שומר אחי אנוכי
או מלחמת עולם?

שומר אחי אנוכי ../images/Emo2.gif../images/Emo7.gif../images/Emo122.gif או מלחמת עולם?

אוקיי שאלה לכולם (באישור המנהלת כמובן
) איך הסתדרתם אם האחים שלכם? ומתי ובאיזה גיל הרגשתם שינוי? איך מסתדרים הילדים שלכם? ריבים, מכות וצעקות לשרשר כאן
יום חורפי נפלא לכולם.
 
כשהיינו ילדות היינו רבות המון, עד גיל הבגרות

היינו רבות על כל דבר, על בגדים, על פרטיות על הכל, היום דרך אגב אנחנו החברות הכי טובות אחת לשנייה. גם הילדים שלי רבים על כל דבר, מכות, וצעקות, משתדלת שהם לא יכו אחד את השני ומפרידה כוחות.
 

dafgol

New member
לי יש אח שקטן ממני בשנתיים חודשיים ושבוע

אבל מי סופר
אחי ואנוכי, רבנו הרבה, כיסחנו אחד את השניה,הלכנו מכות ועשינו כל מה שאחים עושים....אבל תמיד תמיד תמיד היינו ונהייה החברים הכי טובים. תמיד ההורים שלי אמרו לנו שערן (אחי) ואני "לא משנה מה יהיה , עם מי תתחתנו, איפה תגורו ומה תעשו, תמיד תהיו אחות ואח, החברים הכי טובים...." תמיד הסתדרנו נפלא למרות הכסאחים והמריבות, ככה חינכו אותנו, ככה אנחנו מחנכים את הבנים ומניחה שככה אחי וגיסתו יחנכו את ילדיהם < כשיהיו להם >. גם בגיל ההתבגרות היינו החברים הכי טובים, בעצם תמיד.....היינו ונהיה החברים הכי טובים. אחי הראשון שידע שאנחנו מתחתנים, שאני בהריונות וכו'....כשאחי התלבט והרהר לגביי הצעת הנישואין לגיסתי...הוא התייעץ איתי ושאל אותי. אח שלי ואני יודעים שתמיד...לטוב לרע וללא נורא תמיד נהיה פה לתמוך אחת בשניה , גם אם נגיד דברים קשים וביקורת וגם אם נחמיא ונפרגן - זה תמיד יהיה הכי אמיתי ומהמקום הכי אוהב. אני מניחה שזה הרבה בזכות ההורים שלי שחינכו אותנו ככה ובזכותינו שהשכלנו ללכת בדרך הזו כל חיינו. אחי וגיסתי גרים במרכז ואנחנו בצפון, אבל אין יום שלא מדברים ומשתפים על מה שקורה בחיינו. גם כשאחי גר בארה"ב לא עברו יומיים שלמים בלי שיחת טלפון, וכמובן כל יום שישי בערב היתה לנו שיחה קבועה. את הילדים שלנו אנחנו מחנכים בדיוק באותה צורה ואותו דבר.....גם כשהם רבים ומתכסחים הם כבר יודעים שהם החברים הכי טובים אחד של השני , ותמיד יהיו לתמוך לאהוב לבקר ולעזור אחד לשני..... אם אין אני לי...אחי הכי לי.... וואלה הבאתי אותה במשפט מחץ
משפט שנכון לגביי ונכון לגביי הבנים שלי .
 

smagi

New member
אני והאחים שלי אף פעם לא היינו

בקשרים מיוחדים, בעיקר בגלל שאמא שלי דאגה להפריד ולסכסך בנינו כל הזמן "הפרד ומשול" הם היו פשוט מתעלמים ממני כי הייתי הכי קטנה. היום היחסים סבירים ולא מעבר לזה. לעומת זאת הבנות שלי הן החברות הכי טובות בעולם!
 

smagi

New member
תלות בלעדית בהורה שעושה את זה!

כנראה אלה אמהות שהיה להם חסך ב"צומי" בילדות והן רוצות שתמיד יזדקקו להן! גם היום היא מנסה לעשות לי את אותו דבר עם הבנות. פשוט זוועתי......
 

שרונית28

New member
אחיותי ואני

אני הבכורה ויש אחותי שצעירה ממני בשנה ו-11 חודשים, ואחות שקטנה ממני ב-10 שנים. עם אחותי האמצעית מאז ומתיד היו מריבות. עם אחותי הקטנה לא היה לי לנו על מה לריב על מה לא רבנו? היא אהבה את עופרה אני את ירדנה, היינו תולשות פוסטרים אחת לשניה מהקירות. מכות עפו חופשי בינינו, משיכות בשיער, טלפונים לעבודה של אימי כל יום עם בכי של אחת מאיתנו. ככה רבנו ורבנו התווכחנו, נלחמנו, הרבצנו עד שהגעתי לגיל 18 והתגייסתי. אז שרתתי רחוק מהבית ודוקא המרחק עשה לנו טוב, שאני התשחררתי היא התגייסה והקשר שלנו התחיל להיות הרבה יותר נעים, כבר ללא מכות ומריבות. היום אנחנו נשואות, אמהות לילדים וחברות טובות. הילדים שלנו בקשרים מאוד טובים, מאוד אוהבים אחד את השניה ברמה שעומר טוען שאחיינית שלי היא אחותו
. אנחנו מבלות המון ביחד אחה"צ עם הילדים ויוצאות לפעמים לבדנו. ומרגישות אחת אצל השניה בחופשיות בבית והילדים בהתאם. היום שאנחנו מסתכלות אחורה אנחנו צוחקות.והכי חשוב שאנחנו באמת אוהבות אחת את השניה ואני יודעת שתמיד אמצע אצלה אוזן קשבת ותמיכה כמו שהיא תוכל למצוא אצלי תמיד אחת כזו.
 

אנאהיא

New member
עד היום אני מצטערת שאין לי אחות../images/Emo68.gif

זה אמנם לא מעיד על הכלל, אך הקשר בין אחיות הוא אחר. בדרך כלל אחיות יותר קשורות [אני רואה זאת אצל בנותיי], ישנן נושאי שיחה משותפים, יש עם מי להתייעץ ולשתף. יש חברה נהדרת וקרובה שמכירה אותך כל חייך. מה יותר טוב מזה?
 
אחי מבוגר ממני ב4 שנים

ותמיד הוא היה האח הגדול ששמר עלי והיה חבר שלי מאז ומתמיד ועד היום. מכיוון שגדלנו בבית עם אמא שלא הרעיפה אהבה, מצאנו את עצמנו תומכים ומתחזקים אחד עם השני וככה זה עד היום. גם ממרום גילי, אני עדיין האחות הקטנה. בין הילדים שלי יש 16 שנים הפרש בגיל. הגדול חייל והקטנצ'יק בן 4 וחצי. אין מקום לריבים במצב הזה רק אהבה והערצה מוחלטת של הקטן לאח החייל.
 
כשהיינו קטנים אחי ואני היינו רבים

מכות וצרחות ותלישת שיער ועוד... זה עבר. אחותי צעירה ממני בהרבה שנים אז לא רבנו כלל והיום אנחנו חברות נהדרות. עכשיו אחי ואחותי בעיצומו של סכסוך שהתחיל במקום ציבורי ביום שישי האחרון ולדעתי כל אחד מהם הלך קצת רחוק מדי ועכשיו הבעיה גדולה יותר מהסיבה עצמה שהתחילה את הריב.
 
טוב אז גם אני אספר

אני ואחי כל החיים שלנו הסתדרנו והריבים הכי "רצינים" שהיו לנו היו ויכוח קצר על צעצוע, נעלבים והולכים לחדר ברוגז לחמש דקות.
ממש דרמה. חוץ מזה ממש לא. לא מכות, לא צעקות לא כלום... לא בגלל אי יחס פשוט לא ראינו צורך לריב כי ככה חינכו אותנו. עד היום אני לא מרימה את הקול שלי גם אם אני מאוד כועסת. את אחי אני חצי גידלתי כי אמא עבדה עד אחה"צ. בישלתי... הכנתי איתו שעורים... לקחתי אותו לביה"ס... עד היום אחד הדברים שהוא מתגעגע אליהם זה האוכל שהייתי מכינה לו
היום כמו פעם עדיין חברים טובים ועושים הרבה ביחד. יוצאים אם חברים משותפים, מדברים כל יום... לפעמים יש לנו את ההרגשה שאנחנו הלא נורמאליים...
 
עד היום לא מאמינים לאמא שלי ../images/Emo6.gif

שחברות שלה היו מתלוננות על ריבים וצעקות בבית היא הייתה יושבת שם אם סימן שאלה גדול מעל לראש
 

mAmA MiSiSiPi

New member
חברות הכי טובות

שלשום היא באה לבלות אצלי יום וכשנסעה חזרה הביתה אתמול הייתי כל הערב בדיכאון.
 

אנאהיא

New member
תתפלאו

אבל גם כיום קורה שאחי מעצבן אותי
אמנם אנחנו לא רבים, אבל ההתנהגות שלו לפעמים משגעת !! תמיד הוא היה מרגיזן שכזה, אני לא זוכרת שרבנו בטירוף, אבל אני כן זוכרת שפעם נשכתי אותו ועל זה קיבלתי מאבי מכות נמרצות. בילדותו הוא היה הבן המועדף של הורי [אנחנו שניים] ועשו ממנו "מלך". וכך הוא לפעמים מחשיב את עצמו. אימי חסרת הטאקט והרגישות הבהירה לי היטב את נושא האפליה ובאופן זה גדלנו. לדעתי, זוהי אשמת ההורים בעיקר, באם האחים מסתכסכים ולא מסתדרים ביניהם גם בבגרותם, לפעמים גם אשם/ה בן/ת הזוג, אבל אם קיימת אהבה וקיים קשר הדוק בין האחים, שום דבר לא יגרום לקרע ביניהם.
 
אני דיי מסכימה איתך לגבי השפעת ההורים

השאלה היא עד איזה גבול? איפה האישויות הפרטיות של הילדים משפיעות יותר למרות (או בזכות) ההורים?
 
למעלה