שלום, אולי מישהו יוכל לעזור..

plompish

New member
שלום, אולי מישהו יוכל לעזור..

שלום! אני נער בן 16.5 ויש לי כמה בעיות עם עצמי עכשיו. בזמן האחרון התעוררה אצלי בעיה. בעבר הלא כל-כך רחוק, כשאני מסתכל לאחור, אני מרגיש שתמיד הייתי קצת כזה אחד שמנפח דברים, קצת מתלהב שכזה, לא הכי צנוע בעולם, ובזמן האחרון ניסיתי לעבוד על זה עם עצמי. זה מתבטא כאמור בתקשורת שלי עם אנשים, אם זה בדיאלוג במציאות, אינטרנט וכד', אני מרגיש שאני חוסם את עצמי יותר מידי, ואחרי משפט נאיבי (אני חושב שנאיבי) אני מרגיש שקצת השווצתי במשהו, קצת ניפחתי משהו, אתם יודעים, קצת קצת שכזה.. זה ממש לא טבעי והדבר מפריע לי בתקשורת עם אנשים, אני בולם את עצמי המון ולא זורם בטיבעיות, וזה מתבטא בהמון היבטים שונים, לא רק בשיחה עצמה. יש למישהו עצות/תגובות?
 

erezsh

New member
שלום

אני נותן פה את דעתי בלבד - כשמדברים עם אנשים אמנם עדיף להיות במצב בו אתה זורם, אבל אם אתה מרגיש שכתוצאה מכך אתה אומר דברים שלא רצית להגיד (או שלא מתאימים במבט לאחור) אז כל מטרת השיחה מפוספסת. לעבוד על עצמך זה חשוב מאוד, וזוכה להערכתי. לדעתי עליך פשוט לפקח על השיחות שלך ועל מה שאתה אומר. לחשוב לרגע לפני שאתה אומר את זה, ולנסות לתקן את עצמך. אבל, כדי להקל על עצמך, אתה יכול לאפשר לעצמך לזרום יותר עם אנשים מסוימים, או בנושאים מסוימים - כאלה שאתה יודע שאין הרבה סיכויים שתשגה בהם. ואל תדאג, מניסיון, אחרי כמה זמן האי-נוחות נעלמת ואתה הרבה יותר זורם, וגם מפסיק להגיד את אותם דברים שהפריעו לך. וכך אתה מרוויח פעמיים - אתה גם מתקן את ההתנהגות, וגם לומד לדבר עם בקרה. רק סבלנות וקצת מאמץ. זה משתלם.
 

conatus

New member
שלום פלומפיש

ראשית בצע פירוק לגורמים - כמו במתמטיקה ממשפטיך הראשונים אני מבחין שאתה : א. מודע לבעייתך ב. מסוגל להגדירה ג. לקחת אחריות ויצאת לעבוד על זה מתוך ניסיוני אני יודע שעובר זמן עד שאנחנו מגבשים את אישיותנו ולא פעם כרוך הדבר במאבקים פנימיים על דרכי תגובה למאורעות חיצוניים ופתירת קונפליקטים פנימיים לשביעות רצוננו... היום ( אני בן 33 ) אני יודע שיש לנו חלק גדול בזרימה האישית שלנו אך כמו כולם אנחנו גם מושפעים ממאורעות חיצונים - אף אחד לא חי בבועה. מודעותך לבעיותך היא המפתח להצלחתך... אל תתבייש לבקש עזרה מקצועית...
 

plompish

New member
תודה רבה לשניכם

הצלחתם לעלות לי את "המוטביציה" לגבי זה =)
 
למעלה