חומר למחשבה
New member
שיטת המקורות באמת מקורית...
על פי שיטת המקורות התורה נערכה מארבעה מקורות ראשיים מקור J קיצור שם המפורש של הויה מקור E קיצור של השם אלוקים מקור P ומקור D ועלה במוחי שאלה כשכתוב בהרבה פסוקים הויה אלוקים וכן שמע ישראל הויה אלוקינו הויה אחד האם נעשתה באותו זמן פשרה בין מקום G למקום E האם הם באים לומר כשנכתב הויה ואלוקים למשל בפסוק אחד נלקח משני מקורות שונים אך אנו לא נעזוב את השכל הישר ונעדיף את עדות אבותינו הכל כך פשוטה והרציונלית כי שמותיו אלו של הבורא הם בסך הכל צורות של התגלות של הנעלם האחד והיחיד הבורא בבחינת על פי מעשי אני נקרא ולא נקבל את שיטת הפנטזיות הבלתי מבוססת של "ידידנו הגרמנים" (ראשוני מבקרי המקרא לא פלא שזה דווקא הם) האם עדות של מסורת אבות היא חלשה מהפנטזיה של ולהאוזן שחי אלפי שנים אחר כתיבת התורה אך כפי שציינתי המבקרים יוצרים עולם וירטואלי ואטום הכופר בעדות פשוטה של עם שלם שהיה קרוב לאירועים ויעדיפו הזיות שנכתבו אלפי שנים אחר הארועים, חלום נעים...
על פי שיטת המקורות התורה נערכה מארבעה מקורות ראשיים מקור J קיצור שם המפורש של הויה מקור E קיצור של השם אלוקים מקור P ומקור D ועלה במוחי שאלה כשכתוב בהרבה פסוקים הויה אלוקים וכן שמע ישראל הויה אלוקינו הויה אחד האם נעשתה באותו זמן פשרה בין מקום G למקום E האם הם באים לומר כשנכתב הויה ואלוקים למשל בפסוק אחד נלקח משני מקורות שונים אך אנו לא נעזוב את השכל הישר ונעדיף את עדות אבותינו הכל כך פשוטה והרציונלית כי שמותיו אלו של הבורא הם בסך הכל צורות של התגלות של הנעלם האחד והיחיד הבורא בבחינת על פי מעשי אני נקרא ולא נקבל את שיטת הפנטזיות הבלתי מבוססת של "ידידנו הגרמנים" (ראשוני מבקרי המקרא לא פלא שזה דווקא הם) האם עדות של מסורת אבות היא חלשה מהפנטזיה של ולהאוזן שחי אלפי שנים אחר כתיבת התורה אך כפי שציינתי המבקרים יוצרים עולם וירטואלי ואטום הכופר בעדות פשוטה של עם שלם שהיה קרוב לאירועים ויעדיפו הזיות שנכתבו אלפי שנים אחר הארועים, חלום נעים...