שבת נפלאה לכולם

Balancedflow

New member
שבת נפלאה לכולם ../images/Emo99.gif

שבת של רוגע ומנוחה, שבת של כיף ומשפחתיות. שבת שתהיה טובה לנפש ולגוף. הטיפ היומי - הדרך הטובה ביותר לנטרל נזק אפשרי לתמציות כתוצאה מקרינה היא לצייר מגן דוד ולהניח את בקבוקון התמצית עליו.
 
לא מצאתי בכתבי באך

את ההמלצה של לשים את התמצית על או מתחת למגן דוד, מאיפה לקוחה העצה הזאת? ייתכן שאם היית מוסלמי היית מדבר על חצי סהר במקום מגן דוד? יכול להיות שאם היית נוצרי היית כותב לשים את התמצית מעל או מתחת לצלב? אשמח לקבל תשובה.
 

Balancedflow

New member
את העצה הזו קיבלתי

במהלך לימודי. טרם הספקתי לקרוא את כל כתבי באך, כך שאני סומכת עליך שההמלצה הזו אכן לא מופיעה אצלו, אבל אני חושבת שהסיבה לכך נעוצה לא רק בעובדה שמגן דוד משוייך בימינו בעיקר עם היהדות, אלא גם בשל העובדה, שבאך מן הסתם לא נדרש לשאלה האם התמציות שלו מאבדות מכוחן האנרגטי או לא. הוא חי בתקופה שבה הקרינה האלקטרו מגנטית היתה פחותה בהרבה, לא היו שקעי חשמל רבים כל כך בכל בית, לא היו אמצעים כמו טלויזיה ומחשב שגם הם מגדילים את רמת הקרינה ובוודאי ובוודאי שלא היו טלפונים ואנטנות סלולאריות, שמיותר לציין את ההשפעה המוכחת שלהם בימינו. כך שאני בהחלט מקבלת את ההנחה שהשימוש במגן דוד להגנה ולחיזוק של התמציות, הוא המצאה די מאוחרת. אבל אומר לך מה הרציונל שאני רואה בה, ומה המשמעות של הסמל הזה בכלל, ולא רק בתרבות היהודית. צורת מגן דוד הופיעה בתרבויות המזרח הרחוק לפני אלפי שנים ומשמשת בתרבויות המזרח עד היום, הן בצורת מגן דוד והן בצורת Sri Yantra. מגן הדוד מופיע גם בתרבות המוסלמית, אך במאות השנים האחרונות הפך לסמל יהודי מובהק. בעבר היתה לסמל משמעות מאגית, במאה ה-12 היה זה סמל מיסטי על קמיעות. סמל דומה - כוכב בעל חמישה קצוות (ולא שישה כמו במגן-דוד) היה מוכר לעמי-קדם במזרח התיכון, בהודו ובמצרים, ושימש סמל הדוחה את "עין-הרע". (במקורותינו מוכר הסמל המחומש בשם "חותם שלמה") היו הוגי דעות שראו ברעיון מגן הדוד, ושני המשולשים, את ההתחברות ושילוב היסוד הזכרי, (המשולש שקודקודו כלפי מעלה, ומהווה סמל זכרי), עם היסוד הנקבי, (המשולש שקודקודו כלפי מטה שמהווה כעין כלי קיבול) יש שראו במגן דוד שילוב בין היסוד השמימי ששואף לארץ (המשולש שקודקודו פונה כלפי מטה), לעומת היסוד הארצי ששואף השמימה (המשולש שקודקודו פונה כלפי מעלה). יש הוגי דעות שאמרו שהמגן דוד עם שש קצוות מסמל את השליטה השמימית על ארבע רוחות העולם ולמעלה ולמטה. יש המשערים שסמל הכוכב בן ששת הקודקודים מקורו יווני, היות ובאלפא ביתא היוונית המשולש הוא תמונת האות דלתא, שהיא האות הראשונה של המילה דעאוס (אלוהות), וכיון שהאמינו בשתי רשויות, אל פועל טוב ואל פועל רע, הרכיבו את שני הפועלים יחד למגן. . סמל מגן הדוד נפוץ בהודו עוד מהתקופה שלפני הספירה הנוצרית וניתן לראותו גם על מקדשים עתיקים וגם בשימוש יום-יומי. סמל מגן הדוד משמש בבודהיזם כעזר למדיטציה ואמצעי להשגת תחושת שקט והרמוניה. בהינדואיזם מגן הדוד הוא סימלה של האלה סרסוואטי, אלת החוכמה והלמידה . סמל מורכב של מגן דוד, הנקרא Sri Yantra או Sri Chakra (בתרגום - כלי להתעשרות ולהצלחה), הוא הסמל של האלה Tripura Sundari, הסמל מורכב מ-9 משולשים חמישה הפונים כלי מטה וארבעה כלי מעלה היוצרים צורה הנראית דומה למגן דוד. אני יכולה להמשיך ולכתוב עוד הרבה על הנושא הזה, היות וגם אני שאלתי את עצמי את אותה שאלה לפני כמה שנים, במהלך לימודי, אבל אני חושבת שמה שכתבתי עד כה די ממצה, אוסיף רק שאני חושבת שהיות וחצי הסהר וכן הצלב, הם סמלים שבאו לסמל את האל (ישו בנצרות ואללה -אל ירח באיסלם) ולא כח מיסטי מסוים, וכן העובדה שהם סמלים פתוחים ולא סגורים, מפחיתה מעוצמתם האנרגטית ומשאירה רק את המשמעות הסמלית (והחשובה לא פחות) ברמת האמונה.
 
מגן דוד

תודה על ההסבר. רק תרשי לי להוסיף למה שכתבת כמה דברים: 1- ההודים לא קוראים לצורה הזאת "מגן דוד", כפי שאת בעצמך כתבת 2- סמל הצלב והחצי סהר קיימים הרבה לפני הנצרות והאיסלם. 3- אני לא מרבה להשתמש במילה אמונה, אני משתמש ונותן לאחרים פרחי באך לא כי אני מאמין בהם אלא כי מנסיוני אני יודע שלרוב הם עושים עבודה נפלאה.
 
למעלה