שינוי או מרצ? מה כדאי?

עידו10

New member
שינוי או מרצ? מה כדאי?

בתור צעיר שהולך להצביע בפעם הראשונה בבחירות הקרובות, אני שואל את עצמי, למי כדאי לי להצביע- שינוי או מרצ? שתי המפלגות נלחמות כנגד הכפייה הדתית- נושא שחשוב לי במיוחד, אבל הייתי רוצה לדעת מה העמדות של כל מפלגה ומדוע כדאי לי להצביע דווקא לה.
 

ולדי

New member
שינוי, בלי ספק!

אלא אם אתה רואה את עצמך אחת מ"היונים הפצועות" - וזה מעמד שמרצ מאוד מטפחת בזמן האחרון.
 

עידו10

New member
מזתומרת יונים פצועות?

מה שכן ראיתי הוא שמרצ מורכבת מ"יפי נפש" (אין לי ביטוי יותר טוב לזה), שמתנגדים לכיבוש ובעקרון קצת נראים לי בכיינים. אשמח לדעת מה עמדת מפלגת שינוי בנוגע לשטחים והיחסים עם הערבים.
 

ולדי

New member
יונים פצועות

יונים פצועות זה בדיוק ההגדרה ליפי נפש שמתנגדים לכיבוש וקצת בכיינים (ע"ע יוסי שריד/יוסי ביילין). אני חושב ששינוי לא גיבשה עמדה עדיין בעניין המדיני.
 

wep

New member
"לא גיבשה עמדה מדינית עדיין..."

הדבר מהווה הוכחה חותכת לרצינותה של המפלגה הזו שמתמקדת בדבר אחד ויחיד: שנאת החרדים (סליחה, במאבק הליברלי בכפייה הדתית, אם להיות פוליטיקלי קורקט). למה לפתח מצע מדיני, כאשר הדבר רק יפגע בפופולריות של המפלגה? לא חבל על המנדטים שיילכו לאיבוד? חבל שכל האמוציות שלכם מופנות לשנאה. ואני לא אומר שאין צדק בטענותיכם כלפי החרדים והתקציב. אבל קצת נסחפתם. wep
 

אנדרי ז

New member
בכלל לא נסחפנו

החרדים מובילים את המדינה לאסון, ונגד זה צריך להיאבק בכל הכוח, בדרכים דמוקרטיות כמובן. כבר עשרות שנים שממעיטים בחומרת הבעיה, ותראה לאן הגענו. לשינוי אין מצע מדיני בגלל שמאוגדים בה תחת קורת גג אחת אנשים משמאל ומימין. יש לנו אג´נדה שמאחדת אותנו, וברגע שנתחיל להתווכח דווקא על הדברים המפלגים, כל העסק עלול לקרוס.
 
וזה לא נכון שלשינוי *אין* דעה.

יש לשינוי מצע מפלגה הנוגע לעניינים מדיניים. הנקודה היא, שבסופו של דבר כמעט כל הבעיות המדיניות מתחילות מאותה נקודת מוצא - שלטון הדת. אתם חושבים שההתנחלויות תורמות לשלום? אתם חושבים שמתן תקציב חינוך מוגדל לכיתות קטנות ביותר של לימודי תורה ודת של חרדים תורם לכלכלה או לחינוך הכלל ארצי? אתם חושבים שסגירת בית מחסה להומוסקסואלים בחדרה תורמת לדמוקרטיה, לזכות לחיים, לזכות הבחירה, לפלורליזם, לאהבת אדם ולשוויון הזכויות? אם אפילו על אחת מהשאלות עניתם "כן", אז אין לכם מקום במדינה דמוקרטית, ומה לעשות, יש יותר מדי אנשים במדינה שהיו עונים "כן" ל רוב השאלות הנ"ל.
 

ולדי

New member
טוב שהצטרפת לפורום...

הולך להיות פה מעניין, אם כך. יפה יפה! ברוך הבא, בכל אופן. כמו שכבר הסברתי לך באופן אישי לא פעם ולא פעמיים, אנחנו לא שונאים אף אחד - לא את החרדים, ולא את הממשלה, ולא את הדת. להפך, מפלגת שינוי מדגישה ונלחמת על זכותו של כל אחד לחיות פה בכבוד. אנחנו נלחמים בכפייה - חרדית וחילונית כאחד, והן בכפייה וחוסר שוויון שלא קשורים בהכרח לדת (כמו זכויות האישה וההומוסקסואלים), ולא בדת. אנחנו נלחמים בניצול ציני של כספי משלם המיסים, ולא בחרדים. לדאבוננו, החרדים הם אחד הסקטורים שיודעים לסחוט כסף, תוך איומים על מגזרים אחרים (ראה מקרה ח"כ ליצמן ורצונו לא לשלם כסף לזכאי הדיור אם לא יתנו לישיבות). אנשים אלה, לא רק שאין להם בושה ומצפון חברתי, הם גם עוברים באופן קבוע על מצוות התורה, כמו "לא תגנוב", או "לא תענה ברעך עד שקר", ולכן קשה לי לקבל אותם בתור שומרי הדת, ובטח שלא לכבד אותם בתואר "רב". לאחר שבמשך כמעט 25 שנה הייתה חלק ממרצ, יצאה שינוי מהמפלגה כשהרגישו חבריה שמרצ מתקפלת בפני החרדים משום שנושאים אחרים, כמו תהליך השלום, חשובים לה יותר (וראה ערך יונים פצועות, עמירה הס וכו´). חלק מחברי שינוי ההסטורית, כמו אמנון רובינשטיין, העדיפו להישאר במרצ. שינוי התאגדה, מאותו גרעין של יוצאי מרצ, וגרעין אחר של פליטי "צומת", כמפלגה ציונית, חילונית וליברלית, שהמלחמה בכפייה היא בראש סדר העדיפויות שלה. לכן גם לא ניתנה חשיבות לנושא המדיני, לבד מן העובדה שחילוקי הדעות המדיניים היו עלולים להפריע לכל חברי המפלגה להילחם יחדיו. לכן, רק בחודשים האחרונים, שנתיים וחצי לאחר הקמת המפלגה, ועדה תוך-מפלגתית בראשות אילן שלגי (מקום 7 ברשימת שינוי) קבעה את המצע המדיני שלה, שאותו תוכל לקרוא באתר שינוי. ואם יש לך שאלות - שאל בני, ונען...
 

all

New member
ישנם אלפי צעקנים

הצועקים שצריך ככה וצריך ככה ואז יהיה שלום ובטחון. אבל כל זה שטויות במיץ, האמת היא שאנחנו נגררים ומתגלגלים אחרי המציאות שבשטח. והמציאות שבשטח נקבעת ע"י הערבים. אז מה יעזור לך אם מר"צ אומרים שצריך לעשות שלום!!!!!!! כשבעצם יש מלחמה. ומה יעזור לך ששרון יגיד שצריך להביא בטחון!!!!!!! כשבעצם יש פיגוע כמעט בכל יום. ולסיכום, מה זה בעצם משנה מה אתה רוצה שיהיה, כשלא אתה הקובע את מה שיהיה??? קבל את העובדות כמו שהן, לא אנחנו קובעים את הכל כאן, ישנם לחצים אמריקאיים, לחצים אירופאיים ואין ספור שיקולים נוספים. מאות פוליטיקאים יגידו לך מה צריך שיהיה ויעשו בדיוק את ההפך מפאת המצב הקיים. אל תתן להם את קולך, הם לא יקיימו את מה שהבטיחו, הם אינם יכולים, כי זה לא תלוי ברצון שלהם!!! תחשוב על זה ידידי.
 
מר"צ זה המון "טררם" ורעש

וכשאני חושב על יוסי שריד אומר " Read my lips, אני לא אשב בממשלה עם ש"ס ", אני תוהה לאילו שפתיים בדיוק הוא התכוון... מר"צ יודעים לדבר ולנסות למשוך בוחרים באמצעות הבטחות סרק ומדיניות קש. שינוי לפחות מסתכלים לבוחרים בעיניים ואומרים להם בדיוק למה הם מצביעים, ולא מבטיחים להם הבטחות שב.
 
ללא ספק שינוי...ובגדול!

מרץ בסופו של דבר ימכרו אותך, ואת הציבור החילוני כמו שהם תמיד מוכרים אותו לטובת הגחמות המדיניות שלהם. הם ימשיכו "ללבוש שטריימל" בשביל מטרות והצבעות מדיניות. אדיר
 

corrinex

New member
מה אתה חושב??

אתה בא לפורום של המפלגה.. אז יאמרו לך אחרת??? שינוי נלחמים ויוצאים כנגד הכפייה מרצ.. בכיינים בכיינים, יאפים.
 

אנדרי ז

New member
גישתך לא נכונה

הרי אני מאמין שזאת אחת המטרות המרכזיות שלשמן הוקם הפורום הזה! אותו אדם שמתלבט רוצה לשמוע נימוקים משכנעים מכל הצדדים, ואם אנחנו לא היינו כאן הוא היה שומע רק את הצד שח מרצ. לכן צריך לספק לו את אותם נימוקים משכנעים, ולא קלישאות זולות.
 
המשתמש שאל שאלה זהה גם בפורום מרצ

כך שאם מישהו מחפש תשובות לשאלות לגבי מפלגת שינוי הרי לשם כך הפורום קיים. כדי להסביר את דעותינו ועמדתנו.
 
הודעה לאדיר

שלום לתותח על משינוי טוב לראות חבר ותיק , תשמיע קול מדי פעם שכחתי אם אתה עם שיער בלונדיני או שחור ,,,
 

דדיק

New member
שינוי, ובוא תשמע למה

שינוי מציבה בראש הפירמידה את נושא המלחמה בכפייה הדתית. בלי פשרות, בלי עסקאות חבילה. זה העיקרון החשוב ביותר. הוא שיכתיב את התנהלות התנועה בכנסת הבאה. עבור מרצ הנושא אולי חשוב, אבל לא באמת מהותי. קודם כל ה"שלום"... בבוא היום, כשהכנופייה הש"סניקית תתנה את תמיכתה במו"מ כזה או אחר עם הפלסטינים בתמורה לעוד כמה מליונים מכיסו של החילוני הפראייר, מר שריד שוב יתקפל ואחר-כך יישב באולפן הטלוויזיה אצל חבריו הטובים, יעשה פרצוף סובל, יצקצק בלשונו המצוחצחת ויחזור שוב על הנימוק המשכנע ש"למען השלום יש צורך בויתורים כואבים". כבר היינו בסרט הזה...
 

מונו

New member
תחשוב

אמנם שינוי מצטיירת כשומרת על עקרונותיה, ואולי היא ראויה למחמאות על כך. אבל לדעתי זה די קל כאשר אין לה שום דבר ברור להגיד בנושאים חשובים אחרים. זאת אומרת, כשיש לך רק עיקרון לשמור עליו אתה לא צריך להתמודד עם קונפליקטים של התנגשות אינטרסים עם עקרונות אחרים. דרך אגב, שאל את עצמך בנושאי חברה - במה אתה מאמין? בנושא המדיני - במה אתה מאמין? עכשיו בדוק מה אומרים מרצ ושינוי ותשווה לדעותיך. ולבסוף, אישיות. תראה מי מנהיג את מרצ ומי מנהיג את שינוי ותן גם לזה משקל. אני חשבתי קצת. אני מאמין בויתורים טריטויאלים, אני בעד מדינת רווחה ואני לא אוהב את טומי. אז אני בוחר במרצ.
 
למעלה