שיפורי 50 סמ"ק...
אני מחפש קטנוע 50 סמ"ק כדי שיחסוך לי בעלויות,אבל מכיוון שד"וג בחיים לא ייתפס אצלי ככלי פרקטי פרופר אני מעוניין לשפר אחד(או לקנות אחד מוכן),ככה שמבחינת הוצאות ביטוח הוא עדיין ייחשב 50 סמ"ק אבל הוא ייתן טיפה יותר. הדרישות שלי מועטות,20 ק"מ כל יום בסך הכל,כשאותם אני יכול לעשות בתוך העיר או על כביש גהה,אין צורך ביכולת הרכבה. מה שכן אני מחפש הוא פאן (באופן יחסי) אם במגרשים ואם במגרש העירוני. וכמה שאלות שאלו לי לראש לפני שמתחילים: א.ברור לי מראש שהשמיים הם הגבול,אבל מהוא תקציב סביר לדעתכם לקניה ושיפור של 50 סמ"ק?(בעיקר כמה יעלו שיפרים בסיסים אם אני מבין נכון כמעט לכל קטנוע יש שיפורים)ועל איזה קטנוע אתם הייתם מתמקדים(וכעקרון אני לא מוניין לעבור את ה10K בסך הכל). ב.מאיפה מתחילים בכלל?נכנסתי לאתרים שמתעסקים עם פוליני אבל הם בעיקר מציגים מספרי קטלוגים,ללא מידע מה כולל כל קיט,ומה בדיוק השינוי שאני אקבל מכל קיט ויש שם קיטים שהם ממש מועדים למירוצים(עקומת כ"ס שמתחילה אי שם בסביבות ה7-8K סל"ד)וכאלה שנותנים שיפור יחסית קליל למקור. מעבר לזה,ממש מחירים לקיטים לא ראיתי(חוץ מאיזה אתר בריטי לא ממש מפורט). ג.ברור לי ששפורים לרוב לא נגמרים במנוע ועלי גם לעשות שינוי בוויראטור,הם השינויים הם חובה?איך אני יודע איזה קיט מנוע מתאים לאיזה קיט ווריאטור?והאם יש קיטים שהם ממש "קומפלט" כלומר קיט מנוע+קיט וריאטור באחד? ד.מי בכלל מתעסק בשיפורים כאלה בארץ?הם כדאי לתת למוסכים להתעסק בשיפורים או לעשות אותם בעצמי תוך כדי זה שאני ממש שובר את הראש(אין לי יותר מדיי נסיון טכני...)? ה.האם ניתן להוצאי ביצועים יחסית טובים ממנועים מקוררי אוויר או שלוותר עליהם מראש ולהתמקד בקטנועים מקוריי מים. ו.אולי הכי חשוב,אם אתם מכירים קטנוע(וזה יכול להיות גם 125 סמ"ק אבל בעדיפות יותר נמוכה בגלל הוצאות הביטוח הנוספות) משופר בטוב טעם שיכול לחסוך לי את כל כאב הראש שמאחורי ביצוע השיפור לבד...רק תגידו.
אני מחפש קטנוע 50 סמ"ק כדי שיחסוך לי בעלויות,אבל מכיוון שד"וג בחיים לא ייתפס אצלי ככלי פרקטי פרופר אני מעוניין לשפר אחד(או לקנות אחד מוכן),ככה שמבחינת הוצאות ביטוח הוא עדיין ייחשב 50 סמ"ק אבל הוא ייתן טיפה יותר. הדרישות שלי מועטות,20 ק"מ כל יום בסך הכל,כשאותם אני יכול לעשות בתוך העיר או על כביש גהה,אין צורך ביכולת הרכבה. מה שכן אני מחפש הוא פאן (באופן יחסי) אם במגרשים ואם במגרש העירוני. וכמה שאלות שאלו לי לראש לפני שמתחילים: א.ברור לי מראש שהשמיים הם הגבול,אבל מהוא תקציב סביר לדעתכם לקניה ושיפור של 50 סמ"ק?(בעיקר כמה יעלו שיפרים בסיסים אם אני מבין נכון כמעט לכל קטנוע יש שיפורים)ועל איזה קטנוע אתם הייתם מתמקדים(וכעקרון אני לא מוניין לעבור את ה10K בסך הכל). ב.מאיפה מתחילים בכלל?נכנסתי לאתרים שמתעסקים עם פוליני אבל הם בעיקר מציגים מספרי קטלוגים,ללא מידע מה כולל כל קיט,ומה בדיוק השינוי שאני אקבל מכל קיט ויש שם קיטים שהם ממש מועדים למירוצים(עקומת כ"ס שמתחילה אי שם בסביבות ה7-8K סל"ד)וכאלה שנותנים שיפור יחסית קליל למקור. מעבר לזה,ממש מחירים לקיטים לא ראיתי(חוץ מאיזה אתר בריטי לא ממש מפורט). ג.ברור לי ששפורים לרוב לא נגמרים במנוע ועלי גם לעשות שינוי בוויראטור,הם השינויים הם חובה?איך אני יודע איזה קיט מנוע מתאים לאיזה קיט ווריאטור?והאם יש קיטים שהם ממש "קומפלט" כלומר קיט מנוע+קיט וריאטור באחד? ד.מי בכלל מתעסק בשיפורים כאלה בארץ?הם כדאי לתת למוסכים להתעסק בשיפורים או לעשות אותם בעצמי תוך כדי זה שאני ממש שובר את הראש(אין לי יותר מדיי נסיון טכני...)? ה.האם ניתן להוצאי ביצועים יחסית טובים ממנועים מקוררי אוויר או שלוותר עליהם מראש ולהתמקד בקטנועים מקוריי מים. ו.אולי הכי חשוב,אם אתם מכירים קטנוע(וזה יכול להיות גם 125 סמ"ק אבל בעדיפות יותר נמוכה בגלל הוצאות הביטוח הנוספות) משופר בטוב טעם שיכול לחסוך לי את כל כאב הראש שמאחורי ביצוע השיפור לבד...רק תגידו.