שלום וברכות לפורום החדש.

lamah

New member
שלום וברכות לפורום החדש.

יש לי שאלה עסקית (או לפחות אני חושבת שיש לה זיקה לעסקים. אם לא, אנא - אל נא תסקלוני). אני אהיה שבוע באיטליה-שווייץ באוגוסט. אני תןשבת ארה"ב ואגיע לאיטליה אחרי שהות קצרה בארץ. איך הכי כדאי לשלם שם? יורו, פרנק שוויצרי או שמא דולרים? כרטיס אשראי דולרי הולך? ואם עדיף מזומן, איפה בארה"ב הכי כדאי להמיר כסף? תודה מראש.
 

Boston Guy

New member
שימי לב לעמלת מטבע זר בכרטיס האשראי

רוב כרטיסי האשראי האמריקאיים גובים קנס של מספר אחוזים על כל עיסקה במטבע זר... גובה הקנס משתנה מכרטיס לכרטיס, ולכן כדאי מאוד שתבדקי בין כל הכרטיסים שלך מי הכי משתלם. בארופה מאסטרקארד וויזה נפוצים - אמריקן אקספרס פחות. דיסקובר בכלל לא. שער ההמרה של היורו יקר - בלי קשר איך את משיגה אותו. אבל ברוב המקומות התיירותיים (מלונות, מסעדות) יתנו לך שער המרה גרוע במיוחד... או שבכלל לא יקבלו דולארים. עדיף להמיר אצל חלפן CHANGE. כאינדקצייה את יכולה להשתמש באמריקן אקספרס.
 

lamah

New member
ידוע לי ששער הדולר

נמוך מול היורו. תודה על הטיפ בקשר לכרטיסי אשראי. איפה הכי כדאי להמיר דולרים? בבנק בארה"ב, או אצל חלפן ישראלי (יורו תמורת שקלים) או בנק/חלפן באיטליה.
 

airdene

New member
ענייו כאוב...../images/Emo4.gif

אין ממש אופציות המרת מטבע טובות, במיוחד עבור תיירים, לפעמים נדמה לי שכולם, כל מי שעוסק בהמרת מטבע קימעונאית, מנסים ל'דפוק' את הלקוח כמיטב יכולתם. גם לשכות ההמרה הנפוצות באירופה ינסו כמיטב יכולתן לגבות ממך שערי חליפין מוגזמים ( הפערים יגיעו בקלות ל7% במקומות המתיימרים להיות הגונים ולפעמים אפשר להתקל בכל מיני חלפנים שיציעו לך שערי החלפה מזעזעים...),. הכי טוב יהיה אם תוכלי למצוא בארה”ב חברת המרה המציעה שער קרוב ככול האפשר לשער הרשמי ולהחליף אצלו את כמות המזומנים אותה את מעריכה שתוציאי שם. ד”א־ היורו ישמש אותך רק באיטליה, בשוויץ נהוג המטבע המקומי ואע”פ שישנם מקומות המקבלים תשלומים ביורו שער החליפין אינו מומלץ בד”כ. * אחד מתרגילי הסחת הדעת היותר נפוצים באירופה (ובמקומות אחרים) הוא לפרסם באופן בולט שההמרה חופשית מעמלות כלשהן... מבחינה זו הם בד”כ דוברים אמת אך העוקץ טמון בשער ההמרה, כך שמומלץ לא להתפתות. *2 - פיתרון לא רע לבעיה תוכלי למצוא בטרוולר'ס צ'קס, שמתי לב שאמריקן אקספרס מציעים סוג חדש של 'כרטיס טרוולר'ס צ'קס' שווה אולי לבדוק אם הוא פותר את בעיית החתימה הלא זהה לחלוטין, אם כן אז זהו פיתרון טוב כי אמריקן אקספרס, מנסיוני בעבר איתם, מציעים שערי המרה נייטרלים או קרוב מאוד לכך + 1% עמלת הנפקת הצ'קים וביטוחם, האחוז עמלה מוחזר בעת פדיית הצ'ק ע”י שער המרה טוב יותר ממזומן. רק עוד הערה אחת לגבי הטרוולרס צ'קס - אין ספק שהשימוש בהם בוטח יותר מהחזקת מזומנים, אך יש לדעת שבמקרה גניבה החזרת הכסף במלאו ובאופן מידי אינה מובטחת, הסיבה לכך בד”כ היא שסמכות סיום החקירה או סגירת התיק אינה נמצאת במקום אחד אלא מותנת בערוץ דרכו רכשת את הצ'קים, כלומר אם רכשת אותם דרך סניף בנק הבנק יצטרך לאשר למנפיקת הצ'קים לשם לך את כספך, בהרבה מקרים זהו מעצור ועיכוב בלתי נסבל. לעומת זאת אם רכשת את הצ'קים ישירות מן החברה המנפיקה, הטיפול בבעיתך בשעת צרה הוא בד”כ מהיר ולעניין.
 

lamah

New member
תגובתך הפכה את הענין לעוד יותר כאוב

אתה מכיר חברות המרה בארה"ב? אין לי קצה חוט, פרט כמובן לבנקים. לא זוכרת שראיתי בסטות exchange ברחובות. לא נראה לי שאלך על הטרוולס צ'קס, נראה לי ארכאי ומסורבל.
 

airdene

New member
תראי, תשמעי, ../images/Emo13.gif

אחרי הכל, לבצאתנו מסביבה מוכרת לטיולים ונסיעות לארצות הזרות לנו, נצטרך תמיד להוסיף לחשבוננו את עלות זרותנו, לא צריך להתרגש מכך אלא להתכונן ולקבוע מהו הפיתרון האופטימלי עבורך ולדבוק בו. אולי המשתתפים הגרים דרך קבע בארה”ב יוכלו להמליץ לך על חברת המרה מקומית. אני כרגע משתמש בשרותי כספומטים מקומיים, כשאני מושך דולרים מן הכספומט, שער ההמרה של הסכום הנמשך נקבע בהתאם להסכמים קודמים ביני לבין נציגי הבנק. אופציה נוספת שנראית מעניינת היא השרות שמציע האתר הזה, 'oanda' היא חברה שהתחילה את דרכה ברשת עם הצעת מחשבון המרת שער מצויין, אני משתמש בכמה מהכלים שלהם כבר מספר שנים. עם זאת אני חייב לבאר ולהוסיף שלא רכשתי את שרותי המרת הכספים והמשלוח הביתה שלהם ולכן איני יכול להעריך את מידת אמינותם בפועל.
 

lamah

New member
קשה

יש רק בלחם. אני אתמודד עם הפרשי השערים. אבל, כיהודיה וישראלית טובה, אני מחפשת את ההמרה שהכי פחות תכאב לי. OANDA נותנים שער מצוין במחשבון, $1210 ל1000 יורו אבל כשזה מגיע להזמנה בפועל, השער משתנה דרמטית ל984 יורו.
 

airdene

New member
לא זול אך לא דרמטי../images/Emo13.gif

בדקתי את המחשבון הצעת מחיר שלהם ל'הום דליברי'... את צודקת, לא זול, לא זול בכלל. על היורו/דולר הם הציעו שער יקר ב7% מעל האינטר בנק, הפרש דומה הציעו גם על דולרים הונג קונגים ויינים יפנים... עדיף להתרחק. דגמי מבחר מסניפי הבנקים בסביבתך והשווי את שערי ההמרה המוצעים בהם מול הפרשי השערים המוצעים באתר. אולי זו סיבה נוספת לשקול מחדש את סוגיית ה'טרוולר'ס צ'קס', כדאי להתקשר לסניף של 'אמקס' ולברר מה תהיה העלות הכוללת של קניית צ'קים הנקובים ביורו. באמצע החודש בדקתי שערי החלפה למטבעות אסיינים בסניפי בנקים ומשרדי חלפנות בניו יורק ופה, הפרשי השערים שהוצעו לי היו בגובה ממוצע של 6%. למזלי, יש לי הסכם עם בנק לא אמריקאי המעניק לי אפשרות למשוך מרשת כספומטים ללא עמלות פעולה ובשערי המרה נמוכים ולכן לא נאלצתי להסכין עם שערים לא הוגנים אלו. .
 

lamah

New member
הנה התחקיר שלי

דווקא כיתתי רגליי לעבר הבנקים. סיטיזן לא מפרסמים שערי מטבע באתר שלהם, אז חיכיתי עד שנציג שרות לקוחות התפנה, אמרתי לו שאהיה באיטליה ובשוויץ, הוא התעניין איך קוראים למטבע באיטליה. הוא זכר שיש שם לירות. תיקנתי ליורו. היה מופתע למדי. שיטוט ארוך במסכים והתגלה השער: 1.3041 דולר ליורו. אם כבר הגענו למסך הנכון, התעניינתי על סוויס פרנק והוא ענה לי שאין לו את שערי ההמרה (טוב שוייץ היא מדינה קטנה, לא יותר גדולה מניו המפשייר) של מדינה זו. דקה אחר כך הבליחה המילה Switzerland לעיניו והוא נתן לי גם את שער הפרנק. הוא הציע לי לרכוש המחאות נוסעים אך סירבתי. בפועל, אם אבחר בסיטיזן, אצטרך לנסוע לסניף מסוים בבוסטון, כי סניפים רגילים לא מחזיקים מטבע זר. משיכות כסף עם כרטיס ATM יעלו לי 3% + $2 על משיכה לא מATM של סיטיזן. בבנק אוף אמריקה חיכיתי עוד יותר זמן בתור (יותר מלא אצלם לאחרונה) ואז דיברתי עם טלרית חביבה שנתנה לי שער של 1.2719 דולר ליורו. גם היא הציעה לי לרכוש המחאות נוסעים וגם פה סירבתי. שאלתי לגבי הוצאת כסף עם כרטיס ATM והיא אמרה שיש סניפים של בנק אוף אמריקה בכל אירופה, ואני פשוט צריכה לברר בשרות לקוחות טלפוני. היא גם אמרה שיש בנקים אירופים עם הסכמים הדדיים עם BOA כך שאוכל תמיד למשוך יורו בשער ההמרה הנכון לאותו יום. סבבה חשבתי, too good to b true. הגעתי הביתה וראיתי שאין דובים ואין זבובים. ATM בחו"ל גובים 1% על משיכות מעל השער הנכון לאותו יום. משהו מדבריה היה נכון - לכוחות הביטחון האמריקאיים יש הסדרים בכמאה ATM בעולם למשיכות כסף ללא עמלות מיוחדות. שורה תחתונה - אין קיצורי דרך. אולי בכל זאת המחאות נוסעים זה לא רעיון כ"כ רע?
 

lamah

New member
תיקון

במשיכות בכרטיס אשראי (ויזה) אני אשלם 3%. בATM של סיטיזן אני אשלם את התעריף שהבנק הספציפי שמקירותיו משכתי יחליט.
 
למעלה