שלום ובהצלחה עם הפורום

שרון123

New member
שלום ובהצלחה עם הפורום../images/Emo140.gif

שאלה לי : ביתי בת 6 חולה במחלה מטאבולית מיטוכונדריאלית (KSS). אין ממש תרופה למחלה, אבל יש טיפול בפגיעות המשניות שהמחלה גורמת, וכן תמיכה של אידובנון (הבנתי שזו איזה צורה טובה יותר של קואנזים Q10, אבל לא בטוח שהבנתי נכון), וכן ויטמינים ואנטי אוקסידנטים שונים (שאמורים לנטרל את הרדיקלים החופשיים שנוצרים במהלך הניסיון הכושל לייצור האנרגיה). הפגיעות המשניות יכולות להיות שונות, והן פרוגרסיביות. אצל ירדן שלנו יש פגיעה בשמיעה(כ 70 DB), פגיעה בראיה, במוטוריקה, הפגיעה החמורה והקריטית ביותר היא בכליות. ירדן מאבדת דרך השתן אלקטרוליטים חיוניים כסידן, אשלגן ומגנזיום. חלק מהתרופות הן בסל הבריאות אבל עדיין יקרות (לדוגמה סידן- 4 פעמים ביום = 3 חפיסות בחודש = 66 ש"ח). חלק מהתרופות לא בסל, אבל כבר נואשנו מלנסות לקבל עליהן החזר (לדוגמה אידובנון). ועכשיו לשאלה - ההתקוממות העיקרית שלנו היא על כך שאנו לא מקבלים החזר על המגנזיום - ירדן מקבלת מגנזיום 4 פעמים ביום = 3 חפיסות בחודש = כ 300 ש"ח. אם היא לא תקבל את התרופה, תוך כמה שעות תגיע להיפומגנזמיה, ותתאשפז לקבלת מגנזיום בעירוי. ולמרות זאת קופ"ח כללית לא מוכנה להשתתף בהוצאה, מכיוון שהתרופה לא בסל. גם פניה למשרד הבריאות (קרני רובין אם אני זוכרת נכון את השם) לא עזרה, מכיוון שהם מתייחסים לתרופות כאל תוספי מזון. האם יש דרך כלשהי להילחם בהם??? עלות התרופות כ 600 ש"ח שמצטרפים לעלויות רבות נוספות סביב הטיפול בירדן המון תודה, אני מקווה שלא פירטתי יותר מידי, ושהייתי ברורה, אם לא, אשמח לכתוב מחדש או לענות על שאלות. שרון
 
שלום שרון ../images/Emo41.gif

כתבת את דברייך באופן ברור מאד, ואני מודה לך על האיחולים לפתיחת הפורום. אני ממליצה לכם לנקוט בדרך הפעולה הבאה: לכתוב מכתב נוסף בתפוצה רחבה (לכמה שיותר גורמים גם בקופת החולים, וגם במשרד הבריאות), אולי אפילו מכתב שנוסח על ידי עורך דין. למכתב אני ממליצה לצרף מכתב מרופא המסביר במפורש כי הטיפול בתרופה חיוני עבור בתכם (וכי איננו מהווה עבורה "תוסף מזון"). במידה והמכתב הזה לא יעזור, אפשר לכתב גורמים נוספים (בכירים יותר) במשרד הבריאות- תלוי כמה מרץ , כוח (ומשאבים) יש לכם עבור זה. לכל המכתבים יש לצרף מכתב הסבר רפואי המבהיר כי עבור בתכם הטיפול הוא חיוני ואיננו בבחינת תוסף מזון. בהמשך התהליך, צריך לשקול את הכדאיות להגשת תביעה (לשם כך כדאי אולי לארגן עמכם כמה משפחות של ילדים הסובלים מאותה מחלה). בקיצור- הדרך לשינוי נהלים במשרד הבריאות היא ארוכה וסבוכה, ואני ממליצה לכם לחזק את שורותיכם באמצעות הורים נוספים שנמצאים באותו מצב ולשקול להיעזר בשירותיו של עורך דין. מצד שני- תמיד קיימת עבורכם הדרך לא לפתוח כלל במאבק. ההחלטה היא שלכם. המון הצלחה ובריאות- כרמית.
 
נ.ב ../images/Emo127.gif

לפני שמתחילים במאבק (כפי שפירטתי לעיל) תבדקו האם הביטוח משלים מכסה "תוספי מזון". כמו כן כדאי לבדוק אולי יש לכם פוליסות ביטוח אחרות (אולי מטעם מקום העבודה) שמכסות טיפול כזה. אם יש לכם פוליסה כזו, שווה לפנות לעורך דין שיבדוק את הפוליסה ב"שבע עיניים", אולי אפשר למצא עילה לכיסוי. עיקר הבעיה בניהול מאבק (כפי שפורט לעיל) היא שעלותו של המאבק (עורך דין+ מכתב מרופא מומחה) עשויה להיות גבוהה. לכן, כדאי לכם לשקול את הכדאיות הכלכלית: מובן שאם זו תרופה שירדן תצטרך למשך כל חייה הרי שהמאבק כדאי. אולם אם זו תרופה הנחוצה עבורה למשך שנתיים בלבד, הרי שאין כדאיות. עוד רעיון שעלה אצלי הוא האפשרות שתרכשו תרופה זו בחו"ל, בהנחה ששם זה זול יותר. אבל אם תבחרו באופציה הזו זה דורש בדיקה הן של המחיר והן של התנאים בחוק. המון בריאות והצלחה, כרמית.
 

שרון123

New member
תודה רבה

על התשובה המפורטת, ועל התוספת. ירדן כניראה תצטרך את התרופות למשך כל חייה, אלא אם יקרה נס כלשהו (שלצערי, כבר לא כ"כ מאמינה בניסים). גם אם תקרה שאיפת חיינו, וימצאו תרופה למחלה, קשה לי להאמין שיהיה אפשר לרפא את הנזקים שכבר ניגרמו. אבל בכל זאת המלחמה בהם כ"כ מתישה וניראית חסרת סיכוי. אולי ננסה עוד פעם אחת, אבל קשה לי להאמין שנמשיך להאבק. דווקא אגיס שהם היבואנים של התרופה, היו מקסימים באופן יוצא מגדר הרגיל, ונתנו לנו הנחות מרשימות, ואפילו שלחו דוגמיות. שלא יגידו שאין אנשים טובים. שוב המון תודה על התשובה, ובריאות והצלחה ואושר גם לך.
 
למעלה