שיתוף פעולה של המסגרת

אשלג

New member
זה תלוי ב-FM, יש כאלו שמאפשרים גם וגם

במכשירים הישנים יותר אפשר היה לשמוע רק את המורה/גננת, ואז באמת מפסידים את הרקע. לכן, מי שבוחר במכשיר כזה לפעמים ממליצים לו לשים FM רק באוזן אחת ובאוזן השנייה שישמע את הסביבה. המכשירים החדשים מתוחכמים יותר, והם מתאימים את עצמם לסביבה. כשהמורה מדברת הצליל "נכנס למוח" והוא שומע אותה ברור בלי הרעש של הסביבה, וכשהיא שותקת אז הFM "מושתק" והוא שומע את הסביבה. ככה, אם יש נניח דיון בכיתה הוא מצליח לשמוע גם את המורה ברור כשהיא מדברת, וגם את הילדים כשהם עונים תשובה או מתייחסים. בעיניי זה חשוב גם בגן, ולא רק בבי"ס (למרות שבבי"ס זה נהיה הרבה יותר קריטי, ללא ספק). ואם את מתלבטת - למה לא לשאול מכשיר FM ולראות האם יש שינוי/שיפור? אם יש שיפור אז לרכוש ואם לא....אז לא הפסדת כלום.
 

אתי77

New member
הוא באמת קטן...

ואנילא יודעת מה התשובה המקצועית. אבל העיקרון של FM הוא שהוא "מחבר" הכוונה היא שזה כאילו המורה מדברת אליו קרוב לאוזן. הוא מצמצם את המרחב הפיזי. כשיש FM המקום שבו הילד יושב הרבה פחות משמעותי. מה שהבנתי מהטכנולוגיה החדשה, זה שאם יש הרבה רעש מסביב, אז הוא מגביר את עצמו כדי שקול המורה יהיה חזק יותר. אם הסביבה שקטה ורק המורה מדברת אז הוא חלש יותר. אצלנו יש רק FM בלי מכשיר והוא לא סותם את האוזן כך שהוא שומע גם דרך האוזן וגם דרך ה FM
 

GALITOSA5

New member
אנחנו טרם שם אבל....

בוקר טוב יקירתי, אנחנו טרם שם כי אביבי בת 3 ועדין בגן פרטי אבל לדעתי אילו רק חלק מהמלחמות שחווים הורים כמוני וכמוך שבחרו לשלב את ילדנו במסגרות רגילות , ועדין אני חושבת שזה שווה את זה. אני מודעת לזה שזה מאוד מתיש ולעיתים אפילו מתסכל אבל רק דבר אחד אני רואה מול העניים במצבים האלה את טובת אביב שלי.
 

אתי77

New member
לגמרי...

אני מרגישה שכאמא לילדים עם לקויות (הבת שלי עם לקות שפה וADHD) אני כל הזמן צריכה לנהל מלחמות... כרגע, אצל השלישי אין לקות מאובחנת... (הוא בן 3) אולי איתו נלמד מה זה להיות הורים שלא צריכים כל הזמן להיות בעירנות על הצרכים של הילדים שלהם... וכן, את צודקת. כל מלחמה שווה את זה. וטובת הילד באה לפני הכל.
 

Rוניקו

New member
שיתוף פעולה

אתי שלום, טרם הגעתי ל"בחינה" של המסגרת, אך אני בטוחה שאתקל בדיוק באותן סיטואציות איתן את צריכה להתמודד. בשבוע שעבר היינו בהרצאה במיח"א ת"א בנושא הנגשה. ההרצאה הועברה ע"י דר' אורלי הלפרין, מדריכה ארצית לאודיולוגיה במשרד החינוך. אם איני טועה (ואני מקווה מאוד שאני לא מטעה), היא ציינה כי החוק מחייב את המורה לשים את מכשיר ה-FM. אני חושבת שאת יכולה לפנות אליה לשאול לחוות דעתה, מה לעשות במקרה שאת מתמודדת איתו. בהצלחה!
 

אתי77

New member
את לגמרי צודקת.

חייב להיות אקוסטיקה. המורים חייבים להרכיב מערכת FM אבל, כמו הרבה חוקים אין דרך לאכוף את החוק. היתה הרצאה כזו גם בירושלים. העניין שרשמית, כולם אומרים שהם רוצים לשים את המכשיר, רק שכל פעם יש סיבה אחרת למה הם לא שמים אותו...
 

אשלג

New member
גם אנחנו נתקלים בקשיים.

אין ספק שבית ספר אינו גן (ולאו דווקא לטובה) מבחינת היכולת שלנו להשפיע על הצוות. אני לא יודעת האם על פי החוק הצוות מחוייב לשים את הFM (למרות שזה נשמע הגיוני) אבל אני מסכימה עם מי שכתבו לפניי שכדאי כאן להיות חכמות ולא רק צודקות. אני יוצאת מתוך הנחה שיותר קל לתפוס זבובים עם דבש מאשר עם חומץ, ולכן אני מנסה קודם לנסות ולמצות את הדרכים החיוביות לפני ש"נותנים על הראש". טיעון אחד שכבר מצאתי שהוא אפקטיבי - אני מסבירה למורה שה-FM זה כמו משקפיים, ושבעצם היא מחזיקה את המשקפיים של הילד שלי ביד ומסרבת לתת לו אותם למרות שהיא יודעת שהוא לא רואה טוב בלעדיהם (עובד במיוחד על מורות המרכיבות משקפיים
). זה כמובן מנוסח בצורה של אמירה רטורית בנוסח "הרי לא היית מסרבת לתת לילד את המשקפיים שלו, נכון?!" אני גם מנסה להסביר מה היתרונות ב-FM עבורה כמורה - יותר שיתוף פעולה, פחות הפרעות מצידו, מימוש המחוייבות שלה לקידום כל התלמידים וכו'. לאור העובדה שיש תאקל חדש-ישן עם איזו מורה שעברה מבחינתי את הגבול, אני מבטיחה לעדכן לגבי עוד דרכים להשיג שיתוף פעולה (אופטימית אני...).
 
../images/Emo45.gif

אהבתי את הטיפים וגם את הניסוח. תודה על העצות. אני בטוחה שנשתמש בהן כשנצטרך...
 

אתי77

New member
תודה על הטיפים...

אני עכשיו מבררת על עלויות של מערכת FM כיתתית. אולי אם המורה תשיג כך הקשבה טובה יותר מכל הילדים תהיה לה יותר מוטיבציה, וגם לבן שלי יהיה יותר קל להתמודד עם זה...
 

אשלג

New member
מערכת כיתתית במקום או בנוסף למכשיר FM אישי?

אם זה במקום FM אישי, אז צריך לעשות שיקולי עלות-תועלת. מערכת כיתתית לא פותרת לך את הבעיה בשיעורי מדעים, מחשבים, חינוך גופני, יצירה, תנועה וכד', וגם לא בטיולים שנתיים או סיורים. אם זה בנוסף למכשיר אישי אז כמובן שכל המוסיף משפר.
 

אתי77

New member
העניין הוא...

שכרגע, הוא לא משתמש בFM אישי מחוץ לכיתה, אלא אם כן בסופי שבוע איתנו... הוא לא מרכיב מכשיר קבוע אלא רק מכשיר FM והיות והוא לא מתלבש על האוזן קבוע כמו מכשיר אלא יכול ליפול, הוא לא מוציא אותו מהכיתה. גם אין מי שיעביר את המכשיר למורים מחוץ לכיתה והוא מתבייש לעשות את זה... כך שאם כבר, אז חשבתי על מערכת קבועה. אבל אין לי מושג כמה זה עולה... והאם אפשר לקבל על זה החזר...
 

המרחפת

New member
איפה המורת שמע בישיבה הזו?

או שהיא מי שכתובה אצלך כאחראית על השילוב?
 

אתי77

New member
האחראית שילוב היתה בשיחה

בפועל, המחנכת פשוט משקרת. ולא פחדה לשקר מול כולם על דברים אלו ואחרים שכל כך קל להוכיח שהיא שיקרה בהם... כך שנראה שנצטרך למצוא דרך לעקוף אותה...וזה לא פשוט... וכן, האחראית על שילוב עזרה לגייס את כולם לישיבה.
 
למעלה