שלום, זקוקה לייעוץ

eti911

New member
שלום, זקוקה לייעוץ

אני בת 30 נשואה +שלושה, מורה כבר 10 שנים, ומאד רוצה לעשות הסבה מקצועית. מאז ומתמיד התעניינתי בכל הנושא שקשור לרפואה, וחשבתי ללמוד סיעוד- אחיות. אני מאד מתלבטת. בהתחלה חשבתי ללכת בכיוון של מזכירה רפואית, מפני שזה קורס קצר יחסית (10 חודשים ואלי ייתן לי רק נגיעה במקצוע). אחרי בירורים החלטתי שלא כדאי, כי אין לזה ביקוש תעסוקתי. אני כמעט "סגורה על עצמי" בנוגע ללימודי סיעוד, אבל יחד עם זאת יש לי חשש- בנוגע ללימודים למשל, הם מאד אינטנסיביים וקשים, בקשר ל "איך אסתדר בלימודים עם ילדים ומשפחה, ובכלל- לחזור לספסל הלימודים.. פתאום אני לא כ"כ בטוחה..אולי בכל זאת כבר עדיף להישאר בהוראה? )אבל אז אני נזכרת כמה לא טוב לי וכמה השכר לא מספק/אין קביעות, וכו'). מקצועות ריאליים ומחשבים לא מעניינים אותי. מה הייתם מייעצים לי לעשות? אני כל הזמן מנסה להגיע לתשובות ולהבין למה באמת אני מעוניינת ללמוד סיעוד- האם זה בגלל שזה באמת מתאים לי, או שפשוט שכנעתי את עצמי הרבה מן וזה מה שאני הולכת לעשות, ופשוט קיבלתי את זה? (יש לציין שהבחירה רק שלי, אף אחד לא ייעץ לי..) מנסה לחשוב מה נותן לי סיפוק בחיים, וזה כן הנתינה, ועצם העובדה שאני עושה משהו שמעניין אותי. אני גם שואלת את עצמי האם זה יעניין אותי גם בעתיד? אני לא רוצה למצוא את עצמי בעוד מס' שנים מתלבטת שוב בקשר לבחירת מקצוע חדש. אף פעם לא היתה לי בעיה עם מסגרות ודברים קבועים, ואני מאוד רוצה מקצוע שאהיה שלמה איתו וקבועה בו. בקיצור- אני ממש ממש מבולבלת, אשמח לעזרה. סליחה על האורך..
 
ברוכה הבאה לעולם המתלבטים :)

שלום לך, חוץ מזה שאני לא סולח על האורך...אני שמח שאת פה :) בואי ננסה לעשות קצת סדר - כל שינוי מביא אותנו לחששות ופחדים, מכיוון שאנחנו מגיעים לאזור שאנחנו לא מכירים... דוגמא להמחשה ? כשאת רואה שלולית בטבע, את שואלת את עצמך מה העומק שלה, מה יש בה, כמה זמן היא כבר שם ועוד אלף ואחת שאלות... הילדים שלך לעומת זאת, יקפצו למים, כדי לראות איך הם משפירצים... מה שאני אומר בעצם, זה שכשלא יודעים על הפחדים (בתור ילדים) או כשמנהלים אותם (בהיותנו מבוגרים) הרבה יותר קל. מכיוון שאנחנו כבר מבוגרים, נותר לנו לנהל את הפחדים שלנו :) ובשביל זה אני פה. לסייע בידך לנהל את הפחד ולקבל החלטות. אם זה מתאים לך, נמשיך... מקריאת הכתוב יש פה 2 נושאים : 1. אני רוצה לעשות הסבה מקצועית, אבל מה כדאי לי לעשות. 2. איך אני אתמודד עם הקשיים של ההסבה והאם שווה לי להתמודד איתם או פשוט לוותר. לנושא הראשון - אני מזמין אותך לרשום לי 10 דברים שלא היית עושה בחיים כמקצוע ולמה לא...(ונראה איך נתקדם משם...) לנושא השני - אני מזמין אותך להכין רשימה של היגדים שקשורים לשינוי שאת רוצה לעבור - יתרונות, חסרונות, קשיים, הישגים... (ובמפתיע, נתקדם גם שם...) בכל מקרה, אל תתנצלי, יצאת לדרך ובחרת בנו כמלווים. אז... קוראים לי נועם, ואני גם פה :)
 

eti911

New member
הי, תודה על התגובה

הנה 10 דברים שלא הייתי עושה בחיים כמקצוע: 1. מחשבים- לא מבינה בזה ולא מעניין אותי 2. הוראה- כיום, לא הייתי הולכת ללמוד הוראה בגלל המשכורת, השחיקה וכו' 3. מכירות- לא טובה בזה. 4. מעבדה (מדעים מדויייקים)- אני טובה עם אנשים, נראה לי שאשתעמם מלעבוד מול מכונות/מיקרוסקופ 5.וטרינרית- לא אוהבת בעלי חיים. 6. מהנדס/הנדסאית- לא בטוחה שמעניין אותי. 7. עריכת דין/משפטנות- אני חושבת שאני לא מספיק אסרטיבית. 8. מוכרת- אני חושבת שאין סיפוק בעבודה, חוסר יכולת להתקדם, לא עבודה קבועה. 9. ראיית חשבון- מקצוע ריאלי, אני לא כ"כ אוהבת לעבוד עם מספרים, מעדיפה לעבוד עם אנשים. 10. ?? לא מצלחתי לחשוב על עוד רעיונות. חשבתי על מזכירות או עבודה משרדית אבל אני לא שוללת את האופציה, אין לי מספיק מתונים לגבי ביקוש, משכורת, וכו'. היגדים שקשורים לשינוי שאני רוצה לעבור: יתרונות-אני רוצה מקצוע שיעניין אותי ואוכל להתפרנס ממנו בכבוד, מקצוע שאהיה קבועה בו ולא נעה ונדה ממקום למקום. חסרונות- מקום חדש, תחום חדש, לימודים קשים, משמרות בעבודה (חשוב- אני אם לשלושה וזה קצת מרתיע אותי) הישגים- אני לא בטוחה שהתכוונת לזה, תוכל להסביר אילו היגדים? תודה רבה
 
אז מה יש במקצוע שיתאים לך ?

היי, מתוך עשרת המקצועות, אפשר לראות כמה דברים. אני מניח שחלקם לא יפתיעו אותך, אבל בכל זאת... - חזרת כמה פעמים שאת מחפשת מקצוע שעובדים בו עם אנשים - חזרת כמה פעמים שאת צריכה עניין בעבודה. האם את יכולה להגדיר מה מעניין אותך ? - רשמת פעמיים מכירות. בואי ניכנס בו רגע אחד וננסה לראות מה מרתיע אותך במקצוע הזה שיצא שרשמת דווקא אותו פעמיים ? לגבי ההיגדים - התכוונתי לרשימת משפטים שקשורים לחיפוש העבודה. כאלה שקשורים ליתרונות שאת מחפשת בעבודה, כאלה שמדברים על הפחדים והחסרונות וכאלה שמדברים על ההישגים שאת רוצה להשיג בעבודה... מחכה בעניין לתשובות, כי אם תרצי, אני גם פה :) שבת שלום, נועם
 

eti911

New member
הי, שוב תודה

בקשר למכירות- זה לא היה מכוון שכתבתי פעמיים, פשוט אני לא רואה את עצמי "רצה" אחרי אנשים ומנסה למכור להם משהו, זה פשוט לא אני.. אני רוצה גם קריירה שאוכל לעבוד בה בקביעות. מה שמעניין אותי, זה למשל תחום הרפואה, (שאמרתי שמאוד מושך אותי, ולכן חשבתי ללמוד אחיות), אני גם מאפרת- תחום זה גם מעניין אותי, אבל לא כמקצוע ראשי אלא כמשני, מפני שהוא לא קבוע. כרגע אני לא כ"כ יכולה להגדיר מה עוד מעניין אותי, אני קצת מבולבלת, ואני לא יכולה להרשות לעצמי ללמוד מס' שנים. אני כבר לא רווקה בת 20..לכן אני מחפשת משהו קצר יחסית. זה קצת מצחיק לומר, אבל אני רוצה לעבוד במשהו שתהיה לי התמחות מסוימת בו, שיצטרכו אותי, ושאוכל לתרום. לא מפריע לי, למשל, גם לעבוד באיזה משרד, אבל שלא אעבוד בעבודה ש"כל אחד יכול לעשות במקומי, גם אם לא למד כך וכך שנים..") מה שיותר חשוב לי- זו משכורת שאהיה מסוגלת להתפרנס ממנה בכבוד, וקביעות. (שלא אצטרך לחפש עבודה כל שנה, כמו שעשיתי בתור מורה) היגדים: יתרונות שאני מחפשת בעבודה- עבודה עם משכורת הגיונית, קביעות, שיעניין אותי ויהיה לי כייף לקום כל בוקר, סביבת עבודה נוחה (למשל, שלא אצטרך לצעוק על תלמידים..
) ואפשרויות קידום, ביקוש לעבודה- שאוכל למצוא עבודה כעבור פרק זמן סביר מסיום הלימודים, ושלא אמצא את עצמי מובטלת.. חסרונות- אני פוחדת לגלות יום אחד שעשיתי הסבה למקצוע הלא-נכון, שעבודה לא תעניין אותי, ושאקבל משכורת מגוחכת.. (יש לי ממש טראומה מזה.. ככה זה כשמקבלים קרוב ל-2000 ש"ח אחרי תואר, ואפילו לא משרה מלאה)
 
צוללים לעומק...

נראה אם הבנתי... 1. את מחפשת עבודה שתוכלי להתמקצע בה ובגלל ההתמקצעות הזאת יצטרכו אותך וככה נרוויח גם את "הקביעות". 2. ההתמקצעות צריכה להיות במשהו שמעניין אותך 3. בעבודה הזאת אני צריכה לקבל משכורת שאהיה מסוגלת להתפרנס ממנה בכבוד. נכון ? הבעיה בהגדרות הללו שהן כלליות מדי. למה אני מתכוון - אם היינו מחפשים בת/בן זוג והיינו מגדירים את הפרמטרים ככה: 1. מחפש בת זוג לקשר רציני. 2. בת זוג שתעניין אותי. 3. בת זוג שתהיה לי סיבה להישאר איתה. מה הסיכוי שהיינו מוצאים את האחד/האחת ? כדי להפוך את הדברים לברורים יותר, כדאי שננסה להבין את משמעות המשפטים בשבילך. האם את מוכנה לכך ? במידה וכן, אני מזמין אותך להקדיש כמה דקות לכל השאלות המצ"ב ותנסי לענות עליהן בפירוט. מה שכן, מכיוון שאנחנו יורדים רמה אחת לעומק, אל המקום האישי שלך, אני מזמין אותך לבחור אם לענות בפורום. השאלות : מה זה קביעות ? כמה זמן זה קביעות ? כמה זמן צריך לעבוד בשביל קביעות ? מהי התמקצעות בעינייך ? כמה את מוכנה להשקיע כדי להתמקצע ? כשאת כותבת מעניין, למה את מתכוונת ? מה זה מעניין בשבילך ? מה זה להתפרנס בכבוד ? נועם
 

טרף טרף

New member
איך אין קביעות בהוראה?

חשבתי שבשביל זה הולכים לתחום, כי זה עובד מדינה במשרד החינוך, וגם אם יש לך תואר שני או כל מיני קורסים לגמול השתלמות אז זה מעלה את השכר - רק עצם העובדה שלמדת, כי את עובדת מדינה, לא?
 

eti911

New member
עד שיצאתי לשליחות

עבדתי 5 שנים בהוראה בארץ, ולא היתה לי קביעות. משרד החינוך מפטר כל שנה, וצריך לחפש עבודה מחדש. גם שכבר עבדתי באותו מקום עבודה (במקום מורה אחרת, כמובן) לא קיבלתי קביעות. לפי משרד החינוך, אחרי שלוש שנים באותו מקום עבודה, מגיעה מפקחת מטעמם, ובוחנת אותך בשיעור מבחן. הרבה פעמים לא עוברים את השיעור- מבחן הזה,כי עדיף לא לתת קביעות. יש עומס של מורים ותמיד נותנים עבודה לותיקים.(אני אפילו לא הגעתי לשלב של שיעור מבחן כי לא לימדתי רצוף באותו מקום, ולא כי לא היו מרוצים ממני, אלא כי לא היו תקנים..) המצב קשה בהוראה..
 

טרף טרף

New member
מוזר, כי יש פרסומים שיש

חוסר במורים, כל הזמן מפרסמים שחסרים אנשים להוראה, ושגם לא מפטרים את המורים הגרועים כי אין מי שיחליף אותם, יכול להיות שזה סתם כדי למשוך אנשים למכללות הוראה? במה עשית תעודת הוראה?
 

eti911

New member
יכול להיות שזו הכוונה,

למשוך אנשים להוראה.. יש לי תעודת הוראה ותואר בהוראה תקשורת ויהדות. אגב, אם הייתי יכולה להחזיר את הגלגל אחורה- בחיים לא הייתי לומדת הוראה..
 

שרה164

New member
הסבה מקצועית

אמנם באיחור ובכל זאת... כיוון שאת מתעניינת בנושאים הקשורים לרפואה, עבודה עם אנשים, נתינה, קחי לך נישה בתחום האלטרנטיבה. זה יכול להיות עיסוי (יש בו המון נתינה והלימודים יחסית קצרים, משהו כמו חצי שנה , נניח במיכללת רידמן או בתי ספר אחרים.). תעשי סקר שווקים בדקי עלויות תתיעצי עם תלמידים לכי להדגמות ותסיקי מסקנות. אגב -- מטפלת שהיא טובה שמה הולך לפניה וזאת קריירה לכל החיים. בהצלחה.
 

eti911

New member
תודה על העצה, השאלה

היא האם במקצוע רפואה אלטרנטיבית יש פרנסה ומקום עבודה מסודר (אני צריכה עבודה מסודרת, מ-8:00 בבוקר עד הצהריים) אני חושבת שבסוג עבודה כזה, העבודה היא לפי פניות, לא? סוג של נותנת שירות עם עבודה לא קבועה. אני טועה?
 
למעלה