שימוש במחשב כף-יד כמחברת - כן/לא?

  • פותח הנושא al-x
  • פורסם בתאריך

al-x

New member
שימוש במחשב כף-יד כמחברת - כן/לא?

שלום לכולם, אני תלמיד תיכון, עולה ל-יא´, יש ברשותי מחשב כף-יד (Palm m105 אם זה מעניין מישהו), יחד איתו יש לי מקלדת קטנה שמתחברת אליו. האם משרד החינוך מרשה להשתמש באמצעי מסוג זה כמחברת? אני לא רוצה להשתמש בזה כמחברת מתוך רצון "להתבלט" או משהו כזה, פשוט יש לי כתב איטי ומכוער, במקצועות כגון תנ"ך - הסטוריה - ספרות כל מה שאני כותב (במידה ומספיק הכל עם הכתב האיטי שלי) יוצא לא מובן וזה נגמר בכך שלפני מבחנים אני מצלם מחברות של אנשים אחרים ויש לכך חסרונות שונים. במידה ומשרד החינוך אינו מאשר שימוש באמצעי הנ"ל כמחברת, האם ישנם גורמים אשר ניתן לפנות אליהם לגבי המקרה הספציפי שלי? תודה.
 

למהלי

New member
כתבת הערה: לא להעתיק

ואם לא להעתיק-איך יעבירו את בקשתך לממונים...............
 
קצת רצינות לא תזיק...

כשאני חושבת על הרעיון שלך הוא יכול להיות רעיון מקסים. תשמור אותו, תנסה לפתח אותו מי יודע אוליי יום אחד תהיה איש מפורסם. בוא אספר לך למה... אני כבר חושבת צעד אחד קדימה. אבל קודם אענה לך. מהו קצב ההדפסה שלך? האם תוכל לעמוד בקצב הדיבור של המורה??? להקליד את החומר לפאלם? אין בעייה של טעויות כתיב כי אפשר בהחלט לעבור אח"כ בהגהה ולתקן מה שצריך. לגביי הבעייה שאתה מעלה...לא נראה לי שמשרד החינוך נתקל אי פעם בשאלה הזו על מחשב כף יד. לא נראה לי שיש כלל איזו מדיניות לגבי זה. אולם, אם הדבר יעזור לך ואתה באמת מתכוון לכך מעל לכל ספק גש אל הנהלת בית הספר והעלה את הנושא לשיחה. היה מוכן לעמוד אפילו במבחני הקלדה או בתקופת ניסיון. כאחת שמכירה קצת את המערכת אני בטוחה שיענו לך שלילי קטלני אך שווה להמשיך ולנסות. מי יודע אוליי יבינו בסופו של דבר שאכן זה כדאי... יהיו הרבה טיעונים של נגד כמו ההתעסקות סביב זה. כמו ההבדל בין תלמידים מעוטי יכול ותלמידים שאין להם בעייה לרכוש מחשב כזה. כמו הפריצות של הנושא להעתקות ורמאויות.....(אחד מקליט וכולם שומרים) ועוד מליון סיבות שחלקן מוצדקות. ב ה צ ל ח ה ולצעד קדימה שלי..... בשביל מה בכלל מחברות??? היום כמעט לכל בנאדם יש מחשב. למה לא להעמיד מחשב בכל הכיתות?? שתלמידים יגיעו לבית הספר עם מקלדת ודיסקים כך יקלידו במהלך השיעור את החומר הנלמד ובבית ישמרו את זה על גבי המחשב הפרטי שלהם. זה עוזר לאיכות הסביבה, פחות ניירות כלומר פחות פגיעה בעצים..... אך הנושא פרוץ להעתקות של שיעורים סיכוני ורמאויות במבחנים..... אבל הנה לך רעיון....
 

al-x

New member
חשבתי בעבר על חלק מהדברים שאמרת:

קצב הדפסה - יש לי הקלדה מהירה ואני בהחלט יכול לעמוד בקצב ההכתבה של המורה, בנושא הזה לא ניכרת שום בעיה באופק. התעסקות סביב הנושא - זאת אכן בעיה שנכון לעכשיו לא מצאתי שום פתרון בשבילה, הרי מן הסתם תמיד יהיו את הסקרנים אשר יהיו חייבים לדחוף את הפרצוף לתוך המסך של הפאלם בזמן שהמורה מכתיב/ה ובזמן שאני מקליד. תלמידים מעוטי יכולת - ךא ידוע לי לפי מה מגדירים תלמיד מעוט יכולת ותלמיד בעל יכולת אבל אני למשל את הפאלם קניתי בכסף שהרווחתי בעצמי ללא קשר למצב הכלכלי בבית. העתקות ורמאויות - לא הבנתי את הרעיון של רמאויות, הרי השימוש בפאלם נעשה בזמן שיעורים (ספציפיים בלבד, שמבוססים על טקסט אינפורמטיבי) ולא בזמן מבחנים. אם התכוונת להעתקת שיעורים אז העניין של שיעורי בית על מדיה דיגיטלית לא ישנה כלום, הרי שיעורים מועתקים גם ממחברות. אני מאמין שאם מישהו בדרגים הגבוהים היה לוקח את העניין ברצינות אז היה ניתן לעשות משהו רציני בנושא ואף לפתחו.
 

Wizzy Boy

New member
לדעתי.. כן! ../images/Emo122.gif

לי יש כתב עקום ומכוער.. גם ככה את כל העבודות שלי אני מכין במחשב, אז למה שאני לא יכתוב במחשב? מי שרוצה, שישתמש במחברת כזאת.. מי שלא רוצה, שלא ישתמש
אני מקליד בספיד, וממש הרבה יותר מהר ממה שאני כותב בכתב יד רגיל.. ו.. זהו
*חוץ מזה, כל העניין הזה של "נשבר לי העיפרון.." מתחיל להימאס
את מה ישברו לך? את המסך?..
 

jack s

New member
yap!!!

אז ככה...אני בעיתון ביצפר ואני בעצמי ראיינתי ילד אחד מהשכבה שלי שעשה הרבה רעש עד כדי לקבל אישור שבמהלך השיעור הוא יסכם את כל הסיכומים לא במחברת אלא במחשב אישי שהוא נשא איתו יום יום לביצפר...מסיבות די דומות לשלך חוץ ממבחנים כמובן. . . אז...אני חושב שאם תדבר עם הנהלת בית ספרך, לא תוותר בקלות אולי יש סיכוי קטנטן שיתנו לך תאישור...למרות שבתי ספר בדרך כלל מאד פרמיטיבים בכאלו דברים...בעצם בכלל. (ולחשוב שלנו יש תלבושת אחידה ומנהל דיקטטור , רע כזה שהוא מ-א-ד פרמיטיבי...מוזר)
 

OZ MASTER

New member
החלום שלך בחיים לא יהפוך למציאות!

תחשוב על זה אתה באמת חושב שאנשים יתנו לך להשתמש במחשב בתור מחברת בזמן שאתה תוכל לשחק במשחקים, לגלוש באינטנט........! זה לא רציונלי!
 

jack s

New member
אז זהו שכן!!!

אז אני מסביר לך שכן!!! אצלי בביצפר יש אחד כזה שעכשיו עולה לכתה י"ב ואם הוא יכל בביצפר ה"דמוקרטי" שלנו...אז אני חושב שעם קצת רעש הרבה יוכלו כמובן שאם התלמיד ישחק אז למורה האחראית יש זכות לנקוט בעונשים רציונאלי מאד...עם קצת עקשנות אפשר הכל...לפחות כמעט הכל זה גם פותר כל מיני בעיות לאנשים עם סיבות מוצדקות...לא רק בעיית כתיבה אלא גם דיסלקציה וכו וכו...
 

Laila18

New member
שימוש במחשב

אני סיימתי יב השנה ואיתי בכיתה היתה מישהי שבמשך שנתיים השתמשה במחשב נייד במקום במחברת מאותן סיבות כמו שלך
 

טליה28

New member
עוד כמה שנים לא היו מחברות בב"ס

אני אמא לילדה בת 5 שי לה בעיה אם מוטוריקה עדינה. אז כרגע אני עובדת איתה על מוטוריקה ,אבל אם היו לה בעיות בכתיבה בכיתה ב אני בטוחה שאלחם בזה שהיא תישא עמה מחשב נייד.
 
למעלה