שוב אני! מה לעשות כששני שופטים למאמר חלוקים בדעתם

שוב אני! מה לעשות כששני שופטים למאמר חלוקים בדעתם

עושה רושם שאני מעלה חצי מהשאלות בפורום בזמן האחרון - סליחה!
אז היום המאמר שהתעכב חצי שנה חזר סוף סוף והעורך רוצה לקבל אותו בכפוף לתיקונים מסוימים. הידד! אלא שקוראת אחת כתבה ביקורת מאוד אוהדת והמליצה לקבל עם שינויים קלים מאוד, ואילו הקורא השני ממש ביקורתי ודי קטל את המאמר אם כי לא המליץ לדחות אותו אלא לערוך ולהגיש שוב.
העורך סה"כ אוהד אבל לא ברור לי איך להגיב בהתחשב בפער בין השופטים. שכתוב דרמטי כמו שמציע הקורא השני הרי מנוגד למה שכתבה השופטת הראשונה, שהמאמר טוב מאוד כפי שהוא.
בגדול יש לקורא השני הערות מאוד מעמיקות ורציניות, אבל 1) לא מתחשק לי לשכתב, אני די אוהבת את המאמר כפי שהוא 2) הקוראת הראשונה (אני בטוחה שזאת אשה) תוארה ע"י העורך כבעלת סמכות בתחום, כלומר אולי דעתה יותר נחשבת..? 3) קשה לי להחליט מה מכל ההערות האלה ישפר את המאמר ומה רק יסרבל אותו.
 

L Bloomer

New member
השנקל שלי

אפשרות אחת היא לכתוב לעורך ולשתף אותו בהתלבטות. אולי לשאול אותו מה מההצעות של שופט 2 נראות לו חשובות ביותר.
לחילופין, אפשר לשכתב רק בכיוונים שנראים לך, ולחלות את פני השופט השני במכתב המלווה ("בעקבות הערה מס' 3, שכתבתי את פיסקה X " - בלי לציין שהשכתוב כלל בעיקר תיקונים קוסמטיים... )

והערה כללית: כמעט בכל מאמר שלי יש תיקונים שלדעתי לא שיפרו את המאמר בלשון המעטה, אבל זה "מס" שיש לשלם למערכת. אני משתדלת להיות שלמה עם התוצאה ככל שניתן.
 

אור302

New member
אני בעד האפשרות השנייה

כמה שפחות לשאול שאלות, יותר טוב. אין לדעת איזו תשובה תינתן. אם העורך עצמו, כשהפנה את שיפוטים, לא העיר משהו משלו, עדיף לא לשאול אותו. אז ייאלץ להתעמק בסוגיה, ואוי ואבוי לנו לאיזו מסקנה יגיע. שימי לב שאין לך פה סתירה מובהקת: זה לא שקורא א' אמר "טוב שלא השתמשת בתאוריה כלשהי" וקורא ב' קבע "חובה להשתמש". אלא שקורא א' הוא חיובי-פסיבי וקורא ב' הוא ביקורתי-אקטיבי. יכול להיות שהקוראת החיובית מניחה סף נמוך יותר למאמר, מה שלא אומר שהיא הייתה מניחה את הסף הזה עבור המחקר שלה. בקיצור, יש לך בית שמאי ובית הילל. במצבנו הפגיע, שמאי תמיד טוב יותר. לכן לדעתי כדאי ליישם תיקונים איפה שניתן מבלי להחריב את המאמר של עצמך. ואם נרחיב את המטפורה של בלומר במונחים שעלו לאחרונה בפרשות הסלבריטאים: יש הבדל בין העלמת מס להתחמקות מתשלום מס. אל תעלימי, תתחמקי.
 

tristis

New member
מחזק את אור

לערוך את התיקונים המינימליים מבחינתך ולענות לעורך בקצרה ככל האפשר לנקודות שכתבה השופטת.
לכסות את כל הנקודות שהועלו ולהבהיר לעורך שאכן הכל תוקן.
בהתאם לבלומר, אכן זהו מס שלעתים אפשר וכדאי לשלם.
 
למעלה