שירשור שאלות ליפעת גלבוע

ddr4

New member
שאלה בנוגע לגן פרטי לצרכים מיוחדים

בני הוא תאום, בן שנה ושלושה חודשים. אני מעונינת לחפש לו גן לשנה הבאה. כרגע יש לו איחור התפתחותי. הוא עדיין זוחל על הגחון, ולא מתיישב. מבחינה שפתית הוא אומר מלים בודדות. מבחינה קוגנטיבית נראה בהתאם לגילו לפי רמת המשחק והתקשורת שהוא יוצר. האם יש גנים ייחודיים לילדים שכמותו? אני אשמח מאד לדעת האם אני אמורה להרשם לגנים כאלו אם יש, ברור לי שמדובר בגנים פרטיים. אני גרה ברמת אביב. אני אשמח לקבל כל מידע שיקדם אותי תודה מראש
 

hagitag

New member
כאן גם המקום לשאלת נשיכות של הקטנה?

הקטנה שלי (שנה וארבע) רכשה לעצמה מול אחותה כלי קטלני ושמו נשיכות. הגדולה (בת שנתיים ותשע) מעולם לא נשכה ולא ניסתה ולכן אני ממש לא יודעת איך להתמודד עם זה.. ברור לי שהנשיכות הן כלי ההגנה והמיקוח שלה אבל-איך מונעים את זה??? אני מגיעה לסיטואציות כשהגדולה לוקחת לקטנה צעצוע או לא נותנת משהו, הקטנה מיד פותחת פה ונועצת שיניים (ובד"כ בגב!) התגובה שלי היא להגיד לה שאני לא מרשה לה לנשוך-ואני לוקחת ומזיזה אותה, בהתחלה קרוב אך לא ליד ואח"כ ממש מרחיקה אותה או את אחותה למרחב אחר. ככה זה כבר כמה חודשים באותו מצב לא משתפר לשום מקום. מה יהיה כשהיא תלך לפעוטון עוד כמה חודשים? מה התגובה הנכונה? והאם יש דרך למגר את התופעה האיומה והמכאיבה הזו?
 

אזדי

New member
ילד תלותי

המה לעשות כשהילד בן 5 וכל הזמן דבוק אלי ובכל פעם שרוצה להתפנות צריך להודיע אתמול בלילה עמד ליד החדר ואמר זה יוצא ולא נכנס לשרותים ועשה בתחתון מה לעשות?
 
את פועלת בסדר...

קודם כל, תסבירי למה את לא מרשה. אח"כ תרחיקי. זה הכלי להראות תסכול כל עוד אין שפה. אור גם כן היה מנסה לנשוך די הרבה (גם בגן), וזה הלך וירד ככל שלא הרשינו וככל שהשפה שלו התפתחה.
 
ילד תלותי

שלום אזדי בתגובה לשאלתך : הדבר הראשון ו"הקשה ביותר"שעלייך לעשות הוא:להשתדל שלא לכעוס על ילדך, הכעס עלול להגביר אצל הילד את החרדה והוא יידבק אליך שוב ושוב. הדבר השני שעליך לעשות הוא לבדוק : 1-האם המצב שאת מתארת,"הילד דבוק אלי" ,הוא מצב חדש יחסית? 2-האם חל שינוי כלשהו במשפחה שמעורר אצל הילד פחדים או חרדות?(גם שינוי טוב כמו לידת אח יכול לעורר חרדות)? 3-כדאי לבדוק עם הגננת בגן כיצד מתנהג שם ילדך. 4-לא הייתי שוללת בדיקת ראיה מקיפה ! במידה ולא הצלחת לאתר גורמים להתנהגות זו של ילדך - אשמח לנסות ולעזור גם בהמשך. בהצלחה גלבוע יפעת מנחת הורים ומטפלת.
 
גן פרטי לצרכים מיוחדים

שלום ddr4 אנסה לעזור מעט : 1- אם יש "שם" לאיחור הזה והילד מטופל במרפאה ספציפית לעניין זה - כדאי מאוד לשאול את הצוות המקצועי ואם יש עו"ס כדאי לפנות גם אליו. 2-יש הרבה עמותות וארגונים שעוסקים בילדים עם צרכים מיוחדים-אפשר לשאול שם ומשם לנסות ו"להתגלגל" הלאה. בהצלחה גלבוע יפעת מנחת הורים ומטפלת
 
נשיכות

שלום hagitag ראשית, כדאי לנסות ולצפות מהצד באינטראקציות בין האחיות,את כותבת שהנשיכות הן "כלי הגנה",אם כן,כדאי לבדוק האם ומפני מי היא מתגוננת. שנית,הייתי בודקת איתך- כמה תשומת לב מקבלת "הקטנה"בשעת האירוע ומסביבו? תתכן אפשרות שהיא זוכה בתשומת לב יתירה(למרות שהיא שלילית)מצידך... במידה ואכן מדובר בתשומת לב-כדאי לטפל בעניין בשני מישורים: האחד:להרחיק את "הנושכת"ללא דיבורים מיותרים ולדאוג שלא תוכל להתקרב לאחותה,גם אם היא תמחה על כך בתוקף-לא לוותר,וכל זאת ללא כעס אלא באסרטיביות! השני:לעודד אצלה התנהגויות חיוביות שיספקו את תשומת הלב, לה היא חותרת, אך באופן חיובי. אשמח מאוד לקרוא מה קורה... בהצלחה גלבוע יפעת מנחת הורים ומטפלת.
 

hagitag

New member
עבר כמעט חודש...בכל אופן, יש שיפור

היא נושכת קצת פחות, למרות שזה עדין הכלי העיקרי שלה.. ולא אני לא חושבת שזה כדי לקבל תשומת לב מאיתנו כי זה קורה הרבה פעמים באינטרקציה האישית שביניהן אפילו אם אנחנו בחדר אחר או משחקים ישירות איתה אבל כשאחותה פתאום לוקחת לה משהו. קורה לי אפילו שאני באה לחתל אותה והיא מתעצבנת כי אני מפריעה לה באמצע וכתגובה היא נושכת את אחותה במקום אותי... אכן כמו שכתבתי יש איזשהו שיפור בחודש שעבר מאז שכתבתי את השאלה, אבל עדין הנסיבות של המקרה הן מוזרות ואני משתדלת להגיב כמו שהמלצת והתופעה לא מפסיקה.
 
נשיכות

hagitag - שלום! התאזרי בהרבה סבלנות והיי עקבית - זו הדרך הקצרה להשיג את המטרה. בהצלחה: גלבוע יפעת מנחת הורים ומטפלת.
 
למעלה