זה תלוי ב-FM, יש כאלו שמאפשרים גם וגם
במכשירים הישנים יותר אפשר היה לשמוע רק את המורה/גננת, ואז באמת מפסידים את הרקע. לכן, מי שבוחר במכשיר כזה לפעמים ממליצים לו לשים FM רק באוזן אחת ובאוזן השנייה שישמע את הסביבה. המכשירים החדשים מתוחכמים יותר, והם מתאימים את עצמם לסביבה. כשהמורה מדברת הצליל "נכנס למוח" והוא שומע אותה ברור בלי הרעש של הסביבה, וכשהיא שותקת אז הFM "מושתק" והוא שומע את הסביבה. ככה, אם יש נניח דיון בכיתה הוא מצליח לשמוע גם את המורה ברור כשהיא מדברת, וגם את הילדים כשהם עונים תשובה או מתייחסים. בעיניי זה חשוב גם בגן, ולא רק בבי"ס (למרות שבבי"ס זה נהיה הרבה יותר קריטי, ללא ספק). ואם את מתלבטת - למה לא לשאול מכשיר FM ולראות האם יש שינוי/שיפור? אם יש שיפור אז לרכוש ואם לא....אז לא הפסדת כלום.
במכשירים הישנים יותר אפשר היה לשמוע רק את המורה/גננת, ואז באמת מפסידים את הרקע. לכן, מי שבוחר במכשיר כזה לפעמים ממליצים לו לשים FM רק באוזן אחת ובאוזן השנייה שישמע את הסביבה. המכשירים החדשים מתוחכמים יותר, והם מתאימים את עצמם לסביבה. כשהמורה מדברת הצליל "נכנס למוח" והוא שומע אותה ברור בלי הרעש של הסביבה, וכשהיא שותקת אז הFM "מושתק" והוא שומע את הסביבה. ככה, אם יש נניח דיון בכיתה הוא מצליח לשמוע גם את המורה ברור כשהיא מדברת, וגם את הילדים כשהם עונים תשובה או מתייחסים. בעיניי זה חשוב גם בגן, ולא רק בבי"ס (למרות שבבי"ס זה נהיה הרבה יותר קריטי, ללא ספק). ואם את מתלבטת - למה לא לשאול מכשיר FM ולראות האם יש שינוי/שיפור? אם יש שיפור אז לרכוש ואם לא....אז לא הפסדת כלום.