שיהיה במזל טוב!! אני לא שייך לעדה אבל

שיהיה במזל טוב!! אני לא שייך לעדה אבל

יש לי סוגיה שלדעתי היא מאד חשובה: האם אתם מסכימים שאלימות במשפחה בקרב יוצאי אתיופיה היא באיזה שהוא מקום כשלון של משרד הקליטה? האם זה נכון שהפתיחות בישראל לגבי נשים נשואות שיכולות לצאת לעבוד בניגוד לאתיופיה ששם הן היו עקרות בית גורם לבעלים "לאבד שליטה" ולפגיעה באגו ובכך הם הופכים לגברים אלימים? לא כולם כמובן, אבל אלה שכן?
 
בטח מסכימים איתך

והאלימות במשפחה בקרב יוצאי מרוקו/רומניה/גרוזיה/צ'כוסלובקיה וטוניס זה באחריות משרד התרבות שלא דאג להם לבידור מוצלח יותר.
 

Tali1912

New member
כשלון של משרד הקליטה והמדינה בטוח

לפעמים אני יושבת וחושבת עם עצמי, לעזאזל עם זה היחס למה קליטת עליה העלתה את העדה האתיופית לארץ. יחס מחפיר, ברוב המקרים לא כולם אבל רובם, יש לי הרבה דוגמאות ליחס לא שווה לעדה האתיופית מול קליטת עליה של עולים חדשים מארצות אחרות. ומה אני אגיד לפעמים אני פשוט מתפוצצת מהיחס המגעיל כלפי אנשים מהעדה, מבחינתי עולי אתיופיה הם הכי חמודים בארץ.
 

SupermanZW

Well-known member
מה ההבדלים בין יחס המדינה לאתיופים מול יחסה

לרוסים? (לאחרים זה קשה יותר להשוות כי ב20 השנים האחרונות כמעט כל העולים היו אתיופים או רוסים, בתקופת הקליטה של האחרים, שנות ה50 עד שנות ה70 רובנו עוד לא נולדנו).
 

SHiRA110

New member
../images/Emo142.gifרוסי יכול לנהל פה חיים שלמים

די בקלות. יש לו עיתון, ויש לו ערוץ טלוויזיה, ויש לו מוכרים בחנויות שדוברים א השפה שלו, ובמענים קוליים.. וכל היחס מההתחלה היה שונה אליהם. (לא אומרת שלהם היה קל, או שנתנו להם את היחס הכייי טוב שיש..) אין ספק שקליטת האתיופים בארץ היא ביזיון מאוד מאוד גדול.
 

SupermanZW

Well-known member
את זה לא המדינה עשתה

הערוץ הרוסי הוא יוזמה פרטית, קיים גם עיתון באמהרית בישראל, כל חנויות הספרים הם יוזמות פרטיות, בבזק יש גם מענה באמהרית. האתיופים זקוקים ליותר יוזמה, מה שהשיגו הרוסים לא המדינה נתנה להם אלא הם השיגו בעצמם. המדינה לא עשתה למען הרוסים יותר משעשתה למען האתיופים. בשני המקרים מדובר בביזיון.
 

SHiRA110

New member
../images/Emo142.gifבזק זה לא מספיק..

לא אמרתי שקליטת הרוסים היא לא ביזיון.. אבל לדעתי קליטת האתיופים הייתה עוד יותר ביזיונית (אם אפשר לומר כך..) ואולי כי הם באו ממקום אחר, שלא כמו הרוסים שהגיעו עם מקצוע והשכלה.. המדינה הייתה צריכה לקחת את זה בחשבון ולנסות לקלוט אותם על הצד הטוב ביותר שימנע את העוני ואת כל מה שנגרם להם בעקבות הקליטה הביזיונית הזו. לא אתווכח, ולא אתחיל לרשום עובדות וסיפורים, אבל אני יכולה לומר לך שאני לא סתם זורקת באוויר, זה מבוסס על עובדות, על דברים שקראתי וראיתי ושמעתי..
יום נפלא
 

שירקאן12

New member
ראשית ברכות../images/Emo140.gif לפורום

מסכים עם SHiRA110 אין ספק שקליטת העדה האתיופית הייתה קשה היא עדיין קשה אולי לא לכולם .... לדעתי קיפחו אותם בגדול ,בכל פרמטר של החיים. נעשה השוואה קלה... תחנת טלוויזיה יש לעדה כמו לעולים מחבר העמים? רדיו יש? שימו לב
לתרגום בערוץ 10 וערוץ 2 למי הוא מופנה זו לא הפליה לא אחת חשבתי על כך מדוע אין ערוץ טלוויזיה עצמאי אתיופי .. או תרגום..... אגב מה שמקומם אותי זה שעדיין יש עולים אתיופים כבר ותיקים במרכז קליטה שאני כל בוקר רואה אותם... כבר המון זמן. אגב האם תמצאו מרכז קליטה אם עולים מחבר העמים יותר מחודשיים...??. ועוד נקודה בסופרים...בנקים...דואר... כמה עובדים ממוצא אתיופי ראיתם? והאפשרויות רחבות... אישית אני מאוד אוהב את העדה האתיופית החברה הצעירים בדרך כלל נורמטיווים ובעלי כבוד למבוגרים. בהצלחה לפורום
אגב לפני סיום. צרכים להעניק פרס על סובלנות לעדה האתיופית לא בטוח שמחבר העמים היו מגלים סובלנות.....
 

SupermanZW

Well-known member
לפני שאתה מסכים רצוי שתבחן עובדות

תחנת הטלוויזיה "ישראל פלוס" היא יוזמה פרטית ולא יוזמה ממשלתית. קיימת תחנת רדיו המשדרת באמהרית באיזור הדרום. לרוב התוכניות בערוץ 10 וערוץ 2 אין תרגום בכלל וגם לתוכניו שיש תרגום מדובר ביוזמות פרטיות ולא ביוזמות ממשלתיות. יש עולים אתיופים ותיקים במרכזי הקליטה כי פערי התרבות והמנטאליות בין הישראלים לאתיופים גדולים הרבה יותר מאשר בין הישראלים לרוסים ולכן לאתיופים קשה יותר להיקלט, תופעה זו לא נוצרה בגלל אפליה אלא בגלל הרקע הספציפי ממנו באו האתיופים. דווקא יצא לי לראות בסופרים בבנקים ובדואר עובדים אתיופים, מובן שראיתי פחות עובדים אתיופים מעובדים רוסים אך זה מפני שיש בישראל פחות אתיופים מרוסים, כמו כן ראיתי גם סטודנטים אתיופים וגם עובדים אתיופים בעבודות שמשלמים בהן יותר משכר מינימום, אין שום "נומרוס קלאוזוס" לאתיופים בשום מקום בארץ כפי שאתה רומז.
 

SupermanZW

Well-known member
לא רלוונטי, המדינה נכשלה בקליטת כל העולים ולא

רק בקליטת העולים מאתיופיה. אלימות כלפי נשים איננה תופעה אתיופית, ניתן למצוא אלימות כזו גם במגזרים אחרים.
 

יהיבית

New member
אין ספק שהמדינה ניכשלה בקליטת עלייה

ומחקרים שונים גם מוכיחים את זה. הרי ידוע ש... ככל שהמרחק בין התרבויות גדול יותר - כך מצטמצמת ההיכרות האמיתית עם הצרכים של האנשים, ומתגברים הדעות הקדומות והסטראוטיפים. מאחר ובהשוואה לכלל התרבויות בישראל, התרבות האתיופית היא ה"רחוקה" מכולן - אין לפרנג'ים היכרות אמיתית עם הצרכים של הקהילה, הפתרונות המוצעים לקהילה הם "מערביים" במהותם ולעתים מבוססים על סטראוטיפים. בקיצור, לדעתי, על מנת לשפר את קליטתם של יוצאי אתיופיה בישראל - פשוט יש צורך ליצור התקרבות בין התרבויות ולהגביר היכרות ההדדית.
 

SupermanZW

Well-known member
מוזר לי שדווקא לקושי הגדול ביותר של העולים

מאתיופיה לא התייחסת והוא הקושי למצוא עבודה. הסיבה ידועה לכולם, רוב העולים מאתיופיה הגיעו לישראל חסרי השכלה וחסרי כל הכשרה מקצועית, רובם באו מכפרים ובהם הם נהגו לגדל את מזונם בעצמם, לכן לא היה להם צורך לרכוש מקצועות. מהערים הגיעו כמובן גם בעלי מקצועות אך הפערים בין הרמות המקצועיות הנדרשות באתיופיה לאלה הנדרשות בישראל עצומים ולכן לו היתה ישראל בוחרת לנהוג בחוכמה היא היתה דואגת קודם כל להכשרות מקצועיות לעולי אתיופיה הבוגרים ולסיוע משמעותי בלימודים לילדים, משום שלא עשתה זאת כיום כ40% מעולי אתיופיה הם מובטלים למרות שעברו יותר מ20 שנה מאז עלו, בכך שישראל לא דאגה לעולים מאתיופיה להכשרה מקצועית היא דנה אותם לחיי עוני וממעגל העוני קשה לצאת. הרוסים הסתדרו לא בגלל שישראל דאגה להם אלא כי באו ממדינה תעשייתית ותחרותית שבה ההשכלה היתה ערך עליון, המנטאליות של הרוסים היא הגורם היחיד להצלחתם, גם להם המדינה לא עזרה בשום דבר.
 

יהיבית

New member
מה שאמרתי לא סותר את דברייך

אם המדינה הייתה מכירה באמת את תרבותם של יוצאי אתיופיה ואת אורח חייהם, היא הייתה מבינה את ההבדלים הקיימים באורח החיים בין שם (אתיופיה) לפה (ישראל), ומתוך כך מציעה פתרונות מותאמים יותר, כמו: הכשרה מקצועית עליה דיברת.
 
למעלה