שומרים על טרדיציה

onlytrue

New member
שומרים על טרדיציה

בתיכון "יוהנה ז'בוטינסקי" שליד באר יעקב לומדים שש שעות מתמטיקה ושמונה שעות מדעים בשבוע - ומדברים הרבה רוסית. המנהלת, מילה ספיבק, גאה בהצלחת בית הספר - ובמספר התלמידים הרבים שמבקשים להיכנס בשעריו. ההשתלבות בחברה הישראלית יכולה לחכות
 
תופעה חמורה ביותר

אני שמח על שיטות הלימוד הנהוגות בבית הספר, הגיע הזמן לתת במה להשקעה ולא לוותרנות הבלתי פוסקת. מקצועיות לא תזיק לנו. מצד שני, בפן הערכי אני רואה כאן כשל עצום. במדינת ישראל יהיה בית ספר ליהודים ממוצא רוסי, בית ספר ליהודים ממוצא מרוקאי ובית ספר ליהודים ממוצא פולני?! איך יתכן לעזזל?! הדבר הזה הוא בלתי מקובל בעליל. בניגוד לרבים אחרים, כולל מתחרטים למיניהם, אני חושב ששית כור ההיתוך היא נכונה ביותר ואפילו בוצעה בצורה סבירה בעשרות השנים הראשונות למדינה. אסור לנו לתת לאוכלוסיות יהודיות להסתגר בתוף עצמן, יש צורך בהרכבת הזהות המשותפת. אם כבוד המנהלת חושבת שמידור עד גיל 18 יאפשר התמודדות טובה יותר עם הסביבה אז היא טועה ובגדול. מה עם השפה העברית כערך? כבר אין לה חשיבות? אבסורדי שדבר כזה קורה בבית ספר ע"ש רעייתו של זאב ז'בוטינסקי. כל ישראל אחים, כולנו יהודים, גורלנו קשור זה בזה ואין סיבה שיהיו לנו בתי ספר נפרדים לפי מוצא. מדובר בקיבוץ גלויות, לא באוטונומיה לגולה. אלון תובל
 

onlytrue

New member
העניין הוא כל פעם שפותחים בית ספר

למדעים ומרבים בהוראת פיזיקה ומתימטיקה, מגיעים לשם יוצאי רוסיה בהמוניהם. זו לא אשמתם שאחרים כמעט ולא באים. גם במקיף ה' הדתי בבאר שבע פתחו כיתות מדעיות, והפלא ופלא על כל מקום מתחרים 2 תלמידים שמרביתם עולי ברית המועצות.
 

צאק די

New member
התופעה החמורה היא ירידת קרנם של חשיבותם

של החינוך וההשכלה. זה שכולנו יהודים, עדיין לא אומר שאנחנו צריכים להקריב את ילדינו ולשלוח אותם למוסדות שבהן רמת החינוך וההשכלה נמוכים. בזמנים שהכל מופרט וטובת הכלל הוחלפה בטובת הפרט, כל אחד פועל למען עצמו, וחושב בראש ובראשונה איך לקדם את עצמו ואת משפחתו.
 

onlytrue

New member
התבלבלת, מדובר במוסד שקרנו עלתה

בעקבות העלייה. בכל מקום שבו משקיעים במדעים ומתימטיקה, שם תמצא מורים ילידי ברית המועצות (והגוש המזרחי) ותלמידים שהוריהם עלו מברית המועצות.
 

צאק די

New member
אני יודע.

תגובתי הייתה משורשרת ומכוונת כלפיי תובל אלון, שעל פי דבריו השתמע כאילו שהאינטגרציה [החשובה לכשעצמה, רק תלוי באלו נסיבות, וגם באלו שיטות היא מיושמת] חשובה מהחינוך וההשכלה.
 

EmGee

New member
עבירה פלילית לכ דבר

אסור למורה לדבר עם תלמידיו בשפה שאינה עברית או ערבית, מלבד שיעורי שפות.
 
למעלה