שימו לב דרומיים

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
לגבי השאלה והתהיה.

עוד שאלה ותהיה
שלום! שאלה ?מדוע הזכיין צריך לשלם תמלוגים למדינה ,מה ההגיון שמאחורי הענין ,אם משימה של המדינה הוא לנסות ולהחזיר עד כמה שניתן יותר נוסעים לתח"צ ,יש למישהו תשובה בענין והתהיה! , חברת מטרודן הצטיידה בתקופה קצרה יחסית בכמות גדולה של אוטובוסים חדישים ,אחוז ניכר מצי הרכב של תח"צ באר שבע הוחלף ,דבר כזה עוד לא היה בארץ וההשקעה הזאת כעת לוחצת ,לדעתי -תהליך לא מתאים
לגבי השאלה והתהיה.
לגבי השאלה - אם רוצים לקבל תשובה, שסביר להניח, שלא תהיה ממש לעניין, צריך לפנות לממשלה. לגבי התהיה - תנאי המכרז הוא שהרב המוחלט בצי האוטובוסים יהיה אוטובוסים חדשים (פחות מעשר שנים, כמדומני), ואם זה עירוניים, שיהיו נמוכי רצפה. מטרודן עמדה בהבטחה, בניגוד לחברות האחרות, שקנו/שכרו/החכירו אוטובוסים ישנים, מעל לעשר שנים - מצד אחד, אלה אוטובוסים, שגם מעל לגיל עשרים שנה, יוכלו לנסוע בבטחה ובנוחות, מצד שני, החברות הנ"ל, לא עומדות בתנאים. חברה שהיא יותר קיצונית ממטרודן בהבטחה היא "אגד פלוס". רב, אם לא כל, האוטובוסים העירוניים שלה הם מאן נידרפלור, והבניעירוניים ההכי 'ישנים' הם וולוו B10B, שהיו קודם לכן של אגד.
 

mister K

New member
מן הסתם, זה אגד!

לגבי השאלה והתהיה.
לגבי השאלה - אם רוצים לקבל תשובה, שסביר להניח, שלא תהיה ממש לעניין, צריך לפנות לממשלה. לגבי התהיה - תנאי המכרז הוא שהרב המוחלט בצי האוטובוסים יהיה אוטובוסים חדשים (פחות מעשר שנים, כמדומני), ואם זה עירוניים, שיהיו נמוכי רצפה. מטרודן עמדה בהבטחה, בניגוד לחברות האחרות, שקנו/שכרו/החכירו אוטובוסים ישנים, מעל לעשר שנים - מצד אחד, אלה אוטובוסים, שגם מעל לגיל עשרים שנה, יוכלו לנסוע בבטחה ובנוחות, מצד שני, החברות הנ"ל, לא עומדות בתנאים. חברה שהיא יותר קיצונית ממטרודן בהבטחה היא "אגד פלוס". רב, אם לא כל, האוטובוסים העירוניים שלה הם מאן נידרפלור, והבניעירוניים ההכי 'ישנים' הם וולוו B10B, שהיו קודם לכן של אגד.
מן הסתם, זה אגד!
 

אורי404

New member
לגבי העניין הזה.

מן הסתם, זה אגד!
לגבי העניין הזה.
לאגד ולדן ולעפיפי אין מה להפסיד בקניית אוטובוס חדש ומשוכלל. אם חברת הבת שלהן מפסידה במכרז אחרי כמה שנים, האוטובוסים בהם הם השקיעו, יכולים לעבור לחברת האם. בחברות ללא חברת אם, כמו קונקס או סופרבוס המצב שונה. אם הן מפסידות, הן ייאלצו לשבור את הראש במכירת האוטובוסים, שקרוב לודאי, שלא ירויחו ממנה ממש.
 

mister K

New member
וזה עוד משהו רע ברפורמה המטופשת!

לגבי העניין הזה.
לאגד ולדן ולעפיפי אין מה להפסיד בקניית אוטובוס חדש ומשוכלל. אם חברת הבת שלהן מפסידה במכרז אחרי כמה שנים, האוטובוסים בהם הם השקיעו, יכולים לעבור לחברת האם. בחברות ללא חברת אם, כמו קונקס או סופרבוס המצב שונה. אם הן מפסידות, הן ייאלצו לשבור את הראש במכירת האוטובוסים, שקרוב לודאי, שלא ירויחו ממנה ממש.
וזה עוד משהו רע ברפורמה המטופשת!
אני מת שיחזירו כבר את אגד גם לקווי רמלה-ת"א. נמאס לי לנסוע עם סופרבוס כל פעם שאני מפספס את 461! זו החברה הכי בזיונית מכל החברות החדשות! דווקא מטרודן הכי טובים!
 

צחקן

New member
כן, אבל יש להם הפסדים.

וזה עוד משהו רע ברפורמה המטופשת!
אני מת שיחזירו כבר את אגד גם לקווי רמלה-ת"א. נמאס לי לנסוע עם סופרבוס כל פעם שאני מפספס את 461! זו החברה הכי בזיונית מכל החברות החדשות! דווקא מטרודן הכי טובים!
כן, אבל יש להם הפסדים.
ב"ה ושביתה. בגלל משרד התחבורה. הוא לא מאפשר למטרודן להרוויח, לתת משכורת שהיא לא משכורת רעב לעובדים!.
 

mister K

New member
הפסדים יש לכולם

כן, אבל יש להם הפסדים.
ב"ה ושביתה. בגלל משרד התחבורה. הוא לא מאפשר למטרודן להרוויח, לתת משכורת שהיא לא משכורת רעב לעובדים!.
הפסדים יש לכולם
ואתה לא יודע מה גובה המשכורת של העובדים שם.
 

אוהד11

New member
../images/Emo45.gif

וזה עוד משהו רע ברפורמה המטופשת!
אני מת שיחזירו כבר את אגד גם לקווי רמלה-ת"א. נמאס לי לנסוע עם סופרבוס כל פעם שאני מפספס את 461! זו החברה הכי בזיונית מכל החברות החדשות! דווקא מטרודן הכי טובים!
 

yehudam444

New member
בסוף כולם יבינו שהעץ גבוה מידי

שימו לב דרומיים

הנה כתבה מעיתון "הארץ" מהיום: עדכון אחרון - 2004/12/07 03:49:10 באוצר בוחנים החלפת מפעיל התחבורה הציבורית מטרודן בב"ש במשרד האוצר בוחנים בימים אלה אפשרות להחליף את מפעיל התחבורה הציבורית בבאר שבע, חברת מטרודן באר שבע, שנקלעה לקשיים פיננסיים ונהגיה שובתים זה כמה שבועות. בכירים באוצר קיימו שיחות בעניין עם בכירים בחברות התחבורה הציבורית האחרות. מטרודן באר שבע הוקמה ב-2003 על ידי החברות נהור נתיבי תחבורה, תור בוס, מכשירי תנועה ואתגל אחזקות. נהור היא בבעלות חברת דן. תור בוס, מכשירי תנועה ואתגל הן בעלות המניות בחברת מטרופולין תחבורה ציבורית, המפעילה 11 קווי אוטובוס בקו תל אביב-באר שבע. מטרודן מפעילה כ-90 אוטובוסים ב-19 קווים בבאר שבע החל בדצמבר 2003, לאחר שזכתה בזיכיון להפעלת קווי התחבורה העירוניים בעיר. מטרודן התחייבה לשלם למדינת ישראל תמלוגים שנתיים בסך 21 מיליון שקל עבור הזיכיון. בימים אלה מנסים בחברה להגיע להסדר עם האוצר להורדת הסכום, כדי שהחברה תוכל להמשיך לפעול. הפסדי החברה בגין הפעלת קווי השירות צפויים להסתכם בכ-9 מיליון שקל ב-2004. בעקבות ההפסדים מבקשת החברה מהאוצר להפחית את היקף התמלוגים בכ-6 מיליון שקל בשנה. בעקבות העברת הקווים לזכיין פרטי הוזלו תעריפי הנסיעה בבאר שבע בכ-5.5%. נהגי מטרודן הכריזו על שביתה כללית לפני כמה שבועות עקב סירובה של ההנהלה לחתום עמם על הסכם עבודה קיבוצי. הנהגים דורשים מההנהלה לבטל את הסכמי העבודה האישיים שנחתמו עם הנהגים. מקורות בענף העריכו כי בשל מדיניות החשב הכללי באוצר ומצבה הפיננסי של מטרודן, לא יהיה זה מפתיע אם יעבירו את פעילות החברה לאחת מחברות האוטובוסים הגדולות. ממטרודן נמסר שלחברה הסכם לשש שנים עם המדינה וכי היא מתעתדת לעמוד בהסכם ולשרת נאמנה את תושבי העיר, כפי שעשתה עד כה. בחברה אמרו כי אין עוררין על המשך פעילותה של החברה בעיר.
בסוף כולם יבינו שהעץ גבוה מידי
בבריטניה הגדולה ניסו לפני עשור לפצל את חברת לונדון טרנספורט לכמה חברות קטנות, הפריטו את החברה, יצרו 6 חברות קטנות, מהר מאוד כל הישובים בפריפריה של לונדון הפסיקו לקבל שרותי תחבורה ציבורית כי זה לא היה כלכלי, תחבורה ציבורית בשעות הלילה נעלמה כמעט לחלוטין כי זה לא היה כלכלי. משרד התחבורה הבריטי למד מהטעות של עצמו, ירד מהעץ והיום יש 2 חברות במטרופולין הלונדוני. תחבורה ציבורית יעילה חייבת להיות מתופעלת ע"י מספר מצומצם של חברות ע"מ שתהיה אפקטיבית, ואם המדינה היתה משלמת לאגד ודן על קווי השטחים, המושבים וכל המקומות שכוחי האל שהמדינה מחייבת את המפעיל לתת להם שירות ניתן היה להוריד מחירים ללא הפרטה ובלאגן כמו בב"ש, יתר הנהגים בחברות הפרטיות רק מחכים לתוצאות השביתה בבאר שבע, ואם לבאר שבעים יצא משהו מהשביתה יהיה תוהו ובוהו בתחבורה הציבורית בארץ!!!
 
יהודה: השם שלך מוכר לי. האם

בסוף כולם יבינו שהעץ גבוה מידי
בבריטניה הגדולה ניסו לפני עשור לפצל את חברת לונדון טרנספורט לכמה חברות קטנות, הפריטו את החברה, יצרו 6 חברות קטנות, מהר מאוד כל הישובים בפריפריה של לונדון הפסיקו לקבל שרותי תחבורה ציבורית כי זה לא היה כלכלי, תחבורה ציבורית בשעות הלילה נעלמה כמעט לחלוטין כי זה לא היה כלכלי. משרד התחבורה הבריטי למד מהטעות של עצמו, ירד מהעץ והיום יש 2 חברות במטרופולין הלונדוני. תחבורה ציבורית יעילה חייבת להיות מתופעלת ע"י מספר מצומצם של חברות ע"מ שתהיה אפקטיבית, ואם המדינה היתה משלמת לאגד ודן על קווי השטחים, המושבים וכל המקומות שכוחי האל שהמדינה מחייבת את המפעיל לתת להם שירות ניתן היה להוריד מחירים ללא הפרטה ובלאגן כמו בב"ש, יתר הנהגים בחברות הפרטיות רק מחכים לתוצאות השביתה בבאר שבע, ואם לבאר שבעים יצא משהו מהשביתה יהיה תוהו ובוהו בתחבורה הציבורית בארץ!!!
יהודה: השם שלך מוכר לי. האם
עבדת פעם באגד ירושלים ??? או שהיו לך קרובים ממשפחת מטרסו ב-"המקשר"?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה