חבל שהתיקוף נעשה מחוץ לאוטובוס
שינויים בעקבות הפעלת המטרונית בחיפה
חבל שהתיקוף נעשה מחוץ לאוטובוס
אני באמת לא מבין מה עבר בראש למי שהגה את הרעיון של תיקוף הכרטיסים מחוץ למטרונית, ואני מוצא שתי בעיות עיקריות:
א. סכנת השחתה של מכשיר התיקוף, הוא קטן ומועד לפורענות (להבדיל ממכונת מכירת הכרטיסים הגדולה).
ב. ככלות הכל אנו ישראלים שרוצים לנצל את 90 הדקות שלנו, וכולם ינסו לתקף את הכרטיס בדיוק כאשר האוטובוס יגיע.
הנהגים הם ינסו אולי לברוח מהתחנה, אבל יהיו נוסעים אחרים שיחסמו את דרכם או נוסע שימנע סגירת דלתות והמשך תנועה וכו'. בלאגן.
ואני עוד לא דיברתי בכלל על שעות הערב והלילה שהאוטובוס יגיע אחת לעשרים דקות,
ואני לא רואה מישהו שרוצה להפסיד את האוטובוס שלו בגלל תיקוף. מה הבעיה להכניס את מכשירי התיקוף אל האוטובוס?!
ככה זה שמי שמי שמתכנן את המערכת לא נסע באוטובוס עשר-עשרים שנה לפחות.
ולא, אין שום סיכוי שתהיה לנו מטרונית כל שלוש דקות, גם בי-ם יש אחת לעשר דקות (ובלילה לפחות כל 15 דקות).