שיחה עם הרופא

שיחה עם הרופא

* אני רואה שזה ההריון הרביעי - כן *בני כמה הם? - שנתיים * ו.......... - בדיוק שנתיים, הוא נולד היום לפני שנתיים (בנימה עוקצנית, של ברור שהבנתי אותך, למה אתה לא מבין אותי) * והשניים הנוספיפ בני כמה? - אין. הם לא נולדו! * אז זה הריון שני. - לא זה רביעי, אני אחרי שני הפלות בקיצור היה מאד נעים
אי אפשר ללמד אותם קצת רגישות?
 

בנצ100

New member
דווקא פגשתי אחד רגיש...

לא מזמן, סקירה מאוחרת בקופה. לא ציפיתי לכלום. בהריון הקודם זו הייתה בדיקה של 5 דקות. לא התכוונתי להתוודות אפילו על ההיסטוריה שלי (כי ממילא צלאל יעשה בדיקה פרטית). ופתאום: "הריון ראשון?" - "לא, שני". "ההריון הראשון נגמר תקין?" - אני משתנקת. "לא". ואז הוא עזב את המחשב והסתכל עלי, והקשיב למה שהיה לי לספר, ואפילו אמר שהוא מזהה את המקרה. והברזים בעיניים נפתחו באותו רגע ולא ממש נסגרו עד סוף הבדיקה, והוא היה כל כך רגיש ומתחשב. יש גם כאלה. קוראים לו ד"ר ניצן שטיינמן. פגשתי אותו במכבי ברעננה. יש רופאים רגישים. צריך טיפת מזל...
 

ענתש

New member
לא אי אפשר. אבל אני גם

חושבת שכמה שזה פוגע לא נשמע שהיתה לו כוונה רעה... אנשים לא חושבים על הדברים הרעים, גם אם הם רופאים. אני מונעת את זה... יש אני אומרת, כששואלים מספר הריונות ש"...אבל יש לי רק ילדה אחת בבית". מצטערת שהיית צריכה לעבור את זה
 

Tנקר בל

New member
לא הייתי מצפה לדבר כזה מרופא../images/Emo70.gif ../images/Emo46.gif

אני חושבת שאפשר לקבל דבר כזה מ"סתם" אנשים, אבל רופא אמור לדעת שלא כל הריון נגמר בלידה. הוא אמור להפגין קצת יותר רגישות, זו שיחה מאוד חריגה. אני חושבת שצריך להעיר לרופא כזה, כדי שהוא ילמד לא לפגוע כך בנשים אחרות.
 
יש רגישים יותר ויש רגישים פחות

הרופאים מטפלים בכל כך הרבה הריונות וברוב המקרים ההריונות הם תקינים ומסתיימים בלידת תינוק בריא. אנחנו היוצאות מהכלל וגם אם נראה שאנו כה רבות אנו בכל זאת רק אחוז קטן מהאוכלוסיה. אין ספק שרצוי שרופא ילמד רגישות בנושא אבל לצערי לא מלמדים זאת בבתי הספר לרפואה. אתמול הייתי שוב בבדיקת אולטראסאונד בה ראינו גודל עובר מתאים לגיל ההריון וגם דופק (בפעם השניה). והרופא אמר לי "נו, אפשר להגיד מזל טוב". אמרתי לו שבייחוד במקרה שלי "מזל טוב" הוא לא המשפט הנכון אלא "בשעה טובה" ואשמח מאד אם הוא יגיד לי מזל טוב כשאחזיק בידיי תינוק בריא. הוא היה נבוך לרגע, ואמר שהוא מצטער אבל אני צודקת.
 

ariane

New member
רופא שלי

כל כך רגיש. כשאמרתי לו שבדיקת ההריון חיובית הוא לא אמר "מזל טוב" אבל אמר "תתחדשי". זה היה ממש חמוד. לגבי רופאים אחרים היחיד שראיתי זה באולטרה סאונד בבית החולים והוא היה מאוד נחמד (טוב אני בהיי ריסק אז יודע שיש לי סיפורים מאחורי) אז שאל קצת על מה שקרה לי בהריונות הקודמים. וכשסיפרתי(מאוד בקצרה) הוא ליטף לי את הראש ואמר שעכשיו אני צריכה חוויה מתקנת והגדיש הרבה זמן לUS שלי. אבל אני יודעת שלא כולם כאלה. זה ממש חבל.
 

niritcat

New member
אני חושבת שאנחנו מקשרות את זה

למשהו שיפוטי. כאילו שהריונות שלא הסתיימו עם ילד בבית זה לא בסדר אז עדיף לא להזכיר אותן. אני בכלל לא מצפה שמישהו ינחש שזה הריון שלישי ויש ילדה אחת בבית. אני מייד מנדבת את המידע בלי לחשוב פעמיים. זה מידע חשוב ולא מעיד עליי דבר בדיוק כמו שסוג הדם שלי הוא מינוס. זה רק דורש יותר תשומת לב.
 

שלי34

New member
זה עניין של אופי

יש רופאים שפשוט האישיות שלהם היא יותר רגישה ואמפטית ויש כאלו שהאישיות היא קרה ופחות אישית הצורך שלי היום הוא לספר לכל רופא לאו דווקא רופא נשים את מה שעברתי.
 

Tנקר בל

New member
אצלי הרתיעה לא נובעת משיפוטיות

מדובר בנושא מאוד רגיש ומאוד כואב, ורצוי להתעסק בו בצורה עקיפה ככל האפשר, כדי לא לעורר רגשות אבל. ברור שאני מנדבת את הפרטים לכל רופא שזה רלוונטי לגביו, אבל בד"כ רופאים כבר מאומנים ושואלים בצורה כזו שלא מעוררת רגשות וזכרונות. "מספר הריונות, מספר לידות, כמה ילדים חיים". התשובות מוסרות את אותה אינפורמציה, אבל בלי שאת תהיי זו שאומרת את הדברים במפורש. גם היום שנה אחרי, אני ברגעים מסויימים נזכרת ובוכה או לפחות עולות לי דמעות בעיניים. לא נראה לי שזה במקום שרופא יביך את המטופלת שלו, כשאפשר כל כך בקלות להימנע מכך.
 

לינדט

New member
תלוי

כמו בכל תחום, יש רגישים יותר ויש פחות. יש רופאים שהם גם חצי פסיכולוגים. אני הגעתי בהמלצת חברה לרופא מדהים, בכדי להגיע אליו אני חוצה את כל העיר למרות שיש לי בי"ח מעולה ליד הבית (פה הרופא וביה"ח זה עסקת חבילה). לאור ההיסטוריה שלי וממדי הלחץ, הוא תמיד זמין עבורי, כשאני מתקשרת הוא שואל אם אני חושבת שאני צריכה להבדק ומקבל אותי גם כששנינו יודעים שהביקור מיותר. הוא רופא מעולה וקפדן שלא שכח להיות בן אדם.
 
למעלה