהרות הפרויקט. עמק הארזים המחורר מכל עבר יספק עבורנו השבוע את התמונות לסקירה השבועית.

נצא לדרך עם האוטובוס של אנדי, או ליתר דיוק: האוטובוס של אנדי באדיבות דודו (משה343) הצלם.
הגשר שישנה את הנוף.
הקמת גשר 10 כרוכה בביצוע עבודות עפר וחציבות נרחבות. כטבען של הדמיות, גם ההדמיות שצירפתי אינן מספרות את מלוא האמת. לא פחות מ-14 ניצבים יידרשו ע"מ להקים את הגשר. הגבוהים שבהם יתנשאו לגובה 76 מ', שאינו גובהו הסופי של הגשר. פוטנציאל הפגיעה בנוף העמק - שכבר כעת נפגע לא מעט מריבוי הפרויקטים באזור - גדול מאוד. שימו לב לתמונה שחושפת רק חציבה אחת מושלמת מתוך שלוש שנראות בתמונה. שתי האחרות נמצאות עדיין בעבודה ובהעמקת החציבה. כעת נסו לדמיין 14 חציבות כאלו (יש לציין שלא כולן שוות בגודלן) עבור כל ניצבי הגשר. ברור אפוא, שבהקמת הגשר הענק טמונה סכנה לפגיעה ממשית של הנוף ואני מאוד מקווה שהשיקום הנופי המתוכנן, כמו גם מראה הגשר, יידעו להתמודד עם האתגר הזה.
 

בועז ל

New member
גשר 10 - פרטים ונתונים על הגשר.

שבתשתיות
המדור השבועי חיפש השבוע קצת אקשן וחדשות מעניינות, אך לצערו ייאלץ להמתין ככל הנראה עד לסיור המתואם עם מע"צ בקו הרכבת לכרמיאל.
עם ירידת המסך על פרויקט ההכפלה של הקו לבאר שבע, ניתן לפרויקט הדגל של הרכבת, עד לא מזמן, את הכבוד האחרון המגיע לו.
לבקשתם שלל ששת קוראיי הנאמנים, נצפה במספר תמונות נוספות מתוך הפרויקט שצולמו ע"י חברת תצלומי האוויר "אלבטרוס".

בפרויקט A1 נמשכת שגרת העבודה ללא התפתחויות חדשות ובהחלט ייתכן כי זה בדיוק המצב הרצוי כרגע לפרויקט.
הדברים המעניינים יותר מתרחשים בעומק האדמה, שם במנהרה מס' 1 משיגה מכונת הכרייה של "מנרב" תוצאות יפות ושוברת שיאי כרייה נקודתיים.
כנהוג באחרונה, אעלה את נתוני הכרייה במנהרות הפרויקט. עמק הארזים המחורר מכל עבר יספק עבורנו השבוע את התמונות לסקירה השבועית.

נצא לדרך עם האוטובוס של אנדי, או ליתר דיוק: האוטובוס של אנדי באדיבות דודו (משה343) הצלם.
גשר 10 - פרטים ונתונים על הגשר.
גשר 10 אינו גשר מקורי. הגשר ייבנה בדמותו של גשר שנבנה כבר בסלובניה. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ' ועלותו תסתכם ב-558 מלש"ח. רק לשם השוואה: עלותו של גשר 6 שבלטרון, שהנו הגשר הארוך במדינה, הסתכמה ב-116 מלש"ח. את הפער בעלויות יש לזקוף לחובת גובהו הרב (פי שלושה) של גשר 10 מגשר 6. מדובר אפוא בפרויקט ענק בפני עצמו, שמשתלב בתוך A1 המגה פרויקט. את הגשר תקים "טר ארמה" הזכורה לנו מהפרדה מפלסית במפגש 218 (כביש 3). כאמור, 14 ניצבים יידרשו להקמת הגשר. גובהו של הניצב הגבוה ביותר יגיע ל-76 מ' ועליו תונחנה קורות גישה ופלטות בטון נוספות. את שיא גובה הגשר תתפוס המיסעה שתתנשא לגובה 100 מ' מעל הקרקע, כגובהו של בניין בן 30 קומות בקירוב.

חציבות הפירים עבור ניצבי הגשר הן עניין הנדסי מרתק בפני עצמו. זוכרים את הפיר הענקי של תחנת האומה? ובכן, פירים בקוטר דומה, אך בעומק צנוע של עד 14 מ', ייחצבו עבור ניצביו האימתניים של גשר 10. הגשר יחל את דרכו כגוש אחוד של בטון ממנהרה מס' 4, הסמוכה לגינות סחרוב. גוש הבטון האחוד ימשיך לאורך 330 מ' ואז יתפצל לשני גשרים לכיוון מנהרה 3A - אחד עבור כל מנהרה.
על כל ניצב של הגשר תונחנה שתי קורות, שכבר אני מנחש - עומדות לשבור שיאי משקל. בקיצור: חתכ'ת גשר וחתכ'ת מבצע הנדסי צפוי לנו בגשר שתקופת הקמתו נקבעה ל-3 שנים.

בתמונה: אתר מנהלת ר"י שבעמק הארזים.
 

loco58

New member
האם זה הגשר הסלובני המדובר?

גשר 10 - פרטים ונתונים על הגשר.
גשר 10 אינו גשר מקורי. הגשר ייבנה בדמותו של גשר שנבנה כבר בסלובניה. אורכו של הגשר יגיע ל-964 מ' ועלותו תסתכם ב-558 מלש"ח. רק לשם השוואה: עלותו של גשר 6 שבלטרון, שהנו הגשר הארוך במדינה, הסתכמה ב-116 מלש"ח. את הפער בעלויות יש לזקוף לחובת גובהו הרב (פי שלושה) של גשר 10 מגשר 6. מדובר אפוא בפרויקט ענק בפני עצמו, שמשתלב בתוך A1 המגה פרויקט. את הגשר תקים "טר ארמה" הזכורה לנו מהפרדה מפלסית במפגש 218 (כביש 3). כאמור, 14 ניצבים יידרשו להקמת הגשר. גובהו של הניצב הגבוה ביותר יגיע ל-76 מ' ועליו תונחנה קורות גישה ופלטות בטון נוספות. את שיא גובה הגשר תתפוס המיסעה שתתנשא לגובה 100 מ' מעל הקרקע, כגובהו של בניין בן 30 קומות בקירוב.

חציבות הפירים עבור ניצבי הגשר הן עניין הנדסי מרתק בפני עצמו. זוכרים את הפיר הענקי של תחנת האומה? ובכן, פירים בקוטר דומה, אך בעומק צנוע של עד 14 מ', ייחצבו עבור ניצביו האימתניים של גשר 10. הגשר יחל את דרכו כגוש אחוד של בטון ממנהרה מס' 4, הסמוכה לגינות סחרוב. גוש הבטון האחוד ימשיך לאורך 330 מ' ואז יתפצל לשני גשרים לכיוון מנהרה 3A - אחד עבור כל מנהרה.
על כל ניצב של הגשר תונחנה שתי קורות, שכבר אני מנחש - עומדות לשבור שיאי משקל. בקיצור: חתכ'ת גשר וחתכ'ת מבצע הנדסי צפוי לנו בגשר שתקופת הקמתו נקבעה ל-3 שנים.

בתמונה: אתר מנהלת ר"י שבעמק הארזים.
האם זה הגשר הסלובני המדובר?
הוא נקרא Crni Kal Viaduct, גובהו כ-95 מטרים, ונראה שהסביבה בה הוא עובר דומה לזו שבעמק הארזים שלנו
 

בועז ל

New member
אכן מדובר באח התאום של גשר 10 שלנו.

האם זה הגשר הסלובני המדובר?
הוא נקרא Crni Kal Viaduct, גובהו כ-95 מטרים, ונראה שהסביבה בה הוא עובר דומה לזו שבעמק הארזים שלנו
אכן מדובר באח התאום של גשר 10 שלנו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה