שיפורי 50 סמ"ק...

שיפורי 50 סמ"ק...

אני מחפש קטנוע 50 סמ"ק כדי שיחסוך לי בעלויות,אבל מכיוון שד"וג בחיים לא ייתפס אצלי ככלי פרקטי פרופר אני מעוניין לשפר אחד(או לקנות אחד מוכן),ככה שמבחינת הוצאות ביטוח הוא עדיין ייחשב 50 סמ"ק אבל הוא ייתן טיפה יותר. הדרישות שלי מועטות,20 ק"מ כל יום בסך הכל,כשאותם אני יכול לעשות בתוך העיר או על כביש גהה,אין צורך ביכולת הרכבה. מה שכן אני מחפש הוא פאן (באופן יחסי) אם במגרשים ואם במגרש העירוני. וכמה שאלות שאלו לי לראש לפני שמתחילים: א.ברור לי מראש שהשמיים הם הגבול,אבל מהוא תקציב סביר לדעתכם לקניה ושיפור של 50 סמ"ק?(בעיקר כמה יעלו שיפרים בסיסים אם אני מבין נכון כמעט לכל קטנוע יש שיפורים)ועל איזה קטנוע אתם הייתם מתמקדים(וכעקרון אני לא מוניין לעבור את ה10K בסך הכל). ב.מאיפה מתחילים בכלל?נכנסתי לאתרים שמתעסקים עם פוליני אבל הם בעיקר מציגים מספרי קטלוגים,ללא מידע מה כולל כל קיט,ומה בדיוק השינוי שאני אקבל מכל קיט ויש שם קיטים שהם ממש מועדים למירוצים(עקומת כ"ס שמתחילה אי שם בסביבות ה7-8K סל"ד)וכאלה שנותנים שיפור יחסית קליל למקור. מעבר לזה,ממש מחירים לקיטים לא ראיתי(חוץ מאיזה אתר בריטי לא ממש מפורט). ג.ברור לי ששפורים לרוב לא נגמרים במנוע ועלי גם לעשות שינוי בוויראטור,הם השינויים הם חובה?איך אני יודע איזה קיט מנוע מתאים לאיזה קיט ווריאטור?והאם יש קיטים שהם ממש "קומפלט" כלומר קיט מנוע+קיט וריאטור באחד? ד.מי בכלל מתעסק בשיפורים כאלה בארץ?הם כדאי לתת למוסכים להתעסק בשיפורים או לעשות אותם בעצמי תוך כדי זה שאני ממש שובר את הראש(אין לי יותר מדיי נסיון טכני...)? ה.האם ניתן להוצאי ביצועים יחסית טובים ממנועים מקוררי אוויר או שלוותר עליהם מראש ולהתמקד בקטנועים מקוריי מים. ו.אולי הכי חשוב,אם אתם מכירים קטנוע(וזה יכול להיות גם 125 סמ"ק אבל בעדיפות יותר נמוכה בגלל הוצאות הביטוח הנוספות) משופר בטוב טעם שיכול לחסוך לי את כל כאב הראש שמאחורי ביצוע השיפור לבד...רק תגידו.
 

TheReverend

New member
קטנועים משופרים

ראשית, שלום לכבוד הרב
קטנועים משופרים יש למכירה(ראיתי אירוקס למכירה בביקס של החודש)9 ויש את חברת "גארד" שמפרסמת בזמן האחרון שהם מביאים ומתקינים קיטים לשיפור של 50סמ"ק, ויש עוד איזה מוסך בהרצליה שמתעסק עם זה, כרגע לא זכור לי שמו(שלח מסר לכRוב אולי הוא ידע). כתבה על אחד כזה למכירה הייתה בפולגז לא מזמן. רק כמה דברים כללים: שיפור הקטנוע גורר אחריו הבכרח 2 דברים: 1. קיצור חיי המנוע(ביחס ישיר לרמת השיפור). 2. אובדן ביטוח החובה, כלי שנעשו בו שיפורים שדורשים תיקונים ברישיון הגדלת נפח למשל) יכולים לעשות לך כאב ראש לא נורמלי במקרה של תאונה חס וחלילה
 
תוספות, תיקונים, ותשובות...

קודם כל לגבי הודעתו של הכומר : המוסך בהרצליה עליו דובר הוא סיני (Sinay) שמספרו הוא : 09-9514108 לגבי ביטוח קטנועים... צודק, ע"פ חוק לא יתפוס ביטוח חובה כאשר נעשה שינוי ברכב. בפועל... לעולם לא תתפס, גם לא בזמן תאונה כשיגיע בוחן תנועה. רבי. ה-קטנוע בשבילך הוא לא אחר מאשר טייפון 125. בעזרת קיט מלא, אף אחד מהסופרים לא יברח לך במגרשים, ותוכל לסגור את העסק בעשיריה. אם אתה חוזר לעניין ה-50... פחות חשוב איזה קטנוע ויותר חשוב שהוא ינשא בקרבו מנוע של מינארלי (אירוקס, SR, בטא...) הידע שנרכש בארץ למנועים אלו הוא די גדול, במיוחד ע"י מוסך מרווז, וע"י סיני. מה גם שיש עבורם אינספור שיפורים לכלל הקטנוע ולא רק המנוע שלו. קח בחשבון... ככל שהוא יהיה קיצוני יותר, כך חייו יתקצרו וזהו גרף לוגאריטמי... לא ליניארי. עוד אופציה מעניינת שגם עבורה קיים הכל הוא NRG.... ובכל מקרה, לך על קירור מים. אם טייפון 125 זו אופציה, קח בחשבון שהקיטים שלו יקרים משמעותית אבל בעשיריה בהחלט תוכל לסגור על טייפון כולל קיט מלא של מאלוסי (קראנק, וריאטור מלא, קרבורטור, שסת' עלים, אגזוז, פרונט חליפי, בולם אחורי חליפי, בלמים חליפיים) אבל... העבודה תצטרך להיות עליך. אולי תוכל לסגור עיסקה מראש, עם סיני... בסופו תקבל כלי משחית שיאיץ למאה בכ-6 שניות, ויוכל להראות לך 150 קמ"ש על המחוג...
 

S A T L A N

New member
ניצול שירשור

אני בתור בעליו הגאים של גילריה ראנר 50 שהולך לקבל אותו מחר עם קיט פליטה משופר הכוונה לאגזוז רולים וכל מה שכרוך בעסק הזה (בלי קארבוראטור!!!) רציתי לדעת כיצד זה יבוא לידיד ביטוי נגיד והייתי סוגר גם ככה 85-90 כמה עכשיו בערך אני יסגור איתו וגם בעליות זה נותן הבדל משמעותי?
 

TheReverend

New member
עכשיו כנראה תסגור איתו

85-90 אמיתיים ולא עם השעונים המזייפים של קטנועי ה50
 

S A T L A N

New member
דווקא...

אני חשבתי שמחוג המהירות של הגילריה שלי מתחיל לרמות רק כשאני עובר את המהירות 95-100 דבר שהיה קורה עד היום רק בירידות וידעתי שזה לא מהירות מדוייקת אבל 85 הוא סגר לי אמיתיים ביותר ולא הגבת בקשר לעליות זאת הסיב העיקרית למה מהירות זה לא הכל בשבילי יותר חשוב לי שסוף סוף בעליות אני לא ירגיש שאני חונק אותו והכל בשביל 55 קמש וא לנסוע כמו סבתא על 40 ולדעת שאני עושה טוב לקטנוע...
 

TheReverend

New member
לדעתי עם השיפורים האילו תוכל לסחוט

עוד 10 - 20 קמ"ש יותר במישור ובערך 10 קמ"ש יותר בעליות.
 

S A T L A N

New member
תודה על...

התגובה הזריזה גם תוספת של 20 קמש יהיה טוב מאוד ורק 10 קמש בעליות טוב אני יצטרך להתאפק עד מחר ולבדוק זאת בעצמי!!!
 

tygger

New member
דווקא ה90 קמ"ש בראנר היו

מאוד אמיתיים. אם תשקול את זה שהם נמדדו יחד עם מכונית ואופנועים אחרים. משום מה גם כאשר היה אצלי 80 קמ"ש אז אצלהם היה 100 כבר... משהו מעניין.
 

S A T L A N

New member
חחחחחחח

זה לא חוכמה עם נהג כמוך גם לא הייתי מתלפא אם נסעת על 120... וטייגר ידידי הכל בציניות
 

tygger

New member
אם אתה כבר אומר, אז

בירידה של דורי ובפרויד, הקטנוע אכן הראה את ה120 קמ"ש. צריך סבלנות ויד עדינה על הכידון. אין צורך להתכופף ושאר שטויות כאלה. הקטנוע מגיע לזה בסופו של דבר. הווריאטור צורח לשמיים אבל מגיע לשם.
 

S A T L A N

New member
אם כבר מדברים על פרויד

יצא לי לנסוע שם רק פעם אחת ובהרכבה וזה היה יום אחריי שהחלקתי עם חבר שלי בהרכבה והרבה אנשים נתנו לי עצות טובות שבהרכבה נוסעים לאט אז אני בירידה סגרתי בערך חצי מהמהירות שהזכרת ואפילו פחות ורגע טייגר אתה לא קצת מגזים? (או משוגע במקרה
???) כביש פרויד זה כביש מסוכן אולי המחוג הראה לך על 120 אבל כנראה בתכלס זה היה 100 וגם זה קצת יותר מידי מהר בסיבובים שם??? גם לבד הייתי נוסע נראה לי גג 70 פרויד זה כביש מסוכן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

tygger

New member
פחחח.

אל תשכח מספר דברים קטנים. אתה זה לא אני. אתה זה לא אני, ו, אתה זה לא אני... תבוא עוד 9 שנים... רצוי עם מעיל ממוגן.
 

S A T L A N

New member
טוב דיי מספיק...

טייגר אני לא אמרתי שוב דבר על כך שאני נהג כמוך אז אין צורך בהשתחצנות מיותרת (דרך אגב אתה החלקת או משהוא כזה בפרויד או שמא זכרוני מתעתע בי
) ודרך אגב מה זה עוד תשע שנים מה אתה כזה זקן!?!?!
 

tygger

New member
זקן עד מאוד...

אבל בכל אופן, הכוונה לא הייתה השתחצנות. אני שרדתי את 9 השנים שלי על האופנוע. אני למדתי כי אין ערך למעיל ממוגן. אני למדתי כי כפפות ממוגנות נקרעות במקום הידיים. אני למדתי כי יש ללמוד את הרכב הרבה לפני שבכלל מנסים איתו משהו. אני גם למדתי שגם אם יש לי ניסיון, ואני רוכב טוב, ויש לי הרבה זמן עם הקטנוע/אופנוע, ולמדתי אותו והתאמנתי איתו הרבה מאוד, עדיין יכול להיות מצב שבוא אני אהיה בתאונה לא קלה בכלל ואין זה משנה אם זה באשמתי או באשמת תנאי הדרך שלא יכולתי למנוע כלום. עכשיו אם אני יודע את זה, אז אני בטח ובטח לא אקח איתי מישהו ואסתכן ביודעין שהם עלולים להפגע בגלל שאני עושה שטויות. כמובן שזה עולה פי כמה אם אין לי בכלל ניסיון. וזה יותר גרוע כאשר אני נוסע מהר עם מורכב כשאין לי ניסיון ואני לא מכיר את הכלי. והכי גרוע הוא זה שאם קורה לו משהו אז הוא בעצם לא מבוטח בכלל וגם הביטוח שלך לא יהיה בתוקף בגלל שאתה בעצם הפרת את תנאי החוזה (הביטוח) בשל היותך קטין שמרכיב מישהו אחר ללא אישור (ללא רישיון אותו דבר כבר...) ואז בעצם שניכם צריכים לעבור את מסיכת התלאות של בתי החולים ללא כל כיסוי ביטוחי לתשלומים. לי הביקור האחרון בבית החולים עלה 2600 ש"ח. וזה בלי להתאשפז יום אחד וללא הוצאות נוספות על בדיקות חוזרות ושאר ירקות. סתם נקודות למחשבה. ואם אתה בכל זאת מרכיב.
סע לאט
חשב כל בלימה הרבה לפני שאתה צריך לבלום.
השתמש בבלמים בחוכמה ודאג לדעת כמה לחץ להפעיל (כן אפשר לבדוק עם נוסע במהירות נמוכה)
אל תשים את עצמך במצב שבו מכונית קרובה לך מדי מקדימה. ואחרון.
אל תשלה את עצמך שאתה יכול יותר. אם אתה חושב שאתה יכול יותר, אז אתה לא. נקודה. תתאמן ותדע שאתה יכול יותר. לאט לאט ואני מאמין שאתה תוכל לעשות הרבה מאוד דברים עם הקטנוע. אבל שוב, לאט לאט תלמד אותו.
 

S A T L A N

New member
כן נחמד...

לפחות הפעם היה נעים לעיניים לראות את הכתוב וזאת בגלל שהפעם במקום פשוט להתלהב נתת לי ביקורת בונה רצינית וטיפים לנהיגה נכונה וכאלה דברים אני מוכן לשמוע עוד ועוד ועוד עד שאני יהיה נהג טוב יותר דרך אגב אולי זה קצת דבילי שאני מספר את זה למה זה הופך אותי לדביל אבל כל ההחלקות והתאונות שקרו לי עד היום קרו בהרכבה אולי אני צריך פשוט להפסיק להרכיב לפחות בזמן הקרוב או עד שאני יכיר את הכלי טוב יותר
 

tygger

New member
דווקא אין בעיה שתספר את זה.

זה נותן דווקא משהו לומר לך על זה ואולי אפילו ביקורת בונה. לפעמים זה יוצא כקטילות אבל בכל זאת יש לי איזה חיבור רגשי לנושא עם הקטנוע הזה עדיין. ולהפסיק להרכיב לזמן הקרוב זה אכן מחשבה סוף סוף בכיוון הנכון. תלמד את הכלי לבד. תבין שאתה בעצם בכל הרכבה לוקח אחריות על חיים של מישהו אחר. אתה חושב שאתה מספיק מיומן, ולו אפילו במקצת, בשביל לומר שאתה יכול לקחת אחריות על מישהו אחר?
 

aeroxman

New member
איפה לעזאזל....

נמצא הכביש הזה? אני רוצה לבדוק אותו עם הארוקס שלי...
 

tygger

New member
בחיפה.

אבל יש כביש יותר טוב. הרבה יותר טוב. הירידה מדניה לנשר. משהו סוף הדרך (אם לא לקחת את הפניה נכון
) כביש חדש לגמרי ופניות מסודרות לשם שינוי. עליתי עם הסופר כמה פעמים כבר. חלקם באותו היום... פשוט תענוג.
 
למעלה