שוחר צובר וותק בקבע?

gooli2

New member
שוחר צובר וותק בקבע?

שלום לכולם למדתי בטכני של חיל האויר בתור שוחר ולהפתעתי אני רואה שתקופת השוחרות אינה מזכה אותי בוותק למרות שהייתי בצבא.....על מדים כמובן. ולעומת זאת כל מי שלמד באחד מבתי הספר הטכנולוגים הנתמכים ע"י חיל האויר תקופת הוותק נצברת להם. האם זה אמור לעבוד כך? האם אנחנו השוחרים סוג ב?
 

murzik3591

New member
היית שוחר על מדים, לא היית בצבא.

דבר שני אתה יכול להגדיר מה זה וותק
אני לא כל כך מבין את מהות המילה בהקשר של השוחרות.
 

pure_as_fire

New member
קצר ולעניין.

כן שוחרים זה סוג ב'. כן כן קורסי ליבה, מה שתגידו. חוד החנית, נכון נכון..בלה בלה.. לילה טוב.
 

shimonev

New member
אני לא יודע מאיפה שמעת את זה.

אבל הטכני לא מעניק לך וותק בשום דבר!!!! אולי טיפה ניסיון לשרוד יותר טוב במערכת הצבאית. אבל חוץ מזה הטכני אינו מעניק לך כלום בצבא. חוץ מרב"ט מסריח שלא שווה כלום.. בגלל הטכני יראו אותך בצבא כחייל "איכותי" אז יקראו לך את התחת יותר!! ולא תוכל להתלונן כי גם את זה הטכני ינטרל לך לאט לאט. אז תמצא את עצמך טוחן עבודה בשעות הלילה בגלל שהייתה שוחר, בזמן שהחברים הלא שוחרים שלך ישנו בחדר ויחלמו שהם צוחקים אלייך.(מקרים אמיתים). והוא גונב לך כחודש וחצי מהחיים בגלל הקד"צ שתעשה. אגב בגלל שאתה תהיה חתום ר' אז המשכורת שלך בקבע תרד בכמה מאות שקלים בגלל הטכני!!!!! אז לסיכום הטכני זה חרא של מקום ולא שווה ללמוד בו!! אחד שיודע!!! אגב לחברה הוותיקים פה שזוכרים אותי משנים קודמות(בין 2003-2005). אני אזרח!!!!!!!!
 

arikvx

New member
אני חייב להסכים איתך

היחס לשוחרים בצבא הוא פשוט ביזיון, שאלה לי אליך, מאיזה טכני אתה? חיפה במקרה?
 

SUPERIKO

New member
גם אני מב"ש

חברים... הטכני הוא בית ספר שנותן הרבה לאנשים (ומי שכבר עבר את זה וסיים), יודע לבכות רק על ילדות עשוקה, חוסר "הברזות" משיעורים... אך הוא שוכח לציין גם: ממוצע בגרויות גבוה, משמעת טובה שבה כולם היו שווים - וכמובן חיסכון בקניית בגדים
לכן, מי שהלך - הלך מרצונו....יש לטכני המון יתרונות...אבל יש גם מחיר - בהצלחה ! איב
 

arikvx

New member
אין קשר

היחס לשוחרים בזמן השרות הוא פשוט ביזיון, החשבת הקורס כקד"ץ (שעורכו יכול להיות גם חצי שנה) גורם מצב ששוחרים נדפקים בקטע של הדרגות לעומת חיילים רגילים, בנוסף יש נטייה לתת לשוחרים את הקורסים היותר נחותים במערך, כל זה יוצר מצב שמי שמתגייס כשוחר ערכו יותר קטן ממי שמתגייס כחייל רגיל.
 

arikvx

New member
זה יוצר מצב אירוני

בגלל שיש נשר גדול של חיילים בעיקר מדרג א', אז לשם בעיקר מופנית אוכלסיית השוחרים, בעצם מי שאמורים להיות "איכותיים" מופנים בסופו של דבר לקורסים הכי גרועים, כל זה בגלל שהצבא לא מצליח לטפל בכמה חיילים שמשקרים לרופא ולקב"ן, במקום להקים ביתי ספר צבאיים ולשקר לתלמידיהם שהם "איכותיים" ו "חוד החנית", עדיף שהיו מכניסים לכלא את כל מי שמשקר בשביל להוציא פטורים.
 

murzik3591

New member
הם לא משקרים, השוחרים הם באמת חוד החנית.

להכניס לכלא חיילים סוג ב' ולשבור את הרוח שלהם
למה זה טוב
עדיף למצות את כולם. אם אתה שוחר סבירות גבוהה שלא תהיה חייל בעייתי ויהיה אפשר לנצל אותך יותר ללא שום תמורה. בסוף השירות אתה ופקיד גרבצן מהבסיס שלך על הנייר עשיתם את אותו שירות.
 

arikvx

New member
כשאני חושב על השירות שעשיתי

זה לא מסתדר לי עם המילה ג'ובניק .
 

murzik3591

New member
איב היקר...

לא יודע איך בב"ש אבל בשלוחה שאני למדתי בה ממוצע הבגרויות היה נמוך מהממוצע הארצי בתקופה שלי, יותר מכך השלוחה שלי רק התדרדרה והיום מפאת חוסר הכנסה החליטו לפתוח מסלולים בזיוניים ל"תואר טכנאי" במקצועות מונפצים. קנית בגדים? זאת סיבה לבחור היכן ללמוד? please nigga... מי שיש לו כסף לאינטרנט לקרא את ההודעה שלך סביר להניח שהוא גר בבית סיס בו מספיק כסף לקנות בגדים לנער. מסלול השוחרות בח"א היום הוא בזיוני יותר מאיי פעם עד כדי כך ששוקלים בכובד ראש אם לכתוב את זה בקורות חיים, פשוט לא מוסיף גאווה. כך את זה למחשבה.
 
למעלה