ועכשיו, כשאני מול מחשב, יהיה לי יותר קל לענות
מעניין שהחלופה שלך לרכבת זה רכב פרטי ולא למשל קו 177
או לנסוע עם הרכב עד מערב ראשון לציון ומשם עם רכבת (ריקה לדבריך) ממשה דיין או עם קו 80, או עם רכבת (שלדבריך מיעוט קטן של נוסעים נוסע בה) מיבנה מזרח.
או רכבת מיבנה מערב או רכב פרטי עד תל אביב...
כל הכבוד לנת"צ בכביש 20, באמת הצלחה כבירה...
ועכשיו, כשאני מול מחשב, יהיה לי יותר קל לענות
1. הנסיעה ברכבת בבוקר הייתה סיוט. כבר ביבנה כאשר נפתחו הדלתות גילינו מולנו קרונות מפוצצים בעמידה. בראשון לציון היו אנשים שפשוט ויתרו ונשארו על הרציף משום שלא היה מקום להיכנס. כנראה שהם עלו על רכבת הרפאים...
המדובר ברכבת המהירה של 7:59. לפניה יש רכבת מאספת ב 7:37. לפניה - 6:56. אחריה- מאספת ב 8:39. למעשה כל מי שצריך להגיע מ 8:15 עד 9:00 לעבודה בתל אביב (אזור הבורסה, מרכז העיר, עזריאלי...) - צריך או לקחת את הרכבת של 7:59 או להגיע הרבה קודם.
הרכבת של 7:59 כשהיתה מאספת והיתה אחריה מהירהב 8:26 היתה מלאה מאוד גם ככה. כל מי שאני רגיל לראות על הרכבת של 8:26 עבר ל 7:59, ביחד עם החבר'ה שהיו ב 7:59 מלכתחילה. הבעיה העיקרית היא ש 8:37 + מאספת = אפילו מי שעובד בעזריאלי לא מגיע לעבודה עד 9:00, שעת תחילת העבודה הנפוצה ביותר במרבית משרדי המגדלים.
כמובן שמיותר לציין שהרכבות הנ"ל הן בעלות 6 קרונות במקום 7 קרונות, בשל תוספת הרכבת ממשה דיין.
2. טיפשי מאוד מצידי לקחת רכב, לנסוע עד לחניון חנה וסע בראשון וציון (מה שמחייב אותי לעלות למשה דיין בפקק ולעשות סיבוב, או לנסוע דרך חצי מראשון החדשה אחרי שנסעתי על 431 מזרחה(!) במבוא האיילון וגם שם לעמודמ בפקקים של היציאה מהעיר, או לעשות פרסה בקוממיות...
אם היה אפשר לעלות ממחלף מבוא האיילון דרך האיצטדיון ישר לחניון החנה וסע, אולי אולי הייתי שוקל את זה.
אבל גם אז, בגלל שחוץ מקו 80 אני צריך לקחת עוד קו בתל אביב (לא עובד בדיוק בעזריאלי אלא 15 דקות הליכה משם מזרחה), זה די טרטור...
3. התדירות של הרכבות ממזרח - על זה פירטתי כבר בהודעה הקודמת.
הרכבת האיטית מאוד מאוד איטית. היא לקחה 8-10 דקות פחות פעם. המהירה יותר לוקחת יותר מהמאספת מיבנה מערב...
בכל מקרה גם כשיש 2 בשעה, פעם בבוקר ופעם אחה"צ, הן בהפרש של 15 דקות האחת מהשניה (צפונה) ו 7 דקות בלבד האחת מהשניה. זה לא ממש שונה מרכבת אחת בשעה...
4. קו 177 - כשהכרטוס המשותף יכנס לתוקף, זה יכול להיות פיתרון נהדר, בתנאי שיאכפו את הנת"צ המיותר באיילון ושבאמת הוא יגיע תוך 40 דקות מיבנה לשלום +-.
זה לא משתלם לי כרגע כי אין בו חופשי חודשי, ובכל מקרה אני אצטרך לנסוע גם ברכבת, כי האחרון שלו יוצא ב 18:00 מתל אביב, ואני עובד פעמים רבות עד שעות מאוחרות יותר. לנסוע בבוקר באוטובוס ובערב ברכבת זה סתם הרבה כסף.
510 ש"ח חופשי חודשי רכבת משולב אוטובוסוים בת"א + 150 ש"ח בערך לת"א בבוקר. זה מתקרב ל 700 ש"ח בחודש. ליחיד.
דלק יעלה לי סביב ה 500 ש"ח לחודש...חניה יש לי מהעבודה. ביטוחים אני משלם גם ככה כי אין תח"צ בשבת או בלילות כך שלא באמת יש לי ברירה אלא להחזיק רכב מבחינת רמת החיים הרצויה לי.
אתה מבין שרק החופשי חודשי של הרכבת עולה יותר מדלק?
[חושב לפי 50 ק"מ הלוך חזור בצריכה של כ 7 ליטר ל 100 ק"מ. זו צריכה ממוצעת כשבהלוך יש פקקים ובחזור לא ממש].
דור טו דור בבוקר לוקח לי עם רכב בשיא הפקקים כ 50-65 דקות, תלוי ביום. באוגוסט הרבה פחות.
בחזור 30 דקות בערך.
כיום עם האיחורים של הרכבת עליתי לדור טו דור של כ 60 דקות לכל כיוון.
ככל שאני מקליד יותר אני מבין שאני צריך לנטוש את הרכבת ולעבור לרכב פרטי...
ותבין כמה זה עצוב שאת זה אומר לך בנאדם שמתעניין בתח"צ, שמעדיף תח"צ ושרוצה לנסוע בתח"צ...אבל זה כבר נהיה בלתי נסבל וזה בכל מקרה כיום לא משתלם לי כלכלית אפילו. וזה עוד כשביבנה התח"צ דווקא סביר+ ביחס לגודל העיר מול יתר המדינה...
=\