שיעורי בית ושעת מחנך.

ניתם

New member
הכנת ש.ב בבי"ס

אצלנו בחט"ב זה אפשרי כי בי"ס שלנו חלק מרפורמה שנקראת "עוז לתמורה" ובה המורים עובדים שבוע עבודה מלא (40 ש"ש) בבי"ס. כך שיש הרבה שעות לעזרה אחה"צ לש.ב., הכנה למבחן וכד´. להרבה תלמידים שאוהבים ללמוד וקשה זה מאוד עוזר ומקדם ( וגם למורה שיכול לבדוק פנים מול פנים מה נקלט..) ועם זאת , חשוב שתדעו שישנם הרבה תלמידים שההורים לא יכולים לעזור בבית ובכל זאת הם אינם מגיעים. יש גם חינוך בלדעת לקבל עזרה - כי זה דורש מאמץ ויש שאף את המאמץ הזה לא מוכנים להשקיע.
 
בושה לקבל עזרה

מעבר לעניין של חינוך לקלבת עזרה, החברה שלנו הפכה את מבקשי העזרה לחלשים...... מן הסתם אותם אלו שלא יכולים לקבל עזרה בבית גם ככה מרגישים חלשים אזז בשביל מה להוציא את זה החוצה. זו כאילו בושה להיות חלש ולהזדקק לעזרה. אז אם תלמיד טוב אצלכם בכל זאת מגיע אחה"צ לתגבור בשיעורי הבית שיטציע למישהו שצריך את זה ולא מגיע שיבוא איתו..... מה רע? השינוי צריך לבוא מבפנים. שלא נחשוב לרגע שיבוא איזה מורה ויתנדב לכך... לא לא לא. זה אמור להיות ביקוש...... ואז המערכת תצטרך לתת את ההיצע...
 

shalom hamora

New member
אתה טועה, ישנם מורים נהדרים ויש....

מי שמבקש עזרה-הוא יודע במה הוא מתקשה וכל הכבוד לו, ומי שלועג לו-חלש אופי,שעושה פוזות לחברה כי רוצה תשומת לב...
 

סיביל

New member
יש דבר דומה בארה"ב

למדתי שנה אחת בחטיבת הביניים בארה"ב ודווקא אצלהם יש משהו שמאד דומה למה שאת מתארת, ולא בהכרח בכיתות הנמוכות. יש שעתיים קבועות במערכת של התלמידים שבהם הם מחוייבים לשבת בכיתה ולעשות את השיעורים והעבודות שיש להם לעשות, כדי להוריד מהם את הלחץ בבית. אסור בשעה הזו להוציא מילה מהפה, ומי שאין לו שיעורים יכול ללכת לספריה, לקחת ספר ולשבת לקרוא בשקט. אני מאד אהבתי את השעות האלה כי הן גם נתנו לי זמן לעשות את השיעורים בבית ספר במקום בבית (מה שבארץ הייתי עושה ממילא) וגם היה נותן מין שעה כזו של מנוחה מהלימודים עצמם. הבעיה עם לעשות את זה בארץ היא שהמערכת שעות של התלמידים כל כך עמוסה גם ככה, והתלמידים לומדים הרבה יותר שעות בצורה הרבה יותר אינטנסיבית מאשר בארה"ב (מה שאני לא יכולה להסביר), שאם ידחפו להם עוד איזה שעה שעתיים במערכת סתם כדי לעשות שיעורים זה רק יגרום לעוד יותר מרמור וייצור פתח לעוד כל מיני בעיות של הברזות ושאר זוטות.
 
אהבתי את תגובתך.......

אהבתי את הרעיון שקיים בארה"ב....... השעתיים האלו נותנות גם למורים את הזמן להתארגן על עצמם. גם אני מלאה ביקורת על עומס שעות הלימוד במע´ החינוך בארץ..... ואם תגידי משהו אז אין ספק שיגידו לך שחייבים להספיק הכל כי אחרי יב´ הולכים לצבא ורק אחרי שנתיים שלוש ואוליי יותר חוזרים ללימודים. בקיצור תמיד יאשימו גורם אחר מאשר לקחת אחריות ולהפחית את שעות הלימוד. ולסדר את תכנית הלימודים. נו באמת, כל החומר בהיסטוריה הוא חומר חשוב???? כן הוא חשוב אבל לא הכי הכרחי. תלמדו היסטוריה שלנו. של העם שלנו, המדינה שלנו. ומי שרוצה לתגבר שילמד היסטוריה סורית מבחינתי...
 

סיביל

New member
בקשר להסטוריה..

הרעיון שלך נוראי, לדעתי. אנשים חייבים ללמוד במקצוע ההסטוריה עוד דברים חוץ מההסטוריה של מדינת ישראל או של העם היהודי. בהסטוריה קרו המון דברים שלא ממש קשורים ליהודים שצריך ללמוד מהם לטובה ולרעה, ועם כל הכבוד, למדינת ישראל עוד אין הסטוריה כל כך מעניינת ועשירה. הרעיון הזה, שאגב, נתמך על ידי משרד החינוך, הוא לדעתי רעיון חשוך ומפחיד ואני לא חושבת שאני צריכה אפילו לפרט מדוע. ובכל מקרה במדינה שלנו זה בעייתי כי בניגוד למדינות אחרות אנחנו לומדים פה גם אזרחות ותנ"ך, כאשר האחרון אמנם יכול להיות מקצוע מעניין, אבל לא חשוב במיוחד לטעמי. אולי הוא זה שצריך להפוך למקצוע בחירה בתיכון.
 

מירב 007

New member
אני רוצה לחדש לכם לגבי שיעורי הבית

אני מורה וממש שונאת לתת שיעורי בית. כי אני יודעת שאני חייבת לבדוק והבדיקה מי הכין ומי לא הכין מעיקה מאד. גם נושא רישום מי הכין ומי לא הכין משגעת אותי. הייתי מעדיפה לא לתת שיעורי בית בכלל. אבל יש לי חדשות בשבילכם ההורים משגעים אותנו כן לתת שיעורים. אם המורה לא נותנת שיעורים אז היא לא בסדר ומיד מתחילים הקיטורים.
 
שלום מירב

את שונאת לתת שיעורי ביית, אחלה..... אבל לא בגלל שלתלמידים זה קשה, או בגלל שהתלמידים אוליי יזדקקו לעזרה שלא יוכלו לקבל אלא בגלל העבודה שזה עושה לך. אז ככה, לא אמרתי לבטל את שיעורי הביית בכלל (להרגיע את ההורים המתלוננים), אלא לעשותם בשעת בוקר ראשונה של יום הלימודים. כמובן שלדבר כזה צריך להיות יום הסבר להורים. ממש כך, להזמין את הורי התלמידים לאסיפה גדולה בה מנהל/ת בית הספר יסבירו על המדיניות החדשה בה נוהגים. לדעתי זה גם צריך להיות לתקופת ניסיון של חודשיים ואז לעשות רגע חושבים ולבדוק אם אכן יש בכך תועלת. אני מסכימה איתך שלבדוק מי הכין ומי לא הכין זה לא לעניין ולא בגלל המועקה שזה גורם לך כמורה אלא בגלל שזה יכול להעמיד תלמיד במצב מאוד לא נעים בפני כיתה. אוליי יש תלמיד שאצלו בבית יש אלימות בין הורים ואתמול בדיוק היה כזה מצב נורא שהוא לא ישב להכין שיעורים. מה את רוצה,שיספר לך מול כולם מה קרה אתמול בבית??? (ובכוונה הבאתי דוגמא קיצונית) נראה לי שאת כבר עייפה מללמד שאין לך כבר סבלנות לזה עם כל מה שמשתמע מכך. אני זהירה בדבריי ויכול מאוד להיות שאני טועה. לא מתכוונת לפגוע אך אם אין לך כח לבדוק בכיתה מי הכין ומי לא כי זו מועקה אז איך את מתכוננת לשיעור שאת אמורה ללמד? בבית על חשבון זמנך הפרטי??? (אני לא באה ממקום שיפוטי, אני באמת תוהה) שיהיה יום טוב
 

מירב 007

New member
קודם כל התשובה היא לא !

אני לא עיפה מללמד ממש להפך ,יש ימים כיפים ומאתגרים ויש ימים מתשים אבל כמכלול אני אוהבת את המקצוע שבחרתי בו. לגבי שיעורי הבית - שיעורי הבית נועדו לבית ולכן קוראים להם שיעורי בית , אם הילדים עושים אותם בכיתה למה לא לקרוא להם שיעורי כיתה ? אם אני נותנת לילדים משימות והם עושים אותם בכיתה אז למה לבלבל ולקרוא להם שיעורי בית? אני לא אוהבת לבדוק את השיעורים לא מתוך חוסר סבלנות אלא מתוך ידיעה שבזמן הזה היינו יכולים לעשות דברים הרבה יותר מענינים . לדעתי צריך לתת לתלמידים משימות חובה ומשימות רשות מתוך התחשבות בקצב שלהם יש ילדים מאד זריזים ואחרים איטיים . המשימות צריכות להעשות בכיתה עם בקרה של המורה ושל הילדים בכיתה . אני בעצם מסכימה איתך, ולא מסכימה. אני לא מסכימה עם ההגדרה ששיעורי הבית יעשו בכיתה (כי אז הם פשוט לא שיעורי בית) ומסכימה שיש ילדים שקשה להם מכל מיני( סיבות אוביקטיבות או לא ) להכין שיעורים בבית ועדיף שהם יעשו את הכל בכיתה.
 
הי מירב ../images/Emo140.gif

אני שמחה בשבילך שאת לא עייפה. כשאמרתי את זה הדגשתי שזה בזהירות ושאוליי אני טועה. אז שמחה שטעיתי. ושמחה שאת מסכימה איתי. מה הבעייה? לשנות את השם? הנה שינינו, "שיעורי כיתה" "שעות תיגבור" "עבודה עצמית" מה שתרצי ואוליי יש לך רעיון טוב יותר.
 

מירב 007

New member
כפי שאמרתי במשך היום הילדים

מקבלים משימות חלקן רשות וחלקן חובה . הילדים מתכננים לעצמם את היום מה יעשו ומתי. את המשימות שלא הספיקו בכיתה הילדים עושים בבית אבל....... המורה לא בודקת ועושה רישומים הבדיקה היא באחריות הילדים . כמובן שהמורה בודקת את המשימות אבל לא "כבדיקת שיעורי בית" ובלי "למה לא הכנת שיעורים"? מה שנעשה בכיתה נקרא משימות כיתה, מה שנעשה בבית משימות בית .
 

קטיפה

New member
כחול..

נדבר בתחילת שנת הלימודים הבאה טוב? אני יודעת מה יקרה..
 

shalom hamora

New member
חדש-יש מישהי במשרד החינוך ש....

כל תפקידה הוא להקשיב ולעזור לילדים במצוקות שלהם...ואפילו להגיע לביה"ס לבירורים גם אם הם נוקבים, פנו אליה,אחלה של בן אדם
 
למעלה