שיקום שמיכת צמר ישנה

שיקום שמיכת צמר ישנה

שלום. ברשותי שמיכת צמר עבה של פעם. כמו פוך אבל מצמר. כבדה ועבה. בזמנו כשהוריי התחתנו קיבלו אותה במתנה והכינו עבורם כיסוי מכותנה עם תיפורים. השמיכה כבר שנים לא היתה בשימוש והכיסוי כיום החל להיפרם בהיקף (ההיקף תפור באוברלוק או משהו דומה, אין שם סרט אלכסון) והוא גם נודף מריח של עובש מאיחסון ממושך. טיפול בסודה לשתיה וימים בשמש לא שיחררו את השמיכה לגמרי מהניחוח. לדעתי הריח נודף מהכיסוי ולא מהצמר עצמו. עלה בדעתי לשקם אותה ולתפור כיסוי טלאים חדש עבורה. אבל עניין התיפורים פה יכול להיות מאתגר ואף בלתי אפשרי לביצוע במכונה ביתית, בגלל העובי והכבדות של הצמר. וגם פרימת הכיסוי הישן מן התיפורים עשוי להיות מאתגר. האם יש מקום מקצועי שנותן שירותים כאלה? אשמח לכל רעיון בנושא. תודה!
 

תמר400

New member
אני לא מכירה מקום כזה

זה באמת נשמע אתגר רציני ושווה לחשוב אם זה משתלם במיוחד בגלל הריח. צמר פעמים רבות תופס ריח וגם אם מצליחים להפתר ממנו הוא חוזר לאחר זמן מה.
 

annavi59

New member
לא יודעת לגבי צמר אבל

מכירה בפתח תקווה חנות שמנקה ותופרת ומתקנת שמיכות (פוך, אורלון)
הם מנקים את המילוי ותופרים ציפוי חדש אם צריך.
לא יודעת מאיזה איזור בארץ את ואם רלוונטי לגבייך
 
פתח תקווה יכול להיות רלוונטי

אשמח אם תכתבי פרטים של המקום.
לגבי הריח. אני נוטה לחשוב שזה לא הצמר אלא הכותנה. הניסיון שלי, בעיקר מגידול תינוקות, הוא שצמר , למשל לבד צמר עבה שקניתי פעם, ששני תינוקות ישנו עליו חודשים רבים ופעמים רבות פישפשו עליו ומעולם הוא לא הסריח, מעולם לא היה זקוק לכביסה. לעומת זאת חיתולים רב פעמיים מכותנה תופסים את הריח אחרי שימוש ממושך וגם הכביסות כבר לא עוזרות להפטר ממנו לחלוטין. כנ"ל ריחות זיעה בחולצות טריקו - כותנה.
 
למעלה