שואלת גם פה ...

שואלת גם פה ...

אמרו לי שאסור חלב נידר עד גיל שנה. אתמול הכנתי לקטנטונת שלי פרנץ טוסט, שכחתי את נושא החלב טבלתי את הלחם בחלב ואח"כ בביצה וטיגנתי. יצא טעים מאוד והיא אכלה בתיאבון רב ... האם לכך הכוונה בחלב ניגר או רק בשתיה בלבד ? (לא דואגת, פשוט רוצה להבין אם אפשר להכין לה שוב ...). כמו כן, עד עכשיו (כמעט בת שנה) היא יונקת ואני מרגישה שהחלב הולך ופוחת בגלל שילוב המוצקים. הבנתי שאחרי גיל שנה לא חייבים להניק או לתת תמ"ל, אבל אני מגלה שכולם נותנים עד גיל 3 .... אשמח לשמוע את דעתך בנושא מכיוון שאני רוצה להפסיק להניק ומתלבטת איך להמשיך. האם יש העדפה בין תמ"ל לדייסה על בסיס תמ"ל ? האם יש עדיפות לסימלאק אדוונס מאשר התמ"לים האחרים ? באופן כללי, הילדה באחוזונים הנמוכים במשקל (כרגע אחוזון 20) ולא אכפת לי להשמין אותה בדברים מזינים ובריאים. שאלת חלמון ביצה - שמעתי שעד הילד לא מקבל חיסון של גיל שנה ולא מפתח אלרגיות אסור לתת חלמון ביצה. האומנם ? ומה עושים אם הילדה שלי עדין לא חוסנה ותחוסן רק בעוד כמה חודשים ? ושאלה אחרונה - עד מתי חשובה האכלת הלילה ? גיל ? משקל ? או קריטריון אחר ?
 

גילור

New member
עונה לך בינתיים (כי יפה בטח תהיה רק אחרי

החג): הפרנץ' טוסט שנטבל בחלב, זה חלב ניגר לצורך העניין. לגבי תמ"ל או חלב אם עד גיל 3 - ממש לא כולם וממש אין צורך אם הילד אוכל מאוזן. אין שום בעיה לתת ביצה שלמה מגיל שנה. חלמון נותנים מגיל 9 או 10 חודשים. האכלת הלילה: עד שלילד אין צורך בזה.
 
תשובות

חלב הוא חלב הוא חלב ועד גיל שנה לא מומלץ לתת אותו בשתיה או דרך אחרת. חלמון ביצה את יכולה לתת בהחלט לפני החיסון בלי שום קשר לחיסון. אמנם אפשר לעבור מחלב אם ישירות לחלב פרה בגיל שנה, אבל אם הוא מהווה חלק גדול מהמזון היומי עדיין ( מעל 2 בקבוקים) כדאי לתת תמ"ל שהוא מועשר גם בויטמינים ומינרלים.
 
למעלה