שלום בנות, איזה פורום נהדר!

יאזמין

New member
שלום בנות, איזה פורום נהדר!

הי, אני יסמין, קיבוצניקית בת 27. החלטתי השנה לקחת על עצמי פרוייקט שבינתיים אין לי מושג אם אני אעמוד בו, אבל החלטתי שאני אתמיד ואעבוד במרץ עד "טיפת דמי האחרונה". בשנה הבאה אסיים תואר ראשון בחינוך, אבל זה רק אחד מהמכשולים שעומדים בפני כרגע (הכוונה למחסור בזמן). אני פותחת את הפאב הקיבוצי, שהיה עד עכשיו בתקופות חלשות מאוד, עד כדי סגירה, ולעומתן חזקות מאוד (מבחינה כלכלית), אך הוא היה מאוד לא יציב וסבל מחילופי מנהלים תכופים. עכשיו החלטתי לקחת אותו תחת חסותי, ואני חסרת ניסיון ניהולי, שיווקי, כלכלי, אבל יש לי המון אמביציה ואמונה בעצמי - השד יודע מאיפה. תמיד הייתי בצד, בישנית ופתאום - מהפך שקרה פתאום בחודש. בעיה נוספת שצצה היא שאני הולכת נגד הזרם המקובל, לבד-לבד - פתאום אני המנהלת הראשונה, במחוז הגברים, ובנוסף, כמו שאמרתי, לא הייתי מעורה חברתית בקיבוץ, ואני גם צעירה יחסית, ומה אני מבינה בניהול, אז בקיצור, כבר ידוע לי על כמה חבר'ה שלא רוצים אותי לתפקיד. אני מאמינה שאני יכולה להתמודד עם זה בשיטת "השיחות האישיות" והשיווק העצמי. נחיה ונראה - זה מאד מאתגר. וכמובן להוכיח את עצמי עוד ועוד ועוד. בקיצור רציתי לשתף אתכן כי ביומיים הללו שוטטתי רבות בפורום הזה, ופשוט גיליתי מקום מדהים, מחמם את הלב, מקבל ואוהב. אשמח להתייעץ איתכן בעניינים שיצוצו, ואמשיך לדלות מידע חשוב ומרתק מבין דפי הפורום השונים. שתהיה לכולכן שנה מרתקת ומתגמלת, יסמין. ובינתיים שאלה - איך מוציאים רישיון עסק? המקום עבד עד עכשיו במשך שנים בלי רישיון עסק, אבל אני רוצה שזה ישתנה. עוד שאלה - איך מוצאים ספונסר? הקיבוץ לא מוכן לתת אגורה, אולי רק לתחזוקה פשוטה, וחצי מהכנסות הפאב אמורות להיות לשם תחזוק הפאב (היה הסכם ברור לגבי זה עם הקיבוץ), והחצי השני - לקיבוץ. מה שקרה בפועל - הקיבוץ לקח את כל הכסף -והפאב נשאר מרושש. לכן אני צריכה ספונסר חיצוני, וכמובן, באופן פרטי, להחתים את הקיבוץ על מסמך משפטי שלא יגעו בכסף. השאלה (היפוטתית, אין צורך לענות), אם הם לא יזרקו אותי מכל המדרגות אם אבוא להם בטענה שאני זקוקה לחתימתם על מסמך משפטי.. (-: , אבל מה שקרה בפועל
 

יאזמין

New member
הבהרה -

נוכחתי להבין שעלולה להיות תרעומת על כך שאני חסרת ניסיון ומתכוננת לנהל פאב. כבר אספתי לי מספר יועצים מעולים ונחמדים, בעלי ניסיון רב בתחום, ואין לי בדיוק הזדמנות שניה להתפתח ולהתקדם בתחום הניהול. לכן אני מתעקשת וממשיכה. יסמין.
 

beky1

New member
את צריכה כמה דברים

א. עורך דין ב. איש פיננסים ג. עזרה ביזמות ועסקים קטנים לפני שאת נכנסת למחויבות כשלהי בררי את מצבו המשפטי של העסק. רשיון עסק אינו דבר פשוט וכרוך בהרבה בירוקרטיה לנושא זה יש לפנות למועצה האזורית שבו נמצא העסק עלייך להכיןתוכנית עסקית הכוללת את כל ההביטים הקשורים לעסק ובכדי להבין מול מה את עומדת - מט"י באזור מגורייך יכולים לעזור. לגבי ניהול עסק את יכולה להעזר באנשים וגם בספרות מקצועית בנושא. בדקי היטב לפני שאת קופצת לעומק העסק , הביני למה את נכנסת ותוכלי לנהוג בזהירות ובשיקול דעת. חשוב לא לנהוג בפזיזיות מה שיכול להכניס אותך חלילה לצרות שאת לא תדעי מאיפה באו עליך.
 

יאזמין

New member
תודה בקי,

ביום רביעי בבוקר אפגש עם מזכיר הקיבוץ, ואברר איתו פרטים רבים שקשורים באיך התנהל העסק עד כה מבחינת עלויות ועוד פרטים רבים, למשל מה הקיבוץ דורש ממני, מה הוא נותן, מה חוות דעתו לגבי הטענה (של המנהל הקודם) שכל הכסף "נבלע" בקופת הקיבוץ הכללית. ביום זה גם תפתח המועצה האיזורית שלנו, וכבר יש לי את מספר הטלפון של מט"י ואז אתקשר אליהם. ככל הידוע לי הקיבוץ לא נותן אף סכום התחלתי (דבר שאברר עם המזכיר), כנראה בגלל הניסיון המר שהיה עד כה עם הניהול הכושל של בני הקיבוץ, והקושי הכלכלי הרב שבו נמצא הקיבוץ. לכן אני צריכה משקיע חיצוני, אבל ייתכן מאוד שבגלל שמדובר בפאב בבעלות הקיבוץ, הקיבוץ לא יאפשר לי ליצור קשר קונקרטי עם משקיע, כיוון שבכל מקרה מדובר בהלוואה. האם אני טועה? למיטב הבנתי, לא קיים משקיע שנותן כסף במתנה. אם אמצא משקיע שמאפשר גם יעוץ אסטרטגי או פיננסי, אני מאמינה שנוכל להתחייב על החזרים כספיים. ייעוץ אסטרטגי או פיננסי חינם, לא בא לאורך זמן..אולי פגישה אחת או שתיים, יותר מזה ידרשו כסף שלא אוכל לשלם, לפחות בהתחלה. עם מט"י אעזר בהכנת תכנית עסקית. לגבי עורך הדין, אחכה עם זה בשלב זה כי בפגישה הראשונה עם המזכיר עניין עורך הדין מאוד בעייתי. ברור לי שלא כדאי לדחות זאת כי זה עניין קריטי, אבל גם צריך לדעת מתי לבוא אליהם עם העניין. לגבי איש הפיננסים, אעזר בשלב זה עם הנהלת החשבונות של הקיבוץ. אין לי יותר מדי ברירה, כי עדיין אין לי מימון מינימלי. אני מקוה שכשאגיש את התכנית העסקית, הדברים יהיו יותר ברורים.
 
בעיה מספר אחד שלך

אחרי (או במהלך) ההגעה להסכם עם הקיבוץ תהיה המימון. הדברים כמו עו"ד או רו"ח די פשוטים. אבל הקמה של פאב דורשת השקעה כספית די משמעותית. או שהקיבוץ ייתן לך את הכסף או שתגייסי משקיע חיצוני. בכל מקרה, במסגרת היחסים עם הקיבוץ את מדגישה שהמדובר בגוף עצמאי, עם הנהלת חשבונות נפרדת, ואם לקיבוץ מגיע משהו- זה מתוך הרווח ולא ההכנסות.
 

יאזמין

New member
שלום, שנה טובה,

אולי תוכל להסביר לי מה ההבדל בין רווח והכנסות? לגבי ההשקעה מהקיבוץ, הסיכויים קלושים לכך, וכשאפגש עם המזכיר אברר איתו את אפשרויות ההשקעה, בין אם הקיבוץ ישקיע או שאצליח לגייס משקיע חיצוני. (לכל אחד מהם אציג את התכנית הכלכלית). הבעיה עם משקיע חיצוני היא שאם ההשקעה תלויה בהלוואה, הסיכויים קלושים שהקיבוץ יהיה מוכן לערוב לדבר כזה, ולכן לא יאפשר. הפאב הוא לא עצמאי, אלא יהיה חלק ממה שנקרא "עסקים קטנים", וכך אקבל יעוץ ממי שמתמחה בכך בקיבוץ. (חשבתי על פיתרון זה לפני כמה שעות). מכיוון שהוא לא עצמאי, אין לי ברירה, אני מבינה עכשיו, אלא להשתמש בשירותי הנהלת החשבונות של הקיבוץ. זו לא הפעם הראשונה שהפאב נפתח, יש לו פוטנציאל הכנסות מוכח, כך שאם הוא נפתח בעבר, אין סיבה שלא ייפתח שוב. על ידי או על ידי מישהו אחר. לכן אני מאמינה שפתיחה מחודשת אפשרית, למרות שעתיד ההשקעה כרגע לוטה בערפל. ייתכן שהקיבוץ לא יממן השקעה וגם לא יאפשר לי לעבוד עם משקיע חיצוני, ומשמעות הדבר היא שאין להם עניין בכלל לפתוח את הפאב. אבל אם המזכירות כבר מודעים בקשר לפתיחה המחודשת ויצרו איתי קשר, אז אני מבינה שאין להם כרגע כוונה "לסגור את כל הברזים", ויתכן ונוכל להגיע להסכמה לגבי "בניה מחודשת" של הפאב, למרות כל המכשולים. (שאני קוראת להם "אתגרים".) יכול להיות שיהיו אנשים שיחשבו שאני רק חולמת, אבל יש בי אמונה כל כך חזקה, עד שאני בעצמי מופתעת מעצמי. אם הכל ייכשל, אני לא יוצאת מופסדת. כבר הוכחתי לעצמי המון.
 
עלי להתבטא בגסות אבל

אם את לא יודעת את ההבדל בין רווח והכנסות, תחשבי מאוד בזהירות לפני שאת נכנסת לעסקים. הכנסות זה מה שנכנס לעסק (מכירות) רווח זה אחרי ההוצאות (עלות המשקאות, שכר וכד')
 

יאזמין

New member
אם זו גסות בשבילך,

אז אתה כנראה אדם מאוד מנומס..(-: ברור לי שהידע שלי בעסקים הוא אפסי, ואין לי כל כוונה להכנס לעניינים ללא הדרכה מירבית ומפורטת. לכן אני כותבת ומתארת בפרטי פרטים את מה שקורה בפניכם, כדי שגם אוכל ללמוד מטעויות. אני מודה לך על ההסבר, הנה, למדתי משהו חדש מאוד משמעותי. כמו שאמרו פה, ובצדק, חבל מאוד שאין לי ניסיון, אבל העזרות מתמדת ביועצים ברמה מאוד גבוהה, בתחומים שונים שקשורים לעניין, תעזור לי להתמודד עם חיסרון גדול מאוד זה. לכן אני עדיין סמוכה ובטוחה שאוכל להתמודד עם העניין. שוב, כשאראה שזה לא משתלם מכל סיבה שהיא, אגיד יפה שלום. אבל הרגע הזה עוד לא הגיע, ובוא נקוה שהוא גם לא יגיע. (-:
 

יאזמין

New member
כוונתי בהיעזרות ביועצים

לא רק מתוחמת לגבולות הפורום, אלא אני גם אוספת לי יועצים פנים אל פנים.
 
ניהול עסק בקיבוץ

הי יאזמין, ראשית ברוכה הבאה. ושנית המון הצלחה!!! מכל הלב. ועכשיו לכמה עניינים שכדי לשים לב עליהם: 1. הקיבוץ - לפני למעלה משנה לקחתי חלק בעסק "סטודיו לצילום" שנוהל ע"י חבר קיבוץ והצד הכספי שלו נוהל ע"י הקיבוץ (דהיינו הכנסות עברו לקיבוץ וההוצאות היו לפי תקציב ואישור הקיבוץ תלוי בהיקפים) אני הייתי עובדת חיצונית והתוצאה היתה הרת אסון מבחינתי. לא הייתה שקיפות אמיתית לנתונים, לא היה ניהול עסקי אמיתי לטעמי, חלק מהעלויות הקבועות אמנם היו זולות יותר אבל אחרות היו מחוייבות המציאות גם אם לא רציתי את השירות וכו'. מה שאני רוצה להגיד הוא שהחיבור לקיבוץ יכול לעשות טוב ויכול לעשות פחות טוב. מדוע עד היום נכשל הפאב הקיבוצי? האם בשל ניהול במנהל המקומי? האם בשל גורמי קשר מול הקיבוץ? בקיצור - צריך לשאול את השאלות לנתח אותן ולראות אם אפשר להתמודד איתן. 2. חלק מהתהליך לסעיף הראשון הוא כמו שהציע בקי - תוכנית עסקית. תוכנית כזו תאפשר ניתוח העסק באופן אובייקטיבי עד כמה שניתן, להציג חלופות ניהוליות ויעדים לעתיד. זה מהווה נקודת פתיחה נוחה לתוכנית עבודה. 3. אני שמחה ומעודדת את אמונתך אבל השתדלי ככל יכולתך להמנע ממה שכבר נראה תחילתו של "דיח פוליטי" בקיבוץ. זה תהליך לא נעים וגוזל אנרגיות מיותרות. כבר את מתכננת שיחות אישיות - זכרי שיחות אלו מבקשות את תשומת ליבך ומסיתות אותך מהמטרה האמיתית. 4. חבל שיש חוסר ניסיון כמו שכתבת. בהחלט ייעוץ וסיוע יכולים לעזור לך ובכל מקרה כמה רעיונות לגיוס תקציבים: א. למצוא משקיע חיצוני - אם התוכנית העסקית תהיה ראלית ואחת האופציות היא ניהול חיצוני עם תמלוגים לקיבוץ אזי יכול משקיע חיצוני לקחת חלק איתך הוא יביא כסף וגם ניסיון ותחלקו בעסק. ב. למצוא ספונסרים כמו החברה למשקאות קלים, חברות מזון שמעבר לבילעדיות שיקבלו במועדון/ פאב יוכלו לפרסם בו. באופן כזה אפשר לדרוש מהן עלויות נמוכות יותר לסחורה ואולי אפילו מימון לשילוט וכו'. ג. אירועים ייחודיים שימשכו קהל ועליהם יקחו חסות ספונסרים. בקיצור יש עוד דרך רבה וארוכה ורעיונות לרוב. שוב המון הצלחה נשמח לסייע לך בכל עת הן בהפקות השונות והן בייעוץ מקצועי ועבודה מעשית יחד איתך. את מוזמנת להכנס לאתר שלנו להתרשם וליצור קשר. אילת רותם פיתוח עסקי www.RotemBD.co.il
 

יאזמין

New member
תודה אילת,

המידע שהצלחתי לדלות, עד כה, לגבי כישלון הפאב הוא שהבעיה היתה בניהול כושל של בני הקיבוץ. גם הקיבוץ לא עזר כי לא סיפק אמצעים פיננסיים ולא יעוץ עסקי, פיננסי או ניהולי, אבל זאת מסקנה פרטית שהגעתי אליה מהנתונים שצברתי. אמשיך לברר את העניין, גם עם בני הקיבוץ, שלא בטוח יודעים למה הפאב נכשל. המנהל הקודם טען שהוא לא יכול היה לסמוך על צוות העובדים, אבל לי נראה שיותר מכך, הם לא סמכו עליו.. שוב, מסקנה שלי. יותר נכון, זה מה שאינטואיציה שלי אומרת. לכן כשאפגש ביום רביעי עם מזכיר הקיבוץ, גם אשאל אותו לחוות דעתו למה נכשל הפאב, ואולי ידע להשיב לי. אולי לא. בכל מקרה- ברור שמדובר בניהול כושל, לא עקבי, לא מיומן. (לא שאני מיומנת, אבל אני בעלת ראש בריא, סקרן, ויש לי המון אמביציה, ואני יודעת לאסוף לי יועצים מצויינים). ברור, אני לא ששה להכנס לויכוחים עם הקיבוץ, וברגע שאראה שזה לא משתלם לי מבחינה נפשית או כלכלית, אעזוב את העניין. אבל בינתיים- אני לא רואה סיבה לוותר. אני מאוד מודה לך על התמיכה, זה עוזר לי יותר ממה שאת יכולה לדמיין.. (-:. יסמין. אה, בשביל למצוא ספונסרים, אני צריכה להגיש תכנית עסקית, ושלב הכנתה יהיה השלב הבא, לאחר הפגישה עם המזכיר. (אוכל לקבל ממנו מידע רלוונטי שיעזור לי בכתיבה התכנית).
 
ים של שאלות...../images/Emo35.gif

האם את חברת קיבוץ? האם את חברת הקיבוץ בו מצוי הפאב מילדות? האם הקיבוץ עבר הפרטה? האם את חתומה על הסכם מול הקיבוץ? וכיצד לקח הקיבוץ את כל הכסף כדברייך? באיזה חשבון תופקדנה הכנסות הפאב? אם בשלך, אזי לקיבוץ אין נגיעה ואת יכולה להעביר את חלקו? ואם לא? אסור לך לדעתי להמשיך לפעול בצורה כזו.
שלי, לא להיכנס לעסק לפני שבררת את העניינים המשפטיים, חובות קודמים, הסכם שותפות בחתימת עו"ד חיצוני ובלתי תלוי, וברור ענייני לגבי הסיבות לכישלון ולריבוי המנהלים שהיו ואינם עוד.
 

יאזמין

New member
תודה לכל העונות, מחר אתייחס לשאר

התגובות. 1. אינני חברת קיבוץ, אלא בת קיבוץ. (לא עברתי רפרנדום, שזו בחירה (כאילו) חשאית של שאר חברי הקיבוץ במועמד בן הקיבוץ, או לא בן הקיבוץ. מבחינת ניהול הפאב- עד כמה שידוע לי, זה לא משמעותי אם אני בת קיבוץ או חברת קיבוץ. עד עכשיו ניהלו את הפאב בני קיבוץ, אבל לא היתה מחלוקת משפטית עם הקיבוץ עד כה - הם קיבלו מה שהקיבוץ הכתיב, לאחר דיונים שנערכו. באמת אברר עם הקיבוץ עם יש קשר למעמד בו אני נמצאת, מבחינתם. אני יודעת שבמזכירות הם יודעים על כניסתי לתפקיד, ועד כה לא שמעתי התנגדות מצידם. 2. אני בת קיבוץ מילדות (מגיל יום (-:)). 3. הקיבוץ עבר הפרטה, אבל אני חושבת שאת מתכוונת לשכר דיפרנציאלי. ההבדל הוא שבהפרטה חבר הקיבוץ משלם על דברים שונים, או שמשלם יותר. הפלוס בהפרטה הוא שיש יותר מבחר (למשל, של פירות וירקות). שכר דיפרנציאלי הוא שכר שונה (דיפרנציאלי) שכל חבר קיבוץ מקבל על מקום העבודה שלו, בהתאמה. השיטה הקודמת לכך היתה תמיד שכל החברים ובני הקיבוץ מקבלים תקציב שווה, לא משנה במה הם עוסקים. השנה התחילו לדבר בקיבוץ ביתר חשיבות על השכר הדיפרנציאלי, ואולי הוא כבר יתקיים מהשנה הבאה. עד כה היו כבר פגישות (של האדם עם המערכת) לקביעת שכר לכל אדם, אבל כרגע הדברים לא סגורים, ייתכנו עוד שינויים. 4. אני לא חתומה על הסכם עם הקיבוץ, לא חשבתי על כך כי אני בת קיבוץ. הכוונה של חתימה משפטית היתה לגבי סכום הכסף שהפאב ירויח, שיהיה מוגן על ידי הסכם משפטי. אין לי מושג אם הקיבוץ יחתום על כזה דבר..אני מתכוונת לסכם איתם שלפחות שנה הכסף יהיה מוגן (וילך רק לקופת הפאב) על מנת שנוכל לפתוח את השנה הבאה ביתר קלות, וזו שנה שאני מתכננת לפתח את הפאב לעשיה רבה יותר. (לאחר שאלמד את הנושא לעומק). לאחר שנה זו, אסכם איתם שהפאב יעביר רווחים לקיבוץ רק אם יעמוד ברמת הכנסה מסוימת. שוב, אולי אלה חלומות באספמיה (הכוונה לגרום לקיבוץ להסכים לחתום על חתימה כזו). אבל אעשה כל מה שאני יכולה כדי שיתגשמו. 5. כשישבתי עם מנהל הפאב שיצא (האחרון), הוא אמר לי שהוא (או הקודמים לו, אני לא בטוחה ואשאל אותו שוב), הגיעו להסכם עם מזכירות הקיבוץ שחצי מהכנסות הפאב ילכו לקיבוץ וחצי לפאב, להמשך תפעול תקין. הוסיף ואמר שבסופו של דבר - כל הכסף "נבלע" בחשבון הקיבוץ, ושעכשיו צריך להתחיל מאפס. אותי זה לא מפתיע, אם הסיפור נכון, מתוך הכירותי המרגשת עם המזכירות, אבל בהחלט יכול להיות שהוא רואה את הדברים בדרך קיצונית, ואני צריכה לברר איתם מה היה. ואעשה זאת בהקדם האפשרי. 6. הכנסות הפאב יופקדו בתקציב הקיבוץ, בחשבון נפרד לפאב. אני לא מאמינה שיתנו לי להפקיד את הכסף בבנק, בחשבון נפרד לפאב. לכל מקום עבודה בקיבוץ יש קופה משלו בתקציב הכללי, אין סיבה, הם יגידו, שהפאב יהיה שונה. חוץ מזה לא בטוח שהם בוטחים בי עדיין. אני צריכה מאוד להוכיח את עצמי קודם. 7. ביררתי לגבי הסיבות לכישלונות הקודמים - הסיבות היו פרוזאיות - המנהלים לא רצו להשאר בקיבוץ.. מי שכן רצה, התייאש כי לא היתה הענות ואחריות למקום מצד שאר חברי הצוות. ניסיתי לדובב אתמול את המנהל הקודם, ואלה התשובות שהוא נתן לי. יכול להיות שהוא מסתיר ממני, ואנסה לברר עוד מאנשים אחרים שהיו מעורבים בעניינים. נאמר לי ממקור (מהימן) אחר, שהוא (המנהל הקודם) התייאש כי הוא ראה שהוא לא יכול לסמוך על אף אחד. עצוב, אבל אני חושבת על פתרונות. היום נאמר לי עליו, למשל, שלחלק מהעובדים הוא שילם, ועל אחרים הוא ביסס תורנות, כלומר בחינם, וזה גרם להתמרמרות. אני מניחה שכוונת הדובר היתה שלבני קיבוץ היתה תורנות ולעובדי הפאב מחוץ לקיבוץ, הפאב שילם. זה כמובן מצריך בירור מעמיק יותר. מבחינתי זה אבסורד, אם באמת קרה כזה דבר. כולם יקבלו כסף, כי אחרת לא אוכל לסמוך על אף אחד, וגם יהיה לי הרבה יותר קל לפטר אותם אם צריך (חס ושלום, איך אני מדברת). אנסה לברר עוד על הסיבות לכישלון, אין ספק שזה עניין מהותי. מחר אתחיל לעסוק בתכנית העסקית, שאציג אותה בפני המזכירות ובפני מת"י, כשאגיע לשלב ההוא. אני מקוה שבאמת אוכל להיעזר במת"י. עוד לא עניתי על שתי התגובות הנוספות, אני מאוד מודה לכן על הסבלנות שלכן, ועל הנכונות לעזור. אני די הולכת באפילה פה, וכל תגובה, הערה, הארה ואזהרה יתקבלו בברכה.
 

mentorit

New member
שלום יסמין

נתחיל מזה שאת נראית כבחורה חמה וחברותית - וזה באמתחשוב מאוד בהקמת פאב! חוץממט"י יש גם גוף שנקרא - איגוד התעשייה הקיבוצית בתוכוכ ישנה הגברת בתיה רוקמן שהיא-אישיות מדהימה-אישה משכמה ומעלה שעזרה לי המון (ככה סתם בלי שאני קיבוצניקית אפילו) אשר אחראית לתחום יזמויות קטנות בקיבוצים - מאמינה בנשים עד אין סוף- והיא בדיוק האדם שאותו את צריכה! הפגשי עימה עם רשימת שאלות ותראי שהיא מבינה את המקום מהן את שואלת אותן. תראי יסמין- אני מאמינה שהכל ניתן ללמוד (אפילו את ההבדל בין רווח להפסד) ולעיתים גם אנשים בעלי ראייה פשוטה ובסיסית יכולים להצליח ובענק כי הם אלו אשר מכירים הכי טוב את צרכי השטח... אבל... פאב הוא עסק בסיכון גבוה קנית אוכל שלא מכרת - הוא הולך לפח הוצאות גבוהות הדבר דורש הכנה מאוד רצינית! הרבה הצלחה!! (אם את נפגשת עם בתיה בבקשה תעדכני פה)
 

יאזמין

New member
תודה גדולה מנטורית,

ותודה נוספת על המחמאות והעידוד..(-: כרגע העניין עומד בסימן שאלה מכיוון שלמרות שהיה מועמד נוסף, והוא ירד סופית מהעניין (זה עדכון משמח למי שסיפרתי על כך במסרים האישיים), עכשיו נכנסה מזכירות הקיבוץ לעניין, וביקשתי לקבוע איתם בירור לגבי תכניותיהם בקשר לפאב,ולהציע את התכנית העסקית שלי לגביו, והיתרונות של קשרי עם אנשי מקצוע. אני מקוה מאוד שלמרות העיקובים בכל זאת אוכל לנהל את הפאב, זה מצריך אותי לשווק עצמי אצלם, ובאמת אשמח להצעות וטיפים.. החיסרון שלי, כאמור, זה חוסר ניסיון. אז מנטורית יקרה, כשאדע יותר לגבי "המשך המבצע", אשמח לעדכן אותך. בינתיים, שתהיה לכולנו שנה נפלאה (-:, יסמין.
 
למעלה