שימו לב דרומיים

מצב
הנושא נעול.

gen1

New member
אין ניסים

שימו לב דרומיים

הנה כתבה מעיתון "הארץ" מהיום: עדכון אחרון - 2004/12/07 03:49:10 באוצר בוחנים החלפת מפעיל התחבורה הציבורית מטרודן בב"ש במשרד האוצר בוחנים בימים אלה אפשרות להחליף את מפעיל התחבורה הציבורית בבאר שבע, חברת מטרודן באר שבע, שנקלעה לקשיים פיננסיים ונהגיה שובתים זה כמה שבועות. בכירים באוצר קיימו שיחות בעניין עם בכירים בחברות התחבורה הציבורית האחרות. מטרודן באר שבע הוקמה ב-2003 על ידי החברות נהור נתיבי תחבורה, תור בוס, מכשירי תנועה ואתגל אחזקות. נהור היא בבעלות חברת דן. תור בוס, מכשירי תנועה ואתגל הן בעלות המניות בחברת מטרופולין תחבורה ציבורית, המפעילה 11 קווי אוטובוס בקו תל אביב-באר שבע. מטרודן מפעילה כ-90 אוטובוסים ב-19 קווים בבאר שבע החל בדצמבר 2003, לאחר שזכתה בזיכיון להפעלת קווי התחבורה העירוניים בעיר. מטרודן התחייבה לשלם למדינת ישראל תמלוגים שנתיים בסך 21 מיליון שקל עבור הזיכיון. בימים אלה מנסים בחברה להגיע להסדר עם האוצר להורדת הסכום, כדי שהחברה תוכל להמשיך לפעול. הפסדי החברה בגין הפעלת קווי השירות צפויים להסתכם בכ-9 מיליון שקל ב-2004. בעקבות ההפסדים מבקשת החברה מהאוצר להפחית את היקף התמלוגים בכ-6 מיליון שקל בשנה. בעקבות העברת הקווים לזכיין פרטי הוזלו תעריפי הנסיעה בבאר שבע בכ-5.5%. נהגי מטרודן הכריזו על שביתה כללית לפני כמה שבועות עקב סירובה של ההנהלה לחתום עמם על הסכם עבודה קיבוצי. הנהגים דורשים מההנהלה לבטל את הסכמי העבודה האישיים שנחתמו עם הנהגים. מקורות בענף העריכו כי בשל מדיניות החשב הכללי באוצר ומצבה הפיננסי של מטרודן, לא יהיה זה מפתיע אם יעבירו את פעילות החברה לאחת מחברות האוטובוסים הגדולות. ממטרודן נמסר שלחברה הסכם לשש שנים עם המדינה וכי היא מתעתדת לעמוד בהסכם ולשרת נאמנה את תושבי העיר, כפי שעשתה עד כה. בחברה אמרו כי אין עוררין על המשך פעילותה של החברה בעיר.
אין ניסים
שלום! אין ניסים כרטיס הנסיעה במחיר נמוך (נדמה לי 3.50 שח במקום 5.20 שח לנסיעה עירונית ) מאלץ את המפעיל להוריד שכר לעובדים עד שהעובדים משביתים והשרות מופסק ,יכול להיות שהניהול כושל במקצת איני יודע ,אבל נראה יותר שהמכרז הזה לא ניבדק ע"י משרד ההתחבורה וזו התוצאה
 
חבל מאוד שהחברה החדשה היחידה

אין ניסים
שלום! אין ניסים כרטיס הנסיעה במחיר נמוך (נדמה לי 3.50 שח במקום 5.20 שח לנסיעה עירונית ) מאלץ את המפעיל להוריד שכר לעובדים עד שהעובדים משביתים והשרות מופסק ,יכול להיות שהניהול כושל במקצת איני יודע ,אבל נראה יותר שהמכרז הזה לא ניבדק ע"י משרד ההתחבורה וזו התוצאה
חבל מאוד שהחברה החדשה היחידה
שנתנה שירות שמשתווה לשתי השליטות הבלתי מעורערות בתחום, הלא הן דן ואגד, קורסת בסופו של דבר בגלל ניהול כושל וחבורה של עובדים שחושבים שיוכלו לעשות ככל העולה על רוחם בחברה. עצוב, אם היה מקום שהרפורמה "הצליחה" זה היה ב"ש עם חברה שנתנה שירות מקצועי ואמין וראיה לכך היא כמות הנוסעים שנוספו לתח"צ בעיר. כעת אין ספק - הרפורמה נכשלה בכל מקום ובכל מצב! אנחנו ידענו את זה תמיד, עכשיו זה ברור לכולם!
 

mister K

New member
מסכים עם כל מילה!

חבל מאוד שהחברה החדשה היחידה
שנתנה שירות שמשתווה לשתי השליטות הבלתי מעורערות בתחום, הלא הן דן ואגד, קורסת בסופו של דבר בגלל ניהול כושל וחבורה של עובדים שחושבים שיוכלו לעשות ככל העולה על רוחם בחברה. עצוב, אם היה מקום שהרפורמה "הצליחה" זה היה ב"ש עם חברה שנתנה שירות מקצועי ואמין וראיה לכך היא כמות הנוסעים שנוספו לתח"צ בעיר. כעת אין ספק - הרפורמה נכשלה בכל מקום ובכל מצב! אנחנו ידענו את זה תמיד, עכשיו זה ברור לכולם!
מסכים עם כל מילה!
 
יש עוד גישה - ואין צורך בניסים

אין ניסים
שלום! אין ניסים כרטיס הנסיעה במחיר נמוך (נדמה לי 3.50 שח במקום 5.20 שח לנסיעה עירונית ) מאלץ את המפעיל להוריד שכר לעובדים עד שהעובדים משביתים והשרות מופסק ,יכול להיות שהניהול כושל במקצת איני יודע ,אבל נראה יותר שהמכרז הזה לא ניבדק ע"י משרד ההתחבורה וזו התוצאה
יש עוד גישה - ואין צורך בניסים
בוא נצא מנקודת הנחה שאוטובוס יכול להסיע 50 נוסעים בבת אחת. אם תגבה מהציבור 3.50 ש"ח ותמלא את האוטובוס תרוויח יותר מאשר תגבה 5.20 ש"ח והציבור יעלה לחאפר מההודעות הקודמות ב-5.00 ש"ח ועדיין אותו אוטובוס מסתובב בעיר, עם אותו נהג, אותה כמות סולר רק עם הרבה פחות נוסעים.
 

mister K

New member
ואם כבר מדברים על כמויות נוסעים

יש עוד גישה - ואין צורך בניסים
בוא נצא מנקודת הנחה שאוטובוס יכול להסיע 50 נוסעים בבת אחת. אם תגבה מהציבור 3.50 ש"ח ותמלא את האוטובוס תרוויח יותר מאשר תגבה 5.20 ש"ח והציבור יעלה לחאפר מההודעות הקודמות ב-5.00 ש"ח ועדיין אותו אוטובוס מסתובב בעיר, עם אותו נהג, אותה כמות סולר רק עם הרבה פחות נוסעים.
ואם כבר מדברים על כמויות נוסעים
היום בבוקר בשעה 9:10, יצא קו 900 מחיפה לת"א עם 9 נוסעים בלבד! זה קו שפעם היה יוצא בבוקר כל 15 דקות והיה מפוצץ והיום הוא יוצא כל חצי שעה והוא ריק. בשנים האחרונות המון נוסעים מחיפה עברו לרכבת.
 

צחקן

New member
מעולה

ואם כבר מדברים על כמויות נוסעים
היום בבוקר בשעה 9:10, יצא קו 900 מחיפה לת"א עם 9 נוסעים בלבד! זה קו שפעם היה יוצא בבוקר כל 15 דקות והיה מפוצץ והיום הוא יוצא כל חצי שעה והוא ריק. בשנים האחרונות המון נוסעים מחיפה עברו לרכבת.
מעולה
ב"ה צריך גם וגם!.
 

אורי404

New member
מחיר האוטובוס והרכבת דומה.

ואם כבר מדברים על כמויות נוסעים
היום בבוקר בשעה 9:10, יצא קו 900 מחיפה לת"א עם 9 נוסעים בלבד! זה קו שפעם היה יוצא בבוקר כל 15 דקות והיה מפוצץ והיום הוא יוצא כל חצי שעה והוא ריק. בשנים האחרונות המון נוסעים מחיפה עברו לרכבת.
מחיר האוטובוס והרכבת דומה.
מחירי אגד והרכבת מחיפה לתל אביב דומים מאוד. התחנות הן פחות או יותר באותו איזור, ולכן, הרב מעדיפים רכבת, מלבד שביתת ברכבת. אם היו תשעה נוסעים, ובדרך כלל קווי 900/910 לא ממש מפוצצים, שווה לבדוק באיזה תחנות בתל אביב הנועים עולים/יורדים. יש סבירות, שאלה תחנות רחוקות, יחסית, מהרכבת (לדוגמא, התחנה בדרך נמיר פינת יהודה המכבי).
 

mister K

New member
אני תמיד נוסע עד התמח"ת

מחיר האוטובוס והרכבת דומה.
מחירי אגד והרכבת מחיפה לתל אביב דומים מאוד. התחנות הן פחות או יותר באותו איזור, ולכן, הרב מעדיפים רכבת, מלבד שביתת ברכבת. אם היו תשעה נוסעים, ובדרך כלל קווי 900/910 לא ממש מפוצצים, שווה לבדוק באיזה תחנות בתל אביב הנועים עולים/יורדים. יש סבירות, שאלה תחנות רחוקות, יחסית, מהרכבת (לדוגמא, התחנה בדרך נמיר פינת יהודה המכבי).
אני תמיד נוסע עד התמח"ת
ואני נוסע בקו 900 מכיוון שבאוטובוס שבו אני מגיע מהבית אני בדיוק מפספס רכבת ואין לי כוח לחכות חצי שעה לגרוטאה של 8:35 שגם תמיד מלאה כבר בלב המפרץ. אם אין איזה פקק מיוחד אני מגיע לתמח"ת ב-10:00, בדיוק מתי שהייתי מגיע עם הרכבת. דווקא היום היו הרבה נוסעים בקו 900, אתמול נסעתי אוטובוס אחד אחרי והיו תשעה נוסעים בלבד. בחזרה הביתה אני תמיד נוסע ברכבת אלא אם אני מגיע לתמח"ת לקראת 17:00 שאז יש לי אוטובוס עד הבית (קו 846). מזל שאני אוהב לנסוע בתחבורה ציבורית כי מישהו אחר כבר היה משתגע מלנסוע ככה כל יום, בכל מקרה בקרוב זה יסתיים.
 

אורי404

New member
רתם, מה השלב הבא?

אני תמיד נוסע עד התמח"ת
ואני נוסע בקו 900 מכיוון שבאוטובוס שבו אני מגיע מהבית אני בדיוק מפספס רכבת ואין לי כוח לחכות חצי שעה לגרוטאה של 8:35 שגם תמיד מלאה כבר בלב המפרץ. אם אין איזה פקק מיוחד אני מגיע לתמח"ת ב-10:00, בדיוק מתי שהייתי מגיע עם הרכבת. דווקא היום היו הרבה נוסעים בקו 900, אתמול נסעתי אוטובוס אחד אחרי והיו תשעה נוסעים בלבד. בחזרה הביתה אני תמיד נוסע ברכבת אלא אם אני מגיע לתמח"ת לקראת 17:00 שאז יש לי אוטובוס עד הבית (קו 846). מזל שאני אוהב לנסוע בתחבורה ציבורית כי מישהו אחר כבר היה משתגע מלנסוע ככה כל יום, בכל מקרה בקרוב זה יסתיים.
רתם, מה השלב הבא?
ודרך אגב, אם כך המצב בקווי חיפה - תל אביב, היה מתאים, או להפעיל אותם על גבי ספרינטרים, למשל, או לעשות מה שהיה בבאר שבע - הורדת מחירי הנסיעה באופן משמעותי, ובכך תעלה כמות הנוסעים. מהי כמות הנוסעים בקו 904?
 

mister K

New member
קו 904 בוטל כמעט לגמרי

רתם, מה השלב הבא?
ודרך אגב, אם כך המצב בקווי חיפה - תל אביב, היה מתאים, או להפעיל אותם על גבי ספרינטרים, למשל, או לעשות מה שהיה בבאר שבע - הורדת מחירי הנסיעה באופן משמעותי, ובכך תעלה כמות הנוסעים. מהי כמות הנוסעים בקו 904?
קו 904 בוטל כמעט לגמרי
יש נסיעה אחת בבוקר מהתמח"ת לטכניון ובימי ראשון 5 נסיעות. עד פתיחת מרכזית חוף הכרמל זה היה קו מוצלח מאוד שהיה יוצא מנווה שאנן.
 

אורי404

New member
ומה כמות הנוסעים בנסיעות המעטות?

קו 904 בוטל כמעט לגמרי
יש נסיעה אחת בבוקר מהתמח"ת לטכניון ובימי ראשון 5 נסיעות. עד פתיחת מרכזית חוף הכרמל זה היה קו מוצלח מאוד שהיה יוצא מנווה שאנן.
ומה כמות הנוסעים בנסיעות המעטות?
 
בכל פעם שאני רואה את 904 הוא מלא!

אין לי מושג, אנדי נסע בו כמה פעמים.
בכל פעם שאני רואה את 904 הוא מלא!
נסעתי איתו בבוקר והוא היה מלא ואני רואה אותו בכל צהרי יום חמישי, כשהסטודנטים חוזרים הביתה וגם אז מלא. לא פעם ראיתי 2 מכונות יוצאות יחד ביום חמישי ב-15:00.
 

אוהד11

New member
רתם, אתי שרת בחור שבמשך למעלה

אני תמיד נוסע עד התמח"ת
ואני נוסע בקו 900 מכיוון שבאוטובוס שבו אני מגיע מהבית אני בדיוק מפספס רכבת ואין לי כוח לחכות חצי שעה לגרוטאה של 8:35 שגם תמיד מלאה כבר בלב המפרץ. אם אין איזה פקק מיוחד אני מגיע לתמח"ת ב-10:00, בדיוק מתי שהייתי מגיע עם הרכבת. דווקא היום היו הרבה נוסעים בקו 900, אתמול נסעתי אוטובוס אחד אחרי והיו תשעה נוסעים בלבד. בחזרה הביתה אני תמיד נוסע ברכבת אלא אם אני מגיע לתמח"ת לקראת 17:00 שאז יש לי אוטובוס עד הבית (קו 846). מזל שאני אוהב לנסוע בתחבורה ציבורית כי מישהו אחר כבר היה משתגע מלנסוע ככה כל יום, בכל מקרה בקרוב זה יסתיים.
רתם, אתי שרת בחור שבמשך למעלה
מ- 15 שנה נסע יום יום מעכו עד גלילות. הוא יצא לפני 5 בבוקר מעכו ברכבת עד הרצליה, וניצל את הזמן לשינה ולקריאת חומר לימודי של האונ', ובחזרה נסע מהרצליה עד עכו, וכך במשך שנים, יום יום, והוא לא נשבר.
 

אורי404

New member
סביר להניח, שגם רתם והרבה אחרים

רתם, אתי שרת בחור שבמשך למעלה
מ- 15 שנה נסע יום יום מעכו עד גלילות. הוא יצא לפני 5 בבוקר מעכו ברכבת עד הרצליה, וניצל את הזמן לשינה ולקריאת חומר לימודי של האונ', ובחזרה נסע מהרצליה עד עכו, וכך במשך שנים, יום יום, והוא לא נשבר.
סביר להניח, שגם רתם והרבה אחרים
יעדיפו לנסוע יום-יום נסיעות ארוכות (שדרך אגב, לא אורכות בהרבה יותר זמן מנסיעות פרבריות) ולהיות כל יום בבית, מאשר להגיע לבית פעם ב.
 

mister K

New member
את האמת, אני מעדיף חמשושים קבועים

סביר להניח, שגם רתם והרבה אחרים
יעדיפו לנסוע יום-יום נסיעות ארוכות (שדרך אגב, לא אורכות בהרבה יותר זמן מנסיעות פרבריות) ולהיות כל יום בבית, מאשר להגיע לבית פעם ב.
את האמת, אני מעדיף חמשושים קבועים
על יומיות. המצב עכשיו הוא מצב זמני. הנסיעה שלי מהבית לבסיס לוקחת בתחבורה ציבורית 3.5 שעות.
 

אורי404

New member
טוב, 3.5 שעות זה באמת הרבה זמן.

את האמת, אני מעדיף חמשושים קבועים
על יומיות. המצב עכשיו הוא מצב זמני. הנסיעה שלי מהבית לבסיס לוקחת בתחבורה ציבורית 3.5 שעות.
טוב, 3.5 שעות זה באמת הרבה זמן.
 

846

Active member
תוציא רשיון ותעשה חצי כיוון!

את האמת, אני מעדיף חמשושים קבועים
על יומיות. המצב עכשיו הוא מצב זמני. הנסיעה שלי מהבית לבסיס לוקחת בתחבורה ציבורית 3.5 שעות.
תוציא רשיון ותעשה חצי כיוון!
 

gen1

New member
עוד שאלה ותהיה

שימו לב דרומיים

הנה כתבה מעיתון "הארץ" מהיום: עדכון אחרון - 2004/12/07 03:49:10 באוצר בוחנים החלפת מפעיל התחבורה הציבורית מטרודן בב"ש במשרד האוצר בוחנים בימים אלה אפשרות להחליף את מפעיל התחבורה הציבורית בבאר שבע, חברת מטרודן באר שבע, שנקלעה לקשיים פיננסיים ונהגיה שובתים זה כמה שבועות. בכירים באוצר קיימו שיחות בעניין עם בכירים בחברות התחבורה הציבורית האחרות. מטרודן באר שבע הוקמה ב-2003 על ידי החברות נהור נתיבי תחבורה, תור בוס, מכשירי תנועה ואתגל אחזקות. נהור היא בבעלות חברת דן. תור בוס, מכשירי תנועה ואתגל הן בעלות המניות בחברת מטרופולין תחבורה ציבורית, המפעילה 11 קווי אוטובוס בקו תל אביב-באר שבע. מטרודן מפעילה כ-90 אוטובוסים ב-19 קווים בבאר שבע החל בדצמבר 2003, לאחר שזכתה בזיכיון להפעלת קווי התחבורה העירוניים בעיר. מטרודן התחייבה לשלם למדינת ישראל תמלוגים שנתיים בסך 21 מיליון שקל עבור הזיכיון. בימים אלה מנסים בחברה להגיע להסדר עם האוצר להורדת הסכום, כדי שהחברה תוכל להמשיך לפעול. הפסדי החברה בגין הפעלת קווי השירות צפויים להסתכם בכ-9 מיליון שקל ב-2004. בעקבות ההפסדים מבקשת החברה מהאוצר להפחית את היקף התמלוגים בכ-6 מיליון שקל בשנה. בעקבות העברת הקווים לזכיין פרטי הוזלו תעריפי הנסיעה בבאר שבע בכ-5.5%. נהגי מטרודן הכריזו על שביתה כללית לפני כמה שבועות עקב סירובה של ההנהלה לחתום עמם על הסכם עבודה קיבוצי. הנהגים דורשים מההנהלה לבטל את הסכמי העבודה האישיים שנחתמו עם הנהגים. מקורות בענף העריכו כי בשל מדיניות החשב הכללי באוצר ומצבה הפיננסי של מטרודן, לא יהיה זה מפתיע אם יעבירו את פעילות החברה לאחת מחברות האוטובוסים הגדולות. ממטרודן נמסר שלחברה הסכם לשש שנים עם המדינה וכי היא מתעתדת לעמוד בהסכם ולשרת נאמנה את תושבי העיר, כפי שעשתה עד כה. בחברה אמרו כי אין עוררין על המשך פעילותה של החברה בעיר.
עוד שאלה ותהיה
שלום! שאלה ?מדוע הזכיין צריך לשלם תמלוגים למדינה ,מה ההגיון שמאחורי הענין ,אם משימה של המדינה הוא לנסות ולהחזיר עד כמה שניתן יותר נוסעים לתח"צ ,יש למישהו תשובה בענין והתהיה! , חברת מטרודן הצטיידה בתקופה קצרה יחסית בכמות גדולה של אוטובוסים חדישים ,אחוז ניכר מצי הרכב של תח"צ באר שבע הוחלף ,דבר כזה עוד לא היה בארץ וההשקעה הזאת כעת לוחצת ,לדעתי -תהליך לא מתאים
 

fireman

New member
הגיוני מאוד מה שאתה אומר

עוד שאלה ותהיה
שלום! שאלה ?מדוע הזכיין צריך לשלם תמלוגים למדינה ,מה ההגיון שמאחורי הענין ,אם משימה של המדינה הוא לנסות ולהחזיר עד כמה שניתן יותר נוסעים לתח"צ ,יש למישהו תשובה בענין והתהיה! , חברת מטרודן הצטיידה בתקופה קצרה יחסית בכמות גדולה של אוטובוסים חדישים ,אחוז ניכר מצי הרכב של תח"צ באר שבע הוחלף ,דבר כזה עוד לא היה בארץ וההשקעה הזאת כעת לוחצת ,לדעתי -תהליך לא מתאים
הגיוני מאוד מה שאתה אומר
אבל מדינת ישראל צריכה למלא את הכספות איכשהו לא?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה