שינוי והשאלה המדינית

ולדי

New member
שינוי והשאלה המדינית

כשהצטרפתי ל"שינוי", עשיתי זאת כי מאסתי בהתעסקות במלחמות, ערבים ופיגועים. עשיתי זאת כי לא יכולתי יותר לעשות את ההפרדה בין "שמאל" ו"ימין", הפרדה שבישראל מלכתחילה הייתה פגומה, ורציתי מפלגה שהנושא החברתי יהיה הראשון בסדר העדיפויות שלה. אכן מצאתי מפלגה כזאת - קראו לה "שינוי". הנושא החברתי חשוב לי עד היום, וכואב ליבי בכל פעם שאני שומע איך לוקחים מאיתנו ונותנים לחרדים. אני מתפוצץ מזעם בכל פעם שאני רואה את המשכורת של הוריי, ואת מה שנשאר ממנה לאחר כל ה"מס השולי". אני רוצה לבכות כשאני חושב על כמה שאני פראייר - קושר את גורלי עם המדינה הזו, עם הצבא שלה, מתכוון לתת כמה שרק אידרש, והמדינה מעדיפה לתת לאוכלי החינם. אך אם היו הדברים האלה מספיקים עבורי בכדי להצטרף ל"שינוי", לא כך הוא הדבר בעיני אחרים. בניסיוני הבלתי-פוסק לצרף את חבריי לספסל הלימודים ל"שינוי", ולשכנעם בצדקת דרכנו, אני נתקל בארגומנט הנצחי - אין לכם דעה מדינית! את זאת אומרים סטודנטים, כאלה שכבר התייאשו מהמפלגות האחרות, חילוניים ודתיים, שמרגישים שהם אזרחים סוג ב´. אך עם זאת, מפריע להם שאנו לא תופסים צד בעימות המדיני. ההסבר הנצחי שלנו, שהחלטנו לוותר על החלוקה לשמאל-ימין על-מנת להתאחד סביב הנושא החברתי, לא מספק אותם. מפלגה ללא מצע מדיני נתפסת במקרה הטוב כמפלגה "נכה", ובמקרה הגרוע כתואמת ש"ס - מפלגת סחטנים שתלך עם כל ממשלה שתתן לה כסף. והשאלה שלי אליכם, חברי "שינוי" - אולי כדאי שנגבש איזו דעה פוליטית משותפת. בסך-הכל זה רק אמור להועיל, לדעתי, בכך שזה יביא חברים ומצביעים נוספים למפלגה. ואתם, מה אתם חושבים? ומה אתם מייעצים לי לענות לאותם "קולות צפים", בטרם יגיעו הבחירות הבאות (וזה רק עניין של זמן)?
 
בימי אלה נידון הנושא במועצת שינוי

כחבר בשינוי אני בהחלט יכול להבין את מה שכתבת. כיום "שינוי" מורכבת מאנשי ימין ושמאל שבאו ממפלגות שונות (דוגמת מרצ וצומת) שהם גם מאוכזבי מפלגות שהפקירו את האינטרסים החילונים של בוחריהם. בימים שבהן הנושא הבטחוני בכותרות שינוי חייבת להיות בתמונה עם דעה בסוגיות הבטחוניות שעולות מדי יום. השאלה כיצד מגיעים לעמדת פשרה בין אנשי ימין ושמאל בלי להיסחף לקיצוניות ושומרים על אחדות השורות במפלגה. בטח גם שמעת על איומו של ח"כ זנדברג לעזוב את המפלגה בגלל סעיף בנושא ירושלים שעבר במועצה. (לכן גם הוספתי סקר בנושא ירושלים בפורום) בברכה, גרשון
 
הבעיה היא אחרת....

כל פעם שאני מדבר עם מישהו על שינוי הם אומרים לי "כן, אני לא אוהב את הכפייה החרדית יותר ממך, אבל הוא גזען, הומופוב, וכו´ וכו´". הבעיה היא שאנשים לא מפרידים בין שינוי ל טומי , והרבה אנשים בטוחים שהדעות של טומי הן דעות המפלגה (כאשר בפועל בדרך כלל טומי נמנע מליישם את דעותיו האישיות במפלגה למען המטרה והאחדות המפלגתית).
 

ולדי

New member
גם זו היא אחת הבעיות

דעותיו של טומי מציקות לאנשים, בייחוד לכאלה שהם "מיואשי מרצ". כשהם שומעים את שמו, עדיין מתעוררות בהם טיפות השמאלנות הנאורה, וקשה להם לקבל את העובדה שלמרות ימניותו של טומי, המפלגה היא מרכזית ליברלית. אולי בעצם זו הבעיה, שהמפלגה כל-כך מזוהה עם המנהיג, ועם דעתו בלבד. רוב האנשים ברחוב יודעים רק את המצע של שינוי בעניין החרדי, אך כשזה נוגע לדברים אחרים - הם חושבים שפשוט אין לנו דעה בנושאים האלה.
 

all

New member
במצב של היום, יש לי תשובה בשבילך

היום, אין יותר שמאל וימין אם חבריך ללימודים יסתכלו על סקרים הם יגלו שכ-88% מהמדינה אומרים את אותו הדבר ו-88% אומר שאפילו 40% מערביי ישראל תומכים במאבק בטרור וברשות הטרור. הבעיה תתעורר רק כשנגיע לשלב הדיונים. אבל כרגע זה אפילו לא נראה לי באופק.
 

caravaggio

New member
יש מצע מדיני

ולדי, רציתי לעדכן אותך כי בישיבת מועצת שינוי האחרונה עברה החלטה בנושא המצע המדיני של שינוי. מדובר במצע שגובש בועדת החוץ והביטחון של מועצת שינוי בראשות עו"ד אילן שלגי, ושיקף פחות או יותר קונצנזוס במפלגה. המצע הזה אומנם לא היה כל כך לרוחי, אבל אני בהחלט יכול לחיות איתו בשלום. אדיר בנימיני מזכירות צעירי שינוי
 
אז מה בעצם המצע המדיני אומר ?

אולי תוכל לספר לנו בקצרה. והאם המצע מקובל על כל חברי הסיעה שחלקם הם אנשי שמאל וחלקם אנשי ימין.
 

caravaggio

New member
יש בעיה

בכוונתי לבדוק אפשרות לסרוק את המצע ולשלוח אותו אליכם. יש בעיה מסויימת עם ח"כ מודי זנדברג שיש לו הסתייגות לגבי הסעיף שעוסק בירושלים כפי שדיווחת וגם פורסם בתקשורת. גם לי באופן אישי יש בעיה עם הסעיף הזה, ולכן יתכן מאוד שהנושא הזה יעלה לדיון נוסף במועצה. אדיר
 
גם לי יש בעיה עם הסעיף הזה

אני לא חושב שבמצב הבטחוני הנוכחי זה הזמן לקבוע עמדה בנושא ירושלים ובטח שלא בכוון שבו העמדה נקבעה. מצע שינוי משנת 99 אומר: "ירושלים, בירת ישראל, תישאר מאוחדת, תוך כיבוד זכויות הפולחן במקומות הקדושים לשלשת הדתות". הסיעה שלנו גם ככה קטנה(ביחס לש"ס למשל) וחשוב מאוד שתהיה אחדות ויש למנוע פילוגים מיותרים. אך מצד שני כאחד שבא מכיוון של ´צומת´ יש לי בעיה בעניין חלוקת ירושלים. אני מקווה שימצאה פתרון הוגן וטומי יביא תיקון לסעיף הזה.
 

אנדרי ז

New member
יש לי הצעה אחרת

"כל החלטה בענייין ירושלים תתקבל רק במשאל עם" זה יותר מתאים מקביעת מדיניות בעד או נגד חלוקה. אני למשל בעד מו"מ על חלוקתה, ואני בטוח לא היחיד, ואם נכניס התייחסויות לכאן או לכאן בסוף נחלק דווקא את שינוי.
 
להשאיר את המצע הקיים

אני בכלל הייתי בעד להשאיר את המצב הקיים. אני לא מבין מה היה רע במצע של בחירות 99´. מישהו בדק את מצע הליכוד לאחרונה? כתוב שם עדיין על א"י השלמה. בסופו של דבר מה שקובע זו המדיניות ולכן אני חושב שהמסמך הזה היה מיותר לחלוטין. לצערי הרב לא הייתי באותה הישיבה שהצביעו על זה, אבל בדיון החוזר במועצה גם אומר זאת. אדיר
 
למעלה