שירשור שמות לאמצעי התחבורה החדש בחיפה...

מצב
הנושא נעול.
במת"צ הסגור בפ"ת ובמתח"מ השומם שלידו אין כיום

ומה קורה כשה"מקור המהימן" משנה את דעתו
כל כמה חודשים?

למי אני יכול להפנות אותך במקרה כזה?

אני יכול לומר לך מהן התכניות המקוריות כי הן פורסמו באתר הקודם-קודם של נת"ע לפני יותר מעשר שנים(!).

שנינו לא יודעים מי הוא האדם שכתב את הדברים באתר הנוכחי ועל מה הוא מסתמך. לפי הרמה של אתרי נת"ע עד היום, ייתכן שמדובר באחיין של מזכירת המנכ"ל שנמצא בחופש הגדול ועולה לכיתה ח'.

למיטב ידיעתי יש תכניות מאושרות ואפשר למצוא אותם אם חופרים באתרי התכנון השונים. אבל קשה לי להאמין שכל גחמה מתחלפת של נת"ע כבר קיבלה ביטוי בתכניות המאושרות (להבדיל מרעיונות כלשהם שנזרקים לחלל האוויר).

לגבי ההבטחה - מה שאתה אומר נכון תיאורטית, אבל מעשית הפרוייקט נמשך ולכן עדיין לא ניתן לקבוע שזהו פיל לבן. אם אכן היו מפסיקים את העבודות כמו שאתה חושש שיקרה - אז ורק אז אפשר היה להתייחס לכך כאל פיל לבן (כפי שקרה למשל עם התמח"ת במשך כ-20 שנה.) אבל כאשר בפועל העבודות בעיצומן - זה לא פיל לבן.

כך גם לגבי הגשר. אם האוצר היה מפסיק את העבודות על A1 זה היה פיל לבן. מכיוון שהמנהרות ממשיכות להיחפר והתחנה בי-ם ממשיכה להיבנות, זה לא פיל לבן, אף שכרגע לא נוסעות עליו רכבות. יש הבדל בין חלק מפרוייקט בשלבי בניה לבין פיל לבן.
במת"צ הסגור בפ"ת ובמתח"מ השומם שלידו אין כיום
שום עבודות. אלה בהחלט פילים לבנים שעומדים מוכנים ללא שום שימוש.
בשניהם הכוונה הייתה להשתמש עוד הרבה לפני התחלת פעילות הקו הרק"לי. במת"צ לתקופה מסויימת גם השתמשו אוטובוסים רגילים, אבל בגלל שקרו בו תאונות החליטו לסגור אותו וכעת לא נעשה שום דבר על מנת לתקן את הליקויים ולפתוח אותו מחדש. זה לא פיל לבן?
אם השימוש במתח"מ, שהוא לא יותר ממסוף אוטובוסים, יחל רק כאשר הקו האדום הרק"לי יפעל, אז המתח"מ הזה בין שנת 2013 לשנת 2023 (בתקווה...) יהיה פיל לבן. אם המתח"מ תלוי לחלוטין ברק"ל, אז מדוע בנו אותו כבר כעת? ואם הוא שימושי גם לעשר השנים לפני שהרק"ל תתחיל לפעול, מדוע הוא עומד שומם כאבן שאין לה הופכין?
 
סליחה, במקום שנת 2023 צ"ל שנת 2020

במת"צ הסגור בפ"ת ובמתח"מ השומם שלידו אין כיום
שום עבודות. אלה בהחלט פילים לבנים שעומדים מוכנים ללא שום שימוש.
בשניהם הכוונה הייתה להשתמש עוד הרבה לפני התחלת פעילות הקו הרק"לי. במת"צ לתקופה מסויימת גם השתמשו אוטובוסים רגילים, אבל בגלל שקרו בו תאונות החליטו לסגור אותו וכעת לא נעשה שום דבר על מנת לתקן את הליקויים ולפתוח אותו מחדש. זה לא פיל לבן?
אם השימוש במתח"מ, שהוא לא יותר ממסוף אוטובוסים, יחל רק כאשר הקו האדום הרק"לי יפעל, אז המתח"מ הזה בין שנת 2013 לשנת 2023 (בתקווה...) יהיה פיל לבן. אם המתח"מ תלוי לחלוטין ברק"ל, אז מדוע בנו אותו כבר כעת? ואם הוא שימושי גם לעשר השנים לפני שהרק"ל תתחיל לפעול, מדוע הוא עומד שומם כאבן שאין לה הופכין?
סליחה, במקום שנת 2023 צ"ל שנת 2020
 
אתה מערבב בין שני דברים

במת"צ הסגור בפ"ת ובמתח"מ השומם שלידו אין כיום
שום עבודות. אלה בהחלט פילים לבנים שעומדים מוכנים ללא שום שימוש.
בשניהם הכוונה הייתה להשתמש עוד הרבה לפני התחלת פעילות הקו הרק"לי. במת"צ לתקופה מסויימת גם השתמשו אוטובוסים רגילים, אבל בגלל שקרו בו תאונות החליטו לסגור אותו וכעת לא נעשה שום דבר על מנת לתקן את הליקויים ולפתוח אותו מחדש. זה לא פיל לבן?
אם השימוש במתח"מ, שהוא לא יותר ממסוף אוטובוסים, יחל רק כאשר הקו האדום הרק"לי יפעל, אז המתח"מ הזה בין שנת 2013 לשנת 2023 (בתקווה...) יהיה פיל לבן. אם המתח"מ תלוי לחלוטין ברק"ל, אז מדוע בנו אותו כבר כעת? ואם הוא שימושי גם לעשר השנים לפני שהרק"ל תתחיל לפעול, מדוע הוא עומד שומם כאבן שאין לה הופכין?
אתה מערבב בין שני דברים
יש הבדל בין מה שאתה מכנה פיל לבן לבין מה שהוא פיל לבן מבחינת האוצר והממשלה.

מבחינתם אם התחילו לבנות פרוייקט והשקיעו בו סכומי כסף גדולים, יש רתיעה משמעותית מביטול הפרוייקט מחשש שהחלקים שכבר נבנו יהפכו לפילים לבנים. זה (ורק זה) הפיל הלבן בהקשר של נקודת האל חזור של הפרוייקט. האלמנטים שאתה מדבר עליהם אינם בשימוש כרגע, אבל כל עוד הפרוייקט ממשיך להתגלגל קדימה האוצר והממשלה אינם צריכים לענות על השאלות מדוע הוקמו אותם אלמנטים. שאלות כאלו יעלו רק אם וכאשר הפרוייקט יבוטל. מעבר לכך, ההרתעה שקיימת עקב אלמנטים אלה חלשה בהרבה מזו שגורמים הפירים וחלשה עוד יותר מזו שגורם סכום כל ההוצאות בפרוייקט עד כה.

אתה מדבר על משהו שונה לחלוטין ולא רלבנטי לנושא הדיון שלנו (נקודת האל חזור, כזכור). אתה מדבר על חלקים בפרוייקט שעומדים שנים כאבן שאין לה הופכין מפני שהפרוייקט עדיין בבניה. זה ממש לא חדש. התחנות בציר האיילון הדרומי עמדו שנים בתור עציצים עד שהמסילה למשה דיין הושלמה. תחנת סוקולוב עמדה גם כן בתור עציץ עד שהמסילה לשם הושלמה. בשני המקרים הפרוייקטים לא בוטלו אבל נבנו באטיות, ולכן זה רק מוכיח את ההיפך ממה שאתה מנסה לטעון כאן. לא היתה שם שום הרתעה כי הפרוייקטים לא בוטלו ולא היה מה להרתיע.

זה אמנם נכון שמרגיז לראות חלקים של הפרוייקט מושלמים וממתינים ליתר החלקים שיושלמו, לעתים שנים רבות, אבל הרוגז הזה קשור לצורת עבודה לא נכונה והעדר תכנון משולב של פרוייקטים, ולא לסכנת ביטולם של הפרוייקטים כולם. תפריד בין הדברים!

ושוב אני מפנה אותך לדוגמה שהבאתי - הגשר ליד מודיעין. הגשר הינו הסיבה היחידה שA1 לא הוקפא יחד עם שאר הפרוייקטים של תכנית החומש בשנת 06'.

יש גם מקרים שההרתעה לא מספיקה - למשל המנהרה מדרום לתחנת משה דיין לא הספיקה כדי למנוע את הקפאת פרוייקט השלוחה לראשון מערב בשנת 06' (הקפאה שנמשכת עד היום). אבל המנהרה הזו היא כאין וכאפס לעומת העבודות שבוצעו בקו האדום עד היום.
 
אתה מתעלם מנקודה מסויימת

אתה מערבב בין שני דברים
יש הבדל בין מה שאתה מכנה פיל לבן לבין מה שהוא פיל לבן מבחינת האוצר והממשלה.

מבחינתם אם התחילו לבנות פרוייקט והשקיעו בו סכומי כסף גדולים, יש רתיעה משמעותית מביטול הפרוייקט מחשש שהחלקים שכבר נבנו יהפכו לפילים לבנים. זה (ורק זה) הפיל הלבן בהקשר של נקודת האל חזור של הפרוייקט. האלמנטים שאתה מדבר עליהם אינם בשימוש כרגע, אבל כל עוד הפרוייקט ממשיך להתגלגל קדימה האוצר והממשלה אינם צריכים לענות על השאלות מדוע הוקמו אותם אלמנטים. שאלות כאלו יעלו רק אם וכאשר הפרוייקט יבוטל. מעבר לכך, ההרתעה שקיימת עקב אלמנטים אלה חלשה בהרבה מזו שגורמים הפירים וחלשה עוד יותר מזו שגורם סכום כל ההוצאות בפרוייקט עד כה.

אתה מדבר על משהו שונה לחלוטין ולא רלבנטי לנושא הדיון שלנו (נקודת האל חזור, כזכור). אתה מדבר על חלקים בפרוייקט שעומדים שנים כאבן שאין לה הופכין מפני שהפרוייקט עדיין בבניה. זה ממש לא חדש. התחנות בציר האיילון הדרומי עמדו שנים בתור עציצים עד שהמסילה למשה דיין הושלמה. תחנת סוקולוב עמדה גם כן בתור עציץ עד שהמסילה לשם הושלמה. בשני המקרים הפרוייקטים לא בוטלו אבל נבנו באטיות, ולכן זה רק מוכיח את ההיפך ממה שאתה מנסה לטעון כאן. לא היתה שם שום הרתעה כי הפרוייקטים לא בוטלו ולא היה מה להרתיע.

זה אמנם נכון שמרגיז לראות חלקים של הפרוייקט מושלמים וממתינים ליתר החלקים שיושלמו, לעתים שנים רבות, אבל הרוגז הזה קשור לצורת עבודה לא נכונה והעדר תכנון משולב של פרוייקטים, ולא לסכנת ביטולם של הפרוייקטים כולם. תפריד בין הדברים!

ושוב אני מפנה אותך לדוגמה שהבאתי - הגשר ליד מודיעין. הגשר הינו הסיבה היחידה שA1 לא הוקפא יחד עם שאר הפרוייקטים של תכנית החומש בשנת 06'.

יש גם מקרים שההרתעה לא מספיקה - למשל המנהרה מדרום לתחנת משה דיין לא הספיקה כדי למנוע את הקפאת פרוייקט השלוחה לראשון מערב בשנת 06' (הקפאה שנמשכת עד היום). אבל המנהרה הזו היא כאין וכאפס לעומת העבודות שבוצעו בקו האדום עד היום.
אתה מתעלם מנקודה מסויימת
איך היית מגדיר מת"צ שהיה אמור לשמש (גם אם באופן זמני רק מספר שנים ולא לנצח) אוטובוסים ומסוף שהיה אמור לשמש אוטובוסים עוד הרבה לפני סיום הפרויקט הרק"לי, שבפועל עומדים שוממים ומוזנחים?
האם לא מדובר בפילים לבנים?
גם לפי תכנוני משרדי האוצר והתחבורה מדובר בפרויקטים שהיה אמור להיות להם שימוש מסויים ובפועל אין שימוש כזה.
בשום תכנון המת"צ הזה והמסוף הזה לא היו אמורים לחכות שנים עד לסיום פרויקט הקו האדום הרק"לי ולכן ההשוואה לתחנות הרכבת במסילת איילון דרום אינה נכונה. בתחנות רכבת אי אפשר ולא תוכנן לעשות שימוש לפני סיום פרויקט המסילה כולו. לא כך במת"צ ובמסוף הללו.
גם ההשוואה לגשר הרכבת ליד מודיעין אינה נכונה, כי שוב הגשר הזה יכול לשמש אך ורק מסילת רכבת. לעומת זאת המת"צ והמסוף יכולים לשמש ולעבוד גם אם לא תהיה רק"ל עוד אלף שנה, ואכן התכנון היה להשתמש בהם בכל התקופה עד אשר תהיה רק"ל.
 
ההשוואה הנכונה היא כזו:

אתה מתעלם מנקודה מסויימת
איך היית מגדיר מת"צ שהיה אמור לשמש (גם אם באופן זמני רק מספר שנים ולא לנצח) אוטובוסים ומסוף שהיה אמור לשמש אוטובוסים עוד הרבה לפני סיום הפרויקט הרק"לי, שבפועל עומדים שוממים ומוזנחים?
האם לא מדובר בפילים לבנים?
גם לפי תכנוני משרדי האוצר והתחבורה מדובר בפרויקטים שהיה אמור להיות להם שימוש מסויים ובפועל אין שימוש כזה.
בשום תכנון המת"צ הזה והמסוף הזה לא היו אמורים לחכות שנים עד לסיום פרויקט הקו האדום הרק"לי ולכן ההשוואה לתחנות הרכבת במסילת איילון דרום אינה נכונה. בתחנות רכבת אי אפשר ולא תוכנן לעשות שימוש לפני סיום פרויקט המסילה כולו. לא כך במת"צ ובמסוף הללו.
גם ההשוואה לגשר הרכבת ליד מודיעין אינה נכונה, כי שוב הגשר הזה יכול לשמש אך ורק מסילת רכבת. לעומת זאת המת"צ והמסוף יכולים לשמש ולעבוד גם אם לא תהיה רק"ל עוד אלף שנה, ואכן התכנון היה להשתמש בהם בכל התקופה עד אשר תהיה רק"ל.
ההשוואה הנכונה היא כזו:
המת"צ והמסוף בפתח תקוה לעומת המת"צים של המטרונית בחיפה ובקריות.
האחרונים שימשו אוטבוסים רגילים עד שבועיים לפני הפעלת אוטובוסי המטרונית ולא המתינו שנים עד סיום פרויקט המטרונית.
 
שוב: לא רלבנטי, לא שייך, לא לעניין

ההשוואה הנכונה היא כזו:
המת"צ והמסוף בפתח תקוה לעומת המת"צים של המטרונית בחיפה ובקריות.
האחרונים שימשו אוטבוסים רגילים עד שבועיים לפני הפעלת אוטובוסי המטרונית ולא המתינו שנים עד סיום פרויקט המטרונית.
שוב: לא רלבנטי, לא שייך, לא לעניין
במקרה שלך זה לא רק מה עניין שמיטה להר סיני, זה מה עניין שמיטה להר מקינלי - עד כדי כך סטית מהנושא...

אם בכלל אפשר לדלות משהו מהדוגמה הלא רלבנטית ולא עניינית שהבאת, זה דווקא עובד נגדך: כי בפועל המטרונית יצאה לבסוף לדרך. ויציאתה לדרך לא הושפעה כהוא זה מהשאלה אם בתקופת הביניים השתמשו אוטובוסים בנתיב או לא השתמשו בו. היא כן הושפעה (ושנינו לא יודעים עד כמה) מהעובדה שהנתיב היה קיים. לפי ההגיון שלך, המטרונית לא היתה יוצאת לדרך לעולם, כי הרי מצאו שימוש אלטרנטיבי לנתיב, אז מה אכפת להם לבטל את הפרוייקט ושהאוטובוסים ימשיכו לנסוע בו? אבל אתה טועה, כי עובדה שהמטרונית כן יצאה לדרך. מש"ל.
 
לא, לפי ההגיון שלי נתיבי המטרונית שהיו בשימוש

שוב: לא רלבנטי, לא שייך, לא לעניין
במקרה שלך זה לא רק מה עניין שמיטה להר סיני, זה מה עניין שמיטה להר מקינלי - עד כדי כך סטית מהנושא...

אם בכלל אפשר לדלות משהו מהדוגמה הלא רלבנטית ולא עניינית שהבאת, זה דווקא עובד נגדך: כי בפועל המטרונית יצאה לבסוף לדרך. ויציאתה לדרך לא הושפעה כהוא זה מהשאלה אם בתקופת הביניים השתמשו אוטובוסים בנתיב או לא השתמשו בו. היא כן הושפעה (ושנינו לא יודעים עד כמה) מהעובדה שהנתיב היה קיים. לפי ההגיון שלך, המטרונית לא היתה יוצאת לדרך לעולם, כי הרי מצאו שימוש אלטרנטיבי לנתיב, אז מה אכפת להם לבטל את הפרוייקט ושהאוטובוסים ימשיכו לנסוע בו? אבל אתה טועה, כי עובדה שהמטרונית כן יצאה לדרך. מש"ל.
לא, לפי ההגיון שלי נתיבי המטרונית שהיו בשימוש
מספר שנים לפני שהפרויקט הסתיים ולא המתינו לסיום הפרויקט לא היו פילים לבנים, ואילו אותו חלק במת"צ והמסוף שסמוך לא שנועדו לשימוש לפני סיום פרויקט הרק"ל ובפועל לא משתמשים בהם הם כן פילים לבנים. והם פילים לבנים כיום גם אם בעוד 7 שנים תהיה רק"ל.
 
ושב, אתה מעלה טענות לא רלבנטיות לוויכוח

אתה מתעלם מנקודה מסויימת
איך היית מגדיר מת"צ שהיה אמור לשמש (גם אם באופן זמני רק מספר שנים ולא לנצח) אוטובוסים ומסוף שהיה אמור לשמש אוטובוסים עוד הרבה לפני סיום הפרויקט הרק"לי, שבפועל עומדים שוממים ומוזנחים?
האם לא מדובר בפילים לבנים?
גם לפי תכנוני משרדי האוצר והתחבורה מדובר בפרויקטים שהיה אמור להיות להם שימוש מסויים ובפועל אין שימוש כזה.
בשום תכנון המת"צ הזה והמסוף הזה לא היו אמורים לחכות שנים עד לסיום פרויקט הקו האדום הרק"לי ולכן ההשוואה לתחנות הרכבת במסילת איילון דרום אינה נכונה. בתחנות רכבת אי אפשר ולא תוכנן לעשות שימוש לפני סיום פרויקט המסילה כולו. לא כך במת"צ ובמסוף הללו.
גם ההשוואה לגשר הרכבת ליד מודיעין אינה נכונה, כי שוב הגשר הזה יכול לשמש אך ורק מסילת רכבת. לעומת זאת המת"צ והמסוף יכולים לשמש ולעבוד גם אם לא תהיה רק"ל עוד אלף שנה, ואכן התכנון היה להשתמש בהם בכל התקופה עד אשר תהיה רק"ל.
ושב, אתה מעלה טענות לא רלבנטיות לוויכוח
בין אם המת"צ והמסוף הם בעלי שימוש נוסף ובין אם לאו, אין לכך שום השפעה - לא לכאן ולא לכאן - על ביטול פרוייקט הרק"ל.
מי שמטריד אותו שהם עומדים ללא שימוש יכול לפנות לעיריית פ"ת, למשרד התחבורה, לגופי התכנון או לרה"מ או לוועדת הפנים או הכלכלה של הכנסת.

אין לכך שום קשר לשאלת ביטול פרוייקט הרק"ל!

לכן כל הטענות שלך אינן רלבנטיות לחלוטין. אתה מנהל ויכוח על א' וכשלא הולך לך כל כך אתה מתחיל לנהל ויכוח על ב'. לא יעזור, מצטער.

הדוגמאות שהבאתי מצויינות ומתאימות בדיוק לנושא הוויכוח. אתה צודק: הן באמת לא מתאימות לנושא הוויכוח החדש שהמצאת. אבל מכיוון שאני לא משתתף בוויכוח הזה, זה לא ממש מעניין אותי.
 
אני לא מנהל שום ויכוח. אתה כתבת שלא מדובר

ושב, אתה מעלה טענות לא רלבנטיות לוויכוח
בין אם המת"צ והמסוף הם בעלי שימוש נוסף ובין אם לאו, אין לכך שום השפעה - לא לכאן ולא לכאן - על ביטול פרוייקט הרק"ל.
מי שמטריד אותו שהם עומדים ללא שימוש יכול לפנות לעיריית פ"ת, למשרד התחבורה, לגופי התכנון או לרה"מ או לוועדת הפנים או הכלכלה של הכנסת.

אין לכך שום קשר לשאלת ביטול פרוייקט הרק"ל!

לכן כל הטענות שלך אינן רלבנטיות לחלוטין. אתה מנהל ויכוח על א' וכשלא הולך לך כל כך אתה מתחיל לנהל ויכוח על ב'. לא יעזור, מצטער.

הדוגמאות שהבאתי מצויינות ומתאימות בדיוק לנושא הוויכוח. אתה צודק: הן באמת לא מתאימות לנושא הוויכוח החדש שהמצאת. אבל מכיוון שאני לא משתתף בוויכוח הזה, זה לא ממש מעניין אותי.
אני לא מנהל שום ויכוח. אתה כתבת שלא מדובר
בפילים לבנים ואני הסברתי מדוע לדעתי כן מדובר בפילים לבנים, שלא כמו הדוגמאות שאתה טענת. מי שהחליט לקשור בין טענתי לפילים הלבנים לבין האם תהיה או לא תהיה רק"ל זה אתה.
אני לא כתבתי שחוסר השימוש באותם פילים לבנים מעיד על כך שלא תהיה רק"ל. זה רק מעיד על היותם פילים לבנים ללא קשר האם בעוד 7 שנים תהיה או לא תהיה רק"ל.
מה שיהיה או לא יהיה בעתיד קשור לעתיד.
בהווה אותו חלק של המת"צ והמסוף העומדים כאבן שאין לה הופכין ולא משמשים ליעוד להם נועדו, הם בעיני פילים לבנים. והדוגמאות שאתה הבאת לא רלוונטיות לשאלת הפילים הלבנים. אתה טוען שאתה לא משתתף בנושא החדש, אבל את הדוגמאות שהבאת הבאת על מנת להמחיש שלא מדובר בפילים לבנים, כך שטענתך שאינך משתתף בנושא הזה תמוהה. אם אתה מסכים שמדובר בפילים לבנים, אז אין שום ויכוח. ואם אתה לא מסכים, אז אתה כן משתתף "בוויכוח הזה".
 
נו, עכשיו קראתי את הכתבה עצמה

הכתבה הזו צריכה להיות בהודעה נפרדת מחוץ
לשרשור הזה.

"האוטובוסים המשודרגים, המסוגלים להכיל עד 152 נוסעים, צפויים לעבור בנתיב האדום של הרכבת הקלה שהיה אמור להיפתח רק בעוד כ-10 שנים ולחבר בין בת-ים בדרום לפתח-תקווה במזרח - דרך תל-אביב, גבעתיים, רמת-גן ובני-ברק. בבאר-שבע מתוכנן קו שייסע לאורך שדרות רגר ואל פרברי העיר, ובכפר-סבא - קו שיחבר אותה לרעננה, הרצליה ותל-אביב."

והאם מישהו מבין מה משמעות הפסקה הנ"ל בכתבה? מה זה "היה אמור להיפתח רק בעוד כ-10 שנים"?
הקו האדום הרק"לי היה אמור להיפתח בשנת 2010, שזה לא בעוד 10 שנים אלא לפני 3 שנים.
אולי הכוונה לכך שהקו אמור (בלי היה) להיפתח בעוד כ-10 שנים ואם כך יש שוב שנת יעד חדשה (2023) ולא כפי שנת"ע מציינת כעת, שנת 2020?
אם זו הגישה של משרד התחבורה, אני לא אתפלא כלל אם בשנת 2023 אנחנו נווכח שהזמני יותר קבוע מקבוע ובגוש דן לא יהיה אפילו קו רק"ל אחד, לא אדום, לא ירוק ולא בשום צבע אחר.
אולי פרויקט המתע"ן בגוש דן חצה את נקודת האל-חזור, אבל מי שסבור שאם ייכנסו עמוק לפרוייקטי BRT בגוש דן, כולל בקווים שאמורים להיות רק"ל, עדיין הקו האדום הרק"לי והקו הירוק הרק"לי חצו את נקודת האל-חזור, טועה. ככל שיתבססו יותר על BRT גם כתחליף ("זמני") לרק"ל, כך הסיכוי שממשלות ישראל יתנו לפרויקטי רק"ל להמריא יקטן, ותמיד יצאו את תירוצי התקציב לדחות ולדחות עד אין קץ.
נו, עכשיו קראתי את הכתבה עצמה
ולא רק את הציטוטים שלך. עוד עשית איתם חסד...

מדובר בתת רמה מבית מדרשו של ערוץ 2, ביב השופכין של התקשורת הישראלית. גלובס רק "גנב" את הכתבה. כתבי ערוץ 2 אינם יודעים דבר וחצי דבר על תח"צ והכתבות שלהם בנושא עלובות ומעליבות.

שים לב לכמות השטויות:
"תכניות הקמת הרכבת... מתעכבות ולא יושלמו לפני 2035."
אין להם מושג על מה הם מדברים. 2035 הוא התאריך המשוער להשלמת כל המערכת (כלומר 8 קווים!) שרק 3 קווים מתוכם הם של רק"ל/תחתית. קו הרק"ל/תחתית הרלבנטי כאן (הקו האדום) אמור להיות מושלם הרבה לפני כן. הקו שנמצא בשלב המוקדם ביותר כרגע (הסגול) בכלל לא רלבנטי לתכנית הנוכחית של משרד התחבורה! בקיצור עשו דייסה אחת גדולה.

"שייסעו...בנתיבי הרכבת... התחתית המתוכננים" - כבר הסברתי מדוע זה בלתי אפשרי.

"מהפיכת הרכבת התחתית... צפויה לצאת לדרך... עם שינוי משמעותי: הרכבת תהפוך לאוטובוסים והתחתית תעלה מעל פני האדמה". צריך להסביר מדוע זה מגוחך?! זבל טיפוסי של ערוץ 2.

"מטרוניות - אוטובוסים רבי קיבולת". המטרונית קיימת רק באיזור חיפה. בגוש דן לא תופעל שום "מטרונית". שלא יבלבלו את המוח.

"שייסעו לאורך נתיבים בין עירוניים" - מה הקשר? חוסר הבנה מוחלט של הפרוייקט (וגם העברית לא משהו...).

"בגוש דן, בשרון ובב"ש" - ממתי ב"ש היא חלק מפרוייקט המתע"ן? איך דחפו פתאום את ב"ש? ואלו קווים בשרון אמורים להחליף את הקו האדום, שלא נוסע בשרון?

"מראשל"צ לת"א... להתקצר ל-19 דקות". איך ראשל"צ קשורה לעניין? הקו האדום לא מגיע אליה. באיזה מסלול ייסע קו הBRT שייקח 19 דקות? מהיכן בראשון להיכן בת"א? האם הכוונה לקו הכחול, שהוא הבעייתי ביותר בכל הרשת ויושלם כנראה אחרון, אם בכלל?

"מנתניה לת"א - ל-20 דקות בלבד". על איזה קו מדובר? הכתום? לא בטוח עדיין שיחבר את נתניה לגוש דן. ושוב, איך זה קשור לקו האדום, שלא מגיע לנתניה?

"30% מהנוסעים" - איך יכניסו את המאסה האדירה הזו לאוטובוסים הקטנים והמסכנים שאנו רואים בחיפה? יוציאו 50 אוטובוסים בדקה? על מה הם מדברים?

"גבעתיים" - ממתי גבעתיים היא חלק מהקו האדום?

"דרך השלום בת"א" - ממתי הקו האדום עובר שם? הוא עובר באיזור בגין-קפלן, במרחק מה מקצה דרך השלום, ובטח לא עובר לאורך הרחוב ומחייב "הפקעת נתיבים" שם. איזה קו BRT עובר בדרך השלום?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה