שלום! חדשה כאן

שלום! חדשה כאן


לא ממש יודעת איפה להתחיל, חזרתי לארץ אחרי תקופה ארוכה בחו”ל בשל לימודים ואחר כך עבודה והחזרה מאוד קשה לי. אני לא מכירה בארץ אף אחד מלבד המשפחה שלי (הורים ואחים) ואני צריכה להתחיל לבנות את כל החיים מחדש.

עם המשפחה לא קל, עם חלק מבני המשפחה יש הרבה פיצוצים ומריבות. אני מקווה שהמצב ישתפר כשאני אעבור לדירה משלי - כנראה שזה יקרה בשבוע הבא, אבל עדיין זה מעציב אותי לעזוב כשהיחסים ביננו כל כך מתוחים וטעונים. בגדול, כנראה שהתפתחו הבדלי מנטליות בגלל שחייתי הרבה שנים בתרבות כביכול 'יותר מנומסת’, ופעמים רבות אני נפגעת מההתנהגות של בני המשפחה, שחשוב לציין שהם בכלל לא מודעים ואין להם שום כוונה לפגוע. במשך שנים פשוט סחבתי את זה אבל זה יצר אצלי משקעים וריחוק. היום אני מעירה להם על זה, אבל זה יוצר פיצוצים. חלק מהבעיה היא שאני מאוד נפגעת ולא יודעת להגיב בצורה מיידית ואסרטיבית, אלא בדר”כ מעירה להם אחרי שהסיטואציה כבר חלפה בזמן שאני עדיין נאכלת מבפנים. בני המשפחה טוענים שאני ‘רגישה מדי’ ובכלל מאוד נעלבים מעצם העובדה שאני תופסת את ההתנהגות שלהם כ’חצופה’. אבל אני מבחינתי לא מבינה איך הם לא רואים את הדברים באור שבו אני רואה אותם- הרי לי זה כל כך ברור, ובליבי אני מאמינה שבמקום ממנו חזרתי, התנהגותם היתה נתפסת כמעליבה חד משמעית. מצד שני, עובדה שהם כולם תופסים את הדברים בצורה שונה לגמרי ממני, אז כנראה שבאמת מדובר בהבדלי מנטליות.

חוץ מזה יש בי הרבה עצבות וגעגועים למקום ולאנשים שעזבתי, למרות שאני יודעת שהיו לכך סיבות. התפתחה בי ההבנה שהחיים שלי עומדים להתנתב באופן סופי או לחיים בארץ או לחיים בארהב, ולא רציתי לוותר על המולדת שלי. הרגשתי שלא נתתי לארץ צ’אנס - תמיד הייתי חוזרת לפה בחופשים ואז בורחת חזרה לחו”ל ששם היו לי תמיד מסגרות של לימודים ועבודה, שהעניקו לי שיגרה ועזרו לי להכיר אנשים- בארץ הקשרים עם אנשים מהתיכון התמוססו ובצבא היה רק רע. כך שבעצם, לא היו לי קשרים עם אנשים בני גילי בארץ לתקופה של יותר מעשר שנים.

מצד שני, החיים בחו”ל גם כן לא היו מושלמים, ההתחלה היתה קשה מאוד, לקח זמן רב עד שהסתגלתי לשפה ולמנטליות. אחר כך התחילה תקופת של כל מני מעברים, בה כל פעם שהיתי במקום מסויים לתקופה של שנה-שנה וחצי, ואז היה עלי לעזוב. בעצם אני מרגישה שכל המעברים האלה גרמו לכך שלא הצלחתי ליצור לעצמי מעגל תומך ולשמור עליו. תמיד רק לקראת הסוף הייתי מרגישה שמצאתי חברים ואז הייתי צריכה לעזוב לפני שהיחסים הפכו לעמוקים באמת.

החלטתי לנסות לשהות בארץ תקופה של שנה כדי לראות אם אני יכולה לבנות לי חיים פה ושלא ארגיש שוויתרתי על המולדת והמשפחה שלי מתוך רגשות של פחד ובריחה- שלא אתחרט על כך בעתיד. ומי יודע, אולי אם אתן לזה צ’אנס יהיה לי פה יותר טוב, כי עובדה שלא הצלחתי ליצור מערכות יחסים עמוקות גם כשהייתי שם. בקיצור אני רוצה לקחת את התקופה הזאת כדי לטפל בעצמי ולהתמודד עם כל הבעיות האלה שבמשך הרבה שנים לא טיפלתי בהן למרות שהייתי מודעת לקיומן, פשוט תמיד איכשהו נמנעתי מלהתמודד וברחתי. גם הקדשתי המון אנרגיה וזמן ללמוד את המקצוע שלי ולשרוד מבחינת עבודה וזה גבה ממני מחיר…

סליחה על האורך, כנראה שהיה לי ממש צורך לשפוך את הכל ולפרוק…

היה לי גם מאוד מעניין לקרוא פה בין דפי הפורום, כנראה שכולם מתמודדים עם איזה משהו... מקווה שדברים ישתפרו אצל כולנו!
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
היי מקסימה!


קודם כל איזה כינוי יפיפה ונוגע

ברוכה הבאה לפורום
מקווה שתרגישי פה בבית (תרתי משמע
)
אני בהחלט מבינה אותך לגבי השינוי בדפוסי החיים והמנטליות השונה.
בתור אחת שלמרות שנולדה וגדלה בארץ, בעיני אחרים תמיד נחשבתי כ"אירופאית", מנומסת יותר. מודה שרק בשנים האחרונות נהפכתי ל"ערסית" יותר.
אל תתרגשי מהכינוי "רגישה מידי" , כמוני כמוך ועוד מלא.
אני מאמינה שעשית דבר חכם ומעולה. תמיד עדיף לבדוק את כל האופציות, גם אם בסוף הן לא ניראות, ולו רק כדי לומר לעצמך "בדקתי/סימנתי את הנקודה הזאת" מאשר לתהות כל החיים על מה היה יכול להיות או לא.
בהחלט תני לעצמך זמן להתאקלם גם למנטליות הלא קלה.
אל תשכחי שרק לא מזמן חזרת אחרי המון זמן שלא היה קשר כזה קרוב עם המשפחה ופתאום זה שונה עבורם וגם עבורך.
עצתי היא שתני לזמן לעשות את שלו והוא אכן יעשה.
את תיראי שלאט לאט הם יתמתנו בעינייך ואת תהיי "כביכול חצופה יותר" בעינהם, כי זה טבעי שאנשים נמצאים בקשר שהם מתחילים לקבל את אותה מנטליות אחד של השני.
וכמו שלכל משפחה יש את הקשיים והמריבות שלה, אני מאמינה שדווקא עכשיו כשאת כאן, תוכלו לפתור ולדבר עליהם ולראות שהם לא כאלו בעיות גדולות כמו שניראו לשניכם, כי פה אין את המרחק שלא נותן לדון ולפתור את מה שמציק.
אני בטוחה גם שתכירי חברים וחברות חדשים (ואולי ישנים שתפתחי איתם קשר), ואת תיראי שזה יסתדר. רק אל תהיי לחוצה.
תני לזמן לעשות את שלו, והוא אכן יעשה וזאת אני אומרת לך מנסיון.
תנסי בינתיים להנות מהדברים הטובים שיש פה ובכללי שאהבת ולא היתה לך גישה אליהם בחו"ל.
תנסי למצוא את נקודות האור השמחה שיתנו לך לראות את החזרה הביתה באור שונה ושמח יותר.
ואני תמיד כאן אם תרצי לדבר

ברוכה הבאה
 
היי


תודה רבה לך על התגובה! אני באמת חושבת שאת צודקת ושעם הזמן ובהדרגה אני ובני משפחתי 'נתמתן' אחד בעיניי השני. אני כל כל רוצה שאוכל שוב להרגיש איתם בנוח! אני גם מניחה שהסיבה שאני לוקחת כל ריב כל כך קשה נובעת בחלקה מכך שעדיין לא יצרתי פה קשרים שיאזנו את המשקל שבני משפחתי תופסים בחיי...
גם המעבר לדירה משלי בתל אביב קצת מלחיץ אותי, למרות שאני יודעת שזה הצעד הנכון כי המטרה היא לנסות להתערות בחברה... פשוט להתחיל מאפס זה די מרתיע: גם הפעם לא תהיה לי מסגרת של מקום עבודה מכיוון שאני כנראה אעבוד פרילנס לחו"ל, אז אני קצת מפחדת שיהיה לי קשה יותר ליצור קשרים... אני חושבת שאני באמת צריכה להשתדל לראות את הכל באור יותר חיובי ולא לתת לחרדות להשתלט! נראה איך ילך!
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
היי יקירה


אני מאמינה שזה יסתדר. תני לזמן לעשות את שלו.
בינתיים מוזמנת לשתף בחוויות פה, כמו יומן מסע
 
למעלה