שיווק עסקי בעידן הדיגיטלי

תוכן-מקודם

Member
מנהל
marketing-advertising-commercial-strategy-concept.jpg
קרדיט תמונה FREEPIK

אנחנו חיים בעידן דיגיטלי כשמבחינת העסקים המשמעות היא שהלקוחות מצד אחד נמצאים בכל מקום ומצד שני עסוקים כל הזמן באינסוף גירויים. הלקוחות מדלגים בין מסרים והצרכנים יכולים להיות הרבה יותר חכמים בבחירת האינטראקציה הנכונה להם.

בשיתוף FRONTIS – ייעוץ עסקי


השינוי הדיגיטלי השפיע על חיינו ובאופן טבעי גם על העסקים ועל עולם השיווק. אין זה אומר שאסטרטגיות השיווק המסורתיות לא יעילות אלא שהן פעמים רבות פחות חזקות ופחות רלוונטיות בהגעה אל קהל היעד. בעידן הנוכחי יש להבין את הקהל, להגיע אליו במקומות בהם הוא נמצא ובזמן שנכון לו.

5 כללי הזהב לשיווק עסקי בעידן הדיגיטלי​

העידן הדיגיטלי מביא אתגרים אל העסקים המסורתיים והזדמנויות רבות לעסקים חדשים. היום גם עסקים שרק נפתחו יכולים להגיע לקהל רחב ולהצליח וכל זאת בזכות הבנת הכללים הבסיסיים הנדרשים לביצוע שיווק בעולם זה.

לא לכל עסק יש את הידע והכלים לשווק את העסק שלו בדיגיטל ופה נכנסים לתמונה יועצים שיווקיים שיכולים לעזור לבעל העסק ולשווק אותו בצורה חכמה ויעילה.

קראו מידע נוסף על ייעוץ שיווקי בקישור הבא: www.frontis.co.il/marketing-consulting

5 כללים הבאים נכונים אם בכל זאת החלטם לעשות את זה לעבוד או שכן החלטתם לפנות לחברת ייעוץ שיווקי.

הגדרת מטרות ויעדים​

בכל שיווק, דיגיטלי ולא דיגיטלי, יש להגדיר מטרות ויעדים. זהו ככל הנראה הדבר שלא שונה בהרבה בין שיווק מסורתי לדיגיטלי. העסק צריך לדעת מהן המטרות שלו, מה נחשב בעיניו להצלחה והוא צריך להיות מוכן לפעולות שיבצע גם מבחינת תקציב. חשוב לזכור כי גם המהלכים הטובים ביותר אי אפשר לשפוט אם לא ברור מה המטרה שלהם.

הבנת הקהל​

היום העסקים יכולים לפנות לקהל שלהם ולמקד את מאמצי השיווק שלהם. במקום לפנות לכולם על ידי פרסום מודעה בעיתון שלא ברור מי קורא ומי לא, לשלוח פליירים לכל תיבות הדואר, היום אפשר לרכז את המאמצים לפי אפיון הקהל. חשוב להגדיר מיהו הקהל ואז להתחיל להבין אותו, איפה הוא "מבלה", מה מעניין אותו, באיזו שפה הוא משתמש ועוד. חשוב להבין את הקהל כדי "לדבר אליו".

בידול וחוויה​

היום יותר מתמיד ישנה משמעות לבידול העסקי וליצירת חוויה. אם בעבר העסק יכול היה להתחרות כי הוא היה ממוקם במקום אטרקטיבי, היום המשמעות של המיקום הפיזי פחות חשובה והבידול הוא זה שעושה את ההבדל. העסק חייב להבין מהם היתרונות שלו על פני המתחרים והקהל רוצה לדעת מה הוא יחווה אם הוא יגיע אליו ובמה זה שונה מכל עסק אחר שהוא יגיע אליו.

שיתופי פעולה​

שיתוף הפעולה צריך להיות בתוך העסק, בין המחלקות השונות שלו והוא יכול להיות בין עסקים. היום יש כוח לשיתוף פעולה יותר מתמיד וזאת בתנאי ששני הצדדים מרוויחים מכך. התחרות עצומה, הצרכן יכול לבחון עשרה עסקים שונים בתוך דקות וחשוב לו לדעת שאפשר לסמוך על העסק הנבחר. המלצה מעסק אחר, מבצעים משותפים ותמיכה אחד בשני, יכולים להיות בעלי ערך רב.

התוכן הוא המלך​

אם יש מילה אחת שמאפיינת את השיווק בעידן הדיגיטלי היא "תוכן". בלי תוכן אי אפשר להגיע היום לקהל שנמצא בפלטפורמות הדיגיטליות. יש לציין כי זהו עולם גדול ועשיר ולמעשה האפשרויות בלתי מוגבלות ויכולות לגזול זמן רב אך כשהתוכן הנכון מפורסם במקום הנכון, הלקוחות מגלים את העסק ומגיעים אליו. בעידן הדיגיטלי התוכן יכול להבדיל בין עסק אנונימי לעסק מוכר.

טיפים לשיווק בעידן הדיגיטלי​

אם יש לכם עסק, אתם רוצים לשווק בהתייחס לעולם הדיגיטלי ולבצע את הפעולות הנכונות ביותר, שיביאו את הלקוחות המתאימים ויאפשרו לכם לפעול באופן רציף. הטיפים הבאים יעזרו לכם בדרך:

בחרו את פלטפורמת שיווק​

ישנן שלל פלטפורמות שיווק ומגוון רשתות חברתיות, מה שעלול לגרום לכם ללכת לאיבוד או להשקיע את המאמצים שלכם במקום הלא נכון. בחנו היכן הלקוחות שלכם נמצאים, מה מעניין אותם והשקיעו את המאמצים שלכם במקום הרלוונטי. במילים אחרות – התמקדו במקום להתפזר.

הקימו מערך שיווק אורגני​

יכול להיות שמצאתם כי רוב הקהל שלכם נמצא אינסטגרם ואתם באמת יכולים להתחבר אליו. לצד ההשקעה ברשתות ההמלצה היא ליצור לעצמכם מערך שיווק אורגני ולדאוג שיהיה לכם אתר עם כתובת ששייכת לכם ושלא משנה מה תעשו, תמיד תוכלו לשלוח אליו אנשים ולמכור את עצמכם דרכו.

נסו ותקנו את הפעולות​

אין חכם כבעל ניסיון ואחד היתרונות של השיווק הדיגיטלי הוא שאתם יכולים לעשות ניסיונות, לבדוק מה נכון ולערוך תיקונים. אם יצאתם בקמפיין והוא לא הביא את התוצאות הנכונות, עצרו אותו, בחנו מה לא עבד ותקנו את השלבים השונים. יכול להיות שיש לשנות את הקמפיין, המטרה, הפלטפורמה ועוד. הקפידו לשאול שאלות לאורך כל הדרך ולחתור לתשובות הטובות ביותר.

הקפידו על מעורבות ולא רק נוכחות​

אתם רוצים להיות בעלי נוכחות דיגיטלית אך לא לוותר על מעורבות. אתם יכולים לשים כסף רב על פרסומים, אך אם לא תגיבו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, תגלו מהר מאד שאתם משקיעים משאבים רבים בלי לקבל את התמורה שתוכלו לקבל אם רק תשמרו על מעורבות ותהיו חלק מהשיח.

הסתכלו על הנתונים​

אם בעבר הנתונים שאפשר היה לאסוף על מסעות הפרסום היו מינימליים, היום אפשר להסתכל על הנתונים לאורך כל הדרך ולהבין מה המצב שלכם. הקפידו לאסוף נתונים ולקבל החלטות המתבססות עליהם. בחנו כמה אנשים נחשפו אליכם, כמה השקעתם לצורך כך, מה היו התגובות ועד כמה הדבר תורגם לרווחים. כשיהיו לכם נתונים תוכלו לקבל החלטות שיווקיות חכמות.

התייעצו עם מומחים​

נדמה שהיום כל אחד יכול לצאת עם קמפיין ולשווק את עצמו. זה נכון אך לא תמיד מה שקורה בפועל. לא תמיד התוכן שהעסק כותב לעצמו הוא הטוב ביותר, לא תמיד הוא בוחר את הפלטפורמה הנכונה ולרוב הוא לא יידע איך לנהל את הקמפיין. התייעצו עם מומחים בשיווק דיגיטלי שידאגו לכם.
 
למעלה