שיתוף פעולה של המסגרת

אתי77

New member
שיתוף פעולה של המסגרת

מחר יש לנו ישיבת צוות רצינית בבית ספר של נדב. המחנכת, היועצת, האחראית על השילוב, המנהל... כי בשבוע שעבר, נשברתי מהחוסר שיתוף פעולה וניתקתי את הטלפון בפנים של המחנכת. אז או קיי. אני יודעת שכך לא נוהגים. אבל קשה לי לנהל כל הזמן מלחמות כדי להשיג זכויות בסיסיים של הבן שלי. המורות פשוט מתעצלות להרכיב את המשדר של המכשיר FM. המסגרת מצפה ממנו שיגע למורים השונים ויתן להם את המכשיר בעצמו. אך הוא מתבייש, וגם מתעצל וכתוצאה מכך, לא עושים שימוש כל כך במכשיר. וזה מעצבן אותי נורא. איך הולך אצלכם? האם השגתם אקוסטיקה בקלות? האם יש לכם מערכות שדורשות שיתוף פעולה מהצוות של בי"הס או הגן? איך זה הולך?... האם כדאי לריב איתם, או לשלים עם זה וזהו?...
 
שיתוף פעולה...

הי אתי, אנחנו עדיין לא הגענו למצב הזה אבל צרם לי מאד לשמוע על חוסר שיתוף הפעולה שאת מספרת. זו האחריות שלנו כהורים לאפשר את הכלים שהילד צריך אבל אחריות של המערכת להשתמש בכלים האלה ברמה היומיומית. מה זה עצלנות של המורות?? איך הן יגיבו על עצלנות של הילדים?? טוב את עושה שיש ישיבת צוות. אני בוודאי נגד להשלים עם זה. מצד שני, כדי לא לעורר עוינת כלפי הילד צריך לפעול בחכמה. אני הייתי בוחרת על איזה דברים להתעקש ועל מה לוותר. מן משא ומתן כזה שמצד אחד ידרוש מהמורים לשים לב לדברים החשובים ומצד שני הם לא ירגישו שמתקטננים איתם. וואו. לא קל. בהצלחה!
 

אביבית 4

New member
העתיד

לזה התכוונתי כאשר כתבתי שהעתיד מפחיד ומלחיץ אותי. יואב נמצא כעת במסגרת תומכת, מפרגנת ובעיקר משתפת פעולה אך מה יהיה כאשר יואב יעבור לגן עירייה? האטימות והטמטום ( תסלחו לי על הבוטות ) מאוד אופיניים למסגרות אלה. עלי להתוודא ולומר שכל מאבק וכל מכשול שמעמידים בפני הרשויות מדרבנות אותי וגורמות לי לעמוד על שתי "רגלי האחוריות" ולהילחם. האסטרטיביות שפיתחתי מאז שיואב נולד היא עצומה וגם פעולה בדרך דיפלומטית עוזרת להשיג דברים. אמן ודרכנו יהיו קלות וחלקות ויילדנו יגיעו לגדולות! אביבית
 

אתי77

New member
לא בטוח שיהיו קשיים

הקושי עם נדב הוא שהלקות לא "ברורה". הוא חירש מאוזן אחת. מהאוזן השנייה שומע טוב. כך שבסביבה שקטה הוא מסתדר מצויין. במצב שבו יש רעש (אפילו של מזגן) יש ירידה רצינות. אבל הוא מיומן בלהשלים מידע...והוא מסתדר גם בלי מכשיר. אז יש נטייה לכולם לשכוח שיש לו לקות. ואם קוראים לילדים לחזור לכיתה ויש מלא רעש מסביב והוא לא שומע, לא חושבים שזה בגלל הלקות שמיעה... בקיצור, עצם העובדה שהלקות "קלה" ושהוא מצטיין בלימודים גורמת למסגרת לא לדאוג לו במיוחד.
 

אתי77

New member
תודה!

אכן ניסיתי... לא להתמקד בחשבונאות, אלא לראות מה כן יכולים ומוכנים לעשות כדי לעזור לו. המחנכת שלו ואני לא מסתדרות. אני חושבת שזה גם כי אני מכירה את המערכת מבפנים (עבדתי שם פעם) וכל פעם שהיא משקרת לי, אני עולה על זה ולא שותקת (לדוגמא הושיבה אותו לפני כחודש בסוף הכיתה, ואמרה לבעלי שאין ברירה הילדים המופרעים יושבים מקדימה, ואם ישב מקדימה הם יפריעו לו יותר... ואני הלכתי לשם בבוקר, ראיתי איפה יושב כל ילד, ומצאתי מקום טוב ושקט לילד שלי והיא היתה חייבת להזיז אותו) בקיצור...אין לי מושג מה יצא מכל השיחה הזו. גם הבן שלי לא משתף פעולה בזמן האחרון עם הFM ויכול להיות שיש לו בעיה. אז אנחנ ונקנה חדש, ננסה חודש, והפעם, המנהל יארגן ישיבת צוות לפני זה וכל מורה יצטרך לחתום ששם את המכשיר. שמנו את הדגש שזה כדי שהבן שלי לא יתחמק וישתף פעולה (ולא שזה כדי שהמורים לא יתחמקו...) אחרי חודש ניסיון נשקול אם לרכוש את המכשיר או לוותר על FM...
 

אשלג

New member
איזו באסה....וסתם רעיון

במקום שהמורה תחתום - שנדב יחתום, או ששניהם יחתמו. זה יעביר אליו את האחריות, ולא יתן למורות את הספק שאולי בכל זאת את בודקת אותן. אפשר לחזק את ההתנהגות (כלומר, השימוש ב-FM)כמו שעושים טבלת פרסים לילדים על הישגים אחרים (גמילה מחיתולים, שיעורי בית וכד'). תכיני טבלה עם ימי השבוע ופירוט השיעורים, הוא יחתום על כל שיעור יחד עם המורה, ועל כל X חתימות תבטיחי לו איזה פרס קטן.
 

אתי77

New member
זה לא סתם רעיון

זה בהחלט מה שנעשה... עכשיו רק נשאר להשיג את המערכת החדשה... אשת הקשר שלנו עובדת רק בימי חמישי, השארתי לה הודעה ביום חמישי בבוקר והיא לא חזרה אלי...פיספסנו עוד שבוע...
 

אביבית 4

New member
מערכת FM

באיזה גיל מתחילים להשתמש במערכת FM? האם כדאי לרכוש מערכת כזו ולתת למטפלת בגן?
 

אתי77

New member
אני חושבת שכדאי שתתיעצי

זה תלוי במכשיר בו היא משתמשת, בכמה ילדים איתם אצל המטפלת... איפה אתם מטופלים? אני מאמינה ששם יוכלו לייעץ לך הכי טוב
 

אשלג

New member
לנו הסבירו שכדאי להשתמש בFM מהרגע שמתחילים

לעשות מליאה (או שעת ריכוז, או מפגש או איך שקוראים לזה אצלכם), כלומר מהרגע שהילד שלך צריך להאזין לגננת כשהיא לא מדברת ספציפית אליו אלא לקבוצה (ואז יותר קשה לו לעקוב). יכול להיות שישנם הבדלים בהמלצות לפי רמת הלקות, סוג המכשיר, האקוסטיקה בגן וכד'. בדיעבד, לילד שלי המרכיב 2 מכשירי שמיעה העובדה שלא היה FM בגן הייתה פאשלה שלנו. אני מאד+++++ מצטערת שלא התחלנו עם ה-FM מוקדם יותר, אלא רק בחצי השני של גן חובה. התחלנו מאוחר, די מאוחר מדיי מבחינתי. גם סתם בזבזנו זמן יקר ועצבים של הילד והגננות והילדים האחרים, וגם נראה לי שיותר קל להתרגל ל-FM בגן ולא "להפיל" את זה כחלק מהשוק הכללי של כיתה א.
 

אביבית 4

New member
מערכת FM

האם יש הבדל ביעילות ובצורך במערכת FM כאשר מדובר בילד מושתל דו צידי הנמצא במעון ולא בגן עירייה ( יואב בן 2.7 ) ?
 

אשלג

New member
אני לא יודעת להגיד לגבי ילדים אחרים....

אני רק אומרת שכדאי לשקול, להתייעץ. לנו המליצו מההתחלה - שהייתה בגיל 3 - ומכל מיני סיבות (טכניות, רגשיות) דחינו ודחינו. הוא הסתדר סה"כ בסדר גמור גם בגן באופן כללי וגם במפגשים, ורכשנו FM במחצית השנייה של גן חובה רק כדי שהמכשיר לא יהיה חדש לו בכיתה א. כשרכשנו את המכשיר הוא היה בן 5 והוא ידע להגיד לנו בדיוק איך ומתי הFM מסייע לו, ולמרות שכאמור הוא הסתדר גם קודם, אחרי הFM הוא הסתדר גם יותר טוב וגם יותר בקלות (מה שמפנה יותר אנרגיה לדברים אחרים, כמו לשמוע גם מה החברים אומרים, או להגיד לבד תשובה). מה אומרת הקלינאית שלכם?
 

אביבית 4

New member
טרם שאלנו את הקלינאית שלנו

חשוב לי לשמוע מהורים על ההתנסות שלהם עם מערכת הFM. הבן שלך מרכיב מכשירים או מושתל?
 
מערכת FM

אנחנו נמצאים בגן רגיל ובמקרה יש עוד ילד לקוי שמיעה. לילד השני יש FM ולנו לא. גם כי המכשירים הקודמים לא תמכו בכלל וגם כי לא הרגשתי צורך. אני לא בטוחה שהבת שלי מפספסת משהו מזה שהיא לא מחוברת ל- FM. נראה לי שזה די תלוי בעצמת הליקוי ובריכוז של הילד.
 

אביבית 4

New member
מערכת FM

אני מסכימה איתך לגבי הקשר בין מידת הליקוי ותועלת מערכת FM אך מה לגבי הריכוז של הילדים? האם שימוש במערכת FM לא מקלה עליהם ומשחררת אותם מדי פעם מלהיות מרוכזים ומפוקסים במה שנאמר סביב?
 
מסכימה איתך

לכן אין לי ספק שבבית הספר נשתמש. עכשיו זה נראה לי פחות קריטי. במיוחד שהיא כן חוזרת הביתה עם תכנים. חוץ מזה, אני רוצה שהיא כן תהיה מסוגלת לשמוע קצת צחוקים מסביב גם...
 

אביבית 4

New member
הבהרה!!!

נראה לי שלא הבנתי משהו מאוד עקרוני וחשוב: כשמשתמשים במערכת FM הילד שומע רק את זה שמרכיב את המכשיר? מה קורה עם שאר הקולות מסביב?
 
אני לא מומחית

אבל לפי מה שהבנתי ה- FM בעצם משדר ישירות למכשיר השמיעה של הילד. גם מתוך זה שזה מגביר את הריכוז שלו אני מבינה שבעצם זה שידור ישיר של דברי המורה, בווליום יותר גבוה, ואז רעשי הסביבה באמת חלשים יותר. זה מצוין מבחינה לימודית, אל תבינו לא נכון - אנחנו אנשים רציניים, אבל אם דיברנו על הפן החברתי, יש משהו בזה שהילד שומע גם את הרכילויות והבדיחות מסביב, לא? אבל אולי אני טועה והורים בעלי נסיון ידעו להסביר יותר.
 

אביבית 4

New member
עכשיו אני עוד יותר מבולבלת

אין ספק שהחלק החברתי חשוב ולטעמי חשוב יותר מהחלק הלימודי, במיוחד שיואב בסך הכל בן שנתיים וחצי ויש לו את כל החיים ללמוד. מעניין לדעת עד כמה הרעשים מסביב "מבוטלים" כאשר משתמשים במערכת FM היום הילדים שלנו קטנים ובהתאם " הצרות " קטנות, מחר הילדים שלנו יגדלו ואיתם גם יגדלו ה"צרות"- מלחיץ!!!
 
למעלה