שיטות טבעיות להורדת חום

אמארונה

New member
שיטות טבעיות להורדת חום

אילו שיטות כאלה אתם מכירים חוץ מאמבטיות של מים פושרים?
 

lulyK

New member
מקריאה בפורומים ולא מנסיון:

גריבת גרביים טבולות בחומץ.
 

tookmy

New member
../images/Emo18.gif עם החומץ

צריך למהול במים, אחרת עלול לגרום לכוויה בעור.
 

tookmy

New member
שאלה טובה רק

שבכל מקום שראיתי שכתוב את זה, ראיתי יחס אחר. יש מקומות שכתבו 1:1, יש מקומות 1:10. פעם ניסיתי את השיטה הזו להורדת חום ומהלתי בערך כף בכוס.
 

tookmy

New member
זה היה בחורף

זה היה יום נוראי, היא רתחה מחום. פעם ראשונה שאמבטיות לא עזרו, אז ניסיתי כמה דקות עם הגרביים אבל התייאשתי והכנסתי לעוד אמבטיה. היא היתה כל כך מסכנה ואומללה שבסוף נתתי קצת אקמולי לראשונה בחייה. תוך עשרים דקות היא זחלה ואפילו התיישבה לשולחן לאכול עם כולם (והקיאה, אבל זה כי עשיתי לה היימליך כי החלטתי שהיא נחנקה) ואז הבנתי את ההורים שנותנים אקמולי כל הזמן.
 

גל 400

New member
שיטות להורדת חום

שיטה ראשונה היא לעשות אמבטיה עם מים פושרים (לא קרים) לשפוך לתוכם אלכוהול, או לקחתת קערה עם מים ואלכוהול לידך (אלכוהול רגיל של תינוקות. לוקחים ספוגית לרחצה טובלים במים עם האלכוהול ו"מנקים" את הילד בתנועות ממעלה הידלכוון למטה והחוצה וכן בשאר הגוף תנועות כלפי מטה. זה מרחיב את הנקבוביות ומוריד חום במהירות. שיטה נוספת היא באמת עם גרביים רטובות אפשר חומץ אפשר שמן אתרי לבנדר וזה מצויין רק כמה טיפות בקערת מים, מספיגים את הגרביים וגורבים אותן רטובות אך לא נוטפות ועליהן מומלץ לגרוב זוג נוסף. אפשר לעשות קומפרסים של מים ולבנדר באותה שיטה רק עם מגבת ושמים על המצח והעורף. יש עוד שיטות אך נראה לי שכרגע אלו יספיקו והן גם מועילות מאד בהצלחה
 

e l i z e

New member
**השיטות שאני משתמשת בהן**

עיסויים בבהונות כפות הרגליים, אם לא עוזר אז קומפרסים- חיתול רטוב על השוקיים. אם אני רואה שהחום הוא גבוה והילד אפאטי וסובל ושום דבר לא עזר, אז אני נותנת אקמולי חצי מהכמות המומלצת וזה עוזר בד"כ. רוב הפעמים אני לא מגיעה לאקמולי כיוון שהשיטות עובדות בד"כ.
 

אמארונה

New member
תודה לכולכן על התשובות

אני שמחה שלא נזקקתי היום לנסיון של אף אחת מהן. הגוזל מרגיש הרבה יותר טוב
ואביטלתל, אני מסכימה באופן כללי עם הגישה הבאופנית שחום זה לא דבר שצריך להיפטר ממנו, ושזה מנגנון של הגוף שמסייע לנו לניקוי הגוף מפסולת לא נחוצה, אבל במקרה של חום גבוה אצל פעוטות, כשהחום שלהם עלול עוד לעלות בצורה מהירה מאוד, לא בטוחה שלא לטפל בחום זה הדבר נכון לעשות.
 

אביטלתל

New member
אני חושבת כמוך

כל מקרה לגופו, צריך לדעת להפעיל שיקול לדעת ולא לרוץ אחרי הכללים הנוקשים
 

נורקס

New member
חשוב!!!!!שלא תהיינה אי הבנות

אם לתינוק יש חום גבוה צריך מיד לפנות לרופא!!!! יש דברים שלא כדאי "לשחק" איתם וחום גבוה הוא אחד מהם. לא עלינו לפעמים מדובר בזיהום או דלקת שמצריכה טיפול תרופתי מיידי
 

נורקס

New member
מרגיז אותי לקרוא../images/Emo46.gif../images/Emo46.gif../images/Emo46.gif

מי האנשים שנותנים עצות שם באתר הזה? הם רופאים? רק לפני כשבוע דובר על מקרה של אב שלבתו היה חום גבוה. לאחר התמהמהות מיותרת בבית הוא פנה לבסוף לרופא וזה המליץ לתת אנטיביוטיקה, האב לא נתן לילדה את התרופה כי הוא טבעוני והוא נגד תרופת. התינוקת מתה
אני ממש הייתי עם דמעות כששמעתי את הסיפור הזה. זה פורסם בכלי התקשורת. לכן מרגיז אותי שבאתרים טבעיים למיניהם ממליצים לטפל בתינוק עם חום גבוהה בבית. זה טפשות וחוסר אחריות. וסליחה אם אני נשמעת כועסת (אבל אני באמת כועסת)
 

tookmy

New member
לפעמים כדאי לדעת גם איך

לקרוא את מה שמפרסמת תקשורת. האם אין תינוקות שמתים למרות שנתנו להם אנטיביוטיקה? היית שם? ברור שהתקשורת תציג את האבא ה"מוזר" כאשם , אבל כדאי לדעת שעיתונות זה לא דבר אובייקטיבי.
 

גל 400

New member
נורקס אני חושבת שיש צדק בדברייך

אבל חבל לכעוס. גם אני חושבת שעם ילדים קטנים אסור לשחק משחקים ויש לקחת לרופא. אך כל דבר צריך להיבדק לגופו של עניין, אם הילד עם חום אך משחק, צוחק ולא רדום כל הזמן אז ניתן לנסות ולטפל בשיטות שונות להורדת חום או כל דבר שחושבים לנכון אך אם מדובר בילד שהחום גומר אותו כמובן שיש לתת אקמול בלי לחשוב פעמיים. בנוסף, גם אני מאד דוגלת ברפואה טבעית ובאורח חיים בריא אך זה לא אומר שאני נגד תרופות לחלוטין, אני חושבת שברגע שיש מצב חירום עושים הכל לעזור, ויש פעמים שהתרופות הקונבנציונאליות מיותרות. קיצוניות בכל תחום בחיים, לא תביא אותנו למקום טוב
 

נורקס

New member
רפואה לעומת טיפול ביתי (קצת ארוך)

דווקא העניין הזה עם הילדה הובא בפני ע"י מורה שלי שהוא טבעוני וחקלאי אורגני ומגדל את ילדיו בצורה טבעית. הוא הביא את הנושא לידיעתנו כדי להראות לנו שכשיש מוות ממניעת תרופה יש המון רעש אבל את כל המקרים של מוות כתוצאה מלקיחת תרופות אף אחד לא מפרסם, ואני די מסכימה איתו. גם אני דוגלת בשיטות טבעיות ומטפלת בשיטות כאלה. בעלי ואני בכלל לא מחזיקים בבית תרופות (אפילו לא אקמול) ואנחנו משתשמים במקום זאת בצמחי מרפא. אני פשוט חושבת שכשיש ילדים צריך לחשוב קצת אחרת, כמובן שאפשר ורצוי לטפל בילדים בדברים טבעיים ויש בתחום האלטרנטיבי הרבה פתרונות להרבה בעיות שתינוקות סובלים מהם. אבל: כשיש לילד חום גבוה לא אחראי לא לקחת אותו לבדיקה אצל רופא, למרות שאכן רופאים גם טועים לפעמים. ובד"כ ילד עם חום גבוה לא יושב ומשחק וצוחק, הוא לא מרגיש טוב! לכן הרגיז אותי שבאתר "באופן טבעי" יש המלצות על טיפול ביתי בתינוקות עם חום גבוה ואף אחד מהאנשים שם לא חשב שאולי חום גבוה אצל תינוק מצריך בדיקה רפואית. אני ממש לא בעד מינונים גבוהים של תרופות, ולדעתי כדאי להשתמש בהן מעט ככל האפשר ואני גם מודעת לנזקי האנטיביוטיקה, אבל בואו לא נשכח שהיא לעיתים גם יכולה להציל חיים. וכן, אני כועסת ומתעצבת כשאני שומעת על אבא שהרג את הילדה שלו, לא יודעת מה אתכם אבל אותי זה מכעיס (כמו שבאותה מידה יכעיס אותי שאדם מת בגלל טעות של רופא)
 

אמארונה

New member
כמו שגל 400 כבר כתבה:

קיצוניות בכל תחום בחיים, לא תביא אותנו למקום טוב. אני בעד ללכת לבדיקה אצל רופא קונבנציונלי כשיש חום, אבל לא חייבים לתת אקמולי כל 4 שעות. אפשר לנסות דרכים טבעיות וכשזה לא עוזר אז לתת אקמולי או נורופן. לגבי אנטיביוטיקה - אין לי ספק שיש מקרי חירום שהיא הכרחית. יכול להיות שהמקרה שנתת כדוגמא הוא מקרה כזה שאם ההורים היו משתמשים באנטיביוטיקה שרשמה רופאת הילדים, המוות המצער של התינוקת לא היה מתרחש. מצאתי את הכתבה של הסיפור העצוב הזה.
 
למעלה