שלום יעל

shakanun

New member
שלום יעל

יש לי ילד בן שנתיים+7 חודשים. עברנו לגור בארה"ב לפני מס' חודשים. הילד מאוד מפותח,מדבר ברור,אוצר מילים גדול מאוד,יודע הפכים,מספרים,מדבר בשתי השפות ועוד.. שאלתי היא-האם,בגלל היכולת שלו, כדאי "לספק" לו עוד גירויים ולראות אם הוא יכיל אותם או שלא. חשבתי ללמד אותו את האותיות (בעברית או אנגלית)-הוא יודע את כולן אבל לא לזהות אותן. מה דעתך בנושא? תודה רבה
 

יעל כץ

New member
בן שנתיים ו-7 חודשים

שלום, העקרון הוא - ללכת עם הילד. אלא שקשה לדעת לפעמים, מתי את מספקת גירויים - שמתאימים לו, ומתי הגירויים 'מתאימים לך', כלומר משקפים את הרצון שלך לקדם אותו לעומת הרצון והענין שלו. אז פשוט נסי להיות רגישה, ולשים לב אם הוא נהנה, ורוצה ומתעניין, ומתי הוא משתף פעולה מתוך לחץ שלך. עם זאת, חשוב לא לשכוח את החלקים הרגשיים, הבין-אישיים. את משחקי הדמיון, את ההשתובבות 'חסרת המטרה', את האינטראקציות הבין אישיות עם ילדים אחרים כמידת האפשר... למרות שאתם בארץ חדשה, חפשי לו מסגרות שבהן ייפגש עם עוד ילדים. זהו גיל שבו אפשר בהחלט לספק חומרי יצירה כמו בצק, צבעים, מדבקות - לצד חומרים דידקטיים. מבחינת קריאה - החלק החשוב יותר מאותיות הוא - המרכיב הפונולוגי. כלומר, צלילי השפה. המודעות לצלילי השפה ע"י חריזה ומשחקים רלוונטיים יכולים להיות מהנים ומלמדים.
 

shakanun

New member
קודם כל תודה

על תשובתך המפורטת (כרגיל..) האם את יכולה להמצליץ לי על משחקים העוסקים בנושא פונולוגיה וחריזה. להזכירך אנחנו גרים בארה"ב אבל יש לנו פה סניף של סטימצקי פה (עם משחקים בעברית) ובקרוב נבקר בארץ ונוכל לקפוץ לשילב. שנית-האם יש לך רעיונות למשחקים "ללא משחק" כאלה שאפשר לייצור בבית בתחום הזה. מודה לך מראש...
 
למעלה