שוב מחשבות בעניין צמחונות....

נורקס

New member
שוב מחשבות בעניין צמחונות....

רציתי להעלות סוגיה לדיון , ברשותכן
. אנחנו עדיין לא הורים, אבל
בעוד כחודשיים וקצת נהיה. שנינו צמחונים-לא אוכלים בשר (אך אוכלים מעט מאד ביצים ודגים). כשדיברנו על סוגיית הצמחונות לצאצאית שבדרך, בן זוגי היה נגד. לטענתו הדבר עלול לגרום לנזקים בטווח הארוך (יש לו אח שגודל מגיל 0 כצימחוני והיו לו הרבה בעיות בריאות , והרופאים האשימו את הצמחונות...כמה לא מפתיע... אני לעומת זאת, כן חושבת בכיוון, בעיקר לאור העובדה שהבשר של היום פשוט "מפוצץ" בכימיקלים, תרופות כמו אנטיביוטיקה והורמונים והייתי רוצה למנוע זאת מילדתי. הייתי רוצה גם למנוע ממנה לאכול יצורים מתים , למרות שיש שיטענו,ובצדק, שגם דג שאוכלים זה יצור מת (אבל זה כבר נושא לדיון אחר). חשבתי אולי להגיע ל"פשרה" ולתת לה, בבוא היום (ועוד חזון למועד) פעם בשבוע בשר אורגני ופעם בשבוע דג. השאלה שלי היא פחות בעניין היתרונות של תינוק צמחוני, כי אותי לא כ"כ צריך לשכנע, אלא בקשר לחילוקי הדעות עם בן/בת הזוג. איך אפשר לפתור סוגיה זו שכל הצדדים יצאו מרוצים? האם מישהי/ו נתקלו בחילוקי דעות על רקע דומה, ואיך נפתר העניין? ומה עושים עם פעוט צמחוני בגן? נותנים לו טבעול? (כי מוצרי טבעול הם ממש לא משהו) אשמח לשמוע מנסיונכן/ם תודה
 

tookmy

New member
כפי שאמרתי לך בעבר

אני מכירה ילדים צמחוניים מלידה. יצא לי גם לפגוש איש בן חמישים צמחוני מלידה שגם ילדיו כאלה וגם אימו צמחונית מלידה. לא נראה לי שהוא גדל עקום או משהו. רופאים אוהבים להאשים את הצמחונות. אצלי הרופאה (המקסימה שלי) שנים האשימה את הצמחונות בקשר לבעיית האנמיה שהיתה לי. היו רגעים שכמעט השתכנעתי לאכול בשר, אבל הרבה פעמים אמרתי לה שזה ישתנה כשאהיה בהריון. אכן בהריון האנמיה נעלמה כלא היתה והסתובבתי עם המוגלובין 12-13 רוב ההריון כשלפניו לא הצלחתי אף פעם להעלות אותו. מה אני אומרת? שצריך להיזהר כפליים , כי כשיש צמחונות להאשים אותה, הרופאים נוטים לא לטפל (ואולי הם לא יודעים איך) או לא לבדוק סיבות נוספות לבעיות. כמו שההנקה אשמה בהכל (חכי תגלי את זה בעצמך: ההנקה אשמה בצמידות לאמא, בזה שלא יודעים להירדם, בזה שמתעוררים בלילה, בזה שלא עולים במשקל ועוד באלף דברים שאחרת יהיה צורך לחפש להם את הסיבה) ככה גם הצמחונות מאפשרת להאשים את הצמחוני בבעיות הבריאותיות. לבתי אני לא נותנת בשר כרגע. אם היא תלך פעם לגן שיהיה בו בשר נחשוב על זה אז ונראה איך נפתור את זה, בינתיים זה לא קרה. אם את רוצה טיעונים בעד צמחונות לילדים, כדאי לקרוא בנושא ולהביא מידע.
 

נורקס

New member
תודה,אבל מה ששאלתי זה

איך פותרים את חילוקי הדעות בעניין שיש עם בן הזוג ולא לגבי היתרונות של צמחונות (בזה אני כבר די משוכנעת, אבל לא מצליחה לשכנע את הזוג)
 
נורקס- אני מביעה את דעתי בנושא

תראי, כימיקלים וחומרי ריסוס יש היום בכל דבר אלא אם את קונה הכל הכל אורגני. השומנים שבבשר חשובים מאד להתפתחות המוח, הויטמינים בירקות/פירות גם חשובים, אז יש חומרים לא טובים, נכון אך אפשר לצמצם את הנזק בדרכים אחרות ולא במניעת בשר לגמרי. אפשר לא לאכול כמויות של בשר,תשמרי שלא יאכל ממתקים מיותרים (כמו במבה שלמרות שאומרים שזה בריא מאד זהו מתכון בטוח לליחה שגורמת להרבה צרות ולא רק זה שהבוטנים הם רכיב אלרגני), במקום סוכר לבן תני מולסה, במקום חומוס מהסופר שמכיל חומרים משמרים תכיני לבד וכו'. במקום שוקו, תני צ'יקו או איזה משקה טבעי אחר לדוגמת שוקו מאבקת חרובים, יש הרבה דרכים לשמור על הבריאות אבל לאו דווקא למנוע בשר שבעצם הנו מרכיב חשוב מאד מאד להתפתחות שלנו.
 

אמארונה

New member
גם אני כמו tookmy

מכירה אנשים שגודלו כצמחונים וכיום מגדלים את ילדיהם כצמחונים לתפארת מדינת ישראל. (נורקס, עייני ערך: הישוב אמירים...) לגבי הטענה של הרופאים שטענו שאחיו של בן זוגך סבל מבעיות בריאות עקב הצמחונות, אז זו טענה לא מבוססת, כי הצמחונות עצמה היא לא גורם למחלות או לבעיות. יכול להיות שהוריו לא הקפידו על תזונה משלימה, מגוונת ותחליפית, ולא היו מודעים שילד צמחוני זקוק להקפדה יתרה על התפריט שלו. אבל אפשר בהחלט לגדל ילדים צמחוניים אם מקפידים על כך. זה דורש הרבה יותר עבודה, הרבה יותר תשומת לב, אבל עדיין אפשרי. גם אצל צמחונים מבוגרים יותר יש צורך על הקפדה גדולה יותר על תזונה תחליפית. אני מבינה בהחלט את ההתלבטויות שלך, וגם אצלנו עלו השאלות האלה הרבה לפני הלידה. יש לך זמן לחקור עוד בנושא ואפילו להפגש עם אנשי מקצוע שיוכלו לעזור להחלטה. התזונאית הקלינית והמאוד נייטרלית שאיתה נפגשנו מאוד הרגיעה אותנו בנושא הזה.
 

נורקס

New member
אז אני מבינה שלא היו לכן

חילוקי דעות עם הבעל, כי זו היתה השאלה שלי.... בכל אופן , תודה.
 

אמארונה

New member
לא היו חילוקי דיעות

כי ההתלבטות הייתה הדדית. אבל נתתי לך בהודעה שלי כמה עיצות כיצד לפתור את חילוקי הדיעות האלה: להפגש עם אנשי מקצוע ולקרוא ולחקור בנושא. אלו דברים שאמורים לעזור לכם להגיע להחלטה ביחד.
 

monni

New member
לי היו חילוקי דעות עם הבעל בנושא

אחר לגמרי - ברית מילה כן או לא. כשהעליתי את הרעיון בפניו, הוא היה בשוק שזה בכלל אפשרי לא לעשות ברית. לאורך ההריון היו לנו הרבה ויכוחים על זה, אבל מה שעשיתי זה למצוא כמה שיותר חומר כתוב בנושא, להדפיס ולתת לו לקרוא. אצלכם זה על אותו עקרון - הוא מפחד שצימחונות מלידה אינה בריאה לילד, תוכיחי לו אחרת, ואולי הוא ישתכנע. אני בטוחה שיש המון חומר כתוב על זה.
 
יש היום כל כך הרבה אוכלים

בריאים, טובים ומגוונים שמהווים תחליפים טובים לבשר, אבל אם כבר לקחת אחריות כזו, המגוון והשילובים צריכים להיות עם מחשבה, אפילו בייעוץ עם תזונאית. עם זאת, אני לא רואה פסול בלתת לתינוק פעם פעמיים בשבוע בשר אורגני, שקל מאד למצוא בחנויות. אגב, אאל"ט, עד גיל שנה לא נותנים דגים.
 

tookmy

New member
לי אין

בעל אז אין חילוקי דעות
. למי שרואה את בתי 3-4 שעות בממוצע בשבוע, אין הרבה מקום לקבוע לדעתי. לפעמים אני משתפת ומקשיבה לדעתו, לא כל כך בעניין אוכל. הוא לא צמחוני, אבל שמח שאני שמה לב לתזונה שלה ונותנת לה לאכול בריא גם אם הוא אוכל במבה וקולה. בקשר לחילוקי דעות דווקא כן התייחסתי בדברי לכך שכדאי להמשיך לדבר על זה אם לא מסכימים. אני מציעה למצוא מידע (ספרים, אנשי מקצוע, מאמרים באינטרנט וכו') שמצדדים בדעתך ולבוא עם עובדות. בסופו של דבר, הילדים הם אלה שיקבעו אם הם יהיו צמחונים או לא, אבל אתם יכולים לעודד או לא. יש לי דודה שהיתה צמחונית במשך שנים רבות. ארבע בנותיה "במקרה" צמחוניות למרות שבעלה לא. הן בכלל לא אכלו בבית, רק בבית ילדים בקיבוץ והיא בטח לא קבעה להן מה לאכול וגם לא אמרה להן כלום. שמעתי גם על ילדים שלהפך, הלכו לאחרים כדי לטרוף בשר. את יכולה לכוון, לא לקבוע.
 

בבולה

New member
חילוקי דעות עם בן הזוג

מרגע שזוגיות נולדת לעולם היא באה עם חילוקי דעות (ללכת לסרט X או לסרט Y?, לישון עם שמיכות נפרדות או עם שמיכה זוגית אחת?, להשאיר את הקרש למעלה או למטה?, מי שוטף את הכלים?, מי מוריד את הזבל?, מי עושה קניות? ועוד המון המון חילוקי דעות). העניין אכן בד"כ מקצין כאשר מגיעים העוללים לעולם. אני חושבת שבליבך כבר הגעת לפשרה שתוכלי לחיות עימה בשלום ("פעם בשבוע בשר אורגני ופעם בשבוע דג"). אצלי היו חילוקי דעות על ברית מילה (בסוף נולדה בת), חיסונים, שעות שינה, הנקה, לקרוע או לא את הספרים (שלה, שלה)? ואני מאמינה שעוד יגיעו המון. רק הקפידי לזכור שהילד של שניכם ולשניכם ישנה זכות שווה לקבוע את חינוכו ואורח חייו (לפחות בשנים הראשונות אח"כ הוא/היא לא יראו אותכם ממטר). ואחרון חביב לגבי טבעול, כשהצאצא יתחיל לשנורר אוכל וחטיפים מהילדים בגן שעשועים תיזכרי בדילמה הזו בחיוך רחב. בהצלחה.
 

פנינצה

New member
חילוקי דעות עם בן הזוג באופן כללי

עושים את החיים קשים יותר, אבל מהווים בעיני יתרון לילדים: הם סופגים דעות וגישות שונות לחיים, לומדים שאפשר לחיות בכפיפה אחת אנשים שונים, לומדים לקבל את האחר וכיו"ב. נורקס אין לי ממש רעיונות, אבל סתם התחשק לי להגיב...בגלל זה הפלסף לעת חצות
 

נורקס

New member
תודה , כולכן חמודות../images/Emo13.gif

עזרתן לי מאד. אני מניחה שניתקל בדרך בעוד ועוד חילוקי דעות וזה יכול להיות אתגר מעניין חפתור אותן כל פעם מחדש. פנינצה הבאת לכך זווית מעניינת, תודה. וגם לכל השאר...
 

לימור י

New member
צמחונות וחילוקי דעות ../images/Emo178.gif

אצלנו המצב היה קצת יותר מסובך, אני צמחונית כבר רוב חיי ואילו בעלי (ושאר הסביבה שלנו) קרניבור מוצהר ומאושר
. אצלנו הנושא עלה פחות או יותר כאשר היא התחילה לאכול מוצקים (אנחנו משתדלים לא להכנס לעימותים עד שממש צריך
). אני רציתי לגדל אותה צמחונית בעלי התנגד אמר שזה לא בריא, אני הסברתי ואף הוכחתי שזה כן בריא, בעלי ייצא עם הטיעון המנצח - "נכון אפשר לגדל ילדים צמחונים מאוד בריאים אבל את באמת חושבת שיהיה לך את הכח לעמוד ולבשל כל מה שצריך כל הזמן יום אחרי יום". אז מאחר ועצלות היא בהחלט תכונה חזקה אצלי, ואני אישית ביום יום חיה על סנוויצים החלטתי שיש משהוא בדבריו. לכן ההחלטה הסופית שלנו היא כזו: אני לא מבשלת בשר ! (אפילו לא נוגעת בו) ולא מכניסים בשר חי הביתה
, מה שאמא שלו מכינה (אין על חמותי המקסימה
) אפשר להכניס והוא והפיצית מוזמנים לאכול, כמו כן בחוץ בגן, במסעדות וכו' היא תאכל מה שהיא רוצה, תרצה בשר תקבל לא תרצה לא נלחץ. ככל שהיא תתבגר יותר אני אסביר לה לגבי הצימחונות במה אני מאמינה ולמה בחרתי בזה מצד שני אני מניחה שאבא שלה ישתף אותו בתאוות הבשר שלו, הבחירה הסופית תהיה שלה ואנחנו נכבד כל בחירה שהיא תעשה.
 
אצלנו מצב דומה

אני הצמחונית בבית (וגם הבשלנית
כך שהמטבח צמחוני) ובעלי אוכל בשר. במעון (נעמ"ת) התפריט צמחוני, עד גיל שלוש בערך. כולל גם דגים וסויה מדי פעם, אבל גם הרבה קטניות, ובנוי מצוין. בגן (יש אצלנו יול"א) אכלו עד לפני שנה רק צמחוני, השנה החליפו לבשרי כי רוב הילדים לא אכלו כמות מספקת מהתחליפים, והחליטו שזה לא בריא להזין אותם רק בפחמימות וירקות
מחוץ לבית - אין לי בעיה שיאכלו בשרי. לא בשמחה רבה מצידי, אבל אני לא הופכת את זה למלחמת עולם. אני לא מבשלת ולא קונה בשרי, ועם השנים כל אחד מהילדים גיבש לעצמו את דרכו. (רובם לא צמחוניים. סימן שנכשלתי ?) יש לי דוד צמחוני, שנקט בשיטה מזעזעת בעיני : כל ילד שהגיע לגיל הבנה עבר סיור במשחטה, ואז הורשה "לבחור" אם הוא ממשיך להיות צמחוני או שותף למה שראה במו עיניו
אני מסתפקת בהסברים כשעוברים ליד הדלפק הבשרי בסופר, גם זה מספיק לדעתי...
 

nishnash

New member
מתכונים צמחוניים להקפאה.

לצערי, במהלך ההריון ויתרתי על הצמחונות. כיום אני אוכלת בשר מטעמי נוחות. בעלי קרניבור נלהב ,ובשבילו לא יכולה להיות ארוחה בלי בשר. כשהיינו רק שנינו לא היה קושי בבישול שני תפריטים. היום כל מנה שאני עושה פירושה עוד זמן הכנה שצריך למצוא כשהקטנה ישנה. לא פשוט. אז... חשבתי אולי יש מנות חלבון צמחוניות שאני יכולה לבשל בכמות גדולה ולהקפיא לי? זה יקצר זמן הכנה. אז קדימה! מתכונים בבקשה!
 
למעלה