שיחה על עצות חיים משלי

שיחה על עצות חיים משלי

לא קורה כל יום משהו מפחיד שאני צריכה לעשות. לא יודעת, אמרו לי שאם אתה כל יום עושה משהו שמפחיד אותך אז יהיה לך יותר עניין והתרגשות בחיים. אז עזבתי את זה אחרי כמה ימים כשראיתי שזה לא עובד עלי ,חשבתי שאולי להכיר המון אנשים חדשים יעזור. מעניין שדוקא כשאתה הכי הכי מנסה גם הכי הכי לא מצליח לך. למה? בגלל שכשחשבתי ללכת למסיבה ההיא ששמעתי שתהיה גדולה דמיינתי שבטח יהיו שם המון אנשים חדשים להכרה. אז כן, היו, אבל לא ממש מה שהתכוונתי אליו. או שחלק לקחו סמים או שחלק היו תקועים עם הראש בתוך הספרי לימוד שלהם. ואני תמיד מכירה אנשים חדשים- ממש כל יום. אבל מעניין שדוקא השבוע לא יצא לי. אף פעם אסור לנסות יותר מדי. אה כן, וגם אסור להגזים! כי יום אחד כשהסתכלתי על המראה (מודדת בגדים ליציאה) גיליתי שהמכנס שהכי אהבתי לא עולה עלי יותר! כמובן שהחלטתי לעשות דיאטת כסאח (שכמובן לא עבדה) שבה לא אכלתי כמעט כלום שבוע שלם. כמה זמן אחרי זה הבנתי שזה בגלל שיום לפני זה צפיתי בערוץ FTV (ערוץ האופנה) הרבה יותר מדי זמן ממה שצריך. אסור להסתכל גם על מגזינים- זה פשוט מדכא. להיות אנורקסית זה לא דבר יפה אבל טיפוח עצמי כן.. אז חשבתי (אחרי האירובי –``אחח! נמתח לי שריר!``- ``לא נורא זה קורה הרבה``) אולי להרזות קצת באיזה מכון כושר. אז עשיתי מנוי לשנה, הבטחתי לעצמי ש``מעכשיו אין:מחר דיאטה!, אלא:יש היום התעמלות!`` וזה עבד במשך…יומיים- עד שכבר לא היה לי כוח להגיע לשם. (מתברר שבמכון הכושר הזה מותר לבטל מנוי אחרי שבוע-מעניין למה..) ``אז מה נשאר לעשות בימים אלו???`` חשבתי לעצמי כשלפתע פתאום המילה אומנות נחתה לי בראש. ``המממ`` אז הלכתי, קניתי 10 צבעי שמן גדולים מסוג טוב, נייר בד לציור (יחסית יקר), מכחולים משיער סוס (למי שמבין) ומין דבר גדול מעץ שמחזיק ציורים. (אמרו לי שצריך את זה). ציירתי ציור אחד. ו…זהו. עכשיו זה סתם תקוע לי בארון בלי סיבה. אסור לבזבז סתם כסף. אם תלמדו לחסוך בהתחלה זה ישתלם בהמשך. אבל הכי הכי הכי חשוב זה להיות אופטימי לגבי כל דבר. אולי עכשיו זה נראה מעצבן אבל אם תסתכלו על החיים בגדול זה נחשב פחות מנקודה קטנה קטנה. לגבי האופטימיות-מה שאותי משמח באמת זה הדברים הקטנים של היום ולא בהכרח הדברים הגדולים. מה שמזכיר לי- הודעה קטנה לאהובים- הדברים הקטנים שנותנים ושעושים לאהובכם זה מה שמשפיע, לא ארוחה אחת בחודש או משהו בסגנון. וואו זה ממש הפך לעצות חיים. אז אם כבר אז כבר- כל יום כל בוקר גם אם קמתם מסיוט או שקמתם ליום מעצבן, תחייכו. כן, כן , פשוט תמרחו את החיוך הכי ענק שאתם יכולים על הפנים היפות שלכם ואפילו תספרו לעצמכם בדיחה שתמיד מתחיקה אותכם או פאדיחה קטנה קרתה לך או לחברך ורק- ורק אז תרשו לעצמכם לקום מהמיטה. LOVE YOU נילי
 
שיחה? יותר כמו מונולוג מעצבן...

אוקי, הבנו את הבעיות שלך ואיך שאת מתמודדת איתם. עצות צריכות לבוא בהתאם למי שמבקש אותם, לא? אם היית שמנה ומכוערת, מה היה עוזר לך לקום עם חיוך על הפרצוף ולחשוב על פדיחה? היית חושבת על איך הילד החתיך של הכיתה שם לך שמנת בחולצה מאחורה... איזה צחוקים! ואז מה, היית הולכת לביה``ס עם חיוך על הפנים, עושה מעצמך צחוק, כולם היו חושבים ``תראה את המכוערת הזאת, על מה היא כ``כ שמחה? בא לי לשים אותה באמצע איצטדיון ולארפג` אותה!``. הבנת? תזכרי שאת לא תמיד במצב לתת עצות לחיים. בעיקר לא בפורום כזה כללי. בכלל כל הקטע של עצות לחיים. מה טוב בזה?! יש עצות שבנאדם יכול לקבל אבל לא ליישם, כי הוא לא מוכן לכך. זה אינדיבידואלי לגמרי. אה כן, ולכל החילונים קיצוניים שביניכם, מה ההבדל בין העצות האלה לתנ``ך? ואל תבואו ותזיינו לי את השכל בקשר לתנ``ך אם לא קראתם את כולו או לפחות חלק נכבד. אל תגידו שהתנ``ך נתפס כספר חוקים כי הוא נתפס איך שאתם רוצים לתפוס אותו. מי פה בעד התנ``ך? חשבתי ככה. אני אישית קראתי ספרים כמו ``מי הזיז את הגבינה שלי``. הנה סופר שלא מבין מהחיים שלו. כל העולם הסובב אתנו מנוון לנו את היכולת לנוע בחפשיות, והדפוק הזה בטוח שהוא ישפר לנו את איכות החיים - איך? בזה שיגיד לנו שחייבים לנוע בחפשיות. יוהו! -אם זה היה כ``כ פשוט היינו כבר עושים את זה, לא?! החיים בזבל. פושע.
 

Black Star

New member
אני לא אכנס לויכוח הזה...

אבל מה שאמרת על ``אם היא הייתה שמנה ומכוערת`` היה ממש מגעיל, וממש לא נכון- לפי הדברים שהתגלו לי לאחרונה. החיוך המרוח על הפנים זו התחלה ליצירת בטחון עצמי. ובטחון עצמי- זה מה שגיליתי- זה הדבר הכי חשוב. אנשים אוהבים את החברים שלהם בטוחים בעצמם, לא חשוב אם הם יפים או גבוהים או מחוצ`קנים... נכון שכן, מה לעשות, בחברה שלנו (בעיקר בחברת הנוער) כן שופטים אנשים לפי המראה, אבל לבטחון העצמי יש חלק נכבד במראה, ומישהי יכולה לא להיות מי יודע מה פצצה, ועדיין להיחשב כוסית בלתי רגילה, רק בגלל הבטחון העצמי. אני ראיתי את זה בדברים מאוד פשוטים. למשל, בימים שאני מרגישה טוב עם עצמי, ושמחה, ולא שונאת את עצמי, מתחילים איתי ברחוב. מדברים איתי יותר. וכו`... אני אישית עדיין עובדת על זה... אבל אין- זה מה שחשוב. ואם אתה בנאדם ששופט אנשים לפי זה שהם שמנים ומכוערים- אני מרחמת עליך.
 
מישהו דיבר פה על שפיטת אנשים?

אני כולה דיברתי על מתן עצות. חלק מהעצות עובדות, וחלק לא. כל העניין של העצות זה סתאם דבר חולני לדעתי. העולם הזה כולו חולני. העצות שאתם נותנים באות למה? לחיות חיים טובים יותר?! זאת התחלואה של העולם הזה. כולם מחפשים חיים קלים. אף אחד לא מוכן להשקיע קצת מעמץ בדברים שבאמת חשובים לו. יש לך בעיה? אל תנסה לחשוב על זה יותר מדי (יש תכנית חשובה בטלויזיה), פשוט כך ספר ותחפש את העצה הטובה ביותר! כוס אמק על העולם הזה. החיים בזבל. פושע.
 

נעל

New member
התנ``ך

הוא ספר מאוד מעניין, אבל דבר ראשון, הוא חלק מאוד מאוד בסיסי וחשוב בתרבות שלנו, ויש לו השפעות על כל דבר בחיים שלנו עד היום, לטוב ולרע. ממש לא יזיק להכיר אותו. התנ``ך הוא דווקא ספר שטוב שלומדים אותו בבי``ס משום שקשה להתמודד עם הטקסטים שלו (ולדעת נעל הוא גם מאוד מעניין). ובכל זאת - הרבה מאוד בני נוער מתים לבטל את המקצוע (למה באמת? כי ``זה לא יועיל לנו בחיים``?). ועכשיו לגבינות - ברור שספרי פסיכולוגיה בגרוש פופולאריים לא יכולים להחליף את התנ``ך. ובכל זאת, עושה רושם שגם החילוניים שמנסים לשמור על ראש גאה ונקי מ``שטויות`` (כל חילוני גאה והגדרתו) זקוקים לאיזו הדרכה וכמה עצות טובות. אם זה לא פסק הלכה מחייב של רבי אז זו עצה ממותקת של חכם מזרחי-רחוק זה או אחר (וזו הכללה, כמובן. אבל זה טרנד נפוץ מאוד. כמו כל טרנד... (?)). נעל ;-)
 
עזוב ספרי עצות, כולל התנ``ך

תשמע נעל, העניין הוא כזה. האדם הוא יצור אחושרמוטה עצלן ומפונק. הוא חושב שכל התשובות לכל השאלות ינחתו לו מהשמיים. בגלל זה היה כ``כ קל למכור ליהודים את התורה ואת אלוהים. העולם היום מתגאה בזה שיש לנו אנשים מאד חכמים שאוהבים להשקיע מזמנם וללמוד על היקום, וזה אחלה. אבל אותם האנשים אח``כ באים לך ביציאות ומוכרים לך טלויזיה ששוב מביאה לך את החדשות הביית במקום שתצא לקרוא עיתון או לקולנוע. אותו הדבר בקשר למוזיקה. אני לא אומר שזה רע, אבל זה מנוון אחושילינג, מבין? בכל מקרה מה רע בלצאת לצוד את ארוחת הבוקר? זה לא טירוף של החיים?! אבל לא- אנחנו חייבים ``להתפתח``. והיום עוד התלוננתי שהנעל שלי מכאיבה לי בעקב... אתם רואים? זה משפיע אפילו על הפושע. החיים בזבל. פושע.
 

the me and i 51

New member
בעצם התנ``ך

הוא רק ספר שיש לו מטרה אחת: והיא להאדיר את שמו של ה` לא יותר לא פחות... זה לא ספר של ``כיצד להיות האדם המושלם`` או אפילו: ``המדריך לחרד המצוי`` או: ``ספר ההיסטוריה של עם ישראל``. כל מי שכתב את התנ``ך היה סוביקטיבי... אל תהפחו אותו לספר עצות כי פשוט לא יצא לכם מזה משהו... ``די לאלימות``
 
כל אחד והדעה שלו

תשמע, אני לא יכולה לומר לך שאתה טועה כי זה כל אחד והדעה שלו. רק חבל לי שככה קיבלת את האופטימיות שלי שלפי דעתי מאוד דרושה בארץ הזאת ובעולם בכלל. לצערי הרב אני מכירה הרבה אנשים זבלים יותר ממה שאתם יכולים לתאר לעצמכם ואני כן מתמודדת איתם כי אין לי אפשרות אחרת. אז לכל אלה שמרגישים כמוני- שצריכים קצת עידוד לחיים אחרי קצת דיכדוך או אפילו שנגרם מחוסר ביטחון עצמי (כמוני).. אני מציעה קבלו ב-EAZY אל תהיו כבדים תחייכו ויחייכו אליכם חזרה. ולכל אלה שמנידים עם ראשם לשלילה - כנראה שאתם אנשים שלא צריכים עידוד כי הם כנראה שמחים. ואני שמחה בשביליהם. :) LOVE YOU נילי נ.ב- ``מי הזיז את הגבינה שלי?`` זה ספר מצויין שמאוד השפיע עלי בדרך החיים שלי. שתפתח את העיניים ושאתה יכול לשנות לעצמך לטובה את החיים. מומלץ מאוד לקריאה של מספר פעמים.
 

crazygirl

New member
מי הזיז את הגבינה שלי

גם אני קראתי את הספר הזה! הוא באמת באמת חמוד וחכם ומומלץ בחום הדס.
 
למה לקטול, למה?

לא מונולוג ולא מעצבן. שום דבר טוב לא יוצא מהחוסר-פרגון הבסיסי הזה. זה רק מוציא את הרע מאנשים. מעריכה אותך,נילי, על הגישה האופטימית שלך. לגבי יישום- זה כבר יותר מורכב. הרבה יותר. ועוד משהו קטן - הכותרת ``עצות לחיים...`` קצת לא במקום. אני מאמינה שאת יכולה לתת עצות לחיים רק לעצמך. שתמצאי את המקום שלך בחיים דולצינאה.
 

crazygirl

New member
למה לא??

למה שלא באמת, לשם שינוי, נקום עם חיוך על הפרצוף? זה לא כזה קשה ולדעתי באמת כדאי לנסות. אולי אז החיים גם יחייכו לנו בחזרה... (לא שזה קשור אבל לא משנה) אני מסכימה איתך, מתחילים מקטן וממשיכים הלאה, למשהו קצת יותר גדול. הדס. נ.ב. אירובי זה לא כזה קשה, אל תגזימי! זה אפילו כיף! (או שלא...)
 
למעלה